R1200GS 2005 30000km najeto Spotřeba nejlepší 4,7 a když ji vytáčím k omezovači sežere i 6,8. Průměr 5,3. Dálnice při 180km bude nad 6l. Aerodynamický odpor stoupá kvadraticky!!
3X napsal(a):
kdybych řešil spotřebu, nekoupím si BMW.
Na ADV jezdím v rozmezí 5-10l. Pořád je to rychlejší než auto a žere to míň
Ne každý jsme 3X. Ale to já ostatně řeším spoustu věcí které jiní neřeší, a ti zase řeší věci co neřeším já....no hlavně že už to víme.
Co to máš za auto že ti žere víc? V3xS?
Co by jsi si koupil, já už toho moc co žere méně neznám. Pokud se tedy nebavíme o tvém avataru.
3X napsal(a):
kdybych řešil spotřebu, nekoupím si BMW.
Na ADV jezdím v rozmezí 5-10l. Pořád je to rychlejší než auto a žere to míň
Ne každý jsme 3X. Ale to já ostatně řeším spoustu věcí které jiní neřeší, a ti zase řeší věci co neřeším já....no hlavně že už to víme.
Co to máš za auto že ti žere víc? V3xS?
Co by jsi si koupil, já už toho moc co žere méně neznám. Pokud se tedy nebavíme o tvém avataru.
k narozeninám ti koupím atlas aut a můžeš do něj koukat
při mém stylu jízdy je i 9 litrů normální spotřeba
3X napsal(a):
kdybych řešil spotřebu, nekoupím si BMW.
Ahoj,
moje zkušenost je jiná.
BMW motocykly, se kterými jsem měl nebo mám tu čest s radostí jezdit, i firemní (nyní i dříve) BMW automobily s dieselovými motory, mají respektive mohou mít při dobrém technickém stavu a při trošce snahy (lehká noha, předvídavost na silnici atd.) velmi slušnou, nízkou spotřebu.
A řekl bych, že při uvážení hmotnosti a výkonu je (může být) spotřeba paliva u BMW relativně velmi dobrá.
S BMW R 1100 GS jezdím DLOUHODOBĚ se spotřebou cca 4.5 l/100 km ("rekord" 4.14 l/100 km a dojezd 507 km na standardní nádrž), s BMW F 650 GS (vodou chlazený jednoválec o objemu zhruba 650 ccm) jsem jezdil celkově pod 4 l/100 km (v tom jsou ale zahrnuty i jízdy vyšší rychlostí po dálnici), s čtvrttunovým kardanovým cruiserem s vodu chlazeným dvouválcovým V motorem s celkovým objemem zhruba 750 ccm jsem jezdil dlouhodobě při kochacích jízdách za 3.5 l/100 km (a dá se ještě i o pár deci méně - vyzkoušeno) a s 4T jednoválcovou vzduchem chlazenou dvácou jezdím dlouhodobě klidně a úsporně za cca 1.8 l/100 km ("rekord" 1.57 l/100 km a dojezd 903 km na standardní nádrž) - to vše při mých větších rozměrech a ještě větší hmotnosti (brutto přes metrák - navlečen v těžkou koženou kombinézu, motoboty, přilba).
Samozřejmě, že malé GS báwo si vezme víc než třeba dváca, a že velké GS báwo žere víc než malé. Ale na tu robustnost, nosnost, zrychlení, maximálku, objem a výkon motoru je (může být - viz výše) podle mého názoru podloženého osobní zkušeností spotřeba u BMW (R 1xxx GS) relativně nízká - a z mého pohledu výborná.
EDIT: aktualizace v září 2011
Upravil Dovi dne 05.09.2011 09:52
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Pro doplnění "statistiky":
Teď o víkendu jsem provětral R1100GS a po 429 ujetých km od posledního dotankování se mi poprvé rozsvítila kontrolka rezervy, za chvíli zase zhasla, aby se pak už natrvalo rozsvítila. Po rozsvícení kontrolky rezervy mohu klidnou jízdou ujet ještě dalších 50-80 km - úplně přesně to nemám zjištěno, nikdy jsem to nenechal dojít až na dno.
Dotankoval jsem potom 18.90 l N95 (na té samé pumpě, plnou nádrž, motorka vždy na centrálním stojanu), a to po ujetí celkem 451 km od posledního tankování. Jezdil jsem sám a bez kufrů, žádná honička, ale spíše kochací jízdy v délce 100 až 150 km - pro samu radost z jízdy na báwu. Spotřeba tedy činila 4.20 l/100 km.
Pozn.: U R1100GS lze přesně tankovat až "po rysku", kterou je to dole zúžené hrdlo trychtýřovitě se nahoru rozšiřující pro palivový uzávěr.
EDIT: aktualizace v září 2011
Můj aktuální "rekordní" dojezd u BMW R 1100 GS se standardní nádrží činí 507.5 km (a ještě nedošlo palivo - jelo by to i dál) při spotřebě 4.14 l/100 km. Dotankoval jsem pak 21.02 l N95, klasicky zase až po hrdlo a ke konci opakovaným dokapáváním.
Upravil Dovi dne 05.09.2011 10:01
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Můj názor na řešení spotřeby u 1200 GS je ten, že je to úchylárna, ale budiž, každý jsme nějak postižen. Mám zákazníky, kteří se snaží pokaždé, když přijedou na nějakou opravu, diskutovat o tom, jestli z kopce jet na volnoběh s vyřazeným rychlostním stupněm, nebo vypnout motor, nebo se zařazeným nejvyšším rychlostním stupněm. Diskuse na téma: "...co myslíte, kdy je nejnižší spotřeba...?" z duše nanávidím. Pokud to jde, odpovídám zákazníkovi, že pokud chce ušetřit na benzínu, je nejlepší jezdit sockou..
Jel jsem jednou stodvacet kilců za kamarádem na 125ce. Nemohl jet víc než devadesát, protože víc mu to prostě nejede. To jsem měl na 1200 GSu spotřebu prvně v životě pod pět litrů na sto...
Jedno vím jistě. Jet na dovolenou, či na vyjížďku s někým, kdo jezdí na spotřebu je z mého pohledu pakárna a děkuji, nechci...
A na závěr můj pohled na věc:
Pokud je kombinovaná spotřeba do cca 7 až 8 litrů na sto, není co řešit. Jestli je vyšší a nejel jsem dvěstě kiláků s nabalenou motorkou a spolujezdcem stočtyřicítkou proti větru, potom je někde asi problém a měl bych se podívat, jestli mi někde neteče z motorky benzín. Ale řešit, jestli mi to bere 5,7 nebo 5,8 l/100 je blbina...
Upravil radosek dne 12.07.2010 15:08
3X napsal(a):
kdybych řešil spotřebu, nekoupím si BMW.
Na ADV jezdím v rozmezí 5-10l. Pořád je to rychlejší než auto a žere to míň
Ne každý jsme 3X. Ale to já ostatně řeším spoustu věcí které jiní neřeší, a ti zase řeší věci co neřeším já....no hlavně že už to víme.
Co to máš za auto že ti žere víc? V3xS?
Co by jsi si koupil, já už toho moc co žere méně neznám. Pokud se tedy nebavíme o tvém avataru.
k narozeninám ti koupím atlas aut a můžeš do něj koukat
při mém stylu jízdy je i 9 litrů normální spotřeba
naprostý souhlas..spotřeba je pro mě až to poslední..a je to tak že to rozmezí je velké...to jsem mohl zustat u jawky kolem komína a dohadovat se o to kolik..ale pokud jedu tak jedu ať dojedu sem tam zrychlím
http://czunici.ra...
3X napsal(a):
kdybych řešil spotřebu, nekoupím si BMW.
Na ADV jezdím v rozmezí 5-10l. Pořád je to rychlejší než auto a žere to míň
Ne každý jsme 3X. Ale to já ostatně řeším spoustu věcí které jiní neřeší, a ti zase řeší věci co neřeším já....no hlavně že už to víme.
Co to máš za auto že ti žere víc? V3xS?
Co by jsi si koupil, já už toho moc co žere méně neznám. Pokud se tedy nebavíme o tvém avataru.
jj
BMW je v par vecech unikatni.. jedno z toho je spotreba obecne.
cim mene motorka zere, tim mene musi vezt paliva paliva a tim je lehci a ma mensi zmeny teziste/vahy apod.
A my chceme, aby byla lehka, ze.
takze to co mozna nemusime resit u BMW auta (ja teda zase jo), tak je rozhodne vhodne u BMW moto.
Mozna bych to tolik neresil u zmrzliny se kterou chci trhnout rychlostni rekord, ale u klickujiciho GS... ano.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jo, hlavně kličkující motorka....to je ZÁSADNÍ parametr...kterak motorka kličkuje...
Zmrzliny nejsou na trhání rychlostních rekordů, ale na to, projet danou trať (říká se jí okruh) v co nejkratším čase. A ten, kdo to zvládne, potom vyhrává, víš?
Takže u takové zmrzliny je parametr hmotnosti jedním z nejdůležitějších, protože potom od toho se odvíjí výkonová hmotnost a ovladatelsnost.
Jinak pokud naložíme cestovní motorku, tak tam nějaké to kilo nehraje zásadní roli....
Radosek napsal(a):
Můj názor na řešení spotřeby u 1200 GS je ten, že je to úchylárna, ale budiž, každý jsme nějak postižen.
Aha, čili koho u jeho (dražšího) stroje zajímá mj. i spotřeba paliva, tak je úchyl?
A nechtěls říct rovnou na plnou pusu, že takové individuum je obyčejná "socka" a jako taková že si neměla co 1200 GS kupovat?
Radosek napsal(a):
Jel jsem jednou stodvacet kilců za kamarádem na 125ce. Nemohl jet víc než devadesát, protože víc mu to prostě nejede. To jsem měl na 1200 GSu spotřebu prvně v životě pod pět litrů na sto...
Jasně, dváca a velké GS báwo jsou opravdu hodně rozdílné stroje, kterým vyhovuje jiný režim jízdy... Mimochodem, pokud jste nejeli po dálnici, tak správně bys víc než těch 90 ani jezdit neměl...
Radosek napsal(a):
Pokud je kombinovaná spotřeba do cca 7 až 8 litrů na sto, není co řešit. Jestli je vyšší a nejel jsem dvěstě kiláků s nabalenou motorkou a spolujezdcem stočtyřicítkou proti větru, potom je někde asi problém a měl bych se podívat, jestli mi někde neteče z motorky benzín. Ale řešit, jestli mi to bere 5,7 nebo 5,8 l/100 je blbina...
No, to mi už přijde jako demagogie a překrucování faktů.
Jednak jsem si nevšimnul, že by někdo "řešil blbinu" typu jestli mu to bere 5.7 nebo 5.8 - ale pokud ti křivdím, tak buď té dobroty a dolož, kdo to tady skutečně "řešil" a že sis tím Ty sám pro sebe nevytvořill neexistující problém, o který se vzápětí otíráš a který vyvracíš...
A podle toho, co píšeš, Ty sice asi opravdu neřešíš spotřebu 8 litrů na 100 km, ale to přece neznamená, že je takováto spotřeba (obecně) v pořádku.
Může být problém nejenom v tom, jak píšeš, že někde teče z motorky benzín, ale spíš bude ten "problém" jinde - možná i v jezdci a ve způsobu jeho jízdy, pokud je motor v dobrém stavu a seřízený.
Právě proto tady o tom ti lidé, které to zajímá, diskutují. O příčinách a možnostech řešení - ve snaze něco u sebe nebo u svého stroje zlepšit.
A neodbýval bych jejich snahu tvrzením, že údajně u spotřeby 8 litrů na sto není co řešit. Nebo dokonce pohravým odsudkem a obehranými řečmi o sockách anebo úchylech __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Vjetrnik napsal(a):
Jo, hlavně kličkující motorka....to je ZÁSADNÍ parametr...kterak motorka kličkuje...
Zmrzliny nejsou na trhání rychlostních rekordů, ale na to, projet danou trať (říká se jí okruh) v co nejkratším čase. A ten, kdo to zvládne, potom vyhrává, víš?
Takže u takové zmrzliny je parametr hmotnosti jedním z nejdůležitějších, protože potom od toho se odvíjí výkonová hmotnost a ovladatelsnost.
Jinak pokud naložíme cestovní motorku, tak tam nějaké to kilo nehraje zásadní roli....
no dobre, tak u zmrzliny je to dulezite taky. Ja ji nikdy nemel.. ale co vidim v okoli tak se porad vytahujou KOLIK jim to jelo.
Ze tenhle parametr odsouvas na druhou kolej u sve motorky mne neprekvapuje
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
cim mene to zere, tim delsi jsou prodlevy mezi otravnym zastavovanim na pumpe kdyz to nejmin potrebujeme.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dovi napsal(a):
[A neodbýval bych jejich snahu tvrzením, že údajně u spotřeby 8 litrů na sto není co řešit. Nebo dokonce pohravým odsudkem a obehranými řečmi o sockách anebo úchylech
Tak já nevím, ale myslím, že Radosek to nepsal za účelem někoho hanit, psal jen svůj názor, navíc to, že to je jeho názor tam má vyloženě uvedené.
Slovo úchylárna se běžně používá v hovorové řeči, nijak to neznamená, že ten člověk je úchyl.
Sockou také nikoho nanazval, pouze, že mají jezdit sockou, což je také běžně používaný hovorový termín. Já o sobě také říkám, že jedu sockou.
Chce to trochu brát s rezervou, co kdo píše
Upravil stepan dne 12.07.2010 16:11
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Po přečtení Dovova slohového cvičení jsem byl v pokušení skončit svůj bídný život, protože jsem zřejmě urazil koho jsem mohl...
Naštěstí Štěpán pochopil, co jsem chtěl napsat a použité termíny uvedl bezchybně na pravou míru. Díky, Štěpáne.
Desetinky litrů spotřeby benzinu, Dovi, se tu řeší fest. Stačí si tohle téma přečíst od začátku a to mi přijde jako úchylárna (úchylárna viz vysvětlení o příspěvěk výše...
Potom tedy je lepší jezdit po Praze a okolí sockou, u Vás šalinó...
A nebuď vztahovačnej, nechtěl jsem Tě urazit, nemám k tomu ani ten nejmenší důvod...
stepan napsal(a):
Já o sobě také říkám, že jedu sockou.
Chce to trochu brát s rezervou, co kdo píše
Já jezdím v případech nouze "mastnou tyčí" ale hroooooooooooozně nerad .
Osobně bych asi taky neřešil každé deci a je jasný, že na spotřebu má vliv spousta věcí. Pokud by mi to ale žralo při klidné, sólo jízdě 7-8l asi bych se snažil odhalit příčinu... I když... míval jsem Golfa IV TDI od nova, všichni se prsili, jak jezdí když ne za tři litry, tak za 5 maximálně a já se nikdy pod 6,5 nedostal... Většinou 7,2. A taky jsem to neřešil, vzhledem ke stylu jízdy to bylo pořád dobrý
Maiali nel Fango!
No právě...na spotřebu dokážu jet prvních pět maximálně šest km...jakmile jednou začnu předjíždět a dám plnej...no...tak pak už to nejde, on se totiž ten plnej šíleně blbě vrací nebo co, prostě pak už nejde ubrat a člověk musí jet víc....a víc.....a víc....no a najednou je u cíle.....
Vjetrnik napsal(a):
No právě...na spotřebu dokážu jet prvních pět maximálně šest km...jakmile jednou začnu předjíždět a dám plnej...no...tak pak už to nejde, on se totiž ten plnej šíleně blbě vrací nebo co, prostě pak už nejde ubrat a člověk musí jet víc....a víc.....a víc....no a najednou je u cíle.....
ja bych to prelozil ze se neovladas na velmi silnem motocyklu
neco jako kdyz se ja priblizim k sushipasu... nebo vidim dodavku od Krokodajlů
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal(a):
No právě...na spotřebu dokážu jet prvních pět maximálně šest km...jakmile jednou začnu předjíždět a dám plnej...no...tak pak už to nejde, on se totiž ten plnej šíleně blbě vrací nebo co, prostě pak už nejde ubrat a člověk musí jet víc....a víc.....a víc....no a najednou je u cíle.....
Odkud já jenom tohle znám? Poprvé jsem se dostal pod 5 litrů nyní a to v podstatě omylem - kochačka po silničkách Krušných hor. Hned potom jsem to napravil z Chebu dál Byl jsem v šoku, že jsem na nádrž najel skoro 400km, když běžně jezdím 300-350km/nádrž Asi to bude opravdu věkem, že mám nějak zatuhlé zápěstí a tuhne v nevlídné poloze vůči ekojízdě
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
3X napsal(a):
souhlasím s Radoskem , jezdím jako Vjetrník s aretací plného plynu a pro Hickse - ADV má nádrž na 36litrů, aby dojelo stejně daleko jako 800GS
a změnu těžiště nepozoruji, jestli mám plnou nebo prázdnou nádrž, ADV kličkuje pořád stejně