Dost z nás si užilo stejná muka výběru...i u nás se váhalo mezi jedním a druhým.
Jenže jezdíme ve dvou (99%času), po maximálně šotolinách (ono jezdit s naloženou motorkou někde v dálavách něco těžšího, když jezdíme sami je dost o průšvih) takže vyhrála lepší ochrana, větší pohodlí, sedlo dělané i pro spolujezdce a moto bez řetězu, o výhodách koncepce podvozku pro toto použití toho už také bylo napsáno dost...a na divočení v offroadu máme jiné hračky, to nemusíme na cestách, toho si užijeme doma dost...
klapoun napsal(a):
Stejné rozhodování jsem měl loni a vyhrála 12 GS - kardan, těžiště, servisní interval a hlavně - ze 25.ooo ročně najedu 16.000 ve dvou a spolujezdec je určitě spokojenější na BMW. Čemu ale nerozumím, je kupování ADV - neumím si představit, že v Rumunském lese jedu na motorce, která má v sobě dva kanystry benzinu. Do Afriky asi jo, ale po Evropě? Myslím, že normální GS na drátěných kolech s ABS je dobrá volba. Jezdím s kamarádama co maj LC8 a zatím se nestalo, že bych nedojel někam, kam LC8 dojela.
Kolik měříš? Já ti to povím- protože jsem na klasické 12 seděl jako na ****u. (s prominutím)
Měl jsem suzu GSX 14 a posaz byl naprosto stejný, a já už při té investici zainvestuji i do pohodlí. Doufám že jsi dostal odpověd co jsi chtěl.
A věř tomu že jsem koukal po klasické.A taky se mi víc líbila.
Tak to si nemyslím, že Stelvio je nějaká parodie...
Kamarád mého kolegy ji má rok a půl a je s ní maximálně spokojený. Rozhodoval se mezi Stelviem a GS. Rozhodlo právě to, že v motoru chytají pocitově více saze. Prostě se mu tohle chování motoru líbí protože působí sportovněji. Nemá terénní ambice, spíš cestuje, takže špunty mu taky nechybí a mimo asfalt se určitě nemusí bát vyrazit.
No a když jsem s ním jel tak mi on a kolega na Multistradě v kopcích s přehledem ujeli. Jasně, měli silnější motor, ale podvozek to má taky OK.
Mi se víc líbí GS, ale Stelvio vidím jako srovnatelnou mašinu....
Pája
Srovnatelnou bych rozhodně netvrdil...u cesťáku typu GS je rozhodně lepší zátah z nízkých otáček, než nic, nic a potom něco...a že Ti ujede multistrada či stelvio není o motorce......takže když bych srovnával Stelvio, tak s Varaderem a Capanordem...to jsou podobné stroje i váhově...úrovně GS talijáni ještě nedosáhli
Selver napsal(a):
Jestli chceš projet do afriku ve dvou, vezmi si BMW. Jestli tam chceš dojet, posadit ženu na pláž a na celý den zmizet do písku, ber KTM.
Nepřijde mi to těžká volba, oba stroje jsou naprosto špičkový a jde jen o to uvědomit si co od nich budeš požadovat.
To je hezký vtipný a výstižný, myslím, že i nejlepší rada za celou dobu.
Maiali nel Fango!
Selver napsal(a):
Jestli chceš projet do afriku ve dvou, vezmi si BMW. Jestli tam chceš dojet, posadit ženu na pláž a na celý den zmizet do písku, ber KTM.
Nepřijde mi to těžká volba, oba stroje jsou naprosto špičkový a jde jen o to uvědomit si co od nich budeš požadovat.
...já jsem spokojenej. Mám vaše forum rád a mnohokrát mi pomohlo i v radách a výběru doplňků a námětů, kam si "zacestovat". Nejsem tady kvůli dohadování, co je a není lepší. To ještě žádné fórum stejně nevyřešilo. Chtěl jsem jen říct, že je tady i další mašina, která si myslím nabídne další alternativu a ja se přesvědčil, že ne úplně špatnou Ono se o zátahu od spodu u Stelvia hodně napsalo a je to jen o očekávání. Mně to takhle vyhovuje a to je podstatné! GS-o obhlížím namátkově dodnes a než půjdu do motorkářského důchodu, tak doufám, že si jej jednou užiju. Ale až možná nějaký nový model, protože v současnosti jsem opravdu nadšený Guzzista, byť jsem se nikdy neprofiloval a mezi MG mě vtáhla tato konkrétní motorka.
Evropským strojům ZDAR
Když srovnám celkově koncepci, podvozek, výkon a váhu(kdo ví jak je ta uvedená??) tak si myslím, že má Stelvio ku GS zatraceně blízko (rozhodně víc než k Varaderu) Netroufám si porovnávat chování někde v poušti...
Přímo jsem neseděl ani na GS ani na Stelviu, ale vsadím boty, že na cestování po evropě jsou si hodně podobné
Pája
Má vysoko těžiště a balancováni na místě je trochu...jak to říct...pro chlapy, ale opravdu se nepotápí a to mě překvapilo taky! O tom se poze někde napsalo a 3x vyvrátilo.
Až budete mít někde srazík, rád se objevím...teda jestli s MG můžu?
Vjetrnik napsal(a):
to Paja: musíš porovnávat suchou a suchou a plnou a plnou....
Stelvio má 214 suchou, GS 199....zdvihy Stelvio 170/155, GS 190/200....
Vjetrníku
Váhy jsem vzal z katalogu 2009 a protože tam nebylo jasně psané jestli jde o suché váhy nebo né tak jsem přiložil poznámku (kdo ví jak je ta uvedená??).
Uznej, že 15kg pořád není zásadní rozdíl. Jasně, jinde těžiště, jiná geometrie podvozků, přední vidle jiná.........
Prostě to vidím tak, že ku R1200GS přibyla další alternativa a je zase více z čeho vybírat, to je snad jen dobře?
ještě obrázek MG Stelvio NTX a Adventure