no tak to je parádní informace,no já si koupim ložisko do foroty a asi i s guferem ho budu brát sebou na dovolenou,ale taky vubec nevim kdy se dostanu do auteku abych si je koupil,už se těšim na fotky stoho jak to budeš dělat,hned si je uložim jako návod
No už jsme na to s Milošem vytvořili "sborník závad a jejich oprav" . Je vlevo ve sloupci pod technickým okénkem. Tam bych dával všelijaké závady a jejich řešení na našich strojích. Takže až to dodělám, tak to tam napíšu.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
No ja jsem si loziska ted menil preventivne v 80000 tis.a to jsem tech antitalent.Ale pokud to hlavni chces menit nekde v horach tak si sebou voz jeste stahovak na to lozisko a to novy taky musis necim ochladit.podle me je lepsi to pri nakejch kilometrech udelat preventivne.2 kuzelikovy,hlavni,gufero a jeste to jedno kuzelikovy me prisli i s olejem asi na 4000kc.A mas na 80000 klid.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tak mě taky postihla nemilá věc s loužičkou oleje pod zadním kolem a ejhle teče přes velké gufero. Po sundání gufera koukám a ložisko ok, nehučelo v oleji nebyli špony a vůle zadního kola žádná. Má otázka zní jestli vyměnit jen gufero a jezdit dál nebo komplet udělat i ložiska, najeto mám 36tis/km což my přijde málo na BMW, na kterým furt něco opravuju
R1150 GS Adventure
333bmw3 tvůj příspěvek smažu at neplevelí forum tim co tady už dávno je a tady máš odpovědí dost.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Čaute lidi,mám dotaz. Ted jsem dělal výměnu kuželíkových ložisek co drží hrušku kola. Vše OK, loni na podzim mi servisák dělal výměnu ložiska na výstupu od motoru ke spojce a když byl v tom tak i komplet ložiska v převodovce+gufera.
K tomu dotazu, dnes jsem najel asi 200km a měl jsem ten pocit,jakoby vzadu něco hučelo. Může to být ložisko zadního kola? Když sem měl hrušku dole, tak kolem gufera žádný olej neprosakoval a vůle nikde žádná není.
Jak bych teda poznal kdyby bylo ložisko zad. kola na "odchodu"???
vevis napsal:
No ja jsem si loziska ted menil preventivne v 80000 tis.a to jsem tech antitalent.Ale pokud to hlavni chces menit nekde v horach tak si sebou voz jeste stahovak na to lozisko a to novy taky musis necim ochladit.podle me je lepsi to pri nakejch kilometrech udelat preventivne.2 kuzelikovy,hlavni,gufero a jeste to jedno kuzelikovy me prisli i s olejem asi na 4000kc.A mas na 80000 klid.
tu mas vumenu bez stahovaka http://www.advrid...mp;page=29
menil to este raz ale s stahovakom u niekoho vgarazi- ale to som teraz narychlo nenasiel
podla mna dobre foto a citanie. chlapec celkom vie co s motorkou
mozno je to dlhe ale je to pisane online. teraz su niekde v afrike.
(dokonca slavny Ohlins nevydrzal) http://www.advrid...mp;page=55
Ahojte. Začalo mi dosť hučať v dife pri náklonoch, pri malých rýchlostiach to trasie do stupačiek, čím usudzujem, že som to nechal zájsť asi dosť ďaleko. Zhorśovanie stavu pozorujem posledných 2000km, mašina má nabehaných 53000km. Pravdepodobne odišlo to veľké ložisko. Určite to budem meniť, no chcel by som vedieť či vymeniť rovno aj kuželíkové (neviem presne názov, proste to oproti hlavnému ložisku)? Meniť? Nemeniť? Alebo posúdiť pri otvorení?
kalupko napsal:
Ahojte. Začalo mi dosť hučať v dife pri náklonoch, pri malých rýchlostiach to trasie do stupačiek, čím usudzujem, že som to nechal zájsť asi dosť ďaleko. Zhorśovanie stavu pozorujem posledných 2000km, mašina má nabehaných 53000km. Pravdepodobne odišlo to veľké ložisko. Určite to budem meniť, no chcel by som vedieť či vymeniť rovno aj kuželíkové (neviem presne názov, proste to oproti hlavnému ložisku)? Meniť? Nemeniť? Alebo posúdiť pri otvorení?
Poslední dobou taky docela slyším hučení a takové "brnění nebo vrnění" do stupaček, které je zřejmé jen v určitém spektru otáček a hlavně při zrychlování a brždění motorem.
Mám naj. cca 74 tis km a dělal jsem výměnu kuželíkových ložisek a v souvislosti s tím mě napadá, jestli nemůže být třeba problém v pootočení kardanu při rozborce/zborce a rozhození a následným vibracím, jak mi radil známej co dělá v servisu osobních aut, kde prý sem tam problém s vibracemi u kardanu mají...
Možná je to blbost,ale vyloučit se to úplně nedá.
Co je teda pravděpodobnější příčina,poradí někdo, popř. vlastní zkušenost....
kalupko napsal:
Ahojte. Začalo mi dosť hučať v dife pri náklonoch, pri malých rýchlostiach to trasie do stupačiek, čím usudzujem, že som to nechal zájsť asi dosť ďaleko. Zhorśovanie stavu pozorujem posledných 2000km, mašina má nabehaných 53000km. Pravdepodobne odišlo to veľké ložisko. Určite to budem meniť, no chcel by som vedieť či vymeniť rovno aj kuželíkové (neviem presne názov, proste to oproti hlavnému ložisku)? Meniť? Nemeniť? Alebo posúdiť pri otvorení?
bmwivo: gumami to nie je, dal som nové. Cez víkend som jazdil s kamoškou a bol to otras, pri zaťažení to v zákrutách hučalo jak sviňa. Ešte aj tá baba sa ma opýtala ,,čo ti to hučí"? (odpoveď znela - hučí mi v kardane)
Dnes mi prišlo hlavné ložisko z BMW, takže to cez víkend asi vymením. Inak chválim Fmoto v Bratislave za promptný prístup, včera som objednal (mali skladom), dnes je ložisko doma.
Cycli napsal:
No už jsme na to s Milošem vytvořili "sborník závad a jejich oprav" . Je vlevo ve sloupci pod technickým okénkem. Tam bych dával všelijaké závady a jejich řešení na našich strojích. Takže až to dodělám, tak to tam napíšu.
Co se děje s tím sborníkem závad? Ani bezmála po třech letech to tam není
Saturnin - ve "sborníku závad" to není, ale hromada věcí je na tomhle odkazu http://www.bmwgs....ad_id=9253 - takže můžeš po pročtení chytat "moudra" tam.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Hoši. Cez víkend chcem vymeniť hlavné a kuželíkové ložisko (dúfam že ostatné budú v poriadku ). Vie mi niekto povedať akým spôsobom sa vymedzuje vôľa na v diferáku? Je tam táká veľká podložka. V diskusiách som čítal, že na 90% to nebude treba vymedzovať a že všetko sa len zmontuje tak ako bolo. V prípade ak bude treba, ako postupovať? Ako to zmerať vôľu a potrebné vymedzenie?
Budem to rozoberať prvý krát a nechcem niečo pok.rviť, radšej sa opýtam. Na čo si dať pozor?
Nahrubo řečeno musíš vymezit vůli v ložiskách držících talířové kolo a zároveň správně nastavit záběr zubů mezi pastorkem a talířovým kolem. To pokud neměníš ložiska pastorku. Počítej s tím, že to není žádná sranda..... viz dílenská příručka.....
Pája