přesně tak-bez hydroštelu je to v případě BMW GS nesmysl. Kdyby byl přístup k těm stahovacím šroubům z venku bez nutnosti demontáže tlumiče, tak budiž, ale pokaždé vytahovat tlumič když si ho chci přenastavit no to bych se mohl na to ...
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Pozde, uz mam objednano
Ale mam v hlave, ze bych na druhou stranu tlumice pod pruzinu zkusil vytvorit jednoduchy nastaveni predpeti.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Jj, už to tak bude :-))) - vychytávky Ládi Hrušky :-)))
Pro Slávka - nic ve zlým, ale pořád se to myslím dá ve Wilbers doobjednat (a bude to určitě fungovat a "nějak" vypadat).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Presne
Mam takovej napad, az to prijde, omerim si rozmery a zkusim neco nakreslit. Chci co nejjednodussi "excentr" se dvema polohama, hlinik nebo nerez.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Jj, už to tak bude :-))) - vychytávky Ládi Hrušky :-)))
Pro Slávka - nic ve zlým, ale pořád se to myslím dá ve Wilbers doobjednat (a bude to určitě fungovat a "nějak" vypadat).
Zřejmě ale bude potřebovat i kratší pružinu.
Myslím, že nebude. Ale stejně je to jedno. Já si až teď všimnul, že si Slávek objednal ve Wilbers úplný "základ" (př. 530, zad. 540). A na tu 540 to hydr.seřizování předpětí pružiny stejně Wilbers nenabízí.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda. Ano, je to tak. Navic oproti standardu mam jen zvyseni o 25mm. Podle informace od ero by mely mit o cca 10mm delsi zdvih, zbytek je noha.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Mardock napsal:
přesně tak-bez hydroštelu je to v případě BMW GS nesmysl. Kdyby byl přístup k těm stahovacím šroubům z venku bez nutnosti demontáže tlumiče, tak budiž, ale pokaždé vytahovat tlumič když si ho chci přenastavit no to bych se mohl na to ...
... i tak je to k ničemu.
Na 12ce k tomu přístup je, ale jednak je rozsah příliš malý a ty se posunutím klíčem od rámu k rámu, nedostaneš na dosah k dalšímu zubu na matici, takže musíš použít dva různé klíče, které jsou v jiném úhlu.
A pak po pár zubech zjistíš, že je to neskutečná dřina to utáhnout, a to třeba potřebuješ několik otoček. Párkrát se ti klíč chtě - nechtě smekne, dodřeš rám, skřípneš si prsty, ohneš klíč a totálně dodrbeš matici.
Výsledek- víc škody, než užitku. Nakonec tlumič stejně radši vytáhneš a uděláš to ve svěráku (pokud nemáš lis na sundání pružiny).
Prostě zkušenost, kterou bych si radši neprošel.
Tlumič bez hydroštelu si dokážu představit pouze na nějaké motorce, na které nikdy nepojedu jinak, než sám a bez zavazadel... takže fakt nevím, co by to muselo být za motorku... leda tak pařez.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Slavek-xxx napsal:
Presne
Mam takovej napad, az to prijde, omerim si rozmery a zkusim neco nakreslit. Chci co nejjednodussi "excentr" se dvema polohama, hlinik nebo nerez.
Tak na to jsem docela zvědavej...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak to jsme 2 Z me strany je to jen nice-to-have. Potrebuju zkratka nahradu puvodnich 20 let starych 110tkm jetych tlumicu. Do pozadavku na nastaveni z vyroby jsem si napsal 20kg zavazadel. Stejne je to nejakej kompromis, jako ostatne cely GSo...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Slavek-xxx napsal:
Tak to jsme 2 Z me strany je to jen nice-to-have. Potrebuju zkratka nahradu puvodnich 20 let starych 110tkm jetych tlumicu. Do pozadavku na nastaveni z vyroby jsem si napsal 20kg zavazadel. Stejne je to nejakej kompromis, jako ostatne cely GSo...
Ale 20kg je docela hodně na to, aby ti to vyhovovalo, když pojedeš bez zavazadel. Jednak to budeš mít "nakoplý" na zadku a pak bude to tvrdý.
Tohle už mám taky za sebou.
Když jsem před 7 lety objednával nový tlumiče Öhlins, tak jsem udělal podobnou věc a zadal "jenom" 10kg navíc... pro jistotu, protože jsem o tom věděl úplný prd ... a bez bagáže to bylo tvrdý, jak žebřiňák.
To hodně doufej v to, aby ta váha vyšla tak, že nebudou dávat silnější pružinu s malým předpětím, ale naopak ještě tu slabší a přitáhnou to na předpětí, který si budeš moct dodatečně povolit na matici.
Mě to na těch Ö vyšlo už na tvrdší pružinu a neudělal jsem s tím nic. Hydroštel jsem měl úplně povolenej, ale nepomohlo to. Nehledě na to, že u Ö to ani povolit na matici nejde bez sundání pružiny, protože tam mají aretační kolík.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
norv napsal:
Ahoj, to jsem myslel ale že mluví o hydroštelu tlumiče, ne hydroštelu přepětí pružiny. ne ?
Hydroštelem je myšleno nastavení předpětí pružiny pomocí hydraulického pístu.
Nevím co je hydroštel tlumiče, možná si to spojuješ s nastavením odskoku (to je to vroubkovaný kolečko u spodního oka)
norv napsal:
Ahoj, to jsem myslel ale že mluví o hydroštelu tlumiče, ne hydroštelu přepětí pružiny. ne ?
Hydroštelem je myšleno nastavení předpětí pružiny pomocí hydraulického pístu.
Nevím co je hydroštel tlumiče, možná si to spojuješ s nastavením odskoku (to je to vroubkovaný kolečko u spodního oka)
Aha, už jsem doma.
Ona je k té 641 s externí nádobkou, a 640 je bez nádobky a bud štelovat klíčem a nebo hydroštelem. Je to tak ?
Já jenom připomenu, že nastavením hydroštelu se nemění tuhost pružiny. Takže když např. hydroštel povolím, motorka víc klesnue- změní se geometrie všeho možnýho, ale pružina bude mít stále stejné vlastnosti... Určitě není správná představa, že když hydroštel dotáhnu, tak bude tvrdší pérování...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...