Na druhý straně je ozubený kolečko.Podle roku výroby bud kovový(starší) nebo plastový, Ale to bych neřešil důležitý je spíš jestli už hřídelka nemá v místě dosedání břitů gufera drážky, pak už výměna gufer nepomůže a musí se vyměnit celá hřidelka- cena cca 900kč.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Sadu na výměnu už mám objednanou. A nabízeli mi k tomu i to ozubený kolečko, co je na druhý straně. Je možný že by se na něm zuby nějak omlely? Mně to připadá nepravděpodobný.
Upravil wirgil dne 06.06.2012 22:16
Jak říkám mám rok 2002 a když sem měnil hřídelku, v sadě bylo i to kolečko. Originál sem měl kovový a to nový už bylo plastový.Nechal sem tam pochopitelně to kovový. Ale pokud nejsou zuby nějak uplně hýn tak bych to neřešil.Jo a bylo to při cca 80tis km.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Tonda napsal:
Jo, někdy se to kolečko bohužel omele.
Ne omele, ale smete na ultimo. Ve finále jsem měnil i kolečko náhonu. Obojí bylo omletý tak že to nemohlo chodil a divím se, že se motor neuvařil. Tady to s tím motorem ti kucí rakouský nějak nevychytali
To Ti nepovim Motka je z venku a pocitadlo tachometru neodpovida stavu ani nahodou. Tipuju, ze ma tak 50-60tis.
U te pumpy je dulezity zkontrolovat obe kolecka - pastorek i nahon. Obe jsou stejna a koukal jsem jak bagr na tvrdou hlinu, jak byly ometeny. Po vymene se to samozrejme hned projevilo na teplotach hadic, co vedou kolem motoru.
Zdravím chlapi,
nedávno jsem několikrát zaregistroval problém s rozsvícením kotrolky chlazení. Myslel jsem, že to bude dělat termostat, ale nakonec to bylo jen málo chladící kapaliny... Bohužel včera ten samý problém, takže jsem chladící kapalinu vypustil a s hrůzou jsem zjistil, že za necelý 2 měsíce se ztratila polovina. Loužička ale pod motorkou nebyla. Takže jsem šel hnedka po oleju a samozřejmě v oleju chladící kapalina. Vodní pumpa ale nikde viditelně neteče, ani z tý zmiňovaný dírky nic nekape. Nesetkal jste se s tím někdo? Je možný, že za takovou krátkou dobu se přes tu pumpu mohlo dostat tolik chladící kapaliny do oleje? Nebo myslíte, že to bude něco horšího?
motylu napsal:
Zdravím chlapi,
nedávno jsem několikrát zaregistroval problém s rozsvícením kotrolky chlazení. Myslel jsem, že to bude dělat termostat, ale nakonec to bylo jen málo chladící kapaliny... Bohužel včera ten samý problém, takže jsem chladící kapalinu vypustil a s hrůzou jsem zjistil, že za necelý 2 měsíce se ztratila polovina. Loužička ale pod motorkou nebyla. Takže jsem šel hnedka po oleju a samozřejmě v oleju chladící kapalina. Vodní pumpa ale nikde viditelně neteče, ani z tý zmiňovaný dírky nic nekape. Nesetkal jste se s tím někdo? Je možný, že za takovou krátkou dobu se přes tu pumpu mohlo dostat tolik chladící kapaliny do oleje? Nebo myslíte, že to bude něco horšího?
Tak to rozhoď a zkoukni, jak jsou na tom gufera a jestli neni hřídelka vydřená...
Ještě se podívej, jestli nemáš tu dírku zespodu zacpanou nějaký sajrajtem. Až si budeš jistej, že neni problém tady, bádal bych dál.
jardajerman@seznam.cz
Ta vodní pumpa je natolik jednoduchá a levná že nejlepší řešení než cokoliv vymejšlet bude koupit a vyměnit celou sadu.Stojí necelou tisícovku a máš zase aspon na 80tkm klid. V sadě je hřídelka,vrtulka,a dvě gufera. Pokud jen vyměníš gufera tak to během 2tkm začne znova chcát.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Tak jsem se konečně dostal z práce dom a mohl jsem využít objednané díly od BMWkrotil - sada hřídelky a gufer, olejový filtr a všechny patřičný těsnění vyšly na 2 tisíce. Objem vypuštěnýho oleje přesně odpovídal tomu co tam má být + tomu co ubylo z chladící kapaliny. Vypadal asi jako capuccino z levnýho automatu u benzínky, fakt hnus. Na rozebrání je nejhorší se poprat s tou parádně umístěnou trubkou před krytem motoru. Kdo tohle vymyslel... Gufera vypadaly jako kdybych je vytáhnul krávě z pr**le a hřídelka vydřená jako prase (viz foto). Po smontování to zatím vypadá všechno dobře, uvidím až o víkendu přijedu, jestli mi zase ubyde kapalina nebo ne. Snad to bylo tím. Ještě se ozvu s výsledkem.
motylu přiložený následující obrázek:
Objednával jsem sadu hřídelky a gufer, těsnění na kryt vodní pumpy, těsnění na boční kryt motoru, gufero na hřídel řadičky, olejový filtr + těsnění. Všechno s daní nějakých 2042,-
Tak pumpa po několika delších trasách vypadá dobře. Chladící kapalina neubývá, olej nepřibývá, termostat pouští vodu do chladiče, takže se všechno zdá být bez problému. Přijde mi, že to i o něco líp jede a táhne, má to lepší chuť do života.
Vím, že to sem nepatří, ale pořád mě zlobí po delší odmlce startování za studena. Někdy startér točí několikrát, někdy třeba chytne hned, ale udrží se, jen pár vteřin - většinou tak do 5 sekund motor zhasne. Až asi na čtvrtý, pátý pokus zůstane motor běžet a nechcípne. Se zahřátým motorem je pak startování jedna báseň. Baterku jsem měnil před cca 3 měsíci a je plně nabitá. Může to být např. špatně seřízenými ventily? Stejně se chystám to dát klukům tady u nás seřídit. Mohl by to být třeba i palivový filtr, který by měl podle všeho obsahovat nějakou regulaci tlaku pro vstřikovací čerpadlo? Rozhodně se mně nechce kupovat novej palivovej filtr za 2 tyčky, když navíc vůbec nemám jistotu, že to tím bude...
motylu napsal:
Tak pumpa po několika delších trasách vypadá dobře. Chladící kapalina neubývá, olej nepřibývá, termostat pouští vodu do chladiče, takže se všechno zdá být bez problému. Přijde mi, že to i o něco líp jede a táhne, má to lepší chuť do života.
Vím, že to sem nepatří, ale pořád mě zlobí po delší odmlce startování za studena. Někdy startér točí několikrát, někdy třeba chytne hned, ale udrží se, jen pár vteřin - většinou tak do 5 sekund motor zhasne. Až asi na čtvrtý, pátý pokus zůstane motor běžet a nechcípne. Se zahřátým motorem je pak startování jedna báseň. Baterku jsem měnil před cca 3 měsíci a je plně nabitá. Může to být např. špatně seřízenými ventily? Stejně se chystám to dát klukům tady u nás seřídit. Mohl by to být třeba i palivový filtr, který by měl podle všeho obsahovat nějakou regulaci tlaku pro vstřikovací čerpadlo? Rozhodně se mně nechce kupovat novej palivovej filtr za 2 tyčky, když navíc vůbec nemám jistotu, že to tím bude...
Zkusil bych vyčistit obtokovej ventil volnoběhu.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.