patol napsal:
Inak je zaujímavé na týchto fórach, že kopa ľudí píše nezmysly “lebo si to myslím/niekde som počul” a keď niekto napíše reálnu skúsenosť, tak príde “za dobrotu na zebrotu”
ale no tak.
začal jsi mě "uvádět do reality" a když nemáš pravdu začneš to obracet a dělat ze sebe chudinku... nebo mi nabízet slivovici
úplně nejjednodušší je říct "to jsem nevěděl" a tím to mohlo skončit. ale to bylo asi moc zraňující pro tvé ego...
pod trvalým dohledem
OK, nevedel som o rozdieloch medzi X-challenge a Terrou (nikdy som nad ňou neuvažoval, tak som neštudoval do hlbky), už som zase múdrejší. Predpokladám, že keď kúpi jezdenku, už bude vyšlachtená aspoň základne, čiže X-chall bude mať vzadu Ohlins a kačena bude mať laďák s mapami, popr rám na chladiči, vymenené šróby na nádrži.....
čo sa týka krúťaku dole, máš svatú pravdu predsedo, tu je pre mňa jasný král starý Dr BIG 800vka jednobuch, traktor od volnobehu...čo my vygazujeme 2ku pod vyjazdom aby som hore doskákal na 1ke cez spojku, Big dole da 1ku a vybafká až hore pomaly celé na volnobehu, vlastne aj vďaka vyššej váhe a makkému žehličkovému podvozku
Motorky typu SWM, AJP a pod majú u mňa (možno iba morálny) hendikep v maloobjemovosti výroby, resp že na to nezoženieš bárs kde základné diely, teda ak ich vôbec niekto niekde v prdeloviciach nájde v nejakom katalógu...čo vlastne Erbe na AJPčke vyriešil zoznamom čo má na tej motorke z akej značky a akého ročníku
patol napsal:
Inak je zaujímavé na týchto fórach, že kopa ľudí píše nezmysly “lebo si to myslím/niekde som počul” a keď niekto napíše reálnu skúsenosť, tak príde “za dobrotu na zebrotu”
ale no tak.
začal jsi mě "uvádět do reality" a když nemáš pravdu začneš to obracet a dělat ze sebe chudinku... nebo mi nabízet slivovici
úplně nejjednodušší je říct "to jsem nevěděl" a tím to mohlo skončit. ale to bylo asi moc zraňující pro tvé ego...
"ludi píšucich nezlysly" som myslel hlášky typu cestovať na jednobuchu sa nedá kvôli vibráciam, na 690ke/X-chall sa nedá sedieť na tej úzkej lavici, proste veci čo niekde počuli a dajú sa bez problémov riešiť, na rozdiel od váhy a vlastne aj podvozku (pokial nechceš do neho investovať moooc peňazí). Reálnej argumentácii sa vôbec nebránim, veď na to to tu celé je, vôbec to nie je o nejakom egu, to mám u prdeli....a keď nechceš fajnovú slivku, nechaj tak, vypijeme
no prostě nedá, vibrace jsou opruz, furt řadit je opruz, furt to točit je opruz a úzké sedlo je opruz na druhou. chápu, že někdo třeba absolvoval základní vojenskou službu a je odolnější, ale pro účely přesun po ose do Albánie a tam něco pojezdit je pro mě jednoválec no-go cesta. pokud bych to tak měl, jednoválec by jel v dodávce nebo na "podvale".
letošní Maroko jsem absolvoval na GS, ujel jsem nějaké 3000 km a tu část off-roadu, která tam byla, byl zvládl asi i na chopperu. příští rok tam vezmu novou 890ku a už teď se děsím toho úzkého rally sedla...
X-challenge sleduju a nikdy jsem ho neviděl jinak, než v sérii tady u nás. nerozporuju, že to v zahraničí někdo absolvoval, ale tady u nás ty motorky stojí kolem 100 tisíc a jsou v sérii. ta SWM je dva roky stará, má stejný motor, plno dílů ze staré Husqvarny sedí a Cézar nebo jak se to píše ze Znojma nemá problémy s dodáním. SWM je prostě stará Husqvarna.
jestli jezdíte v partii tak tím spíš nechápu, proč se bát hmotnosti, když spadneš, pomůžou ti se zvednutím motorky snad všichni, ne?
pod trvalým dohledem
No vidim, že sme odbočili od pôvodnej otázky, ale neviem či to je tým, že som bol na vojne, ale ja na jednovalci upravenom rally kapotou proti vetru, TT comfort seat proti boleniu prdele a odpruzenymi klemami rajdov KTM Powerpatrs a penovými gripmi proti vibráciám do ruk radšej “pretrpím “ mierne znížený komfort na deň (hore-dole vlastne 2) a tam si užívam 7 dni plnohodnotného blbnutia a nie súboje s hmotnosťou. Je pravda, že už nejazdíme trasy pre chopre, to bolo v časoch keď sme jazdili s GSkami a Stromami. Ale do Maroka by som išiel radšej na dodávke. U nás má v partii jeden X-challenge a kúpil ho pred dvoma rokmi v CZ na Ohlinsy vzadu, ja keď som riešil motorku pred 4 rokmi bola v SK jedna na vzduchu a jedna Ohlins, v CZ predával Zetor komplet prerobenú. Áno, je ich už malo, ale to bude asi tým , že sa vyrábali krátko. SWM a AJP nevidím problem u nás, skôr niekde napr v tom Maroku keď ti uletí obloženie alebo umre vstrek od špatneho benalu, tak ti na to budú kukať ako na zázrak a nie že podľa katalógu nájdu, nahradia (alebo nosis všetko náhradné so sebou)....a hmotnosť? Predpokladam že si sa už motal v ťažšom teréne na 690ke a aj na GSku (popr naopak na ľahkej ostrej), tak o tom rozdiele hovorím, pre dvíhanie motorky je hmotnosť obmedzujúca iba ak sa túlaš sám po krkahajoch, moja vlastná skúsenosť je že na GSku som rozmýšľal že tadiaľ nie, kto by ma tam dvihol, na 690ke že aha jaka parádna cesta vrrrrrn
Inak SE je niekde úplne inde, ale bez hanby - na to ešte nedorástli moje gule
Upravil patol dne 23.10.2020 12:39
Měl jsem x-chall a už bych ho znova nechtěl. Podvozek ve standartu hrůza (měl jsem Ohlins), nejede to, a ještě se to nějak divně kroutilo. A další věc je, že to je vcelku neprodejný...jsou kusy v inzerci i pár let.
Nejvíc vzpomínám na Super Enduro. To byla skvělá mašina. Na krocana a podobný akce super...až teda na tu spotřebu v terénu (a tím nemyslím polní cestu). Při rally si dokázala vzít i 14l/100km.
patol napsal:ale neviem či to je tým, že som bol na vojne, ale ja na jednovalci upravenom rally kapotou proti vetru, TT comfort seat proti boleniu prdele a odpruzenymi klemami rajdov KTM Powerpatrs a penovými gripmi proti vibráciám do ruk radšej “pretrpím “ mierne znížený komfort na deň
Já na vojně už nebyl a na cestování (a vlastně na všechno) jednohrnky vyloženě vyhledávám, prostě mě na tom baví jezdit Dřív na Dakaru, teď malá Tenerka, takže relativně těžký krávy (ale zase na druhou stranu proti "lehkejm" dost pohodlný).
patol napsal:
No vidim, že sme odbočili od pôvodnej otázky, ale neviem či to je tým, že som bol na vojne, ale ja na jednovalci upravenom rally kapotou proti vetru, TT comfort seat proti boleniu prdele a odpruzenymi klemami rajdov KTM Powerpatrs a penovými gripmi proti vibráciám do ruk radšej “pretrpím “ mierne znížený komfort na deň (hore-dole vlastne 2) a tam si užívam 7 dni plnohodnotného blbnutia a nie súboje s hmotnosťou. Je pravda, že už nejazdíme trasy pre chopre, to bolo v časoch keď sme jazdili s GSkami a Stromami. Ale do Maroka by som išiel radšej na dodávke. U nás má v partii jeden X-challenge a kúpil ho pred dvoma rokmi v CZ na Ohlinsy vzadu, ja keď som riešil motorku pred 4 rokmi bola v SK jedna na vzduchu a jedna Ohlins, v CZ predával Zetor komplet prerobenú. Áno, je ich už malo, ale to bude asi tým , že sa vyrábali krátko. SWM a AJP nevidím problem u nás, skôr niekde napr v tom Maroku keď ti uletí obloženie alebo umre vstrek od špatneho benalu, tak ti na to budú kukať ako na zázrak a nie že podľa katalógu nájdu, nahradia (alebo nosis všetko náhradné so sebou)....a hmotnosť? Predpokladam že si sa už motal v ťažšom teréne na 690ke a aj na GSku (popr naopak na ľahkej ostrej), tak o tom rozdiele hovorím, pre dvíhanie motorky je hmotnosť obmedzujúca iba ak sa túlaš sám po krkahajoch, moja vlastná skúsenosť je že na GSku som rozmýšľal že tadiaľ nie, kto by ma tam dvihol, na 690ke že aha jaka parádna cesta vrrrrrn
Inak SE je niekde úplne inde, ale bez hanby - na to ešte nedorástli moje gule
ale ten rozdíl není v tom, že by to byla nějaká mrcha. rozdíl je v tom, že motor nezná vibrace, reaguje velmi plynule na plyn, vůbec ne vztekle jako 690ka, netopí, a sedačka je relativně pohodlná, protože je širší. je to prostě 950ka Advík o pár desítek kilo lehčí...
pod trvalým dohledem
to s tou vojnou som odpovedal Miguelovi, nie že by to mala byť získaná nejaká nadprirozdená schopnosť Inak keď tak rozmýšlam nad motorkami chalanov z partie, kamošova nová 701 s dvoma vyvažovákmi sa už vôôôôbec netriasla, čo mi pripadalo, že jej chýba akýsi charakter....to mi ostalo asi z čias GSka, každý nedostatok neni nedostatkom, ale charakterovou vlastnosťou
ale ten rozdíl není v tom, že by to byla nějaká mrcha. rozdíl je v tom, že motor nezná vibrace, reaguje velmi plynule na plyn, vůbec ne vztekle jako 690ka, netopí, a sedačka je relativně pohodlná, protože je širší. je to prostě 950ka Advík o pár desítek kilo lehčí...
Ok, opýtam sa inak, je EXC350F Sixdays 18" v ťažkom teréne lepšia ako KTM690 enduro?...lebo o tom bola pôvodná otázka, niečo viac do terénu ako LC, ale aby sa ešte na tom dalo aj niekam dojsť (aj ked moja otázka je o off level vyššie). Podla mna je zadanie najľahšia motorka čo vie jazdiť reálny off viac ako šotolinky čo zvláda LC...ale možno mam iné štandardy
ale ten rozdíl není v tom, že by to byla nějaká mrcha. rozdíl je v tom, že motor nezná vibrace, reaguje velmi plynule na plyn, vůbec ne vztekle jako 690ka, netopí, a sedačka je relativně pohodlná, protože je širší. je to prostě 950ka Advík o pár desítek kilo lehčí...
Ok, opýtam sa inak, je EXC350F Sixdays 18" v ťažkom teréne lepšia ako KTM690 enduro?...lebo o tom bola pôvodná otázka, niečo viac do terénu ako LC, ale aby sa ešte na tom dalo aj niekam dojsť (aj ked moja otázka je o off level vyššie). Podla mna je zadanie najľahšia motorka čo vie jazdiť reálny off viac ako šotolinky čo zvláda LC...ale možno mam iné štandardy
teď vůbec nerozumím. nejlepší dual sport od KTM je 500 EXC-F, co se týče pohodlí, nepozoruju o moc větší rozdíl mezi 690kou. rozdíl v hmotnosti je 40 kg. ale upřímně, přesun do Albánie po ose si na tom představit neumím
pod trvalým dohledem
To je zas debata,potřebuju krosku na které pojedu 500km po dálnici pak 50km teren a 500km po dálnici dom. nebo jak sem to pochopil.
Kupredu spatki ni krok...
teď vůbec nerozumím. nejlepší dual sport od KTM je 500 EXC-F, co se týče pohodlí, nepozoruju o moc větší rozdíl mezi 690kou. rozdíl v hmotnosti je 40 kg. ale upřímně, přesun do Albánie po ose si na tom představit neumím[/quote]
EXC je dual sport? Je to podľa mna v princípe “ľahká “ s motohodinovym motorom, to sme už inde ako bolo povodne zadanie. Tých 40kg je v teréne fest rozdiel, ale podľa motoriek čo máš v profile to predpokladam vieš. Na EXC sa rovnaký jazdec v náročnom teréne dostane podstatne ďalej a hlavne s podstatne menším úsilím ako na 690ke. Naopak ak si 690ku dorobiš o ochranu pred vetrom a poriadnou širokou sedačkou , tak sa môžeš kľudne 2 týždne motať po Balkáne a po návrate domov kľudne jazdiť ďalej bez nutnosti meniť olej na pól ceste a generalkovat motor každý rok pri takýchto výletoch. Neviem čo ste všetci vyplašený z tých jednobuchov, veď dávnejšie za sociku sme celu republiku brázdili na triapolach, potom objavovali Európu na rozheganych DRkach a XTckach a teraz Vám vadí motorka so špičkovým podvozkom a motorom s vyvazovakmi ? ...asi som z iného sveta...
Inak do toho ALB (aj aj všade ide) chodia so mnou aj ostatný na 690kach, niektorý na origo sériovej lavici, jeden má gélovú Powerparts (tiež nestojí za veľa), zo mna si skôr robia srandu že mám fajnovu prdel Že by som bol na nesprávnom fóre?
Bohumil: ak by som sa mal niekam trtkat 500km kvôli 50km off-roadu, asi by som sa na to vysral, resp by som volil práve iný typ motorky
Aj keď asi pojem offroad každý vnímame po svojom, nepotrebujem tu presadzovať svoj názor, ak som autorovi témy pomohol, som rad, ostatný nech si z toho zoberú čo chcú
Howgh
Upravil patol dne 23.10.2020 18:12
Zkoušel jsem do terénu na takové to vrkání po loukách a polích všechno możný a skončil u XR400. Po roce jsem stále nadšenej a rozhodně nemám pocit, že mi maloobjemovej japonec zkrátil pinďoura. Limitem té motorky v terénu jsem jednoznačně já sám. Dneska po práci hodinka pole louky, vykácený les. Trialovej styl, nájezd 30km, pomalu přes pařezy a větve a návrat zpocenej domu s hubou od ucha k uchu za necelý 2litry benzínu.
Šel bych do TT nebo XR, protože japonec bez radiátoru se vydrží rozbíjet nejdéle. .
Ale XR400 je na přesuny po silnicích už fakt pomalá. XR600 /650 je v cajku. Jen to jsou starý, špatně sehnatelný vrány. Ale jsou super!
Upravil Hrabe_X dne 23.10.2020 20:03
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Bohumile je to diskuse především. Většina příspěvků tady jinak je prodam gate, bump, bump, bump.
Patol:
To je prave to, vygoogluj si Adam Reimann, petikilo má výkon 43 koní, nic šíleného, ten s tím najel pri vyměně oleje každých 3000 km okolo sto tisíc a generalkovalo se tuším v 80 tis. To není mx motor a snese jako kůň. 690ka má větší rozvoz (sdílí rám s Dakarkou) ale to se projeví větší stabilitou při velkých rychlostech.
Upravil Miguel dne 23.10.2020 21:21
pod trvalým dohledem
Hrabe_X napsal:
Zkoušel jsem do terénu na takové to vrkání po loukách a polích všechno możný a skončil u XR400. Po roce jsem stále nadšenej a rozhodně nemám pocit, že mi maloobjemovej japonec zkrátil pinďoura. Limitem té motorky v terénu jsem jednoznačně já sám. Dneska po práci hodinka pole louky, vykácený les. Trialovej styl, nájezd 30km, pomalu přes pařezy a větve a návrat zpocenej domu s hubou od ucha k uchu za necelý 2litry benzínu.
Šel bych do TT nebo XR, protože japonec bez radiátoru se vydrží rozbíjet nejdéle. .
Ale XR400 je na přesuny po silnicích už fakt pomalá. XR600 /650 je v cajku. Jen to jsou starý, špatně sehnatelný vrány. Ale jsou super!
To je mi konečně pořádnej názor :-)
Jen dodnes nerozumím, když japčáci dělali kdysi takovýhle super motorky, proč už to dnes zapomněli :-(