sandman-GS napsal(a):
Dobrej borec viz. první obrázek. Ale vůbec se tomu nedivím.
Ná svém GS mám za 3 týdny nalítáno cca 1800km a jen přiložím dvě fotky jak vypadaj gumy ( Anakee II )
První foto...no comment do zatáček to padá úplně samo
Druhé ..... taky se vám tam dělaj takový "vyvýšený hranky" který při menší rychlosti a naplopení na ně dělají neplechu?
Při vyšší rychlosti cca na 80 km/h jsem to už nepozoroval, moc OK se mi to nezdá.
Tyto hranky vznikají v náklonu a prudké akceleraci např. pri výjezdu ze zatáčky.Je to způsobeno velkou mezerou mezi jednotlivými "špunty".Dříve jsem jezdil na T66 a tvořily se hranky také.Na jízdních vlastnostech to nějak nepozoruji,jenom při náklonu je hlučnější.
Das ist BMW
Já mám na zadní ještě Anakee, na předku Anakee II a jsem zatím velice spokojen, zatím jsem toho moc nenajezdil, ale co mám najeto, tak zatám super, sedí jak přibité...
Jezdím tak, jak umím...
Když koukám na ten test, tak Anake II trošku vybočuje vzorkem a asi i použitím. Já ještě moc pneu na Varaderu nezkoušel, ale třeba origo Bridgestone 152 byly trošku lepší na suchu ,horší na vodě ,ale v terénu nepoužitelný. Teď tam mám Anake II a s těma se dá zvládnout i hlína a trošku nezpevněný terén. Takže asi ten, kdo na svých cestách musí občas i mimo silnici, tak musí vzít zavděk kompromisem. Vůbec si nedovedu představit, že bych na Contikách, co jsou v testu, musel zdolat nějakou lesní cestu. Ale neváhal bych je nasadit na dovolenou do Alp. Úplně jiná situace pak nastane v těžkém terénu (písku, loukách a pod.) Tam už se musí sahnout do úplně jiné kategorie.
Ale co jsem chtěl říct, tak je, že se nějak vytrácí právě ten kompromis mezi silnicí a terénem. Fakt už se dá sehnat asi jen ta Anake a možná ještě klasická Tourancka. A obecně nějak nechápu, proč v testu pneu na endura (což nevylučuje teoreticky pohyb i v terénu) ,je nějaká hodnota na okruhu, centimetry rozdílu v brždění a podobný kravinky. Ruku na srdce 90% z nás ten rozdíl nepozná Pro mě by byl užitečný test ,kde by se dobrali k tomu, aby fundovaně řekli : kolik guma vydrží v km, co udělá na vodě, co v terénu suchém, mokrém a na silnici. Co s kterou gumou jde a co s kterou ne. Sice někdo pokácel stromy, potiskal spoustu stránek papíru ale prakticky to nedá uživateli nic. Ve finále si musíme všechno vyzkoušet sami a vybrat si to co nám vyhovuje pro náš účel.
to Tracer: nemáš až tak pravdu...co guma udělá na okruhu je to samé co při sportovní jízdě na silnici...je dobré znát limity
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
to Tracer: nemáš až tak pravdu...co guma udělá na okruhu je to samé co při sportovní jízdě na silnici...je dobré znát limity
Neboj, pár let jsem dráždil supersporty a tam ty limity na okruhu byly opravdu znát a i tak jsme se nikdy neshodli na vlastnostech dané gumy. Co člověk, to úplně jiný názor. Samozřejmě ten kdo, kdo jezdí na enduru okruhy, potřebuje jiné údaje než třeba já. Ovšem nikoho takového neznám. Lidi co znám, tak v prvná řadě řeší ,jakým terénem pojedou a jestli jim ta guma na celou trasu vydrží. Podle toho obují.
Já si cestovní enduro pořídil proto, abych dojel pohodlně daleko a nebyl limitován jen kvalitním asfaltem.
Ale je to můj osobní postoj k tématu a tak to mělo i vyznít. Jakýkoliv jiný názor nezavrhuji, protože každý máme jiné nároky. Už třeba jen proto, že stejná guma jednomu vydrží 6tis a druhému 16tis.
Mě Anake II zatím nezklamaly a jelikož za ně nevidím adekvátní náhradu, tak je obuju zase.
tracer napsal:
.... Pro mě by byl užitečný test ,kde by se dobrali k tomu, aby fundovaně řekli : kolik guma vydrží v km, co udělá na vodě, co v terénu suchém, mokrém a na silnici. Co s kterou gumou jde a co s kterou ne. Sice někdo pokácel stromy, potiskal spoustu stránek papíru ale prakticky to nedá uživateli nic. Ve finále si musíme všechno vyzkoušet sami a vybrat si to co nám vyhovuje pro náš účel.
Ze zkušeností můžu říct že veškeré testy jsou pro mne pouze orientační. Asi se dají srovnávat vlastnosti pneu v daném testu vůči sobě (relativně) ale absolutní hodnoty jsou irelevantní. Každý má jiny setup, jinou hmotnost, jiný jízdní styl, očekávání a priority.
Nejlepší příklad je Šíma, který najede třeba >20k km na pneu... to jak říká kámoš neojezdí ale spíš oválí :-).
Nejlepší je vlastní zkušenost ale i to je zavádějící. Pokud guma vydrží 10k
což je pro většinu jedna sezóna tak při změně si už snad nikdo nepamatuje vlastnosti původní gumy když byla nová...