Podle mne univerzalni guma neexistuje. Vzdy to bude nejaky kompromis. Bud na silnici, nebo mimo. Chce to dve sady kol.... Ale na dlouhe cestovani, kde clovek moc nevi kudy pojede, jsou univerzaly vytecne.
Moje zkušenost:
Motorku jsem kupoval s obutými Metzeler Karoo - na nic nalítáno cca 4Km. Zadní vydržela dalších 6000, přední ještě o 3000 víc.
Teď mám na zadek Mitas E-10. V terénu dobrá, ale nechápu kdo na tom může najezdit 14000. Mám tam 3000 a polovička vzorku je pryč! Na předek jsem teď čerstvě dal TKC - v terénu vpohodě, jen jsem zvědavej, kolik vydržej.
Nicméně pak se asi vrátím k těm Metzelerum...
Tak já osobně nechápu, jak někomu může vydržet Koroo víc, než 3000, pokud to tedy nesjíždíš do hladka. Fakt je, že kamarádovi na 1150 Adv vydržela KarooT zadní asi 5000km, ale ve středu bylo hladko. Jinak mě i TKC vydržela tak 3000 a pak už byl záběr v terénu o ničem, výška ve středu byla třeba 2mm.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
No, pridam svoji trosku...
Obouval jsem E09 dopredu i dozadu. Prvnich 3000km byly vytecne. Na silnici nehucely, v terenu (suchem) byly super. I trochu mekkciho povrchu si nechaly libit. Sterk, vse ok. V blate ale nefunguji vubec. Vzorek se hned zalepi. To ale bude problem vsech malych spuntu. Predek 4000 a KO. Od 4000 uz v terenu nevede, jen se soupe ze strany na stranu. Spunty jsou hooodne nepravidelne odskakene. Nektere zmizely v podstate uplne, jine jsou takrka netknute.
Zadek by jeste nejaky ten 1000 dal.
Pro priste mam rozhodnuto.... Zadek opet E09 a predek bude Michelin Desert. Desrtky maji vyborny najezd a mam na ne skvele reference od KTM kluku, co jsem potkal cestou.
Předek E 09 nevydrží, proto ho skoro nikdo nejezdí a v kombinaci se zdní E-09 se v předu hojně používá TKC které vydrží podstatně více.
A k té Desertce ... sice jsem jí nejezdil, jezdil jsem ale podobné ostré gumy na LC-4 Adventure a proto se domnívám že jakmile se budeš pohybovat i na silnici, najedeš na ní tak polovičku co na tý přední E-09.
I když jí ale sjedeš bude v terénu pořád podstatně lepší protože má na rozdíl od E-09 a TKC boční vedení.
Jízda na silnici s ní ale bude docela mazec
Je to boj, jsou gumy jako E-09, KarooT, TKC … který se daj použít v lehčim terénu a dá se s nima na silnici najet více jak 5tis km a nebo jsou ostré gumy s bočním vedením na kterých bude jízda po silnici peklo a nenajedeš na nich víc než cca 3 tis km. Alespoň taková je moje zkušenost.
Žádnej univerzál nebo něco mezi tím není, nebo alespoň já jsem ho za několik let ježdění na enduru nenalezl.
Osobně jsem to vyřešil koupí druhé motorky vhodné do terénu …
Ja som teraz na jeseň obul do predu 09 Dakar, no horšiu gumu som v predu ešte nemal. Motorka zostala strašne nestabilná. Ale môže to biť aj tým že mám vzadu 09 Dakar už úplne mrtvú (cez16500km), čo je môj rekord na 09 Dakar. Inak obúvam do predu TKC alebo Karo.
Deserta se neboj, ti to tu radim uz jak dlouho. Na silnici s nim 130 jde jet a v terenu je perfektni, proti Karoo, TKC, E09 naprosto nesrovnatelne.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
haus1 napsal:
Je to boj, jsou gumy jako E-09, KarooT, TKC … který se daj použít v lehčim terénu a dá se s nima na silnici najet více jak 5tis km a nebo jsou ostré gumy s bočním vedením na kterých bude jízda po silnici peklo a nenajedeš na nich víc než cca 3 tis km. Alespoň taková je moje zkušenost.
Žádnej univerzál nebo něco mezi tím není, nebo alespoň já jsem ho za několik let ježdění na enduru nenalezl.
Osobně jsem to vyřešil koupí druhé motorky vhodné do terénu …
Pod to se muzu podepsat.
Kazdopadne pokud na silnici delas jen prejezdy a deserta vyvazis a budes mit utazeny krk rizeni (nebude vule) a idealne kdybys mel jeste tlumic...pojedes po silnici pekne a guma neco najede. Navic za ten zazitek a stabilitu mimo silnice to hodne stoji.
Jen je otazka, co ti bude delat ABS v kombinaci s tovarni vidli, ja i Pipo jsme meli problemy a me to vyresilo az pritvrzeni vidle, ale mam tam Bitubo....
ABS se jinak spina hrozne snadno a treba muj posledni zazitek za autobusem zpomalujicim na prejezdu byl velmi zajimavy.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Ja jsem sice Desertku nejzdil ale na LC-4 Adventure jsem poslední rok pouzival Mitas C-21. Tim ze to je pneu na tvrdsi povch tak je trochu hustsi a tim tak rychle nemizi při silnicních presunech. Ja s ni teda po silnici nejel nikdy vic jak cca 110 a vzdy jsem se snazil brzdit naprosto minimálně aby se spunty moc neobrzdily. Ale na silnici se s ni da, neklouze nijak extremne a nechova se zaludne.
A na motorce pres 150 kg tezky v terenu funguje velice slusne.
Pri rozumnym pouzivani na silnici se na ni dalo najet vic jak 4tis. Stoji par korun a je homologovana.
Na LC-4 to proste byla docela dobra guma, ale nevim nevim jestli ji doporucit i na 800GS…
Jinak jak jsem koukal na ty prenádherný petrs-ovy fotky …. enduro guma aby fungovala tak se musí tocit aby z ni blato vyletavalo pryc. Kdyz se jede pomalu nebo je extra mazlavy blato, zalepi se i ten nejlepsí a nejostrejsi drapak …
A je mi uplne jasny ze se tohle strasne jednoduse pise ale mnohem hur realizuje
trochu se vetru a odbocim od endruo pneu.
Koupil jsem motku s obutymi Conti Trail attack. Pneu se mi libi a zda se mi jako dobra varianta na cestovani. Jezdim silnice + maximalne nejaka nezpevnena cesta, sotolinka, zadny tezky teren.
Jen by me zajimalo, co na ni rikate, nejake porovnani s Touranckama ?
http://www.moto-p...il-Attack/
Upravil parizek dne 02.11.2010 09:56
I cesta je cíl!
Dračice F800GS a obývák s postelí VW Sharan
HTC - HSPL,flash ROM, odemykani map TT
A co bys chtěl slyšet? Pokud vím, tahle guma v testech byla výtězem a Tourancka byla v těsném závěsu za ní, na mokru byla Tourancka malinko lepší. Nájezd je dost individuální podle toho, jak jezdíš a brzdíš.
A je to silniční guma s tím, že na suchu se s ní dostaneš i mimo silnici. Ale na zážitky v off to není, spíš jen na projetí po cestě někam.....
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
neco takoveho jsem chtel slyset
pokud pojedu nekam dal, presunuju se po dalnici - cili pneu OK. Az tam dojedu, chci projet max nejakou sotolinu - cili myslim, ze taky OK. O Touranckach jsem slysel chvalu, tuhle pneu uprimne vidim poprve, tak me zajimaji i vase postrehy :-)
I cesta je cíl!
Dračice F800GS a obývák s postelí VW Sharan
HTC - HSPL,flash ROM, odemykani map TT
Je vhodná pro silniční styl jízdy a na lehce nezpevněných cestách.
...jak píše výrobce. Já si myslím že vosmikilo si nějakej ten šput zaslouží
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Na 8GS sa ako univerzál často používa Mitas E09 + TKC 80 v predu.
Ja často používam E09 +Pirelli MT90 A/T.
Je niečo s podobnými vlastnosťami čo by malo význam skúsiť?
Na E09 mi na asfalte kazí radosť ten hluk.
No voni budou ten kravál produkovat asi všechny ty drápy a ten malej rozdíl mezi nima asi na váhu padat nebude.Zkrátka buď budeš hustokrutědrsněcooll s drápama , kraválem,menším nájezdem a horšíma jízdníma vlastnostma na tvrdým, nebo budeš sice žabař s cestovním vzorkem ale zato lepšíma vlastnostma
Upravil kim dne 02.04.2018 14:15
E10 dopředu, E09 dozadu. Pro nás šetřivé ideální volba. Drží to na všem, v této kombinaci se to i rovnoměrně sjíždí, prostě nemám důvod kupovat cokoliv jiného. A tím, že E10 má víc kostek, tak i o něco míň hučí.
Upravil janrypal dne 02.04.2018 15:44