Nemám pocit že by se něco změnilo. Jako dvorní čichač (čichám od mala) říkám že voní stále dobře, jako benzín vonět má
mne taky voni celej zivot benzin a nepozoruju zmenu
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tygr napsal:
S tím laborováním výměn oleje,mě to přijde jako fakt už přehnaný.By mě zajímalo,kdo to takhle řeší u aut,ruku na srdce.Mam ve firmě starou T4 s 2.5 TDI 75kw r.v.98 naj.790.tis.km a vše puvodní včetně turba.Volej se dělá se železnou pravidelností po 10 tis.na jaře na podzim jak to vyjde,celoročně to stojí venku!!Spíš sou všichni zblblý tema novejma mr.dkama,na který se blbě podiváš a už je někde píchá.Když je to zařízení udělaný ještě postaru a ne aby se vydělávalo na servisu,tak tomu stačí údržba přesně jak psal Tonda.a když ne nepomůže měnit ani po dvou tisících
neni sporu o tom ze staci udrzba jak pise tonda, respektive jak rika bmw, to je jasny a je to bez debat, ja se proste jen zamyslel nad tim jak se v detailu ten olej chova a kdyz dojde na tenhle pripad s pauzou, tak jestli jsou nejake argumenty pro jednu nebo druhou situaci ..... vubec neresim nejake uspory nebo "ojebavani systemu", naopak ....
a nemyslim ze by novy stroje byly apriori spatny, proste jsou jiny protoze doba i technologie jsou jina a samozrejme i pozadavky trhu/marketingu vyrobcu jsou jiny ..... podle me kdyby existoval nejaky indikator "slozitosti" vyrobku, vs cena, vs spolehlivost vs zivotnost vs valu for money tak bych tipnul ze to srovnani staryho s novym bude ± v case stejny .....
a jak rikas s T4, muj znamej s autodopravou nekdy pred 8mi? lety vyrazoval citroena c15, mel najeto s puvodnim motorem 3Mkm a brali si ho do francie nekam do muzea .... ale to nic nerika o tom ze dneska to nic nevydrzi, protoze typuju ze na jednu takovouhle c15 pripada 200+ jinejch ktery byly po 200tkm zraly na srotiste .....
xylem napsal:
kubo, to lamani uhlikovych retezcu jsme tu uz tusim resili nekdy loni u longlife oleju .....
mraz je proste obecne spatne
ten vliv bude (alespon predpokladam) relativne minimalni, ale spis jde o dopatrani se skutecnosti .... podobna situace jako se zdvihama tlumicu, taky ty motorky jezdej .....
to jsem bohuzel vubec nezaznamenal.. NICMENE... nula C odpovida ciste VODE.. prijde mi divny, ze by to melo vliv na OLEJ...?
nejak nechapu ......
jde o to, ze olej (mimo jine) degraduje tim, ze se mu lamou uhlikove retezce, a k jejich lamani prispiva prave mraz, jsou krehci a lip se lamou, takze oleje kde potrebujes mit delsi zivotnost, typicky longlajfy, nejsou pouzitelne do mrazu, pribuznej vrta s metrostavem ve skandinavii tunely a zadnej koncernovej autak tam longlife olej nema, jezdej na vymeny po 15tkm, auta na "S" znackach ...... ma to logiku ...
Upravil xylem dne 02.11.2019 17:48
Apriory špatný nejsou,jen sou na všem voch.caný.Těch důkazů sou stovky.Začalo to televizema,přes pračky....auta atd.Fotr koupil v 84 BTV color 110 za 15.500,- a vydržela dvacet let,to samý to bylo s pračkou romo fulnek,podobný roky.Když v 94 vyjel voljswagen s ventem 1.9D 47kw a předkomorou,(holoprdka stála 400 tis.)tak sem minulej tejden s tim ještě viděl v novým boru taxikáře,kdyby sme to nevyházeli tak to bude jezdit dalších dvacet let.Prostě je to všechno založený na spotřebě a tudíž aby to vydrželo něco a šlo se pro novej kus.Když vyrobili fáčko v boleslavi,tak na tamním polygonu testovali slabý místa,aby to vylepšili,teď tam testujou silný místa,aby je...Proti tomu se jen těžko bránit
Bohumil> naopak, dnes se vetsina produktu a dilu testuje velmi dukladne. Prave kvuli presnejsimu stanoveni pouzitelnosti. Ale mam dojem, ze pro lacinejsi vyrobu vyrobci umozni vetsi toleranci v kvalite. No a kdyz se sejde vic dilu v jednom kuse, je to past na spotrebitele.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
po nas vsichni automotive zakaznici chteji garanci na 300tkm ... coz neni vlastne nic moc extra ...
a je fakt ze do pracek a treba kopirek se teda s zivotnosti, respektive nezivotnosti laboruje dost a mame s tim dost prace udelat to "spravne" ....
Kolega u Fluence řešil vysokou spotřebu oleje. Reklamace, soud, pak výměna hlavy, pak válců, pak motoru a po roce a půl řekli, že obdrželi vyjádření výrobce že: aby motory splnily Euro 6, museli kvůli snížení tření v motoru udělat větší vůli na kroužcích a dát nejřidší olej a proto vyšší spotřeba oleje je normální stav. Technicky to jinak už moc nešlo.... Takže výsledkem je, že v laboratorních podmínkách to méně žere a vyprodukuje méně CO2, ale spaluje to olej a vytváří více svinstva, které je jedovatější, ale neměří se a nový motor má vůle ve válcích jak Euro 4 po půl milionu km. Hurá!
Možná se z toho ale Gréta udělala a vo tom ten svět dneska přeci je!. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Studia 25 aut, rozne oleje, rozne vyuzivanie aut. https://journals....4018770916
Vycuc:
TAN (Total acid value) sa zvysovala vsetkym olejom od zaciatku pouzivania.
TAN sa zvysilo 4nasobne po 12mesiacoch oproti cerstvemu oleju.
Beriem si z toho zaver, ze ak je olej pred vymenou (v studii sa uvadza hranicna hodnota pri niektorych olejoch 8000km), radsej vymenit.
Hladal som polhodinku nejaku nezavislu studiu, toto je najlepsie co som nasiel. Na forach radia profici menit pouzity olej pred dlhodobym nepouzivanim a opieraju sa o svoje analyzy oleja (ktore vsak neprezentovali).
Jaro81 napsal:
Studia 25 aut, rozne oleje, rozne vyuzivanie aut. https://journals....4018770916
Vycuc:
TAN (Total acid value) sa zvysovala vsetkym olejom od zaciatku pouzivania.
TAN sa zvysilo 4nasobne po 12mesiacoch oproti cerstvemu oleju.
Beriem si z toho zaver, ze ak je olej pred vymenou (v studii sa uvadza hranicna hodnota pri niektorych olejoch 8000km), radsej vymenit.
Hladal som polhodinku nejaku nezavislu studiu, toto je najlepsie co som nasiel. Na forach radia profici menit pouzity olej pred dlhodobym nepouzivanim a opieraju sa o svoje analyzy oleja (ktore vsak neprezentovali).
Nemám pocit že by se něco změnilo. Jako dvorní čichač (čichám od mala) říkám že voní stále dobře, jako benzín vonět má
mne taky voni celej zivot benzin a nepozoruju zmenu
Nepozorujete rozdíl ?
takže vám není divný, že každá značka má jinou barvu i zápach a přitom všichni, kromě ÖMV, to berou od jedinýho dodatvatel a to je Čepro?
Vy mě bavíte
Od Ukrajiny dál je všechno kříšťálově čirý, se stejným specifickým zápachem, kterej se od EU značně liší a hlavně motory na to jedou úplně jinak (líp) a s nižší spotřebou... ale škoda mluvit
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
To je jenom placebo
V tvé hlavě se to děje dáš tam údajně lepší benzín a už si myslíš
že to jede lépe
To je jako když si nemocný je ti hrozně
Jdeš k doktorovi on tě prohlédne napíše lék a už si druhý den zdraví ale
ono to tak není
Kde věřím benzinu a naftě je v Německu u Aralu kde mají Ultimate
A na východě tomu věřím asi jako já bych měl být prezident ČR
MrGS. Mě je fuk jakou má benzín barvu. Hlavně že voní. A on voní. Je to jak se ženskýma, jedna je bloňďatá, druhá zrzka, třetí brunetka a všechny mají frndu.
A co se potřeby týče, já jezdím pod čtyři, takže je mě anál jestli by to na Ukrajině mohlo jezdit za míň. Určitě se tam nebudu kvůli tomu stěhovat.
Trochu mi to připadá, že s tématu o výměně oleje se to posunulo do osobní roviny. Je to možná logické, když všichni známe názory jednoho s největších příspěvovatelů a to nám třeba dovoluje na ně jakkoliv reagovat příspěvky, které nejsou prospěšné tématu.
Já mám pro někoho již starý motocykl a preferuji spíše častěji prováděný servis s kvalitními oleji, než úzkostlivé dodržování časové osy. Provádím když mám čas a chuť a třeba i když přijdou kamarádi a spojíme to s příjemným žvatláním o něčem. To je pro mě víc, než tvrdošíjně trvat na myšlence jaro vs zima.
Mr GS napsal:
Nepozorujete rozdíl ?
takže vám není divný, že každá značka má jinou barvu i zápach a přitom všichni, kromě ÖMV, to berou od jedinýho dodatvatel a to je Čepro?
Vy mě bavíte
Od Ukrajiny dál je všechno kříšťálově čirý, se stejným specifickým zápachem, kterej se od EU značně liší a hlavně motory na to jedou úplně jinak (líp) a s nižší spotřebou... ale škoda mluvit
barvu uz skoro nevidis.. naprosta vetsina cerpacek uz nema takovou tu kontrolni bouli... nektery ani maly vokynko na pistoli.
ad. zdroje.. pokud vim, tak MOL nebere z CZ rafinerii...?
+ 100 oktanovej se u nas afaik ani nevyrabi...?
btw: nekde jsi psal o aditivech na zimu... natankuj 100 oktanu.. neni tam u vetsiny cerpacek ethanol.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já měním každou sezonu na koci, vychází to o par tis dřív než je treba ale to mi neva. Nemusím to pak řešit uprostřed sezony a mam furt relativně fajny olej. Takže to tu chvili co nejezdím vydrží Loni jsem napolsed vyjel v Listopadu a poprvé v únoru takže cajk
F800GS 2013
zetor napsal:
Nejlepší pro motor v zimě dle pár odborníků je, když jí za zimu párkrát na stojanu nastartujete...olej v motoru prý nestojí tak dlouho a dobije se baterka.
Nekecám...už jsem to nekolikrát slyšel...
Kamarád na ETV1000 Caponord to takto aplikoval asi v -10°C...nastartoval...nechal běžet...přišel soused na pokec...zapoměl...po 30min přiběhl...louže...zadřel...
irelevantni, tady se bavime o motorkach a ne o aprilii .. : ))))))))))) pardon, mi to nedalo no
Nechápu, jak toto můžeš vůbec napsat? Když už byla řeč o motoru, kterej se zadřel u d.ebila v garáži, tak bych nečekal takovouto reakci. Ten motor je v ETV od ROTAXU stejně jako v F 650, v CAN-AMu atd. Neřekl bych, že Rotaxy jsou srač.ky!
xylem napsal:
jde o to, ze olej (mimo jine) degraduje tim, ze se mu lamou uhlikove retezce, a k jejich lamani prispiva prave mraz,
no jo.. ale definuj mraz. 0C plati pro vodu.. nikoliv pro nejake estery mastnych kyselin, nebo co ty motorove oleje vlastne jsou Tim chci rict, ze ridit se 0C u oleju mi prijde prapodivne...
kouknu na tu studii, co sem nekdo pastnul.
Upravil hicks dne 03.11.2019 12:32
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
zetor napsal:
Nejlepší pro motor v zimě dle pár odborníků je, když jí za zimu párkrát na stojanu nastartujete...olej v motoru prý nestojí tak dlouho a dobije se baterka.
Nekecám...už jsem to nekolikrát slyšel...
Kamarád na ETV1000 Caponord to takto aplikoval asi v -10°C...nastartoval...nechal běžet...přišel soused na pokec...zapoměl...po 30min přiběhl...louže...zadřel...
irelevantni, tady se bavime o motorkach a ne o aprilii .. : ))))))))))) pardon, mi to nedalo no
Nechápu, jak toto můžeš vůbec napsat? Když už byla řeč o motoru, kterej se zadřel u d.ebila v garáži, tak bych nečekal takovouto reakci. Ten motor je v ETV od ROTAXU stejně jako v F 650, v CAN-AMu atd. Neřekl bych, že Rotaxy jsou srač.ky!