Sovana, ač velmi malé místo, je velmi zvláštní. Přestože jde vlastně o vesnici se včeho všudy dvěmi souběžnými uličkami, celkově působí velmi honosně. Možná ty dva staré kostely, dobře udržované z 11. Století, možná kamenné luxusné domy. Dvoupatrové, z oleštěných kamenů, menších než cihla,doplněno dřevěnými konstrukcemi balkónů, okenic. Má to patinu opotřebeného luxusu, starého vína, prvotřídního. Pro ušlechtilé znalce, výjimečné. Sovana na mě udělala ten nejlepší dojem, možná nejlepší z celé cesty.
Doc přiložený následující obrázek:
[78.74Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[95.05Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[87.59Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[87.7Kb]
Upravil Doc dne 21.10.2009 22:30
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[98.3Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Hotel agroturismu v Sovaně musí mít samozřejmě upravenou zahradu, třeba i s malým labyrintem.
Doc přiložený následující obrázek:
[90.96Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Poblíž je druhé městečko, Pitigliano. Je na vrcholu skály, jakoby hrad, připomene vám Kmotra a sicilského Dona Corleone. Stranou od světa, odříznuté, pyšné a přísné, možná s vlastními zákony.
Doc přiložený následující obrázek:
[78.28Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Vendetta. Omerta. Bohužel, jak impozantní je zdálky, tak zanedbané je zevnitř. Rozladilo nás to, neudržované, otlučené budovy. Kromě náměstí, které jsme poctily obědem v podstatě nic. Co jiného, těstoviny.
Doc přiložený následující obrázek:
[69.11Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[73.63Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Tím končíme na svérázném jihu a jedeme pomalu na sever do dnešního cíle Arezzo. Ale na cestě máme několik zajímavých míst. San Quirico na nás neudělalo nijaký dojem, projeli jsme to dvakrát třikrát nahoru a dolů a ani jsme neslezli z motorek, go on. Zato středověké lázně Bagno Vignoni jsou ...roztomilým místem. Malá oáza ticha, akorát tak na capuccino s lázeňským tiramisu. Všude kolem na tomto venkově jsou krásné cesty, nádherná příroda a počasí nám přálo. Členitost terénu, kopečky a udolíčka, velmi udržovaná hospodářství a vždy, opravdu vždy na kopečku zajímavé stavení majitele vinic, na vrcholku, aby dobře oblížel své „panství“.
Doc přiložený následující obrázek:
[83.33Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[79.2Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[86.26Kb]
Upravil Doc dne 21.10.2009 22:38
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[102.93Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[93.49Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Dále je San Quirico di Orcia a Pienza, odtud pocházející papež dal městu glanc a bylo střediskem učených.
Doc přiložený následující obrázek:
[88.67Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Kostel , který se tam nachází na okraji skály se ale pstupně řítí dolů, má již trhliny a dělají se záchranářské práce, jako nedávno skončené i v případě nakloněné věžě v Pise.
Doc přiložený následující obrázek:
[85.01Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[77.18Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[78.5Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Next Station Montepulciano, kde nás zastavil v centru policista. Odzbrojil jsem ho úsměvem a otázkou, kdeže tady mají parking? Odpověděl také úsměvem, ale nepřekvapil nás. Neviděli jste ho 500m zpátky? Aha, tak jo. A odjeli jsme. Chtěli jsme rychle do vysokého, tajemného hradu Cortona. Jde se do kopce, že jsme popadali za dech, ale netroufli jsme si vyjet na náměstí, ne z ohleduplnosti, že již byla tma a ticho, ale protože šlo o krpál jako závody dovrchu a naloženi a na mokrých dlaždičkách jsme si netroufali. Mezitím totiž opět poprchávalo. O to tajemnější a hrůzostrašnější to bylo. Tím je pro dnes konec, do nedalekého Arezzo doazíme již kolem deváté a je jasné, že prohládku necháme na zítra. Během hledání hotelu jsme několikrát projeli křížem krážem město, než jsme si vybrali tam jsme se zorientovali a pochopily styl města. Nakonec (a díky tomu hledání) jsme se rozhodli pro hotel na centrálním náměstí – kruhový objezd – dnešního Arezza, nedaleko od začátku historického centra, abychom to měli na ráno kousek pěšky. Zde jsme již platili kolem stovky za dvojlůžák, nejdražší hotel celého výletu, ale nevadilo nám to. Cílem bylo udělat ze sebe během dvaceti minut lidi a ofenzíva na jídlo. Tady, v Arezzu jsme se najedli z celé Itálie nejlépe. Nikoli v hotelu doporučovaném podniku, byl naštěstí zavřený, ale jiném, jednodušším. V jedné pasáži objevujeme tratorii plnou místních lidí (neklamný znak kvality) a dali jsme jim co proto. Tam sme měli nejlepší arabiattu, pizzu, potom crepe (palačinka?), piva. Vyhráli jsme na podnikem rozdílem dvou tříd, snědli jsme je i s bačkorama. Ale vylo to vynikající, pochutnali jsme si. Dost únavný den je konci, nálada i díky paulaneru vítečná. A navíc jsme seděli venku, v pasáži, čili kouřili volně, což je pro nás neandrtálce vždycky problém když přijedeme do civiliace (drogy,alkohol, zbraně a prostituce se můžou volně i vevnitř i v civilizaci, kouření jenom venku...).
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic