Je to mozny! Ja bych to teda dobrovolne nemontival tu cinu. Ale jinak je mi to vcelku šumak kdo si to da do moto. Ja bych to 2x nedelal
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Orton napsal:
měřil jsem to s nastartovanym motorem a měřil jsem volty. Nerozumim, proč tedy multimetr ukazoval že z altíku jde 0 voltů...
Pozor, nejsem elektrikář :-)
Jak tu pročítám vlákno, řekl bych, že děláš jednu podstatnou chybu - máš multimetr přepnutý v rozsahu na měření stejnosměrného napětí (DC) ! Následně samozřejmě ukazuje 0.
Veškeré alternátory generují střídavé napětí (pokud nejsou v alternátoru nainstalované usměrňovací diody - to má asi jen vzducháč, který nemá altík v olejové lázni, ale pod nádrží, hnaný řemenem).
Orientační měření altíku v olejové lázni je jednoduché - odpojíš výstup alternátoru od regulátoru (3 stejně barevné vodiče) a při vypnutém motoru změříš ohmetrem jednotlivé vodiče alternátoru mezi sebou. Naměřené hodnoty musí být identické, v řádu desetin Ohmů (pokud se hodnoty rozchází, jedná se pravděpodobně o tzv. mezizávitový zkrat na některé cívce / cívkách. Následně změříš ohmetrem každý z těchto vodičů proti kostře motocyklu (naměřená hodnota musí být minimálně desítky kiloOhmů - megaOhmů). Jinak se jedná o proražení vinutí altíku na kostru.
Při nastartování motoru na volnoběh přepneš multimetr na měření AC napětí (rozsah do cca 200V) a měříš napětí mezi jednotlivými vodiči navzájem. U "zdravého" vinutí musí být všechna naměřená napětí stejnou hodnotu kolem 50V (od asi 45VAC do 60VAC). Pokud je mezi jednotlivými vodiči rozdíl, je vinutí altíku K.O.
Tak snad to nějak pomůže ve vyhledání závady...
Upravil Ruda dne 15.01.2023 14:15
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Orton napsal:
měřil jsem to s nastartovanym motorem a měřil jsem volty. Nerozumim, proč tedy multimetr ukazoval že z altíku jde 0 voltů...
Pozor, nejsem elektrikář :-)
Ahoj,
vždyť jsem Ti poslal dva odkazy, myslím, že vše co se tam píše má hlavu a patu, tak podle toho zkus postupovat...
Lítám pomalu a nízko..
Orton napsal:
tak měření napětí prý ....
fáze 1-2......hodnota 3,6
fáze 1-3......hodnota 3,5
fáze 2-3......hodnota 0 až 0,3
měření odporu u všech fází prý stejný
vůbec tomu nerozumim :-D prodávám jak jsem koupil :-D nebyl jsem přítomen
A co měření izolačního odporu proti kostře, jak jsem psal výše? Zatím to vypadá na zkrat proti zemi.
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Mohu se zeptat těch, kdo měli problémy s dobíjením, po kolika celkových km se jim začala tato závada objevovat?
Mám obavy, abych se u mého LCčka vyrobeného 28.04.2015 a který má najeto cca 82 tis. km nesetkal se stejným problémem ke všemu někde daleko od domova...
BMW R 1200 GS LC r.v.2015
Xelever napsal:
Mohu se zeptat těch, kdo měli problémy s dobíjením, po kolika celkových km se jim začala tato závada objevovat?
Mám obavy, abych se u mého LCčka vyrobeného 28.04.2015 a který má najeto cca 82 tis. km nesetkal se stejným problémem ke všemu někde daleko od domova...
Já měl najeto cca 75 tis. ročník 2013. Loni zjara motor ven, výměna alternátoru a regulátoru. Od výměny najeto 8tis a všechno v pohodě.