no ja kovovy pasky tam mam bo sem pod tu manzetu lezl celkem casto
nejsou sice sirka 6mm ale vpohode tam pasuji a nepada to dolu
pouzil sem nejaky pasky co se pouzivaji na kamna na roury a vpohode
teoreticky muzu dat i fotku pokud nekdo chce snad to nekde doma mam vyfoceny bo momentalne to je cely rozdelany
crazywhy napsal(a):
no ja kovovy pasky tam mam bo sem pod tu manzetu lezl celkem casto
nejsou sice sirka 6mm ale vpohode tam pasuji a nepada to dolu
pouzil sem nejaky pasky co se pouzivaji na kamna na roury a vpohode
teoreticky muzu dat i fotku pokud nekdo chce snad to nekde doma mam vyfoceny bo momentalne to je cely rozdelany
Vim, ze jsi mi to zminoval,no ale v zelezarstvi jsem se ptal co a jak se dela, ale taky jsem nesehnal. Nejakej topo obchod musim jeste odchytnou a mrknout na to co se tam da sehnat. jestli budes mit mezi pripravama cas, tak to semka kdyztak hod. A co susplech??? Uz mas ???
Včera sem tak ze zvědavosti koukl pod tu manžetu,jelikož sem moto koupil na podzim a najel cca 200km.Známky orošení sice nejevila,ale vyteklo mi cca deci oleje.Nemáte někdo náhodou rozměry gufer a čísla ložisek?Rád bych to měl připravené než to rozkuchám,popřípadně zdokumentovaný celý postup při výměně.Všem moc dík
Troška oleje není pohroma. Jak to vypadá a co tam patří najdeš tady http://www.maxbmw...fiche.aspx
a manuály tady http://www.bmwgs....nloads.php
Může to být gufero v převodovce, nebo kolem pastorku u zadního kola.
Prohrabej forum a postup opravy najdeš, ale není to nic lehkého. Pokud budeš uvažovat o servise tak zajeť do Bielso-Biale v Polsku.
Upravil paja1 dne 14.02.2010 08:22
Pája
To petr_t:
Tomu říkám zdatný pomocník.
To mě moje polovička slovy jednou pomáhala měnit výfuk na autě a když přišlo na Kur.., Pi.. a tak, byla hned pryč. Co si sám neudělám, nemám.. Zatím teda v garáži.
To Motoblb:
Bacha, opravovat uložení zadního kola není žádná sranda. Abys vyměnil gufero ke kardanu musí ven pastorek. Taky jsem hned při vůli v ložiskách nakoupil všechny ložiska a gufera, že to celé nechám zrepasovat. No a zatím k tomu co se týká pastorku nedošlo. Prostě se mi do toho kuželového soukolí nechce drbat a servisáky jsem k tomu taky neukecal. A to jsem to zkusil dvakrát, beztak věděli proč se do toho nehrnuli.
U BMW se máloco mění jednoduše, leda tak svíčky
Pája
paja1 napsal(a):
To petr_t:
Tomu říkám zdatný pomocník.
To mě moje polovička slovy jednou pomáhala měnit výfuk na autě a když přišlo na Kur.., Pi.. a tak, byla hned pryč. Co si sám neudělám, nemám.. Zatím teda v garáži.
To Motoblb:
Bacha, opravovat uložení zadního kola není žádná sranda. Abys vyměnil gufero ke kardanu musí ven pastorek. Taky jsem hned při vůli v ložiskách nakoupil všechny ložiska a gufera, že to celé nechám zrepasovat. No a zatím k tomu co se týká pastorku nedošlo. Prostě se mi do toho kuželového soukolí nechce drbat a servisáky jsem k tomu taky neukecal. A to jsem to zkusil dvakrát, beztak věděli proč se do toho nehrnuli.
U BMW se máloco mění jednoduše, leda tak svíčky
Snad úplně olšové ruce nemám,ale když něco dělám prvně,raději se zeptám nebo si nechám poradit,není hrdinství se do něčeho bezhlavě vrhnout a pak něco zdupatA než něco rozeberu poznačím to ryskama pomocí centrofixu,všechny míry poměřím šuplerou a zapíšu.Jen co vyperu ty 2 rejže tak jdu do toho pak dám vědět jak to dopadlo
paja1 - nevím, kde jsi vzal informaci, že při výměně gufera pod manžetou (na hřídeli s pastorkem) musí ven pastorek. Jestliže propouští gufero, a AX ložisko a jehlový ložisko (za pastorkem) je přitom v pořádku, v oleji nejsou špony a hřídel je bez vůle, tak stačí pouze povolit matku na hřídeli a matku která stahuje AX ložisko. Z ní se vytlačí staré gufero, dá se nové. Koncový převod musí být samozřejmě při této "operaci" odmontován z motorky. Samosebou je potřeba kvalitní nářadí a pár přípravků - já je mám a už jsem je tady do fóra nafotil (dělám v dílně těch zadních převodů mezi 5-ti až 10-ti do roka). Pak je samosebou potřeba dodržet pracovní postup a utahovací momenty. Jak půjdu do dílny, tak nafotím i přípravky na výměnu ložisek v koncovém převodu pro modely R1200 a K1200 (1300) - už jsem loni na podzim a letos dělal 4ks.
Tady je to potřebné nářadí na R850, 1100, 1150 a starší "K" modely: http://www.bmwgs....post_55351
Upravil Tonda dne 14.02.2010 17:18
Tonda napsal(a):
stačí pouze povolit matku na hřídeli a matku která stahuje AX ložisko. Z ní se vytlačí staré gufero, dá se nové.
Kouknul jsem znovu na obrázky a máš pravdu, pastorek s ložiskem tam může zůstat. Já v těch obrázcích úplně přehlídnul, že ta velká matice drží vnější kroužek, takže gufero musí být v ní. To je dobrá správa i pro mě, díky Horší když gufero odejde kvůli vůli v ložisku.
Mám dotaz, když měníš všechna ložiska, seřizuješ záběr zubů i na pastorku, nebo ho necháš jak vyjde s novým ložiskem a děláš jen polohu talířového kola? Mám už vyměněné velké ložisko na talířovém kole, ale pokud budu třeba dělat pastorek tak ať vím do čeho jdu.
Pája