Tryskac napsal:
čiže, záver je kúpiť inú nabíjačku?
Ja by som radšej kúpil klasickú zásuvku , ktorá sa hodí na všetko možné a cez poistku ju pripojil priamo k baterke a môžeš dobíjať čímkoľvek.
Dobíjať či odoberať šťavu z diagnostickej zásuvky sa mi zdá riskantné a určite k tomu nemôžeš pripojiť napr. kompresor a pravdepodobne ani nabíjať vyšťavenú baterku.
Ano, kompresor připojit nemůžeš a ani jsem nic takového neradil. Ale dobíjet proudem kolem 1A klidně můžeš :-) a nemusíš nikam nic dalšího dodělávat. Nevnucuju, jen říkám, jak to mám ozkoušené já.
Upravil String1 dne 04.10.2019 15:43
String viem, že si nič také neradil. No snažím sa poradiť ja Tebe. Načo je kdesi pod sedlom "dobíjacia zásuvka" vhodná iba na udržiavacie dobíjanie? Ked na poriadne dobíjanie či bežné odbery je táto zásuvka nepoužiteľná rovnako ako ten starožitný jack typu Bosch čo je z výroby, lebo bežné veci do nej nepasujú.
Ako to, že si nič nedorábal, ved si musel vyrobiť protikus k diagnostickej zásuvke?
Možno sa v riadiacich jednotkách dobre vyznáš a vieš čo si môžeš dovoliť, ale ja mám strach z nezámeho. No ja by som radšej neriskoval, že nabíjaciu šťavu budem do baterky posielať cez riadiacu jednotku, lebo pri pripájaní alebo odpajaní sa môžu vyskytnúť nejaké napäťové či prúdové špičky. Ale samozrejme je to Tvoja vec čo a ako robíš.
Tryskac napsal:
String viem, že si nič také neradil. No snažím sa poradiť ja Tebe. Načo je kdesi pod sedlom "dobíjacia zásuvka" vhodná iba na udržiavacie dobíjanie? Ked na poriadne dobíjanie či bežné odbery je táto zásuvka nepoužiteľná rovnako ako ten starožitný jack typu Bosch čo je z výroby, lebo bežné veci do nej nepasujú.
Ako to, že si nič nedorábal, ved si musel vyrobiť protikus k diagnostickej zásuvke?
Možno sa v riadiacich jednotkách dobre vyznáš a vieš čo si môžeš dovoliť, ale ja mám strach z nezámeho. No ja by som radšej neriskoval, že nabíjaciu šťavu budem do baterky posielať cez riadiacu jednotku, lebo pri pripájaní alebo odpajaní sa môžu vyskytnúť nejaké napäťové či prúdové špičky. Ale samozrejme je to Tvoja vec čo a ako robíš.
Protikus mám od doby, co mám redukci pro standardní OBD konektor kvůli diagnostice, tak mám vytažené i dva kabely bokem na obyčejný napájecí konektor. Jinak to BOSH se tuším jmenuje DIN 12V zásuvka. Já to předělal na klasický rozměr a vedle jsem ještě dal USBčko, využil jsem stávající vedení, protože mi to vypnutí vyhovuje, nevybije mi to baterku, když bych tam něco nechal.
Co se týče napěťových špiček, máš v podstatě pravdu, může se stát, i když se jedná spíš o statiku nebo vyrovnání potenciálů při připojení, nicméně protože je to zásuvka u které se s připojováním externího zařízení počítá, musí to samozřejmě podobně stavy ustát, než jde takový stroj do prodeje, prochází hodně testama a EMV kompatibilita je jedna z nich. Protože jaký je rozdíl, když připojíš nabíječku na baterku? Ta stejná špička, ty stejné dráty :-D Dobře, můžeme polemizovat, že baterka je blíž a bude ten průběh trochu jiný, ale ...
Každopádně jsem se snažil jen dát jinou možnost, která mi na udržovací dobíjení dávala smysl, protože nemusíš nic rozebírat (sundat sedlo neberu jako rozebírání) a nemusíš dělat žádné opičárny jako pojistka a další zásuvka na baterku, ale přesně jak píšeš, každému vyhovuje něco jiného, proto to byl jen pohled z jiného úhlu.
Takže jedné stopě zdar a raději konec :-)
Upravil String1 dne 06.10.2019 10:47
Tryskac napsal:
String 1 OK .
Čiže máš spravenú redukciu medzi okrúhlou BMW diagnozou a klasickou OBD2?
Potom na tom funguje aj bežná elm327?
Přesně tak. On ten komunikační protokol je pořád stejný, jen to HW zakončení na konektor je jiné :-)
HW a aplikaci zde: https://www.motos...
téma ve fóru: https://www.bawor...rowstart=0
Kabel lze vzít i China, bude tak za půlku a dělá se právě i s tím vývodem, případně jestli máš z čeho, lze udělat i doma, je to jen pasivní, drát na drát.
Za mě pecka.
Upravil String1 dne 07.10.2019 15:27