JJ.. mám tam DNA bo se mi líbil zpracováním a plochou průchodu + jsem samo vyndal katalyzátor a otevřel výfuk a nemůžu si ztěžovat jak na výkon tak na spotřebu ani na průběh. Před úpravama si to občas kucklo a chcíplo...ale to bylo spíš mnou...podtočení...
Dakar 650, HusaberG
začínám také pochybovat, že problém cukání muže být benzínem. Proměnil jsem pár čerpacích stanic a porád mi to dělá - někdy chytne na poprvé a pak jede pěkne a pak ne a ne ji nastartovat (mám takový pocit, že chytne ale neudrží volnoběh nebo to jako lehce zatoci a pak jako bych pustil starter, ale ja ho porad držím) a už to cuká - kolem 3000 ot./min.
Vzduchovy filtr mam molitan. od touratech, pal. filtr nový, ventily seřízený, olej vyměněný - fakt nevim...
Tuhle jsem stál delší dobu na semaforech s nastartovaným motorem, který se pěkne ohřál a pak se mi zdálo, že jela nadmíru krásně... také mám pocit, že když dojíždím nádrž tak jede také pěkně, ale natankuju plnou a je to v pr...i
Upravil JanVan dne 14.06.2011 18:58
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Chalani ja to nechapem.Ja tankujem tam kde je treba a nevyberam si a motorka slape.Asi by som hladal chybu niekde inde.Neviem si nijak vysvetlit fakt,ze s malym mnozstvom paliva v nadrzi ti motorka ide pekne a po natankovani to blbne.Nebude to len nejaka hlupa nahoda?
Pracoval som na čerpacej stanici (Slovnaft) a neverili by ste kolko bordelu je v uplne kazdej nadrzi z ktorej cerpate benzin.Leju sa tam rôzne chemikalie na odburavanie vody atd.
Ja by som sa zameral na elektriku (lambda,snimac klapky atd.) mechaniku (nadstavenie skrtiacej klapky a jej cistota).Najidealnejsie by bolo to pichnut na diagnostiku i ked ani ta nemusi presne povedat co je zle,ale aspon zúži kruh mozných chýb.Tolko moj nazor
dneska jsem zas pátral a není náhodou možné, že by byl ten katalyzátor ucpanej? Dneska když jsem jel tak mi to začlo opět cukat (2 - 3.000 ot./min.) zastavil jsem a na neutrál pomalu vytáčel motor na 3.000 ruku jsem dal na vyfuk a i poslechem se mi zdalo jako by to vždycky tak "puflo" jakoby vystřelilo, ale nebylo jako kdysy stříleli škodovky z vejfuku...
to by potom vysvetlovalo proč vykuchanejm to nedělá - ale nevím jestli je to možné aby se kat. zacpal...
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
s katalizatorom to zrejme nebude :-).Niekto tu nedavno vytvoril nove vlakno o "potenciometri" skrtiacej klapky (snimac sk. klapky).Chlapik tam opisal velmi podobny ak nie rovnaky problem ako mas ty.Opisaval to tak,ze mu postupne zacala motorka vynahavat (cukat) a po case prisiel na to ze v jednom mieste je uz potenciometer vydrany,cize pri urcitom pridamom pline mu to vynahavalo a cim dalej tym viac.Po vymene mu to slo ako nove.Takze to tvoje pufkanie do vyfuku aj na neutralu je sposobene nepravidelnym chodom motora a nie upchanim katalizatora.
Ano ten chlapík jsem byl já, snímač nejlépe zkontroluješ tak, že z něho odpojíš konektor a mezi prostřední a krajní kontakt připojíš multimetr (ohmmetr), budeš pomalu přidávat plyn a nesmíš v žádné poloze naměřit nulu nebo nekonečno, odpor musí plynule narůstat a klesat. Práce na 30min a máš jasno jestli je OK. A když se ti nechce rozebírat plasty tak sundáš sedlo proměříš to přes konektor ŘJ, přotože všechny dráty vedou sem.
Tak u mě to potenciometrem nebude - proměřil jsem ho a naměřil, že na jedné straně s přidávajícím plynem odpor plynule stoupá a s ubíráním plynu klesá, pak na druhé straně s přidávajícím plynem plynule klesá a s ubíráním stoupá. Hodnoty max a min se mi zdá nebyly na obou stranách stejné... Takže potenciometr škrtící klapky asi v pořádku, jenže já mám tu smůlu, že se NEJEDNÁ o pravidelný jev. Takže je možné, že jsem neměl štěstí, abych na potenciometru naměřil nějakou chybu - zkoušel jsem to na každé straně nejmíň 5x a nikdy nic - žádná nula ani nějaké nesmysly.
Zkusil jsem vyměnit lambda sondu, zatím se mi zdá, že se žádné chyby neprojevují.
Uvidíme když se to znova objeví a bude se to zhoršovat koupím nový potenciometr škrtící klapky.
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
kludne to moze byt aj lambda sondou.A ked pises ze to zatial ide tak verim tomu ze to aj nou bude.Ono by to bolo najlepsie napichnut na diagnostiku a mas v tom jasno.Bohuzial takto mozme len hadat
MikiberG napsal:
JJ.. mám tam DNA bo se mi líbil zpracováním a plochou průchodu + jsem samo vyndal katalyzátor a otevřel výfuk a nemůžu si ztěžovat jak na výkon tak na spotřebu ani na průběh. Před úpravama si to občas kucklo a chcíplo...ale to bylo spíš mnou...podtočení...
Ahoj, jak si vyndal katalyzator? Co se musí vše odpojit, aby nedělala problemy L-sonda?
Dík.
E
https://t.me/pump_upp
Lambda je před katem takže jí to je fuk. Já šel tou nejsložitější cestou a zároveň se pustil do přestavby výfuku. Takže jsem ho rozřezal a vše odstranil načisto (žádný vyvrtání děr a podobně) - místo katu mi začíná vata a otevřený výfuk.... pak dál až do komory tlumiče je vše přestavěný a hned ven. Druhý tlum. je schránka.
Dakar 650, HusaberG
Jan Van > ještě mrkni na to čidlo vzduchu v sání,prostříknout štekr,popř jestli není přelámanej drát páč se s tím při výměně a čištění filtru manipuluje může se to stát
také je možné,že to dělá idc(idle device control)je to na vstřiku vedle potenciometru,dva křížové šroubky,(vyrobeno v mexiku)někdy stačí vyndat a očistit,někdy vyměnit.většinou když to nedrží otáčky a střílí do výfuku,chcípá.
"Žij svůj sen"