Vypínač jsem dneska proměřoval multimetrem taky a funguje spolehlivě. No začíná to být docela záhada. Nezbývá mi asi nic jiného než to rozplést a zjistit kde je chyba. To bude pakárna.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Nejspíš jo, všechno projít, uvidíš.
Já nechápu, pokud je to takhle překopaný, že by se to dalo do původního stavu
Spíš bych řekl, že by ABS nenaběhlo vůbec...
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
mara napsal:
pro jistotu vyzkoušej jinej vypínač, pokud to máš podle návoduhttps://www.bmwgs...11x0GS.pdf, těch Holanďanů, co jsem tu popsal, tak ten prostě přeruší obvod a není možný, aby to nevyplo.
Díky za návod, on to dělal minulý majitel. Před tím vybitím to normálně fungovalo, teď to nefunguje. Jak říkáte, ještě jednou to projdu a rozpletu to a zjistím jak to bývalý majitel udělal, ale podle toho co jsem zatím zjistil to dělal přesně podle tohoto návodu.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Tak případ mého zblázněného vypínání má pokračování. Dneska jsem proměřil kabely, které vedou od udělaného relátka. na MODRÉM kabelu se objeví po nastartování 14V tzn. jde správně z alternátoru D+. ČERVENÝ kabel je opravdu připojený k vypínači (otestováno) a pravděpodobně i správně zapojený do jednotky ABS . I přidaný vypínač pro vypínání ABS za jízdy skutečně funguje. UKOSTŘOVACÍ kabelrelátka opravdu ukostřuje(propípáno s kostrou), ale co je překvapení, tak ZELENÝ kabel, který má jít od jednoho 8 zelených kabelů z toho svazku taky pípá s kostrou - prostě je někde ukostřený. Bohužel bývalý majitel tu elektriku udělal tak hezky, že to všechno zakomponoval do jednoho svazku s ostatní elektrikou motorky a tak rozplétání a hledání, kde se zelený kabel dotýká kostry bude pěkná makačka. Ale snad mi všichni potvrdí, že zelený káblík (dle zapojení s relátkem) nemá pípat při proměření propojení s kostrou.
Upravil Spitfire dne 10.04.2018 14:59
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Spitfire napsal:
Tak případ mého zblázněného vypínání má pokračování. Dneska jsem proměřil kabely, které vedou od udělaného relátka. na MODRÉM kabelu se objeví po nastartování 14V tzn. jde správně z alternátoru D+. ČERVENÝ kabel je opravdu připojený k vypínači (otestováno) a pravděpodobně i správně zapojený do jednotky ABS . I přidaný vypínač pro vypínání ABS za jízdy skutečně funguje. UKOSTŘOVACÍ kabelrelátka opravdu ukostřuje(propípáno s kostrou), ale co je překvapení, tak ZELENÝ kabel, který má jít od jednoho 8 zelených kabelů z toho svazku taky pípá s kostrou - prostě je někde ukostřený. Bohužel bývalý majitel tu elektriku udělal tak hezky, že to všechno zakomponoval do jednoho svazku s ostatní elektrikou motorky a tak rozplétání a hledání, kde se zelený kabel dotýká kostry bude pěkná makačka. Ale snad mi všichni potvrdí, že zelený káblík (dle zapojení s relátkem) nemá pípat při proměření propojení s kostrou.
Není právě zelený kostra?
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
to jsem zkoušel prohodit zelený za hnědý, jestli to náhodou bývalý majitel neměl vymyšlené s barvama takhle, a to ABS nefunguje vůbec.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Tak záhada se začíná pomalu vyjasňovat. Odcvakl jsem vypínač a zjistil, že je v pořádku. Když změřím odpor ve vypnutém stavu, tak ukazuje nekonečný odpor. Paráda. Jenže když jsem takhle změřil odcvaknuté kabely, které původně k vypínači vedly, tak jsem na nich naměřil 2,5kohm. Takže ve vedení vypínače je nějaký přechodový odpor, přes který v klidu může téct proud. Takže rozpletu větev vypínače a budu hledat místo, kde by mohly být skřípnuté kabely a kde by se mohlo objevit těch 2.5kohm.
Upravil Spitfire dne 10.04.2018 18:24
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Ahoj,
ty barvy kabelů máš správně. Hnědý (či jaká je to barva) je ukostření relátka a zelený je 12V, které naběhnou po zapnutí klíčku. Zkus proměřit, jestli se tam těch 12V po zapnutí klíčku objeví. Podle toho, co píšeš, tak relátko funguje správně a čekám, že tam těch 12V naměříš. A tedy když píšeš "Teď mi funguje ABS úplně standardně", nemáš tím pravděpodobně na mysli stav z výroby, ale stav, kdy sice funguje opožděný start ABS (až po nastartování), ale že "jenom" nefunguje to dodatečné vypnutí. Je to tak?
Pokud vypínač vypíná, ale ABS pracuje pořád, tak se musí dostávat 12V na pin 15 na ABS jednotce i bez vypínače. Mělo by to tedy fungovat i teď, když jsi ten vypínač úplně odcvaknul. Ano, nebo ne?
Schválně změř, co se děje na kabeláži k vypínači. Co tam naměříš za napětí proti kostře? 4 hodnoty - směrem k relátku po zapnutí klíčku a po nastartování, totéž směrem k ABS jednotce.
je to tak jak říkáš, funguje teď s opožděným startem. (otočím zapolováním - svítí horní ABS, nastartuji - Souběžně blikají obě ABS, rozjedu se, zarachtá to a ABS zhasnou). Poměřím to všechno podle tvého návodu. Ale u toho zeleného si nejsem jistý jestli tam najdu 12V, když teď na něm změřím je při vypnutém klíčku proti kostře odpor 0ohm, tedy je někde ukostřený.
Ano ikdyž je vypínač odcvaknutý tak ABS pořád funguje.
Proměřím to všechno tak jak říkáš.
Upravil Spitfire dne 10.04.2018 20:41
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Máš tam opravdu 0 Ohmů, nebo jsi to "prozvonil"? Tam je například přímo na zem cívka relé Motronicu, řídící jednotka, o které nikdo neví, jak se chová v nedefinovaném stavu bez napětí atd. Tím bych se nezabýval. Důležité je, jestli tam naměříš těch 12V po zapnutí klíčku. A já myslím, že jo, protože jinak by ti to nefungovalo tak, jak píšeš.
Podle mě je to tak, že po zapnutí klíčku ABS jednotka nemá napájení, proto ti hlásí chybu trvale svítící kontrolka. Nastartuješ, sepne relé, na pin 15 ABS jednotky se dostane 12V, obě kontrolky začnou souběžně blikat, což je standardní stav, kdy ABS jednotka po sebeinicializaci čeká na kontrolu čidel po rozjezdu. Rozjedeš se, kontrola proběhne v pořádku a obě kontrolky zhasnou.
Počítám, že tedy naměříš na kabelu k ABS jednotce po nastartování 12V i při ucvaknutém konektoru. Otázkou je, kde se tam bere. Šel bych po tom kabelu od pinu 15 na konektoru ABS k ucvaknutému vypínači. Tam někde bude blbá izolace a ten kabel se bude dotýkat jiného kabelu, který má napětí po nastartování. Třeba toho přidaného modrého. Ale nevím, jak to máš přesně udělané ...
Měl bych si začít psát co jsem jenom prozvonil a kde jsem opravdu měřil odpor. Zelený kabel jsem jenom prozvonil. Díky tvému popisu se mi vyjasnilo, proč by mohl zvonit. Bude to přesně, jak říkáš. Od ucvaknutého kabelu vypínače směrem k pinu 15 bude místo kde se do vodiče dostává 12V. proměřím 12V v zeleném a 12V v červeném kabelu. Ale v červeném určitě tam to napětí bude(jinak by to takhle bez vypínače nefungovalo) a pak stačí najít to místo dotyku s vodičem pod napětím. Jednoduchý jak facka. Díky!
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Za vším hledej člověka, respektive blbce. Tak jsem sundal nádrž, šel jsem po vypínači až jsem našel konektor a hned jsem věděl na čem jsem. Kdysi dávno když jsem měl motorku rozdělanou, tak jsem aktivně, všechny konektory máznul vodivou vazelinou. Všechny konektory jsem očistil a na ten malý jsem zapomněl. jakmile jsem konektor otřel od přebytečné vazelíny, tak to všechno začalo chodit. Zbytečná chyba. Aktivní blbe.c je horší než třídní nepřítel.
Upravil Spitfire dne 11.04.2018 08:59
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Tím i děkuji beemerovi, že mě skvěle navedl přímo k chybě.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Před časem jsem kvůli starší baterce dodělal relé na opožděný start. Nyní jezdím více mimo silnici a při deaktivaci abs standartním zpúsobem se mi někdy samočině aktivuje abs. Již jsem se dostal I do prekérky, kdy se abs zaplo a já si toho nevšiml. Chci dodělat vypínač.
Otázka zní: jaký máte na abs vypínač? Rád bych nějaké osv?dčené řešení, vypínač který nebude jako pěst na oko. Je nutné dát vodotěsný, nebo ste to neřešili.
Nemám problém ho dát do panelu pod nulování počítadla, kde je po předchozím majiteli dioda, která momentálně jen vyplňuje otvor.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Dotaz k dojasnění pro přidělání pouze vypínače ABS:
Jak vypadá rozdělaný ten svazek "zelených drátů" ?
Nějak nechápu - podle schéma se vypínač vkládá doprostřed drátu vedoucího odněkud někam (od jednotky ABS do uzlu mezi zapalování a ABS relé), a v popisu návodu se leze do jakéhosi zaslepeného svazku, kde se vypínačem propojí 1 drát s 8 jinýma?
Benedikt napsal:
Dotaz k dojasnění pro přidělání pouze vypínače ABS:
Jak vypadá rozdělaný ten svazek "zelených drátů" ?
Nějak nechápu - podle schéma se vypínač vkládá doprostřed drátu vedoucího odněkud někam (od jednotky ABS do uzlu mezi zapalování a ABS relé), a v popisu návodu se leze do jakéhosi zaslepeného svazku, kde se vypínačem propojí 1 drát s 8 jinýma?
Já to udělal tak, že jsem přerušil drát přímo za svorkovnicí ABS, přišlo mi to jednodušší než rozplétat celý svazek zelených. Každopádně vypínač dáš na napájení spínání nového relé. Třeba na kostru …
Ano, něco takového jsem se chtěl dozvědět. Také se mi zdá divné a zbytečné rozplétat nějaký zakonzervovaný svazek.
Nicméně by mě zajímalo to řešení ve svazku i čistě elektricky. Vůbec nechápu k čemu a proč se tam kde bere slepý svazek 9ti drátů stejné barvy,a co konkrétně dělá propojení jednoho z nich společně na zbytek z nich - prostě mi to přijde celé divné
Benedikt napsal:
Ano, něco takového jsem se chtěl dozvědět. Také se mi zdá divné a zbytečné rozplétat nějaký zakonzervovaný svazek.
Nicméně by mě zajímalo to řešení ve svazku i čistě elektricky. Vůbec nechápu k čemu a proč se tam kde bere slepý svazek 9ti drátů stejné barvy,a co konkrétně dělá propojení jednoho z nich společně na zbytek z nich - prostě mi to přijde celé divné
není to slepý svazek, ale bod kde se setkávají všechny zelené 15. Zkrátka z tohoto bodu jsou napájeny od klíčku další věci...
Já to udělal tak, že jsem si našel v konektoru na řídící jednotce ABS zmíněný zelený drát č.15 rozmotal za konektorem izolaci, přerušil ho, vsadil na přerušení relé spínané z D na alternátoru a ukostřil. Dráty jsem nastavil, relé dal do pojistkové skříně. Kdo chce dá si na tu kostru vypínač …
Upravil mysaccek dne 14.03.2019 16:24
700 GS, 1100 GS