Zatím jsem s ním mluvil jen po telefonu a zapomněl jsem se ho na přesnou polohu zeptat. Dnes byl masakr se zákazníky a neměl jsem čas se věnovat nějak víc osobním věcem. Zjistím a dám vědět, jakmile bude volněji...
karcici napsal:
.....tak že ak som spravne pochopil stači sebou zastrčka zapalovača, draty aby dočiahli od zastrčky k čerpadlu a ked už som si isty že je to rele isto v čudu odstrihnem tu modru zastrčku a plus na žlty minus na modry a už mi len stači odpojovat zastrčku ked zastavim a vypnem motor
Myslím si, že lepší by bylo vzít přívod proudu někde "za klíčkem", aby člověk mohl vypnout klíček a tím i vypnout čerpadlo paliva, co myslíte?
Ále, mám kamaráda, co má kamaráda, který vyslyšel mé lamenty na krásné počasí a roze*ranou motorku a zželelo se mu ubohého nešťastníka. On se motá kolem všeho motorového a má dost známých se známými známých...
A ten mi dohodil telefonní číslo.
Safra, končí odpolední káva.
Zítra dám vědět, jak to pokračuje...
....velke podakovanie za vyčerpavajuce a otravne otazky po telefone adresujem Wingovi.....malokedy stretavam ludi ktory sa nezištne podelia s tak cennymi informaciami .....tak ešte raz dakujem
Takže poslední zprávy o stavu závady:
Aby mi pomohli, motorka nemusela stát v servisu a taky proto, aby se s maximální možnou jistotou určila závada, vyloupli mi u Bychla tu zatracenou elektroniku co řídí palivové čerpadlo a dali tam jiné nové z jejich(!!!)motorky. Moje motorka je oficiálně pro BMW ve stavu nemocných a čeká na ten díl. Až to přijede z Německa, štandopede mažu do Vestce, oni mi to znovu hodí na diagnostiku a papírově mě "uschopní"...
O víkendu bylo u nás hnusné počasí, ale navlékl jsem nepromoky a jel zkoušet. Najel jsem cca 400 km a všechno se zdá být v nejlepším pořádku.
Takže na závěr:
1. Ačkoli čerpadlo místo bzučení jen tikalo a rozbíhalo se jak nakopnuté, nebylo asi na vině. Kdyby se soudruzi z NDR vy*rali na elektronické řízení čerpadla, nemusela by dvanáctka obsahovat další kurvítko navíc...
2. Přístup a jednání u BMW Bychl bylo neuvěřitelně vstřícné a přijímací technik i mechanik mají ode mě jedničku s hvězdičkou. Zase a znovu platí, že všechno stojí a padá s lidmi a jejich přístupem k zákazníkovi...
3. Samozřejmě, že odtamtud tu elektroniku nebudu vyndávat, pokud funguje. Ale napadá mě, jestli tam není úplně na prdlačku. Novou asi do zásoby na cestu kupovat nebudu a pokud by se měla znovu vysypat, mrsknu to na přímo. Nedám to ale ze zásuvky. Najdu něco za klíčkem, aby čerpadlo vypínalo po vypnutí spínačky a bude...
4. Děkuji moc všem, kteří mi pomohli radou, nebo nabídkou pomoci tady veřejně, nebo na PM.
5. Poslední rest který mám, je omrknout tu opravnu motorek - prodej použitých dílů - ve Štěrboholech. Nevím ani, kde to přesně je, mám na toho maníka od kamaráda jen telefonní číslo a hrubý popis cesty. Slibuji, že se tam vypravím a jakmile zjistím co a jak, dám vědět...
Radosek napsal:
Takže poslední zprávy o stavu závady:
Aby mi pomohli, motorka nemusela stát v servisu a taky proto, aby se s maximální možnou jistotou určila závada, vyloupli mi u Bychla tu zatracenou elektroniku co řídí palivové čerpadlo a dali tam jiné nové z jejich(!!!)motorky. Moje motorka je oficiálně pro BMW ve stavu nemocných a čeká na ten díl. Až to přijede z Německa, štandopede mažu do Vestce, oni mi to znovu hodí na diagnostiku a papírově mě "uschopní"...
O víkendu bylo u nás hnusné počasí, ale navlékl jsem nepromoky a jel zkoušet. Najel jsem cca 400 km a všechno se zdá být v nejlepším pořádku.
Takže na závěr:
1. Ačkoli čerpadlo místo bzučení jen tikalo a rozbíhalo se jak nakopnuté, nebylo asi na vině. Kdyby se soudruzi z NDR vy*rali na elektronické řízení čerpadla, nemusela by dvanáctka obsahovat další kurvítko navíc...
2. Přístup a jednání u BMW Bychl bylo neuvěřitelně vstřícné a přijímací technik i mechanik mají ode mě jedničku s hvězdičkou. Zase a znovu platí, že všechno stojí a padá s lidmi a jejich přístupem k zákazníkovi...
3. Samozřejmě, že odtamtud tu elektroniku nebudu vyndávat, pokud funguje. Ale napadá mě, jestli tam není úplně na prdlačku. Novou asi do zásoby na cestu kupovat nebudu a pokud by se měla znovu vysypat, mrsknu to na přímo. Nedám to ale ze zásuvky. Najdu něco za klíčkem, aby čerpadlo vypínalo po vypnutí spínačky a bude...
4. Děkuji moc všem, kteří mi pomohli radou, nebo nabídkou pomoci tady veřejně, nebo na PM.
5. Poslední rest který mám, je omrknout tu opravnu motorek - prodej použitých dílů - ve Štěrboholech. Nevím ani, kde to přesně je, mám na toho maníka od kamaráda jen telefonní číslo a hrubý popis cesty. Slibuji, že se tam vypravím a jakmile zjistím co a jak, dám vědět...
Zásuvka po vypnutí klíčku taky s prodlením vypne,takže by to nevadilo. Ale je to jednodušší dát někam na 15 po klíčku.
A vrakoviště na motorky je i v Mělníku. Několikrát tady omílané MOTO JJ.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
... jak pořád tak okukuji ten návod na obejití té zatracené elektroniky, tak mě napadlo:
Do regulace nad čerpadlem jdou tři kabely. Jeden z nich je modrý, to by měl být mínus. No a jeden z těch dvou zbývajících dvou přece snad musí být ten přívod 12V, ne? A má přece ty požadované vlastnosti - je za klíčkem a dokonce musí být jištěný pojistkou...?!?
Tak proč tedy hledat nějaký další kabel, nebo natahovat metrový vodič od zásuvky...???
.....Radosek ano maš pravdu,maš to v tom odkaze od Winga na tom fore su aj fotky toho premostenia...tu ide o to že kto chce kupovat nove rele aby zbytočne nenarušal povodnu kabelaž tak to natiahne zo zasuvky alebo z baterky.....ja trebars hodne nerad rypem do povodnej kabelaže
Radosek napsal:
... jak pořád tak okukuji ten návod na obejití té zatracené elektroniky, tak mě napadlo:
Do regulace nad čerpadlem jdou tři kabely. Jeden z nich je modrý, to by měl být mínus. No a jeden z těch dvou zbývajících dvou přece snad musí být ten přívod 12V, ne? A má přece ty požadované vlastnosti - je za klíčkem a dokonce musí být jištěný pojistkou...?!?
Tak proč tedy hledat nějaký další kabel, nebo natahovat metrový vodič od zásuvky...???
Pojistku na 1200 budeš hledat marně - odběry spotřebičů a tudíš i zkraty hlídá CANBUS Proto to musíš zapojit buď přes zásuvku nebo napřímo k baterce přes pojistku.
Tonda napsal:
Pojistku na 1200 budeš hledat marně - odběry spotřebičů a tudíž i zkraty hlídá CANBUS Proto to musíš zapojit buď přes zásuvku nebo na přímo k baterce přes pojistku.
Nojo, tak to mi nedokleplo... Ale CANBUS by nemusel zaregistrovat změnu, když tentýž spotřebič poběží s tímtéž odběrem, jenom s vynecháním té zatracené elektroniky řízení čerpadla...
Pokud tomu dobře rozumím, tak ten třetí kabel (co jsem viděl na fotce, tak jeden je modrý, jeden hnědý a jeden modro-červený. Předpokládám, že modrý je mínus a hnědý plus, což by se dalo proměřit...) by měl být od počítače do regulace jako právě ten regulační - omezovací člen. Napájení, které bych chtěl použít, by se přece nezměnilo. V maximálních točkách přece musí dávat těch potřebných dvanáct voltů...
No jo, jenomže ten kontroler palivový pumpy jde mimo Canbus, proto to jde jen překlemovat. Myslím že i v tom odkaze, co jsem dal na minulé stránce, je to zmíněno též. Ale jsou možné i jiné varianty, samozřejmě : zásuvka, nebo kabely na na baterku s vypínačem či jinak dostupným přerušováním, překlemovat s přívodními vodiči.
V tom případě mi nějak nedochází, jak by to čerpadlo bylo jištěný, když to půjde mimo CANBUS. Pojistka tam žádná není a nejde mi do hlavy, jakým jiným způsobem by ošetřili zkrat ve větvi palivového čerpadla.
Tonda - no tak sem na to juknul, a máš recht, ty Angláni i já, tam napsali kravinu. Ten kontroler je jištěný "virtuální "pojistkou 5A přes Can bus. Neboli jak je zkrat, odstaví to celou větev ke kontroléru. Čili opravuji :
1/ Jestliže odejde jen kontrolér, tak na přívodních vodičích bude napětí a lze snadno překlemovat /Kontroléry prý od 2007a 08 jsou již jiné, a nepřehřívají se tak, jako u ročníkú 04,05,06 které na to odcházely častěji /
2/ Jestliže dojde ke zkratu na vedení vodičú k pumpě či přímo v kontroléru ,
CanBus odstaví celou větev, baypass tehdy nepomúže, ale je pak třeba tahat vodiče k baterce či přídavné zásuvce.
3/ Jestliže bude zkrat v motoru, CanBus linku odstaví a nepomúže nic.
Ještě jedna zajímavá linka o tomhle možném problému, včetně obrazové přílohy a videjka http://www.motorc...eId=233223
Upravil W dne 01.06.2009 14:07
Jo, díky za upozornění, já jen ocitoval Anglány a do schematu sem se pro jistotu nepodíval.. Až pak. A jasně že je to tam. Tondo díkes.
No myslím si, že to byla velmi plodná diskuze a každý již nyní víme, co a jak na cestě, kdyby se nám kontroler odebral do věčný lovišt, že se dá dojet dom a není to nijak složitý úkon
Wing napsal:
....Jestliže bude zkrat v motoru, CanBus linku odstaví a nepomůže nic.
To mi přijde dost vražedný... Jestli jsem někde něco zameškal, tak se omlouvám za hloupý dotaz, ale jak se dá odblokovat CanBus??? Čistě hypoteticky: Budu měnit žárovku v hlavním světle (nebo cokoli jiného, na tom nezáleží) udělám chybku a CanBus virtuálně "vyhodí pojistku". Co já na to???
To bylo myšleno, jako zkrat v té benzínové pumpě, že už pak nepomúže nic, ani klemy ani natahování kabelú k zásuvce či baterii. Když bude vlastní pumpa po smrti nepomúže nic...
No a jakmile budeš měnit žárovku či cokoliv jiného, tak předpokládám že si vypneš klíček v zapalování , že nic běžného nebude pod napětím. A při větších akcích pod nádrží, či montáži Comu, zásuvek atd.., si pro sichr vždy odpojuji - kostru od baterky, pak nehrozí nic.
Jo, prakticky máš pravdu, ale i žárovka ve světle umí vypochodovat tak, že s sebou dokáže vzít pojistku, v tomto případě virtuální...
A k tomu čerpadlu paliva: Chtěl jsem jen tak pro sichr pořídit náhradní. U Bychla mi sdělili sladké tajemství, že stojí cca 11.000,- Kč, takže na to peču. Jet na dovolenou do relativní civilizace a tahnout s sebou za dvacku dílů mi přijde ujetý...
Upravil radosek dne 01.06.2009 20:13