Je to mozny! Ja bych to teda dobrovolne nemontival tu cinu. Ale jinak je mi to vcelku šumak kdo si to da do moto. Ja bych to 2x nedelal
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Orton napsal:
měřil jsem to s nastartovanym motorem a měřil jsem volty. Nerozumim, proč tedy multimetr ukazoval že z altíku jde 0 voltů...
Pozor, nejsem elektrikář :-)
Jak tu pročítám vlákno, řekl bych, že děláš jednu podstatnou chybu - máš multimetr přepnutý v rozsahu na měření stejnosměrného napětí (DC) ! Následně samozřejmě ukazuje 0.
Veškeré alternátory generují střídavé napětí (pokud nejsou v alternátoru nainstalované usměrňovací diody - to má asi jen vzducháč, který nemá altík v olejové lázni, ale pod nádrží, hnaný řemenem).
Orientační měření altíku v olejové lázni je jednoduché - odpojíš výstup alternátoru od regulátoru (3 stejně barevné vodiče) a při vypnutém motoru změříš ohmetrem jednotlivé vodiče alternátoru mezi sebou. Naměřené hodnoty musí být identické, v řádu desetin Ohmů (pokud se hodnoty rozchází, jedná se pravděpodobně o tzv. mezizávitový zkrat na některé cívce / cívkách. Následně změříš ohmetrem každý z těchto vodičů proti kostře motocyklu (naměřená hodnota musí být minimálně desítky kiloOhmů - megaOhmů). Jinak se jedná o proražení vinutí altíku na kostru.
Při nastartování motoru na volnoběh přepneš multimetr na měření AC napětí (rozsah do cca 200V) a měříš napětí mezi jednotlivými vodiči navzájem. U "zdravého" vinutí musí být všechna naměřená napětí stejnou hodnotu kolem 50V (od asi 45VAC do 60VAC). Pokud je mezi jednotlivými vodiči rozdíl, je vinutí altíku K.O.
Tak snad to nějak pomůže ve vyhledání závady...
Upravil Ruda dne 15.01.2023 14:15
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Orton napsal:
měřil jsem to s nastartovanym motorem a měřil jsem volty. Nerozumim, proč tedy multimetr ukazoval že z altíku jde 0 voltů...