- xenony at uz homo, nebo nehomo , pokud neoslnuji (tj. ridic LEPE vidi, takze ty sesnactilety kostata uvidi driv)
- rychla jizda pokud VIDIM, tedy UBRZDIM ve VYHLEDU
Hicksi ty ses fakt adept na to prijet za mnou na kafe. Dej mi vedet, v kolik cca dorazis, reknu kolegovi at ti jede naproti at vidis, jaky to je zradlo. Jestli takhle mluvis, tak jsi jeste tyhle polotovary xenonu na silnici nepotkal.
Vyrazne prijemnejsi je, kdyz protijedouci zapomene ztlumit dalkovy a ztlumi je trochu pozdejs, pak to jeste rozkoukas. Tohle ale ne..
Proc si xakru stezuje, ze na nej uplne vsichni blikaj?
Do parabolického odražeče pro tlumené světlo (normální reflektor) bych výbojku nikdy nedával. Ořez stopy se v dnešní době dělá na odražeči a zaoblené hrany polštářků posílají vždycky část světla nad stopu.
To je dobře, protože určitá hodnota světla je dle homologace požadována i nad klínem. Pokud tam dáte výbojku tak stopa nebude ostrá a vždycky oslníte kvůli jinému tvaru zdroje světlaa a třeba i nepatrnému posunu vůči ohnisku.. Tvar vlákna halogenky je jiný než oblouk výbojky.
Pokud dáte výbojku do halogenového projektoru tak je jediný problém absence automatického seřizování sklonu. Projektor funguje tak, že v jednom ohnisku elipsy je vlákno a v druhém ohnisku elipsy je clona. Rovina clony je čočkou promítnuta na silnici a proto mají projektory perfektní ostrou hranici. (V bixenonu se mění tvar clony a tím tvar stopy) Z principu vyplývá, že náhrada žárovky neschválenou výbojkou v projektoru nemůže ovlivnit polohu a kvalitu stopy (ořezu světla), ale pouze množství světla.
Jediný rozdíl je v automatickém seřizování, které samozřejmě vozidlo s halogenovým projektorem nemá. Dynamika legálního automatického seřizování není žádná sláva, takže i originální projektory mohou oslnit.
Proto náhradu halogenky výbojkou v projektoru je technicky co se týká bezpečnosti provozu blízká se skutečným výbojkovým projektorem. Lepší osvětlení vozovky(řidič prostě lépe vidí).
Pouze mírně větší riziko oslnění.
Samozdřejmě problém legálnosti si musí každý rozhodnout sám.
Pája
PAJA1 Díky za kvalitní technický názor. Automatické seřizování reflektorů podle zátěže pokud vím není u motocyklů zatím řešeno. Předpokládám že to není řešeno ani u homologovaných xenonů od TT.To nám upřesní Tomas TT.Homolagace HID sad se určitě také dočkáme. Vše je jen o penězích. Jarda
v 1150GS mám pro potkávací světlo čočku (jak píše Jardajbc - před žárovkou, v mém případě výbojkou je clona,která ohraničuje tok světla),a z toho prostě xenon svítí přesně a dobře (s jedinou "vadou" a to bez automatického náklonu - to má vliv pouze při rozjezdu,kdy se to zvedne),do čiré optiky potkávacích světel,kde vše usměrňují zrcátka paraboly,to nabastlit může být asi horší a pro ostatní účastníky silničního provozu nepříjemný (a to je podle mě hlavně ten případ s oslňujícíma řidičema). TT myslím prodává přídavný xenon do dálkového světla (náklon není potřeba - předpokládá se,že řidič ztlumí).
Ten příběh se 16ti letejma holkama,které jdou ze zábavy někde mezi vesnicema .... to mi přijde dost extrémní. Hlavně jestli holky jdou po správné straně, nejsou moc opité a mají na sobě nějaké reflexivní prvky (škoda,že ty refl.prvky nejsou zatím povinné).
Jízda s dálkovýma přes den - to nepraktikuji,tuhle mě za bílého dne oslňila u Č.Lípy KTM (dálkové + přídavné,asi taky dálkové).
Na autě mám originál bixenony a vyobrazují to samé jako ta motorka.Prostě jsou špatná světla a dobrá světla a nikdo nemůže paušalizovat,že xenon musí vždycky oslnit.Jediný co může říct,že to není předpisové. Omlouvám se,že vůči původnímu příspěvku je tento OT,ale zbytek se mě týká.
Jo hezky techicky popsaný kdo tomu rozumí je frajer v praxi i auta s výbojkama a při deští oslnují jako pr... Na naše cesty asi super věc i Rumumsko a země jak říkám já východoevropské unie tam tohle nikdo řešit nebude a když to ma normoš patici tak to stačí prohodit a může se mazat Osterajch a země kde jsou na tyhle věci vysazený jsou až přiliš chytrý myslím dobrá volba pro ty co jezděj v noci . Za slušný peníze dost muziky tenhle poměr mam rád .I když je to trošku neplacená reklama prodávat to v inzerci a ještě tam napsat že s tim kšeftuju je to drzost ale i drzost se může vyplatit.
Cycli napsal:
O světlech by se dalo psát strašně moc. Na STK si toho taky užiju dost. Třeba jen rozdíl nová žárovka šit AUTOLAMP a osvědčené HELLA např H4. Cena šitu asi 30kč a cena kvality asi 70 kč. Rozdíl v regloskopu nezkutečný. Nová Autolampka nedělá obraz jak má ani nová, nelze tudíž seřídit a osňuje. Vyndám ji a do toho samého světla vložím Hellu a hned to je jak má být. Když to lidem vždy předvedu, tak říkají, že kdyby to neviděli, tak tomu neuvěří. Pokusím se v práci nafotit nějaké věci z regloskopu a třeba i nějaké nehomologované žárovky a různé paskvily co tam mám, jestli jsem to nevyhodil. Rozhodně levná žárovka at už s homologací nebo bez, s normální svítivostí nebo s větší = pěkná sračka.
kdyby se ti to podařilo někam nahodit docela mě to zajímá, jsem ještě v klubu opel calibra, www.calibra.cz a tam se to taky dost probíralo (calibra originál nesvítí nic moc) a celkem radikálně*pissed* se to rozdělilo na 2 tábory, zastánci origo světel s použitím (homologovaných) žárovek Osram Nightbreaker+90% nebo tak nějak se to píše, kam patřím i já, a zastánci nehomologováných montážních xenonových sad do origo světel , a v horším případě čínský světla angel eyes+ nehomologovaný xenon nebo ještě hůř Bi-xenon. a docela rád bych zjistil že moje volba byla dobrá
Ja jezdim posledni dobou dost casto okresky prvni tridu v noci... a mam dojem, ze zdaleka nejvic mne oslnuji:
- ridici se SPATNE SERIZENYMI SVETLY
---
tj. psal jsem cca to samy co pises...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
kdyby se ti to podařilo někam nahodit docela mě to zajímá, jsem ještě v klubu opel calibra, www.calibra.cz a tam se to taky dost probíralo (calibra originál nesvítí nic moc) a celkem radikálně*pissed* se to rozdělilo na 2 tábory, zastánci origo světel s použitím (homologovaných) žárovek Osram Nightbreaker+90% nebo tak nějak se to píše, kam patřím i já, a zastánci nehomologováných montážních xenonových sad do origo světel , a v horším případě čínský světla angel eyes+ nehomologovaný xenon nebo ještě hůř Bi-xenon. a docela rád bych zjistil že moje volba byla dobrá
Opel Calibra je perfektní příklad. Tlumený projektor pro H1 svítí pod psa. Řidič prakticky v noci nevidí, takže je nebezpečný pro okolí.
Kamarád má Calibru a nakonec jsme tam dali místo H1 žárovky nehomologovaný xenon 4300K.
např https://ssl.aukro...diody.html
nebo http://www.cztuni...zboid=3960
Je to kompromis mezi osvětlením vozovky, ohleduplnosti vůči ostatním a minimalizace komplikací při kontrolách policií. Osvětlení vozovky je mnohem lepší, kamarád konečně vidí i v noci, čili jezdí bezpečněji
Barva světla je podobná H1 takže běžně na silnici nikdo nepozná že tam je xenon.
Xenon s 4000K svítí míň jak 6000K, takže případné oslnění na nerovnostech není tak výrazné
Pája
Cycli napsal:
O světlech by se dalo psát strašně moc. Na STK si toho taky užiju dost. Třeba jen rozdíl nová žárovka šit AUTOLAMP a osvědčené HELLA např H4. Cena šitu asi 30kč a cena kvality asi 70 kč. Rozdíl v regloskopu nezkutečný. Nová Autolampka nedělá obraz jak má ani nová, nelze tudíž seřídit a osňuje. Vyndám ji a do toho samého světla vložím Hellu a hned to je jak má být. Když to lidem vždy předvedu, tak říkají, že kdyby to neviděli, tak tomu neuvěří. Pokusím se v práci nafotit nějaké věci z regloskopu a třeba i nějaké nehomologované žárovky a různé paskvily co tam mám, jestli jsem to nevyhodil. Rozhodně levná žárovka at už s homologací nebo bez, s normální svítivostí nebo s větší = pěkná sračka.
kdyby se ti to podařilo někam nahodit docela mě to zajímá, jsem ještě v klubu opel calibra, www.calibra.cz a tam se to taky dost probíralo (calibra originál nesvítí nic moc) a celkem radikálně*pissed* se to rozdělilo na 2 tábory, zastánci origo světel s použitím (homologovaných) žárovek Osram Nightbreaker+90% nebo tak nějak se to píše, kam patřím i já, a zastánci nehomologováných montážních xenonových sad do origo světel , a v horším případě čínský světla angel eyes+ nehomologovaný xenon nebo ještě hůř Bi-xenon. a docela rád bych zjistil že moje volba byla dobrá
Pokusím se, jen to chce čas. A pokud jsem ty paskvilní žárovky vyházel, tak zas nějaký poschánět. Ale udělám to.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
kdyby se ti to podařilo někam nahodit docela mě to zajímá, jsem ještě v klubu opel calibra, www.calibra.cz a tam se to taky dost probíralo (calibra originál nesvítí nic moc) a celkem radikálně*pissed* se to rozdělilo na 2 tábory, zastánci origo světel s použitím (homologovaných) žárovek Osram Nightbreaker+90% nebo tak nějak se to píše, kam patřím i já, a zastánci nehomologováných montážních xenonových sad do origo světel , a v horším případě čínský světla angel eyes+ nehomologovaný xenon nebo ještě hůř Bi-xenon. a docela rád bych zjistil že moje volba byla dobrá
Opel Calibra je perfektní příklad. Tlumený projektor pro H1 svítí pod psa. Řidič prakticky v noci nevidí, takže je nebezpečný pro okolí.
Kamarád má Calibru a nakonec jsme tam dali místo H1 žárovky nehomologovaný xenon 4300K.
např https://ssl.aukro...diody.html
nebo http://www.cztuni...zboid=3960
Je to kompromis mezi osvětlením vozovky, ohleduplnosti vůči ostatním a minimalizace komplikací při kontrolách policií. Osvětlení vozovky je mnohem lepší, kamarád konečně vidí i v noci, čili jezdí bezpečněji
Barva světla je podobná H1 takže běžně na silnici nikdo nepozná že tam je xenon.
Xenon s 4000K svítí míň jak 6000K, takže případné oslnění na nerovnostech není tak výrazné
Dovolil bych si nesouhlasit s tvou posledni vetou, ze 4000K svítí míň jak 6000K.
4000K a 6000K se liší pouze barvou světla (teplotou barvy ci chromaticnosti udavane v kelvinech = K, čím více Kelvinů, tím je světlo více bílé až modré, resp. fialové. 4000K je barva trochu nazloutla, zatimco smerem nahoru 6000 K je bila az do modra a vyse az do fialova. 4000K diky sve barve sviti lepe na mokre vozovce, zatim co u 6000K a vyse uz je to horsi. Zase je s ni lepe videt za sucha ci v zasbńezene krajine, take lepe vytahuje ze silnice bile znaceni. Kazda ma sve pro a proti. Co se tyce svitivosti, to se udava v lumenech a ty maji obe shodne, cca 3200 lumen, halogenka ma pro srovnani 3200K a cca1550 lumen. Takze obe maji stejnou svitivost, lisi se jen barvou svetla.
Dovolil bych si nesouhlasit s tvou posledni vetou, ze 4000K svítí míň jak 6000K.
Massik má pravdu.
Už nevím, kde jsem to tehdy našel, ale je to špatně.Možná to byli jiní výrobci.
Dokonce xenon s barvou 4300K dává víc lumenů jak xenon s 6000K
Pro pořádek porovnání dat od jednoho a stejného výrobce:
Xenon barvy 3000K má 3500lm.
Xenon barvy 4300K má 3200lm.
Xenon barvy 6000K má 2800lm.
Pája
Massik napsal:
shodne, cca 3200 lumen, halogenka ma pro srovnani 3200K a cca1550 lumen. Takze obe maji stejnou svitivost, lisi se jen barvou svetla.
a kdyz mam "halogen na steroidech" napr. od Phillipsu nebo Osramu (tj +80-90%), tak se svitivosti fakt blizim xenonu?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Massik napsal:
shodne, cca 3200 lumen, halogenka ma pro srovnani 3200K a cca1550 lumen. Takze obe maji stejnou svitivost, lisi se jen barvou svetla.
a kdyz mam "halogen na steroidech" napr. od Phillipsu nebo Osramu (tj +80-90%), tak se svitivosti fakt blizim xenonu?
Zrejme mas na mysli Philips Extreme power nebo Osram Night breaker. Mozna sviti o neco lepe, philipsky jsem vyzkousel temer vsechny, osramky take, krome teto zminene, nic mene, xenonum se nepriblizis, i kdyby ses pos...
Ty maji mnohem vetsi svitivost,nez nejake nadopovane halogenky. Pokud tu osramku, ci philipsku vyzkousis, dej vedet, jak to sviti. Ja osobne nedam dopustit na Eltu : http://www.tuning-centrum.cz/product/54910-autozarovky-h7-elta-55w-novinka---skladem-v-prodejne
mrkni sem: dle svitivosti: http://www.autozarovky-philips.cz/index.asp?menu=783
Elta je levna, ne jako nadopovana a zbytecne predrazena philipska a sviti skutecne bile! Ovsem xenon to neni a nikdy nebude!
Pokud chces videt na vlastni oci, stav se. Mam je na GSku. Xenonovou sadu jsem mel nakazdy motorce, fakt super, tak premyslim, zedam zas.
U Philipsu vision plus konkrétně píšou, že se osvětlení (lx) v dané vzdálenosti před vozidlem zvýší o 50% vůči standartní žárovce. To by opravdu znamenalo, že zdroj světla dá o 50% více lumen. Philips X-treme Power píšou 80% (Není pro H1) a Osram píšou 90% .
Ani u jednoho jsem ale na netu lumeny ani barvu světla nenašel.
Takže nevím, ale zkusím ještě zjistit, protože mě to samotného zajímá
Pája
Zrejme mas na mysli Philips Extreme power nebo Osram Night breaker. Mozna sviti o neco lepe, philipsky jsem vyzkousel temer vsechny, osramky take, krome teto zminene, nic mene, xenonum se nepriblizis, i kdyby ses pos...
ale co se tyce lumenu, tak by se to melo bliziti... ne?
Osobne mi nadopovane Phillipsky prijdou naprosto zasadne JINE, nez bezne... i ty 20% navic.
Elta je levna, ne jako nadopovana a zbytecne predrazena philipska a sviti skutecne bile! Ovsem xenon to neni a nikdy nebude!
Pokud chces videt na vlastni oci, stav se. Mam je na GSku. Xenonovou sadu jsem mel nakazdy motorce, fakt super, tak premyslim, zedam zas.
ja mam ty Phillipsy Extreme power.. muzeme nekdy pomeriti Zatim najeto necelych 20 tisic a drzej... nechci zakriknout.
Upravil hicks dne 19.04.2009 22:26
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dovolil bych si nesouhlasit s tvou posledni vetou, ze 4000K svítí míň jak 6000K.
Massik má pravdu.
Už nevím, kde jsem to tehdy našel, ale je to špatně.Možná to byli jiní výrobci.
Dokonce xenon s barvou 4300K dává víc lumenů jak xenon s 6000K
Pro pořádek porovnání dat od jednoho a stejného výrobce:
Xenon barvy 3000K má 3500lm.
Xenon barvy 4300K má 3200lm.
Xenon barvy 6000K má 2800lm.
Zas takovy odborník nejsem, vycházím jen z 11 leté zkušenosti a laborováním se svetly at uz na autech ci na motorkach. Pisu, ze 4000K a 6000K maji cca 3200 lumen, tj. asi stejnou svitivost. Toto netvrdim o srovnani 4000, 6000 vs napr. 12000K (i takove xenony se prodavaji). Cim vyssi barevna teplota, tim je svetlo namodrale az fialove a take mensi intenzita (uz dle selskeho rozumu) - v tom mas pravdu. Ja jen, ze jsi porovnaval 4000 vs 6000.
Upravil Massik dne 20.04.2009 01:29
JARDAJBC napsal:
PAJA1 Díky za kvalitní technický názor. Automatické seřizování reflektorů podle zátěže pokud vím není u motocyklů zatím řešeno. Předpokládám že to není řešeno ani u homologovaných xenonů od TT.To nám upřesní Tomas TT.Homolagace HID sad se určitě také dočkáme. Vše je jen o penězích. Jarda
pokud vím já tak např. Pan Europan ho má a TT jak se tu píše snad 1000x je sada do dálkovýho světla, to se nemusí klopit ani ostřikovat
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?