vevis napsal:
Ale je pravda,ze tlumic jeste funguje.Kdyz jsme letos v Albanii projeli off a pak jsme najeli na rozbytej asfalt,tak jsem najednou cejtil,ze to vzadu nefunguje jak ma.(Pred off-roadem to fungovalo)A nekecam,stacilo jedno cvaknuti na tom stelovani a motorka zas krasne kopirovala.
Akutni problem vidim v tom,ze mi motorka pri nasednuti opravdu dost vyrazne klesne!A to i v jednom.Podle toho jak nezvykle snadno dostanu na zem a jeste mam nohy pokrceny v kolenou,tak je mi jasny,ze to neni OK.
Hele, nechci Ti kazit radost, ale podle toho co popisuješ bych vsadil boty, že tam máš mazut, co po zahřátí díky větším nárokům - ten off - zvodnatí, resp. se našlehá... Pokud jsi to "vyřešil" natvrzenim pružiny, prostě se to jen zpevnilo, ale rozhodně to není v poho (tipl bych že to přeci jen houpalo, co a kopalo to?!). Standardní tlumič by měl takhle nějak změknout aspoň tak po půlhodinový soustavný jízdě po roletě...
To že Ti i normálně zůstane motorka takhle strašně kleslá, jen když na ní sedneš, opravdu totální smrt... To Ti fakt pomůže snad i ta moje mrtvola, co jsem si vystavil do vitríny...
Upravil morabo dne 05.10.2011 04:41
Maiali nel Fango!
bystricke napsal:
myslím,že tlumič se mění podle stavu,né podle ujetých km,dokuď mi kolo neskáče jak pinpongový míček(berte to s rezervou) a na špatných cestách motorka brží stopu,v zatáčkách kolo nebo kola neodskakují,tak je zbytečné měnit něco co funguje,mám najeto 93 tkm a zatím sem nic nezaregistroval a to nejezdím jen po pěkných cestách
Samozřejmě, že se mění podle stavu, ty km, co jsem psal proto byly zhruba a byl to jen pro orientaci průměrnej a dost velkej rozptyl kdy se tak většinou stane.
Kolo Ti ji s chcíplou pružinou nebude skákat jak u auta(pokud ten tlumič nevyteče úplně), protože to brko už ho při tý postupný degradaci nezvedne, ale budeš se houpat, budeš kleslej dozadu a ty rány to prostě nepobere, ale bude tě to nakopávat atd. Dál budeš mít sníženou adhezi se všemi příjemnými důsledky jako horší brzdění, ovladatelnost, odskakování, prostě moc bezpečná věc... A jestli ještě někoho povezeš, nebo budeš hodně naloženej, bude to ještě o řád "zábavnější".
Maiali nel Fango!
To Morabo
Řekl bych , že víš o čem píšeš. Ten rychlý návod na zjištění stavu zadního pružení se mi líbí. Předpokládám, že zatlačením na řidítka by mělo jít zkusit stejně i předek.
Mám skoro 50 tisíc a budu to muset nějak zkontrolovat.
Na podvozku je nejzáludnější, že si člověk postupně zvyká na měnící se vlastnosti a vlastně nezaznamená, že je to už v háji.
Zatím pořád bojuju s tím, že se mi to jeví OK, ale kilometry už to má naložené a rozdíl tam být musí. U mě ale jízda v zatáčce i brždění zatím OK. Je pravda, že jezdím jen silnice, ale někdy řádně rozbité a svižně.
Jediná objektivní změna na podvozku za 20tis, kterou jsem zaznamenal je velmi slabé cvakání v předu, třeba když stojím na místě a brzdím předkem a vrtím motorkou. Zatím jsem nenašel kde ta malinká vůle je. Jinak podvozek asi OK. Ty tlumiče a péra ale vyzkouším tak jak píšeš hned jak budu fit.
Upravil paja1 dne 05.10.2011 08:32
Pája
paja1 napsal:
U mě ale jízda v zatáčce i brždění zatím OK.
u mne se zadni tlumic s 90 tisicema projevil treba tak, ze kdyz to dost naklopim a dam plnej tak to s novym tlumicem na identickem obuti a v identicke zatacce zacinalo driftovat a odskakovat pri znatelne vyssi rychlosti, nez s novym.
Mas pravdu, je to zradne... velmi snadno se na spatny tlumic a pruzinu zvyka, zvlast, kdyz to vsechno stoji dost penez.
Upravil hicks dne 05.10.2011 08:47
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
........u mne se zadni tlumic s 90 tisicema projevil treba tak, ze kdyz to dost naklopim a dam plnej tak to s novym tlumicem na identickem obuti a v identicke zatacce zacinalo driftovat a odskakovat pri znatelne vyssi rychlosti, nez s novym.........
...než se starým, jsi chtěl napsat, né?
Jinými slovy, s novým to projedeš větší rychlostí než to začne ujíždět....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
paja1 napsal:
Ten rychlý návod na zjištění stavu zadního pružení se mi líbí. Předpokládám, že zatlačením na řidítka by mělo jít zkusit stejně i předek.
Jediná objektivní změna na podvozku za 20tis, kterou jsem zaznamenal je velmi slabé cvakání v předu, třeba když stojím na místě a brzdím předkem a vrtím motorkou. Zatím jsem nenašel kde ta malinká vůle je.
Ten rychlotest funguje v zásadě i na předek - zároveň! Navíc by se Ti právě předek i zadek měli zvedet současně. Se samotným předkem to za řidítka jde taky, jen se to nepozná tak jednoznačně a snadno. Ale jako orientační pokus, proč ne?!
A to cvakání by mohl bejt i krk řízení, to jsi zkoušel?!
Upravil morabo dne 05.10.2011 09:30
Maiali nel Fango!
Jen pro upřesnění, obecně předek i zadek by se měl ponořovat současně, pokud se tak neděje, mohou být jen špatně nastavené tlumiče, nemusí být hned v háji.
u teleleveru se propružit přes řidítka moc nedá, jako u klasické vidle, kde se to často využívá...
Jinak souhlasím s tím, že tlumení je jedna z nejdůležitějších, ale zároveň i nejopomíjenějších věcí na motorce.
stepan napsal:
Jen pro upřesnění, obecně předek i zadek by se měl ponořovat současně, pokud se tak neděje, mohou být jen špatně nastavené tlumiče, nemusí být hned v háji.
u teleleveru se propružit přes řidítka moc nedá, jako u klasické vidle, kde se to často využívá...
Jinak souhlasím s tím, že tlumení je jedna z nejdůležitějších, ale zároveň i nejopomíjenějších věcí na motorce.
Samozřejmě, jsem to asi málo zdůraznil, to jestli je to současně je pro kontrolu nastavení!
Ale pokud je to chcíplý, jak jsem popisoval výše, tak to problém je.
S tim teleleverem jsem chtěl napsat totéž, ale šel jsem si to ozkoušet a jde to. Ne ideálně, ale docela slušně.
Maiali nel Fango!
Paja1 - omrkni brzdové kotouče jestli už nejsou volnější v uchycení (možná jen jeden z nich).Chytni silou za kotouč a zkus s ním zahýbat kolmo na osu kola. To co popisuješ - to cvakání, může být právě brzdový kotouč.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
hicks napsal:
........u mne se zadni tlumic s 90 tisicema projevil treba tak, ze kdyz to dost naklopim a dam plnej tak to s novym tlumicem na identickem obuti a v identicke zatacce zacinalo driftovat a odskakovat pri znatelne vyssi rychlosti, nez s novym.........
...než se starým, jsi chtěl napsat, né?
Jinými slovy, s novým to projedeš větší rychlostí než to začne ujíždět....
jj.. proste s novym to zacina odskakovat znatelne dale...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak jen takový doplnění. Shodou okolností jsem včera jel na 12ADV vzadu s novým Ohlinsem vyšší řady, vepředu bylo vše původní a najeto 52 tisíc. To by měli půjčovat pochybovačům Zadek žehlí, je pevnej, ale přitom poddajnej, chová se naprosto konzistentně, dá se na něj spolehnout, paráda a předek hrká, mlátí do rukou, odskakuje.... děs a snad větší frustrace, než kdyby tam bylo vše origo... To zoufalství který pramení z přímáho srovnání na jednom stroji je k nevydržení. Je to daleko lepší lekce, než přesednout na kompletně osazenou motorku. Legrační je, že člověk ani nemá dojem, že je ten Ohlins tak geniální (i když bezesporu je), ale jasně vidí, jak je ten originál příšernej a jaká by to mohla bejt jízda, kdyby se od podvozku jen a jen žlutilo, prostě jak by se to mělo chovat. Vážně, kdo jen trochu můžete, vřele vám tenhle upgrade doporučuju. A pro koho je to prostě hodně, snažte se alespoň nějakou kompromisnější cestou udržovat podvozek v pořádku. Příspěvek k pocitu z jízdy, ke schopnostem stroje, k bezpečnosti i zábavě je to zásadní!
Maiali nel Fango!
Ten přední tlumič v 50tis už taky asi nebyl úplně v nejlepší kondici, zajímavý by bylo srovnání s novým origo předkem a Ohlinsem ( samo taky novým nebo po repasi ).
Ale je pravda, že mne po přechodu na Ohlins u 1150 a nějaké době ježdění taky teď přijde, že se to chová normálně. Asi bych se divil, přesednout na jinej stroj.
Tonda napsal:
Paja1 - omrkni brzdové kotouče jestli už nejsou volnější v uchycení (možná jen jeden z nich).Chytni silou za kotouč a zkus s ním zahýbat kolmo na osu kola. To co popisuješ - to cvakání, může být právě brzdový kotouč.
Tak na kotoucich uz mam vuli poradnou a v terenu je to klepani poradne slyset.Nejdriv jsem nemohl prijit na to odkud to jde.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ja som na motorke 1150gs pri 72000km vymenil pružiny za hyperpro bez servisu tlmičov a motorka sa úplne zmenila. Pri jazde po šotoline kde som predtým mohol ísť max. 50km/h a tlmiče cvakali na doraz môžem ísť v pohode 90 km a stále je to bez cvaknutia na doraz.
No pri jazde po ceste je motorka strašne tvrdá a ak je na ceste nejaká roleta dostávam do sedla také rany až ma bolí chrbát.
GROG napsal:
Mě zadní tlumič vytekl v cca 60 tis. km a to jezdím jen asfalt. Před tím se motorka znatelně snížila. Co se týče předního tlumiče, tak mě bylo řečeno, že se repasovat nedá.
O tom že nejde předek repásnout jsem slyšel. Uvažuju (na 1100 GS) o koupi předního Hyperpro tlumiče co nabízí TT a dozadu nechat tlumič zrepásnout a doplnit Hyperpro progrespérem(kvůli zachovaní hydroštelování). Co si o tom myslíte? Dík
GROG napsal:
Mě zadní tlumič vytekl v cca 60 tis. km a to jezdím jen asfalt. Před tím se motorka znatelně snížila. Co se týče předního tlumiče, tak mě bylo řečeno, že se repasovat nedá.
O tom že nejde předek repásnout jsem slyšel. Uvažuju (na 1100 GS) o koupi předního Hyperpro tlumiče co nabízí TT a dozadu nechat tlumič zrepásnout a doplnit Hyperpro progrespérem(kvůli zachovaní hydroštelování). Co si o tom myslíte? Dík
prijde mi to jako rozumna varianta.. jeste bych overil, jestli ten predek co mas OPRAVDU nejde zrepasovat (p. Prochazka, Buráň)...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Sema napsal:
...Uvažuju (na 1100 GS) o koupi předního Hyperpro tlumiče co nabízí TT a dozadu nechat tlumič zrepásnout a doplnit Hyperpro progrespérem...
Tohle mi taky přijde jako rozumné řešení, o kterém budu přemýšlet až přijde čas.
Pája
GROG napsal:
Mě zadní tlumič vytekl v cca 60 tis. km a to jezdím jen asfalt. Před tím se motorka znatelně snížila. Co se týče předního tlumiče, tak mě bylo řečeno, že se repasovat nedá.
O tom že nejde předek repásnout jsem slyšel. Uvažuju (na 1100 GS) o koupi předního Hyperpro tlumiče co nabízí TT a dozadu nechat tlumič zrepásnout a doplnit Hyperpro progrespérem(kvůli zachovaní hydroštelování). Co si o tom myslíte? Dík
V TT píšou, že ty Hyperpro kompletní tlumiče se dají použít s origo hydroštelem, tak bych si to ověřil, protože za 12 tis je to podle mne lepší varianta, než repase.
... přicházíme s nabídkou emulzních tlumičů Hyperpro, které jsou přímo určené jako náhrada sériových na starších motocyklech. Nejde tedy o plně stavitelné špičkové tlumiče za relativně hodně peněz ale o podstatně levnější modely, které ale nabízí jemné nastavení odskoku, jsou plně servisovatelné a umožňují použít originál hydraulické předpětí pružiny BMW.
Všechny tlumiče mají stejnou cenu - 12.000Kč s DPH