Já jsem nevystačíl. 3 dcl na 1000 --- 3 l na 10.000, Motorex Legend.
Teď mám Motul 3000, jsem zvědav, jestli se ta spotřeba nějak změní.
S pěti litry vydržíš, pokud ti to na 1000 žere do 1 dcl oleje, v motoru je ca. 3,75 l, takže ti na doplňování zbývá asi 1,25 l.
to je divný, já na dvanactkách nikdy nedolévám, do 10.000 mi palubka říká OK a já ji rád věřím, (je to pohodlnější)
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
...jasně že 20w50 ...moje kráska je z němec, kde jí (podle dokladů autorizovaného servisu) dávali 20W-50 Castrol. Já vloni při výměně dal doporučený Motorex Legend 4T 20W-50. S ním spokojenost, ale včil bych se chtěl vrátil ke "kastrólu"
(nejen kvůli Bohumilovi ke kterému vzhlížím )
...dotaz: Je nějaký rozdíl mezi Castrol Actevo GP 4T 20W-50 a Motorex Legend 4T 20W-50?
Rozdíl je ten že Motorex legend nemá přísadu pro společnou spojku a převodovku která zkracuje životnost oleje. Tím páden se do boxera hodí víc než Castróól. Ještě připadá v úvahu Repsol Elite super 20W50 ten je taky bez těch přísad.
Upravil zmijon dne 17.05.2009 12:21
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
12 let jezdím na bramborách, 12 let se diskutuje o ideálním oleji a za 12 let se ideální olej asi 3x změnil - chlapi, lejte tam skoro co chcete a nebojte se že tý motorce ublížíte. Třeba kamarád tyhle debaty ignoruje, leje starou dobrou GTX3, olej mění každých cca 12 tisíc, motorka má přes 200 tisíc km a motor jde jako nový. Atd. atd. atd. atd....
Vosva napsal:
Já tam leju 20w50 od castrolu, dávají to tam v autorizovaných servisech, tak proč s tím experimentovat.
to že tam vautorizovaných servisech lejou Castrol ještě neznamená, že ten Castrol je nejlepší, BMW má smlouvu s Castrolem a to je celé
notabene ten ActEvo 20W-50 má JASO MA, já si třeba koupil automobilovej olej (což ve 20W-50 je docela problém) od Liqui Moly a uvidím co to udělá. Je hustej jak kaše, z výroby skoro černej, takže není poznat co v něm plave, jak tam píšou ... ideální pro dlouhé intervaly výměny
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Vosva napsal:
Já tam leju 20w50 od castrolu, dávají to tam v autorizovaných servisech, tak proč s tím experimentovat.
to že tam vautorizovaných servisech lejou Castrol ještě neznamená, že ten Castrol je nejlepší, BMW má smlouvu s Castrolem a to je celé
notabene ten ActEvo 20W-50 má JASO MA, já si třeba koupil automobilovej olej (což ve 20W-50 je docela problém) od Liqui Moly a uvidím co to udělá. Je hustej jak kaše, z výroby skoro černej, takže není poznat co v něm plave, jak tam píšou ... ideální pro dlouhé intervaly výměny
K tomuto názoru se taky přikláním. Když je teda Castrol partnerem BMW proč nedělá olej 20w50 bez přísad pro mokrou spojku a převodovku? Připadá mi přinejmenším divný dávat do motoru Castrol GPS, ACTEVO nebo Motul 3000 atd to sou všechno oleje do rejží. Budu měnit olej příští měsí a nejspíš půjdu do Repsol Elite super 20w50 nebo Valvoline VR1 20w50. Do převodovky sem zvolil Motul rearbox gl-5 a nebo obyčejný GYROL 80W90H. Věnuju tomuto tématu už nějakej čas a pročel sem spoustu diskuzních fór a vesměs se tam v souvislosti s oleji diskutuje pořád dokola o tom samém a pravda je asi taková že ať je to olej s příměsí pro mokré spojky nebo ne a nebo 20w50 nebo 15w40 nebo 10w40 bude to pro motor dobrá volba. Každej prostě preferuje něco jinýho ale základ je pořád stejnej. Jestli něko sleduje že po malití oleje motor stichnul neni to ani tak značkou oleje ale tím že se olej vyměnil za nový,prostě se po výměně oleje motor stiší to je známá věc..postupem času je zase čím dál víc hlučnější protože olej ztrácí na kvatitě..proto se taky mění že.
Já byl před 14 dny na servisu,mam nově 1200 GS,nevim co tam dával předchozí majitel (dovezená z Němec),mě tam dali Motul 3000 20W50. Zdá se mi,že má motor trošku tvrdší chod..Jinak říkali servisáci že tam zkoušeli dát 10W40 a prý BMW tenhle olej dost žere..
Bohumil toho vždycky polovinu vycvrndá takže těch 8 litrů je ok... No a když toho vycvrndá víc tak to doleje slivovicej
Remus511 přiložený následující obrázek:
Teď jsem o víkendu najel okolo 1000 km a když jsem přemejšlel nad tím mým rachotáním při zahřátým motorou, nemůže to bejt olejem? Neměl by bejt husstší? Používám Castrol 20W-50
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
kdyby byl hustsi tak ti to zase bude rachotit a nemazat studene
at delas co delas, nikdy to neni ono
Upravil turby dne 22.06.2009 10:38
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
turby napsal:
kdyby byl hustsi tak ti to zase bude rachotit a nemazat studene
at delas co delas, nikdy to neni ono
Studenej motor moc nemívám ......... tak radši ať to rachotí při studeným
zkusit 10W-60 můžeš, případně Liqui Moly dělá přísadu pro stabilizaci viskozity, bmwivo tu psal že to používá proti rachtání rozvodů při teplým motoru, jinak jsou řešení nový napínáky
Ale na 20W-50 jezdí většina lidí tady a rachtá to všem, si troufám tvrdit Jenže někomu míň a někomu víc (a někdo má lepší sluch a někdo horší). Myslím že tím olejem by to být nemělo.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
turby napsal:
kdyby byl hustsi tak ti to zase bude rachotit a nemazat studene
at delas co delas, nikdy to neni ono
Studenej motor moc nemívám ......... tak radši ať to rachotí při studeným
zkusit 10W-60 můžeš, případně Liqui Moly dělá přísadu pro stabilizaci viskozity, bmwivo tu psal že to používá proti rachtání rozvodů při teplým motoru, jinak jsou řešení nový napínáky
Ale na 20W-50 jezdí většina lidí tady a rachtá to všem, si troufám tvrdit Jenže někomu míň a někomu víc (a někdo má lepší sluch a někdo horší). Myslím že tím olejem by to být nemělo.
Tak napínáky by neměly být v čoudu, když mám najeto 14 tis km ne?
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
turby napsal:
kdyby byl hustsi tak ti to zase bude rachotit a nemazat studene
at delas co delas, nikdy to neni ono
Studenej motor moc nemívám ......... tak radši ať to rachotí při studeným
zkusit 10W-60 můžeš, případně Liqui Moly dělá přísadu pro stabilizaci viskozity, bmwivo tu psal že to používá proti rachtání rozvodů při teplým motoru, jinak jsou řešení nový napínáky
Ale na 20W-50 jezdí většina lidí tady a rachtá to všem, si troufám tvrdit Jenže někomu míň a někomu víc (a někdo má lepší sluch a někdo horší). Myslím že tím olejem by to být nemělo.
Tak napínáky by neměly být v čoudu, když mám najeto 14 tis km ne?
no tak jestli máš dvanáctku tak by tam hlavně měli bejt už ty vylepšený
ale stejně ten olej nevím jestli by pomoh, taky tu někdo psal, že automobilový oleje jsou hustší než motocyklový a pak míň hlučí, já ho tam mám a žádný rozdíl jsem nepozoroval
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?