No chlapy je treba si uvedomit, ze GS12 je proste primarne na silnici!! Tam muze pomerne bez problemu fungovat, v pripade zateze v terenu je treba pocitat s investicema a opravama. Ja se o tom taky presvedcil na vlastni kuzi...
Upravil brtnik dne 13.10.2009 23:04
rozpravame o jednom kuse ktoremu sa to stalo, nie je to seriova porucha u XY strojov... tych 12GS sa predalo na tony, kolkym z nich sa ta kyvka zlomila??
u nas na Slovensku sa hovori ze "robis s komara somara"
ale to je uplne jedno, radsej si pockajme ako sa k tomu postavi BMW
Ale kolik nemcu a ostatnich zapadoevropanu s tim jezdi alespon obcas v terenu?
1% je asi hodne.Kdyby treba 30% vsech vyrobenych 1200gs najezdilo 20% km v lehcim terenu,tak by asi tech prasklych kardanu bylo vic.Myslim,ze se castejsi pouziti mimo asfalt fakt nepredpoklada.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Zarazilo mě, že toho matroše na kyvce moc není. Takovej kardan by ti žena přepilovala pilníkem na nehty, když by tě nechtěla pustit na vejlet.
Typuju to tak na 3mm stěnu, což na odlitek není moc a pak stačí jakákoliv zátěž, ťukanec nebo výrobní vada (pór nebo nečistota v odlitku) a máš kyvku vejpůl. Barva je v tomto případě nosnej prvek kyvky. Lepší by bylo to udělat z Jäklu, ten se prvně ohne, tohle hned rupne-ale to byla hmotnost někde jinde.
Jako strojař jsem z toho docela paf. Museli to přece počítat na max. zátěž motorky + dynamický zatížení a nějakej koeficient bezpečnosti...
Zajímalo by mě o kolik je slabší stěna oproti hranatýmu ingotu z 1100GS.
Když pojedeš ve dvou s kufry po šotolině (k tomu je motorka určená), máš celkem jistotu, že trefíš díru a motorka půjde na dorazy,klidně i při brždění a to je pak zátěž jaxviňa. Větší, než když jdeš sám na dorazy při skocích,protože se násobí energie nákladu a spolujezdce. Tohle je poslední věc, která by se měla stát. Inženýři z BMW podle mě udělali chybu a poddimenzovali tuto část,která křupla přěsně v půlce, jak když lámeš klacek přes koleno = bylo to asi jen přetížením.
Psal jsem kámošovi z výzkumáku materiálů - prej se běžně nakupuje v automobilkách a slévárnách litina třeba z Číny,kde materiál se stejným označením je tak pórovitý, že krz něj proteče voda... pak když to automobilka použije na vodou chlazený motor, nestačí se divit. O pevnosti škoda mluvit. Třeba jen na nějakou sérii GS nakoupili blbej matroš.
Už jsem kdysi psal že "Adventure" v názvu BMW motorky = jen dobrodružná povaha si troufne s tím někam dál ject,když nevíš,co vše se tomu vysype.
Upravil Hrabe_X dne 14.10.2009 08:22
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal(a):
Už jsem kdysi psal že "Adventure" v názvu BMW motorky = jen dobrodružná povaha si troufne s tím někam dál ject,když nevíš,co vše se tomu vysype.
to bylo dobry ... s dovolenim si vypujcim
---
a pouziju az bude zase Vjetrnik nekoho evangelizovat...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hrabe_X napsal(a):
Zarazilo mě, že toho matroše na kyvce moc není. Takovej kardan by ti žena přepilovala pilníkem na nehty, když by tě nechtěla pustit na vejlet.
Typuju to tak na 3mm stěnu, což na odlitek není moc a pak stačí jakákoliv zátěž, ťukanec nebo výrobní vada (pór nebo nečistota v odlitku) a máš kyvku vejpůl. Barva je v tomto případě nosnej prvek kyvky.
Hrabe dneska boduje
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Hicks:
Těší mě, že to někdo vydržel číst až do konce. Zříkám se autorských práv na všechny moje výroky v tomto článku.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal(a):
to Hicks:
Těší mě, že to někdo vydržel číst až do konce. Zříkám se autorských práv na všechny moje výroky v tomto článku.
tak vis co, aby tady clovek prezil s necim jinym nez 1200GS/GSA musi byt obcas po zuby ozbrojen argumenty
Nekteri majitele dvanactek maji dost mozna sedlo tovarne napustene rohypnolem...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Chtel bych se zeptat, to je u ADV, ne u 12neADV, ne? Nemuze to byt zpusobeny nejak vyssi vahou u ADV, jinym rozlozenim vahy, nebo jinejma tlumicema - treba? Nevim, ale nezda se mi ze vzhledem k poctu prodanych GS je tohle pravidelna zavada ktery se musi bat kazdej - po sotoline s tim uz jelo urcite vic nez 50% lidi co to maji...
Raptor:
nezavírej oči, vím minimálně o 3 /nejsi ty od BMW /....a to nejsem reportér TV nebo mechanik BMW..... že bych byl hysterickej )
Vždyť je to to jediný o čem každý kdo kupuje jednostrannou kyvku pochybuje, navíc to jde udělat 10 různejma způsobama aby to nepraskalo....tak proč? Dakar 650, HusaberG
Ludo46: co to je za ročník? Má ji koupenou jako funglovku?
pokud ne, tak houby ví, co s ní předešlý majitel dělal. Na to, že by měla jezdit 90% po asfaltu má extra hodně zbytečných úprav.
...menší plexi, větší šusplech, chránič stojanu, další trubky okolo chráničů hlav, zvýšený blatník předního kola (pokud tam dokonce není 21), ... a další drobnosti, pro silnici zbytečných. Podle padáků několikrát ležela.
výrobní vada se vyskytnout může, ale nemyslím si, že by to měli technici tak blbě spočítané a předpokládali, že ADV bude jezdit jen ve městě
Řekl bych že jestli je to závada u více než jednoho kusu,je to chyba na straně konstruktérů.Ať se na mě nikdo nezlobí,ale díl který by se dal označit jako nosný má být dimenzovaný na několikanásobek dosažitelného zatížení.Mám takový pocit že v Mnichově se při honbě za úsporou váhy kapánek nechali unést a trošku jim uteklo,že tohle není sportovní motorka,ale stroj který můžou majitelé používat i na horších silnicích,zvlášť když samo BMW tenhle typ prezentuje jako motorku na cesty- necesty.
Nakonec oni soudruzi z říše nechybovali poprvé.Výztuhy podsedláku a převodovky u GS 1150 a 1100 se nedělají pro srandu králíkům.
No držel jsem se stranou této diskuze dost dlouho. Kdo mě zná ví, že nadávám na 12GSA poměrně dost. Obzvlášť po poslední anabázi na Kvildě.
Ale u tohoto případu se za soudruhy z NDR s chutí postavím, celé je to trochu divné osobně mám s podobnými věcmi trochu zkušeností takže :
- pokud beru za fakt rychlost terén kde k tomu došlo a tvrzení že motorka nebyla přeložená jsou možné jen dvě možné příčiny
a/ dostalo to ránu kdysi dávno při ktré došlo k "načnutí" dílu
b/ muselo by jít o vadu odlitku a to poměrně masivní
pokud je to jedna těchto varinat, pak by na lomu měl být vidět vývoj praskliny určitě nevznikla celá naráz starší část by měla být rozpoznatelná
- pokud by mělo jít o konstukční vadu pak vzhledem k fotce terénu a uvedené rychlosti by všem zde diskutujícím upadla kyvka po přejetí průměrné díry na silnici 4.třídy, kterých je u nás jak máku.
tak asi vše zatím
Upravil vlada-adv dne 14.10.2009 23:26