jencekgs napsal(a):
To DOC: Když koukám na tvůj vozový park tak to s Váma asi není tak hrozný
(Pouze na odlehčení, kdo ví kdy Vás dotáhneme)
počítám, že se přeorientuju na mountain biker
(já mám na evropské poměry velmi vysoké příjmy, ale určitě to zbytek Řecka nemá lehké)
vono to je těžký...
Řecké banky si půjčují s úrokem 1% od Centrální Evropské banky, ale Řecko jakožto stát si půjčovalo okolo 3% donedávna. Během posledních měsíců se tento úrok vyšplhal na 7%, což je moc vysoko a nezvládnutelné (možná je to souhrn naší špatné ekonomické situace ale i hrátek velkého kapitálu na úkor Řecka, vydělávají právě na tom nepochopitelném rozdílu úroků)
Ale jistě je chyba i v nás
a kdyby nám konečně Merklová chtěla doplatit ten válečný dluh, byli bychom v plusu
Kdyby nás pořád neštvali do nesvárů s Tureckem (aby prodávali zbraně), nemuseli bychom kupovat ani Eurofighter ani Phantom ani Leopard (ale to by se taky nelíbilo, že ano?)
Tím bychom neplatili přes 4% HND na vojenské výdaje, což je mnoho pro zemi v krizi....
Kdyby pomohla Evropa s mnoha cizinci, kteří u nás jsou (protože prostě jsme od Východu první na ráně), taky by se nám dýchalo lépe
THINK POSITIVE!!!!!
Konstruktivní návrh jak z krize:
1/ Dáme do dlouhodobého pronájmu zónu kolem Pirea za cenu, o kterou pořád Číňané prosí (přes padesát miliard Euro) - zatím mají jenom část přístavu
2/ za to nakoupíme dolary a dáme je na stranu (přijde na ně!!!!)
3/ průmyslová zóna začíná fungovat, sestavují se zde "made in EU" čínské produkty a začínají zaplavovat evropský trh
4/ dáváme řecké občanství všem cizinclm, co žijí trvale v Řecku více jak pět let
5/ mraky Pakistanců, Afgánců, Sri Lanka a Banglades se přesouvají směrem do Evropy (stejně to byl jejich prvotní cíl, Řecko jenom přestupní stanice, na které uvázli, protože chráníme Evropu....doposud)
6/ Němci a Francouzi bojují s infarktem a polévá je studený pot
7/ začíná krize v Evropě, čínsko-řecké produkty zaplavily Evropu a jejíž drahá výroba je nekonkurenceschopná
8/ Řecko oznamuje odchod od Eura, ale nikoliv z EU
9/ politická krize v Evropě se prohlubuje a Euro padá, dolar stoupá, burza v poplachu
10/ Řecko použíje uložené dolary a převede je se ziskem na Euro, vydělávajíce kolem 50% (1:1,33 se mění na 1,33:1) a lehce poplatí svoje dluhy
11/ odcházejíc z Euro, zavíráme za sebou dveře a zkroušení Evropané si budou jezdit k nám léčit nervy!!!!!!, turistika je opět v plném provozu.......
P.S: kromě našich velkých chyb je plno dalších parametrů, vám neznámých, politicko-vojensko-ekonomicko-globálních, které do celého problému zasahují a dělají ho složitějším a naši krizi bohužel prohlubují (aniž bych chtěl shazovat vinu na jiné, jak říkám, prvotně je chyba na naší straně)
Upravil Doc dne 25.04.2010 02:16
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
S tim valecnym dluhem uz je to asi trochu mimo,nebo spis pozde.Myslim,ze bychom taky mohli rikat,ze kdyby nemci nevyhlasili valku,tak by nas rusove nemuseli osvobozovat,pravdepodobne by zde nebyl komunismus a my bychom dnes byli se zivotni urovni tam kde pred valkou,to jest treba pred rakouskem.Ale chtit to 65 let po valce po nemcich financne kompenzovat je asi nesmysl.Navic by to poskodilo jejich ekonomiku tak,ze by to zakonite odnesla i ta nase.Myslim si,ze i u vas by vetsina penez ze zaplaceneho dluhu byla davno projedena a kdyby k vam nemci za to na truc prestali jezdit na dovolenou,tak byste byli zase v ....Tot pouze muj lajcky a ne vsechny souvislosti znaly nazor.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
@vevis
dialog je k tomu, aby se říkali různé názory, kdyby všichni lidé měli stejné, není potřeba mluvit
s tím dluhem to také nemyslíme vážně..... to jenom tak na připomenou, že všechny národy občas procházejí "špatným obdobím", proto s moralizováním je třeba být skoupý, když máš sám máslo na hlavě (Němci) v nedaleké historii
Belgie platí na zbrojení 0,4% HND, my desetkrát více, téměř tolik, kolik jsou úroky obsloužení našeho dluhu, což je jeden z hlavních problémů...(jinak bychom zpláceli kapitál a ne úroky)
dodnes nám Evropa nezaručuje státní hranice, přestože jsme hranicemi celé Evropy, každý jediný den Turci přelétavají stíhačkami nad řeckými ostrovy, narušují vzdušný prostor, ale v centru Evropy toto není všeobecně známo
plus my sami jsme jakožto národ s mnoha přednostmi, ale i mnoha neduhy (máme vrozený odpor s robotovému myšlení, plně organizovanému způsobu života, nevejdeme se lehce do škatulek a jsme nepořádní lajdáci, lehkomyslní, bohémově cikánští), to nemusím pořád připomínat, to je nám také jasné
ale hraje se i výdělečná hra bankovní mafie na úkor Řecka (a přijde na řadu i Poortugalsko a další)
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Na druhou stranu vy alespon k tomu zbrojeni mate trochu duvod.My tady kupujeme predrazeny pandury a gripeny.Sice to moc nepotrebujem,ale proc to nekoupit,kdyz je to specialne pro nas predrazeny a nekdo si muze lehce prijit na pekne provize.O korupci asi nikdo nepochybuje.Asi by se u nas ten deficit taky nechal snizit,a ani by to nikoho krome par jedincu financne nebolelo.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal(a):
Na druhou stranu vy alespon k tomu zbrojeni mate trochu duvod.My tady kupujeme predrazeny pandury a gripeny.Sice to moc nepotrebujem,ale proc to nekoupit,kdyz je to specialne pro nas predrazeny a nekdo si muze lehce prijit na pekne provize.O korupci asi nikdo nepochybuje.Asi by se u nas ten deficit taky nechal snizit,a ani by to nikoho krome par jedincu financne nebolelo.
tam jsem Tě dostat, chacha
abys to viděl i z druhé strany, nejenom z té ...zřejmé
nic ve zlým, sranda musí bejt Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Více než dva roky jsem měl tu čest procovat ve společnosti, která byla defakto dceřinnou firmou jedné řecké. Takže už se nedivím ničemu. To co jsem tam zažil by mi nikdo stejně nevěřil, takže Vás ušetřím detailů Jen malé managerské shrnutí : 6-8 týdnů dovolené, sehnat někoho kompetentního tak někdy trvalo i týdny, na maily odpovídali tak v průměru po 14ti dnech. Nikdy jsem takovou bohorovnost (nechci říci lenost) nezažil. V pátek po obědě už nepracovali, takže se rozhodnutí odkládalo na ponděli. Nikdy jsem netvrdil, že tady jsme nějaký velký dříči a pracanti, ale proti tomuhle jsme hotoví japonci. S nějakými finančními věcmi si nelámali příliš hlavy, jejich účetnictví bylo značně kreativní, naši účetní se vyjadřovali přesněji - bordel. No a tenhle socialismus je dostal až sem. Nejhorší je, že mám pocit, že nás by to mohlo potkat taky (když vidím ty průzkumy voleb
Upravil chafre dne 25.04.2010 13:41
GS 1200 R Adventure
je mi skoro padesát a žiju tady od svých 28.
tehdy jsem měl 20 pracovních dnů dovolené, které se po třicitce (alespoň v našem oboru) postupně stávají 25, každý rok o jeden den navíc. Čili mám již patnáct let 5 týdnů dovolené.
A to je nejvíc, kromě některých zamětnání s výjimkou, jako jsou chemikálie a radiozáření. (asi jako horníci v Čechách)
V soukromém sektoru většina zaměstnanců nepřekročí 2 týdny, víc jim prostě zaměstnavatel nedá (ač mají právo na 4 týdny), vyžadovat to moc hrozí vyhazovem po létě...
ale jinak máš v mnohém pravdu.....
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Tak jestli vše půjde, tak jak zatím je v plánu, taky bychom měli 7.5. vyrazit a 14. být v Athénách...a v neděli 16. bychom to měli na jihu Řecka začít točit zpět k domovu...
Vjetrnik napsal(a):
Tak jestli vše půjde, tak jak zatím je v plánu, taky bychom měli 7.5. vyrazit a 14. být v Athénách...a v neděli 16. bychom to měli na jihu Řecka začít točit zpět k domovu...
My bychom měli kolem 25.5. projíždět severem Řecka, směrem do Makedonie a Albánie. Budete v tu dobu někde kolem, nebo už budete doma ?
Plán je asi takovýto:
19.5. nocování v Rilském kláštěře
20.5. Rila-Sofia-Svoge-Vraca-Montana-Belogradčik-Vidim
21.5. Belogradčik-Negotin-Orsova-podél Dunaje-Pojejena-Oravita-Resita-Lugoj-Timisoara-Szeged
22.5. Szeged-Kecskemet-Budapest-Nitra-Čadca-Ostrava-Opava
Začátkem léta plánujeme s přítelkyní cestu napříč jižním Balkánem do Řecka, jeden-dva dny si chceme odpočinout na Lefkádě a pak pokračovat dále na východ do Turecka...dle mého jsou dvě varianty jak se do Turecka dostat:
1/ buď se vydat na jiho východ směrem na Atény a přeplavit se trajektem přes Chios do Cesme a jsme v Turecku
2/ stočit cestu na severo-východ a přes Thessaloniky do jižní části západního evropského cípu Turecka
osobně jsem pro variantu č.1 - bohužel cena za přesun po moři (motorka+2 lidi) = cca 5000,-
tzn začínáme uvažovat o variantě č.2
a teď otázka... má smysl varianta č.2 a když bychom nevzali tuto cestu pouze jako rychlý transfer, je v této části Řecka co vidět a co pojezdit??
Byl jsem v Řecku 9x ale nikdy v této části
Vjetrnik napsal(a):
Tak jestli vše půjde, tak jak zatím je v plánu, taky bychom měli 7.5. vyrazit a 14. být v Athénách...a v neděli 16. bychom to měli na jihu Řecka začít točit zpět k domovu...
doufám že dáme kafe, pokud to vyjde!!!!!
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Doc napsal(a):
V soukromém sektoru většina zaměstnanců nepřekročí 2 týdny, víc jim prostě zaměstnavatel nedá (ač mají právo na 4 týdny), vyžadovat to moc hrozí vyhazovem po létě...
ale jinak máš v mnohém pravdu.....
hele na BBC jsem cetl, ze prumerny prijem zamestnance statni spravy je v Recku 2,5x vyssi, nez v soukromem sektoru...
je to pravda?
mne se otvira kudla v kapse uz jenom pri pomysleni, ze by mohla byt...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Janek napsal(a):
Začátkem léta plánujeme s přítelkyní cestu napříč jižním Balkánem do Řecka, jeden-dva dny si chceme odpočinout na Lefkádě a pak pokračovat dále na východ do Turecka...dle mého jsou dvě varianty jak se do Turecka dostat:
1/ buď se vydat na jiho východ směrem na Atény a přeplavit se trajektem přes Chios do Cesme a jsme v Turecku
2/ stočit cestu na severo-východ a přes Thessaloniky do jižní části západního evropského cípu Turecka
osobně jsem pro variantu č.1 - bohužel cena za přesun po moři (motorka+2 lidi) = cca 5000,-
tzn začínáme uvažovat o variantě č.2
a teď otázka... má smysl varianta č.2 a když bychom nevzali tuto cestu pouze jako rychlý transfer, je v této části Řecka co vidět a co pojezdit??
Byl jsem v Řecku 9x ale nikdy v této části
Předem díky za odpovědi
Východně od Soluně je Chalkidiki, tam je krásně, ale to víceméně budete již absolvovat na Lefkádě. A východněji to již (alespoň pro vás, domnívám se) nebude tak zajímavé. Dá se přesunout z Lefkády přes Ioannina a Soluň až do Alexandoupoli v podstatě po nové autostrádě. Jde o to, kam chcete jet do Turecka. Pokud do Kappadokie a potom směrem do Čech, asi je lepší přes Chios, Ismir - Kappadokie - Istanbul - Bulharsko. Navíc, bráno z výchozího bodu Lefkády, když si spočítáš benzín a mýtné přes Řecko po autostrádě plus čas a moc toho neuvidíš, není to levné.
Proto se vyplatí myslím jet z Lefkady do Atén nějakou super krásnou vyjížďkovou cestou na celý den (můžu pomoct vybrat) a k večeru do Atén. Lodi na Chios jsou témeř každý den v podvečer nebo večer. Čili místo hotelu nebo kempu (také výdaje) přespíš na lodi a ráno (nad ránem) jseš v Chiosu. Pokud nechceš ztrácet čas, ráno většinou kolem 8.30 jezdí dva trajekty do Cesme naproti. Čili suma sumárum jeden den ráno vyjedeš z Lefkády, prožiješ krásný výlet a (pokud vás Atény nezajímají) druhý den ráno jseš v Turecku. Náklady jsou 250km benzínu do Atén plus lodi, jak říkáš kolem 200E. Varianta po vlastní ose znamená 1000km benzínu autostrády plus jedno přespání někde v asi Řecku, ale jedeš po autostrádě (a mimo ni bys to stejně ani nestíhal), která je prvních půl cesty (až skoro k Soluni) zajímavá, ale potom příšerná nuda.
Doufám že jsem pomohl.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Doc napsal(a):
V soukromém sektoru většina zaměstnanců nepřekročí 2 týdny, víc jim prostě zaměstnavatel nedá (ač mají právo na 4 týdny), vyžadovat to moc hrozí vyhazovem po létě...
ale jinak máš v mnohém pravdu.....
hele na BBC jsem cetl, ze prumerny prijem zamestnance statni spravy je v Recku 2,5x vyssi, nez v soukromem sektoru...
je to pravda?
mne se otvira kudla v kapse uz jenom pri pomysleni, ze by mohla byt...
jo je!!!!
proto je státní sektor tak přerostlý, protože ho politikové využívali ke "koupi" hlasů
P.S. Evropa a MMF přiklepli pomoc na tři roky, ale někdy mi připadnou Němci (interview v novinách, TV) neinformovaní, protože si někdy myslí, že jde o dar. To je omyl, jedná se samozřejmě o půjčku, nikoli žádný dar.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Já nevím, půjčovat si na splátku úroku, neříká se to tomu úvěrová spirála??
Už jsem ale někde četl že i odbory už pochopili a ustoupili od stávek, alespoň dočasně. No myslím že to bude ještě co vás čeká.
Splněný sen moje 1100GS