Konečně jsem našel heslo, tak se mohu přidat... každopádně SYNCI MAŽTE!, ať si Franta odvedle z hospody říká co chce...
To, co teď řesí Honzek, jsem řešil před dvěmi lety... pravda v mnohem horším stavu a s funěním při tlačení motorky...
Ta vlhkost v převodech ke kardanu je známá věc, tak jak říká Servisák, stejně tak, že bmw to nemá v servisních úkonech, TAK SE TO NEHLÍDÁ!
Ať už je to brody, wapkou nebo vlhkostí z rozdílných teplot, je to problém. Tak, jak to má Honzek je po 30 tisících (férových - moto s pravidelnou servisní historií, bráno před dealera bmw), tak to máte taky, ale nevíte o tom... Já to taky netušil až do 110tis. km a pak už jsem se mohl jen koukat na spodní "tísícihran" ke kardanu, který byl už jen krásně rezavý...kulatý a hladký... prostě ta rez za roky 2014-2019 a 110 tisíc kilometrů pomalu ubírala a ubírala poctivý materiál bmw, až to zkorodovalo jako škodovka...
Suma sumárum... jednou za rok, či dva (dle nájezdu kilometrů) to sundejte a oba vstupy promažte mazivem Klueber Staburags NBU 12 a manžety podmázněte Castrol Molub-Alloy Paste TA.
Ale nemusíte hned jančit, když to sundáte a bude to rezavé... to je KTM taky i bez sundání...
varanGSA napsal:
Konečně jsem našel heslo, tak se mohu přidat... každopádně SYNCI MAŽTE!, ať si Franta odvedle z hospody říká co chce...
To, co teď řesí Honzek, jsem řešil před dvěmi lety... pravda v mnohem horším stavu a s funěním při tlačení motorky...
Ta vlhkost v převodech ke kardanu je známá věc, tak jak říká Servisák, stejně tak, že bmw to nemá v servisních úkonech, TAK SE TO NEHLÍDÁ!
Ať už je to brody, wapkou nebo vlhkostí z rozdílných teplot, je to problém. Tak, jak to má Honzek je po 30 tisících (férových - moto s pravidelnou servisní historií, bráno před dealera bmw), tak to máte taky, ale nevíte o tom... Já to taky netušil až do 110tis. km a pak už jsem se mohl jen koukat na spodní "tísícihran" ke kardanu, který byl už jen krásně rezavý...kulatý a hladký... prostě ta rez za roky 2014-2019 a 110 tisíc kilometrů pomalu ubírala a ubírala poctivý materiál bmw, až to zkorodovalo jako škodovka...
Suma sumárum... jednou za rok, či dva (dle nájezdu kilometrů) to sundejte a oba vstupy promažte mazivem Klueber Staburags NBU 12 a manžety podmázněte Castrol Molub-Alloy Paste TA.
Ale nemusíte hned jančit, když to sundáte a bude to rezavé... to je KTM taky i bez sundání...
Veľmi dobre píšeš, plný súhlas, akurát tie mazivá je potrebné použiť opačne. Staburags = manžety, Castrol optimol (starý názov) = drážky kardanu ????????.
Pravdu díš... v mladickém jásotu nad znovunalezeným heslem a možností znovu síťovosociálně exhibovat jsem si popletl levá-pravá, seno-sláma...
Klueber Staburags NBU 12 - víceúčelové plastické mazivo pro valivá i kluzná ložiska pracující ve vlhkém nebo agresivním prostředí. Pro textilní stroje v oblasti mokrého zpracování, pro kluzná ložiska s materiálovou dvojicí ocel/umělá hmota. Má velmi dobré protikorozní vlastnosti. Konzistence podle NLGI 2/3. Splňuje požadavky USDA H 2. Otáčkový faktor 350.000 n.ds. Teplotní rozsah: -30°C až +150°C (+170°C).
Castrol Molub-Alloy Paste TA - Molub-Alloy™ Paste TA (dříve Optimol Paste TA) je stříbrný montážní a demontážní prostředek na šroubové spoje vystavené teplotám až do + 1100°C. Zabraňuje zadření, svaření nebo zapečení spojů. Molub-Alloy™ Paste TA ochraňuje povrchy při extrémních zatíženích proti poškození funkčních povrchů, zadření a korozi. Kombinace speciálních aditivů a optimálně připravených pevných maziv propůjčuje prostředku dobré separační a dotěsňovací vlastnosti za vysokých teplot a také v agresivním prostředí.
Filo napsal:
varanGSA napsal:
Konečně jsem našel heslo, tak se mohu přidat... každopádně SYNCI MAŽTE!, ať si Franta odvedle z hospody říká co chce...
To, co teď řesí Honzek, jsem řešil před dvěmi lety... pravda v mnohem horším stavu a s funěním při tlačení motorky...
Ta vlhkost v převodech ke kardanu je známá věc, tak jak říká Servisák, stejně tak, že bmw to nemá v servisních úkonech, TAK SE TO NEHLÍDÁ!
Ať už je to brody, wapkou nebo vlhkostí z rozdílných teplot, je to problém. Tak, jak to má Honzek je po 30 tisících (férových - moto s pravidelnou servisní historií, bráno před dealera bmw), tak to máte taky, ale nevíte o tom... Já to taky netušil až do 110tis. km a pak už jsem se mohl jen koukat na spodní "tísícihran" ke kardanu, který byl už jen krásně rezavý...kulatý a hladký... prostě ta rez za roky 2014-2019 a 110 tisíc kilometrů pomalu ubírala a ubírala poctivý materiál bmw, až to zkorodovalo jako škodovka...
Suma sumárum... jednou za rok, či dva (dle nájezdu kilometrů) to sundejte a oba vstupy promažte mazivem Klueber Staburags NBU 12 a manžety podmázněte Castrol Molub-Alloy Paste TA.
Ale nemusíte hned jančit, když to sundáte a bude to rezavé... to je KTM taky i bez sundání...
Veľmi dobre píšeš, plný súhlas, akurát tie mazivá je potrebné použiť opačne. Staburags = manžety, Castrol optimol (starý názov) = drážky kardanu ????????.
A co je na LC jinak oproti vzduchu že tam se to neděje, teda jen když to někdo wapkuje nebo brodi , ale jinak ne? A teď nemyslím to že je kardan na druhé straně
Ještě jsem se díval do produkčáků a bezpečáku - na podmazání - dotěsnění manžet je vhodnější 30 než 12... Kluber Staburags NBU 30 - plastické mazivo na bázi ropného oleje a barnatého komplexního mýdla. Vykazuje vysokou mechanicko-dynamickou zatížitelnost filmu maziva a vysokou ochranu proti opotřebení. Zároveň poskytuje dobrou protikorozní ochranu, odolává působení vody a mnoha zředěných alkalických nebo kyselých roztoků. Dlouhodobá životnost konstrukčních dílů na základě dobré protikorozní ochrany ve vlhkém a agresivním prostředí, dobrá odolnost proti působení vody, vodní páry a mnoha zředěným roztokům hydroxidu a kyselin, těsnicí účinek ve spojení s působením vody, horké vody, vodní páry a agresivních médií. Zároveň vysokou ochranu proti opotřebení v širokém mechanicko-dynamickém souboru zatížení s vysokým specifickým měrným tlakem. Staburags NBU 30 je schválen podle NSF H2. Je používán především jako těsnicí plastické mazivo a mazivo pro armatury, jakož i pro mazání valivých a kluzných ložisek při nízkých otáčkách a působení vlhkosti, vodní páry a agresivních médií např. pro textilní stroje pracující v mokré oblasti, dopravní zařízení v mokré oblasti a pro stroje v potravinářském průmyslu. NLGI 2/3, použití -10 až 150 °C.
varanGSA napsal:
Ještě jsem se díval do produkčáků a bezpečáku - na podmazání - dotěsnění manžet je vhodnější 30 než 12... Kluber Staburags NBU 30 - plastické mazivo na bázi ropného oleje a barnatého komplexního mýdla. Vykazuje vysokou mechanicko-dynamickou zatížitelnost filmu maziva a vysokou ochranu proti opotřebení. Zároveň poskytuje dobrou protikorozní ochranu, odolává působení vody a mnoha zředěných alkalických nebo kyselých roztoků. Dlouhodobá životnost konstrukčních dílů na základě dobré protikorozní ochrany ve vlhkém a agresivním prostředí, dobrá odolnost proti působení vody, vodní páry a mnoha zředěným roztokům hydroxidu a kyselin, těsnicí účinek ve spojení s působením vody, horké vody, vodní páry a agresivních médií. Zároveň vysokou ochranu proti opotřebení v širokém mechanicko-dynamickém souboru zatížení s vysokým specifickým měrným tlakem. Staburags NBU 30 je schválen podle NSF H2. Je používán především jako těsnicí plastické mazivo a mazivo pro armatury, jakož i pro mazání valivých a kluzných ložisek při nízkých otáčkách a působení vlhkosti, vodní páry a agresivních médií např. pro textilní stroje pracující v mokré oblasti, dopravní zařízení v mokré oblasti a pro stroje v potravinářském průmyslu. NLGI 2/3, použití -10 až 150 °C.
Však taky BMW používá Staburags NBU 30 PTM jako originální mazivo na utěsnění manžet.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tygr napsal:
A co je tam teda jinak proti vzducháči,že tam tyhle problémy nejsou?
Tam to umí být taky pjekne rezavy ale stačí to vysichat protože zadni manžeta je vyskocena a přední derava. takže spatky na stromy a kupovat 1100gs.
Kupredu spatki ni krok...
Když vyšly 1200 na trh, tak jsem říkal, že ty manžety jsou dost napikaču, majitelé časem zapláčou a budou vzpomínat na gumové nohavice obuté na kyvku a stažené sponou.
Tehdy jsem byl málem ukamenován za rouhání. BMW přece nedělá chyby!
Prostě to chce hlídat, čistit, mazat a nejezdít s tím moc mimo asfalt.
Pokrok Bohumile nezastavíš a provozem 11tky ekonomiku nerozhýbeš!
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tygr napsal:
Tak ste si pokecali,ale k věci h...o.Je super,že máte vztah k historii,to já taky,ale proč timhle problémem netrpí vzducháče
Jednoduhá odpověď... protože LC jsou v tomhle místě ještě blběji vymyšlené než vzducháče. Nehledej v tom křivdu, ani kouzlo, ale konstrukční chybu. Každý šetří, i BMW.
Mohli třeba kardan galvanicky pokovit, aby se střídáním teplot nereznul, když už neřešili blbě vymyšlenou manžetu. Ale prostě to výrobce nepálí a reklamace asi nejsou.
Lidi využívají moderní GS jinak než kdysi, s tím se mění konstrukce i nároky na ní.
Z 2ventilového traktoru GS se stal 4ventilový offroad 1100 1150 a následně SUV 1200/1250 a s tím klesly i požadavky bezúdržbovost, odolnost a nerozbitnost. (I SUV projede terén, ale má větší nároky na údržbu.)
Každý výrobce to občas přežene s úsporama nebo inovacema k horšímu, něco pak na základě reklamací upraví a něco zase nechá.
Pamatujeme si "celoživotní náplně rozvodovky" u prvních 1200GS, které až tak celoživotní nebyly.
S tímhle je to stejná píseň. V BMW vymysleli designovou vychytanou manžetu na designově pěkné kyvce, která bohužel neplní dobře svou funkci. Ale protože ti kardan bez údržby chcípne až dlouho po záruce, výrobce to nemusí řešit na rozdíl od "celoživotní náplně rozvodovky" kterou spoustu majitelů dolítalo a rozsypalo. A pak požadovali garanční opravu a plivali na BMW, které nejprve začalo "na tajňačku" majitelům olej měnit v rámci pravidelného servisního intervalu, pak se z toho stalo doporučení výměny a následně dodělali vypouštěcí a plnící otvory do rozvodovky.
Tady s úpravou nepočítej.
Musíš kontrolovat, mazat, těsnit vazelínou a kardan natřít proti korozi, smířit se s tím a doufat, že nový model se změnou designu se zase povede utěsnit.
Anebo máš možnost se na BMW vykašlat a změnit značku.
Hledej v jiných diskuzích, ale nedočteš se jiného závěru, než pravidelně se o kardan starat.... https://www.bmwsp...ar-spline/
https://riders.dr...e-to-time/
Upravil Hrabe_X dne 31.03.2021 13:34
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Jak velký je rozdíl mezi kyvkou u 1200 a 1250 LC? Hřídele by měli být podle čísla dílu stejné jsem koukal, můžu použít koncák i hřídel případně z 1250? Díky
Jen poznámečka k Leonardovi, jak s tím asi původní majitel jezdil, kde a jak to wapkoval. Jak jsem již psal, zarezl a totálně se mi zasekl kardan taky - jo a úplně se urval - v kříži. Bylo to asi ve 40.000 km.LC z r 2016. Nikdy jsem s tím nejel mimo silnici, nikdy jsem to newapkoval. Párkrát jse, zmoknul - toť vše. Když to jednou, dvakrát za rok myju, tak ostříkám hadicí a omyju houbou - nic víc. Gumy držely tak, že po demontáži vytekla z kardanu voda. Takže chyba opravdu bude spíš - jak říká servisák - v kondenzaci, nebo tak nějak. A jak už jsem dříve zmiňoval, BMW se k věci postavila chlapsky a kardan vyměnila na kulanci. (Samozřejmě po záruce).
Tak se mi podařilo sehnat kardan i koncový převod v top stavu za celkem slušné peníze, najeto měl cca 6 tisíc km, rok výroby 17. Kardan byl lehce chycen korozí, ale fakt jen lehká povrchovka, tak jsem ho trochu zbrousil, nastříkal antikorem, a potom vrchní černou, tisícihrany vyčistil, namazal, to samé s prachovkou, a složil. Hned si mi na tom líp jezdí
Honzek přiložený následující obrázek: