glock7 napsal:
Tak, posun v probléme. Diagnorstika ukázala chybu Hall snímača 1 aj Hall snímača 2 . taktiež hodnoty lambdy boli úplne mimo ( riadiaca jednotka mala snahu dostať to do normálu ale evidentne sa nedarilo ). Chyba bude pravdepodobne v snímači ( sonda má 70 000 km , hodnoty sú mimo - predchádzajúca diagnost. bola ok , ale spotreba je v pohode - dnes 450 km pri 4,93 l )
Jestliže byl vyčten sektor závad pouze při zaplém zapalování a nenastartovaném motoru, tak diagnostika ukáže u modelů R1150 vždy chybu Hallsenzoru 1 a 2. Musíš nastartovat a nechat načíst sektor závad při nastartovaném motoru. Jednotka je dost "tupá" a dokud se motor netočí a nejde signál ze snímačů, tak je vyhodnotí jako závadu.
Jestliže jste tohle udělali na nastartovaném motoru, tak jako bych nic neřek
Tak to som nevedel bolo to ako píšeš, chyba pri nenaštartovanom motore.
ostáva teda snímač polohy a lambda
Glock-plastik fantastik :-)
....jj Tondo je odbornik s tym hallovym snimačom ma pravdu pri zaplom zapalovyni na všetkych 1150 hlasi zavadu,po naštartovani pokial je dobry zmizne.......Lamdu zistiš tiež krasne na diagnostike po zahriati motora prepneš na graf a musi hadzat sinusoidu
A nedala by sa lambda vylúčiť tak, že ju odpojíš, resetneš ECU a skúsiš sa previesť bez nej? Motor by mal ísť na prednastavené hodnoty, emisie síce budú strašné, ale ťahať by mala až do maxima, nie?
Ja verím, že to aj tak bude len nejaká banalita a finálna oprava bude stáť max. 1€
karcici lambda na diagnostike musi hadzat sinusoidu?
ja som totiz moju na original BMW diagnostike mal, lambda ukazovala hodnoty presne v tom poli kde mala ale pri pridavani a uberani plynu sa ta "ciarka" menila len minimalne smerom hore dole. Ziadne sinusoidy sa nekonali.
Tak teraz neviem ci kazda diagnostika to ukazuje inak lebo verim ze obaja vieme ako vyzera sinusoida.
raptor napsal:
karcici lambda na diagnostike musi hadzat sinusoidu?
ja som totiz moju na original BMW diagnostike mal, lambda ukazovala hodnoty presne v tom poli kde mala ale pri pridavani a uberani plynu sa ta "ciarka" menila len minimalne smerom hore dole. Ziadne sinusoidy sa nekonali.
Tak teraz neviem ci kazda diagnostika to ukazuje inak lebo verim ze obaja vieme ako vyzera sinusoida.
no neviem ale na diagn. som bol 3 x a na lambde bola vždy sinusoida ( diagn. od TT )
Glock-plastik fantastik :-)
http://www.hexcod...nfo/lambda......neviem ako 1150 ale 12stka už pri jednej zlej lambde ide zle trase na volnobeh pri pridani dymi na čierno proste ide hrozne a žiadne odpojenie nepomože
Upravil karcici dne 23.09.2010 17:52
raptor - je jedno jakou použiješ diagnostiku - graf musí vypadat stejně, jestli použiješ diagnostiku GS 911 nebo jinou, která umí signál lambdy zpracovat do grafu. Na měření lambdy je stejně nejlepší osciloskop.
Pár příkladů grafů:
ok otazka do plena, vie niekto z vas o lacnejsej nahrade za original lambdu?
original stoji 190 euro
edit pocul som nieco o lamdach z felicii alebo mercedesov ale k nicomu konkretnemu som sa nedopracoval
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 24.09.2010 14:09
Táákže....
Vymenený olej + filter
Nastavené vent.
Vymenený paliv. aj vzduch. filter
Vymenená lambda
Vymenené sviečky
Nastavené sinchro
Skontrolované vstreky a kompresia
Skontrolované hlavné cievky
Nastavený TPS senzor
Diagnostika nehlási žiadnu chybu
a výsledok.....furt sa tam niečo je.e
Pri zahriati na 5 dielikov mi skáču otáčky od 900 až poi 1200 , krivka lambdy je mimo zelené pole. Je jasne počuť ako sa elektronika snaží dať chod do normálu. ( sviečky čisté, výfuk čistý, spotreba oleja v norme, benzín to isté ) Na voľnobehu vytočím motor až do obmedzovača, pri zaradenom rýchl. stupni tak do 5500 ( pri 6 ) Max. čo z nej dostanem je nejakých 160 km ( pred problémom to bolo 190 ( viac som neskúšal ) ) Cukanie pop výmene ustúpilo ale furt je tam.
ty civky mas skontrolovane jakym stylem ja kdyz jsem mel podobny problem tak vse normalne fungovalo jen byla dira ve 4000 ot vymena vse vyresila pri mereni spatna civka nevykazovala zadnou odchylku od funkcni chtelo by to zkusit jine civky
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Asi sa ukazuje svetielko na konci tunela . Vyzerá to tak, že odišla jedna ( staršia ) cievka. Aj keď nerozumiem prečo problém pretrvával aj po prehodení cievok z inej moto
Glock-plastik fantastik :-)
No, třeba byly taky špatné a nebo jen částečně. Když mi odcházely, tak se to projevovalo poklesem volnoběhu pod 1000 otáček, při přidání z volnoběhu byl špatný přechod a občas to na volnoběh zhaslo. Při vysokých rychlostech nevím - jezdím tak málokdy... Sváděl jsem to na potřebu seřízení a řešil to až když byla příležitost...
Ještě k palivovým filtrům - hodně se to podceňuje a lidi jezdí dokud to nezačne blbnout. Viděl jsem filtry, které nešly pusou profouknout a až pumpičkou z nich vyteklo husté černé bláto. Pokud se vyměňuje, je třeba dát pozor na zpětnou montáž a spony na hadicích v nádrži - jak přestanou těsnit, je problém. Mám pocit že by se měly měnit za nové.
Zapalovací moduly dovedou pěkně potrápit Někdy to dělá to, co popisuje Ivan (nízkej volnoběh, vibrace, občasné samovolné "chcípnutí" apod.), ale taky se právě projeví třeba "cukáním" a vibracema až ve vyšších otáčkách a třeba do 3500-4000ot/min se to chová vcelku normálně. Zrovna jsem to před pár dny řešil s jedním Vevisovým kámošem - tomu to zlobilo až při vyšších otáčkách.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ivan, filter to nebude na 100 % menil som ho za 25000 km 2x Raz keď som ju kúpil , potom práve po návrate z Alb. kedy som hľadal závadu všade možne. Filter som pre istotu aj rozrezal...bol úplne čistý. Uvidím, či sa niečo zmení po výmene.
Glock-plastik fantastik :-)