Stahovák jsem koupil na vemoto. Zaaretoval šroubem, dal kvalt, posadil syna na moto který brzdil zadní brzdou, nahřál na cca 90 C a povolil pneumatickým rázovým utahovákem.Byl to docela porod.
Takže jsi aretoval tu klikovku na levé straně? Já to nakonec měl jen tím šroubem nalevo, nejdřív jsem se bál povolit, nakonec jsem to nahřál a povolil jak nic. Žádnej ráz nebyl potřeba. Ale bojím se, jestli tam tím něco nemůžu ohnout.. A zatím sháním matku 38, abych to stáhl.. zatím jsem měl smůlu..
Do it my way...
Vesi napsal:
Chlapi a jak se projevuje načatá volnoběžka,kraval když brzdis motorem? ... Mně to vydává takovej pazvuk jen když to chcipnu.... Jinak nic....
Já to poznal až, když mi špony z volnoběžkových tělísek spojily kontakty snímače otáček a moto nestartovalo. Takže doporučuju na konci sezony, ideálně až budeš mít vypuštěný olej (lze i s ním), povalit motorku na levobok a sundat pravý dekl motoru (bacha na těsnění). Na víku je snímač otáček a pokud mezi kontakty najdeš špony, jsou z největší pravděpodobností z volnoběžky. Nějaké možná najdeš i na výpušťáku, ovšem u mě to tak nebylo. Špony byly na čidle, asi protože to je blíž a jak je magnetické, tak je nepustilo dále do motoru a hromadily se tam.
Vše je popsané v tomto vlákně a nebo na první stránce je odkaz do jiného vlákna, kde se to také řešilo. Konkrétně moje motorka.
Vesi napsal:
Chlapi a jak se projevuje načatá volnoběžka,kraval když brzdis motorem? ... Mně to vydává takovej pazvuk jen když to chcipnu.... Jinak nic....
Ahoj.Při chcípnutí takovej kovovej zvuk, jako když tam bouchneš kladívkem. Jinak nic, až to pak jednou nezaskočilo a starter točil naprázdno. Vyměnil jsem hned poté jen volnoběžku, kola to vydržely. A při tom jsem zjistil špony na čidle a trošku i v oleji..
Upravil Kraftrad dne 04.09.2015 05:37
Brko/ zajdi do prodejny kde dělaj hydraulické hadice a tam si kup šroubení se závitem 38x1 ... V olmiku to maj třeba v manuli
Upravil Milos-dakar dne 13.09.2015 19:55
BMW F 650 GS Dakar
BMW R 1150 GS Adventure
Ahoj, mám F650GS, r.v.2002 a měnil jsem olej a našel na šroubu nějaké kovové piliny. Pro jistotu jsem ještě zkontroloval jestli nejsou ty piliny také pod tim deklem kde je volnoběžka na tom snímači. Nic tam nebylo a chci se zeptat, jestli má cenu řešit pro jistotu výměnu té volnoběžky nebo je v pořádku, když tam nebyli ty kovové piliny? Občas právě když chcípnu motorku slyším dost velkou ránu, ne vždy ale občas ano. Proto mě také napadlo se podívat na tu volnoběžku. Má cenu ji měnit?
Pak se potřebuju zeptat, když jsem vyndával ten dekl odněkud mi vypadla podložka D17, D10 síla 1mm. Dle obrázku jsem našel že by to mohla být podložka pod číslem 14 ale nejsem si jist kam ji dát. Na obrázku č.1 nebo č.2?
Dík, budu rád za každou radu.
repsol přiložený následující obrázek:
čau
dej jí na ten váleček, č 2. A jestli měnit volnoběžku nebo ne, pokud ne máš problémy, tak se do toho zbytečně nevrtej. Já ji měním teď na 85 tisících, ale jestli je to opravdu potřeba, to ví bůh.
Do it my way...
Nebo si kup těsnící papír metr za kilo a vystřihni si ho :-)
Ale dle mého bych tu volnoběžku nechal, pokud jsi neměl větší množství pilin na magnetech a pokud nemáš 100K najeto Zbytečně to nerozdělávej, to není k ničemu.
Do it my way...
jjj, mám najeto cca 50 000 a mám moto 1 rok. Předchozí majitel údržbě moc nedával, tak jsem to pro jistotu rozdělal a alspoň vím že tam piliny nejsou.
Nechám to tedy být, piliny byli pouze v malém množství na výpustným šroubu.
To servisák: Kde je to u nás? Firma?
Tak už mám objednáno na bmwparts. bmwgsa poradil - dík
Upravil repsol dne 22.02.2016 18:29