Záleží jak jezdíš, ale pokud jsi měl nádrž až po víčko, nehonil to, tak každou chvíli by se ti měla rozsvítit. Nebo jsi to vyjel až na páry a fakt nic?
Mě ohledně rezervy pouze 1x rupla žárovička, jinak jsem na tom problémy neměl.
Jezdím s lehkou rukou. Dnes jsem při 380km raději natankoval (rezerva pořád nesvítila) Zase jsem to narval až po víčko, dolil jsem 14,5L, takže pokuď dobře počítám tak spotřeba je 3,8L/100Km což mě u rv. 2001 překvapilo. Zítra jedem na delší trip s kámošem, tak se budu držet jeho rezervy (rv. 2004) a uvidím Borci jak je rezerva řešená? Plovák a nějaké el. čidlo? Jestli má konektor pod sedlem, že bych zkusil vyčistit kontakty?
Čidlo rezervy se dá nastavit. Když vyndáš čerpadlo i všechno to kolem něj tak na takovým pošupovátku si nastavíš kdy chceš aby to seplo teda dlouho jsem to neměl rozdělaný, ale takhle nějak by to tam mělo být.
Upravil MarekHK dne 09.07.2012 20:57
F 650 GS (00)
Tak jsem zustal stat, nastesti kousek od baraku s praznou nadrzi. Hrozil jsem se vseho mozneho a nakonec to byla zarovka. Vymena docela zajimava, kdyz clovek kvuli blbe zarovce musi rozdela cely predek. Blinkry, plasty kolem hlavniho svetlometu a plexi. I tak je tam pristup na dve veci.
Docetl jsem se, ze u novejsich modelu (2003-2004) se kontrolka rezervy rozsviti pri zapnuti klicku. U meho modelu 2001 to mu tak neni. Nejde to nejak pedelat, aby take svitila pri sepnuti klicku a pak zhasla? Je to dobry mechanismus, jak zjistit prasklou zarovku, aniz bych musel byt na suchu.
Po natankovani vetsinou nuluji kilometry, ale obcas zapomenu a pak by me to mohlo prekvapit.
Jestli to nekdo resil, muze hodit nejake schema zapojeni?
Upravil jarrii dne 22.05.2017 13:28
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...
Ahoj, já jsem dopadl úplne stejně nastětí jsem skončil 200m od čerpačky.
U mě to byla závada trochu vetší. Signal z plováku v nádrži vede do elektroniky v palubce a pak do kontrolky. U mě byla závada někde v té elektronice. Já to zapojil natvrdo z klíčku přes plovovák v nádrži do žárovky a bylo opraveno.
Pro kontrolu funkčnosti žárovky rezezvy jsem přes obyčejnou usměrňovací diodu propojil + z kontolky tlaku oleje na + kontrolky rezervy. Když zapnu klíček rosvítí se tedy přes tu diodu i kontrolka rezervy a vím že je žárovka funkční. Po nastartování vše zhasne. Dioda tam slouží jako oddělovač aby se při sepnutí plováku v nádrži pak zase opačně nerosvítila kontrolka oleje.
Jediná nevýhoda je že kdyby došlo za jízdy k závadě na mazání tak budou svítít obě kontrolky najednou.
Každý trocchu šikovný autoelektrikář nebo nějaký elektronik to zvládně levou zadní.
Tak to je dobra zprava. Jakou si tam dal usmernovaci diodu? Bych si ji tam naletoval a dal do smrstovacky nebo zatavil tavnou pistoli. Musi to pak byt nesmrtelne.
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...
Jakou diodu jsem použil popravdě nevím ale lze použít třeba 1N4007. Prakticky stačí cokoliv s parametry 15V a více a zatížením 0,5A a více. Mnou uvedená je 1000V/1A. Je to korunová záležitost.
Jen když přemýšlím podrobněji nevím zda jsem diodu dával mezi + nebo -. Musíš si zjistil zda je ovládací + nebo -. Spíš to asi nakonec bude -. Nejlépe proměřit předem obě kontrolky zda se rosvítí po přivedení kostry nebo +. Já měl závadu jestě na samotném obvodu kontrolky tak jsem tam dělal úprav víc.
Princip je ale jasný přivést oddělovací diodou proud do kontrolky rezervy. Jako zdroj lze použít prakticky každou kontrolku co zhasne po nastartování.
Super, dikec. Vidim to tak, ze koupim diodu a vymenim vsechny panelove zarovky za LEDky. Sklenena LEDka stoji myslim kolem 15kc. Jestli dam za zarovku 5 kc nebo za LEDku 15 kc je uz v podstate jedno. Nebudu toho kupovat 1000ks.
Az to udelam, tak to sem hodim do vlakna, at to poslouzi nekomu dalsimu.
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...