pravda to sem si neuvedomil ja to mam totis nasroubovany na starym drzaku se silenblokama asi TT nevim z jake navigace to bylo ale pouzil jsem tu cast co se sroubuje na hrazdu takze je to tam nea furta fungoje to jinak se da ta matka koupit zamykaci
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Ta zamykací matka není špatná (hezky se to ovládá za jízdy když člověk střídá jízdu ve stupačkách a v sedě) ale s tím krátkým ramínkem co je u Zuma v sadě to moc nejde, lepší je to vyměnit za střední. Ten šroub je poměrně velikej a díky tomu se to pěkně utahuje.
Jinak ten šroub v tom ramínku není metrický ale withworth, tak abyste tam nervali nějakou M matku a nedivili se, že je závit nějaký divný. Ty klemy (U objímky) je to samé. Bacha na to! RAM je americká firma tak proto...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Už jste někdo viděl toto na svém Garminu? Myslel jsem si, že svou navigaci znám dobře a pak jsem narazil na tento obrázek
Pol přiložený následující obrázek:
Servisní infomenu. Používá se na testování, je tam možné vyčíst různé věci co se hodí při identifikaci závad držáků, TMC a hlavně audia apod. Není tam celkem co pokazit když se tam člověk dostane ale taky není důvod proč tam hrabat když člověk neví co to znamená
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Pol napsal:
A jak se do tohoto servisniho menu dostanu? ...
Podle toho, co jsem si přečetl, by to mělo jít současným zmáčkutím pravého (vypínání) a levého dolního tlačítka (hlasitost). Jestli to ale funguje, nevím.
Ne. Dělá se to jinak ale nevím jaké informace by se z toho někomu mohly hodit na cestách... Leda že se tam dá vypnout audio a pak řešit proč to nefunguje apod. Ta stránka má smysl jen v případě že se řeší chyby nějaké paměťové karty nebo nefungující TMC příjmač, případně vypadlé pixely na obrazovce.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome, tak pokud to víš, jak se do tohoto menu dostat, tak nechápu proč nám to tady neřekneš. Nebo patříš mezi ty, kteří si chrání své tajemství a v případě jakéhokoliv problému jít vždy za tebou?
Myslím si, že všichni nejsou takový a dříve nebo později se do tohoto menu dostanu a rád tu poradím ostatním.
Jasně že to vím ale nevidím důvod, proč by tam lidi měli šahat. Je to servisní menu a i když to vypadá neškodně, stačí dát třeba RW test na blbě naformátovanou HCSD a navigace se může zacyklit (lepší případ) nebo nepůjde spustit (běžnější). V BT testech stačí dát loopback z mikrofonu se zapnutým reproduktorem a nechat to pár minut. Nic neslyšíš a kupodivu se odpálí koncový stupeň v tom držáku do auta. Budeš to pak řešit? Mají ti lidi volat jaké postupy zkusit aby to znova rozběhli?
Chápeš co chci říct?
Nebo ti k něčemu bude vědět že systém při bootu nenašel cyclops data někde v zemích beneluixu a napsal do logu error? Nebo že výrobní číslo hlavní desky je takový a makový?
Pokud se tam člověk jen dívá, nic pokazit nemůže. Pokud ale náhodou něco zmáčkne, jen to může přidělat starosti těm, kteří se o ty přístroje musí starat. To, že někdo hrabal tam, kde neměl, nikdo nepřizná. Divil by ses kolikrát jsme museli obnovovat smazané soubory co si nějaký expert smazal "aby měl víc místa". ¨
Podle mě to zrovna dobrá služba není a jestli si myslíš, že tím ostatním "poradíš", tak mám opačný názor, protože lidi jsou zvědaví a mačkají co je napadne. Takže jestli si myslíš, že tím škudlím nějaké tajemství, tak jseš na omylu. Nikomu jinému než specialistovi ty menu na nic nejsou. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
myslíš jako cenu? dají se sehnat na netu i levněji...
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Jen pro info - jeli jsme teď do holandska na veletrh a vzal jsem jak 278C, tak Zumo a porovnávali jsme to s vestavěnou navigací v autě (OEM Nissan - je to tuším Pioneer). Navigovaly rozdílně i když trasu oba garminy nabídly přes východní německo (logicky, je to o hodinu a půl rychlejší) ale hlavně navigovaly jinak ve městech. Amsterdam je pěkně rozkopaný a tak jsme krásně porovnávali jak reaguje Zumo a Nissan na dopravní informace. 278C nemá TMC a jezdit podle ní bylo v tomhle případě peklo. Oni se tam se značením moc nemažou, najednou je na silnici zákaz vjezdu a nic - žádná objížďka. Lidi se motají, auta se otáčí, boční uličky zacpaný. Typicky Zumo vedlo po hlavní a najednou příkaz odbočit do šílený boční uličky. Zpočátku jsme to ignorovali a pokaždé to skončilo někde na uzavřené rozkopané silnici. Pak jsme jezdili jen podle toho. Nissan i s TMC měl tak třetinu informací o uzavírkách proti Zumu a pochopitelně navigoval díky tomu blbě. Každopádně to byla zajímavá zkušenost a porovnání. Největší problém 278C bylo že v úzkých uličkách nenašla signál a navigace bez signálu je nanic.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Ne. Dělá se to jinak ale nevím jaké informace by se z toho někomu mohly hodit na cestách...
Tak jsem si prošel menu a musím dát za pravdu Tomášovi TT. Nic, co by se při běžném využívání Zuma dalo rozumě použít. Chtěl jsem nastavit, aby se při "navigačním modu" zobrazovali všechny ostatní mapové prvky (cesty,...) barevně (jako v nenavigačním modu) a ne jen "okrově". Bohužel se mi to nepodařilo. Asi to fakt nejde.
Paji přiložený následující obrázek:
Nejde. Je to vlastnost naprogramovaná v základním kódu Zuma a bylo to takhle navržené. Psal jsem si s jedním z vývojářů z USA. Původní verze Zuma neměla vůbec možnost navigace offroad, takže nikoho nenapadlo že v případě jízdy podle azimutu by člověk chtěl vidět všechny věci na mapě kontrastní. Zkoušel jsem jiný barevný "typ" topomapy ale i tak to Zumo ty barvy stáhne - ať je mapa nabarvená jakkoliv. Řešení neexistuje, prostě je to základní vlastnost a znamenalo by to celé předělat a podle mě to řešit nebudou. Drtivá většina majitelů Zuma nikdy offroad nenaviguje. Offroadové resp. turistické funkce tam byly přidávané postupně dodatečně (např. souřadnice se objevily po stisku ikony vozidla až tuším ve verzi 2.4 nebo tak nějak) a když to navrhovali, úkol byl aby ta navigace nabídla maximální jednoduchost ovládání a maximálně zjednodušený displej, na který stačí kouknout vteřinu a člověk ví, kam má jet. Když je toho na displeji moc, může to trvat delší dobu a to považovali za na motorce nebezpečné. Asi je to pravda a bohužel potlačení barevnosti při autoroutingu nejde oddělit od navigace offroad, kde takhle věc může vadit. Podle mě jsou tam všechny offroadové funkce tak nějak jen naznačené a nejde to srovnávat s opravdovými přístroji pro tenhle segment - třeba GPSMAP ale zase komfort při navigaci na silnici je nesrovnatelný. Je to prostě SUV a ne 4x4.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
... Asi je to pravda a bohužel potlačení barevnosti při autoroutingu nejde oddělit od navigace offroad, kde takhle věc může vadit. Podle mě jsou tam všechny offroadové funkce tak nějak jen naznačené ...
Dospěl jsem k názoru, že na offroad ježdění mi asi bohatě stačí stávící Quest. Má mnoho funkcí a nastavení, které prostě na Zumo nejsou. Navíc je lehčí a tolik se při jízdě v terénu neklepe. Akorát vykreslování u nové CR Topo mapy (Pro) procesor už rychle nstíhá. S tou starší ale v pohodě.
Na delší cestování a samozřejmě na silnice je Zumo asi výrazně lepší volbou zejména pro jednoduchost ovládání, dostatečně velkou pamět na všechny možné mapy a možnost připojení dvou zařízení přes BT zároveň.
Problém absence barevného zobroazování při autoroutingu u Zuma jsem zatím vyřešil tak, že naplánovanou trasu jsem do Zuma nahrál jako stopu. Pak se po vyznačené čáře uložené stopy dá jet a zároveň mít na disleji všechny detaily barevně vykresleny. Skoda, že to ale asi nejde vyřešit jinak.
Paji: upřímně řečeno, nějaká moderní náhrada Questa neexistuje. Byla to dost unikátní navigace (funkcemi a rozměry) a žádná nová (Colorado, Oregon..) jí nenahradily. Pomalá byla už v době uvedení na trh a necitlivá a poměrně zranitelná anténa jsou spolu s malým displejem hlavní nevýhody. Ovládání je něco mezi navigací pro blondýnky a 278C ale je celkem logický. Komfort dost kompromisní, hlavně tradičně zadávání adresy. Na to je pochopitelně Zumo nebo Nuvi nebo cokoliv s dotykovým displejem nejlepší. Já někdy používám na offroad starou Vistu a taky stačí. Ale na cestu do ciziny jednoznačně co nejkomfortnější navigaci, jet na 14 dnů okruh po Evropě si s Questem už nedovedu představit. Jde to ale jak si člověk zvykne na komfort, je to těžký.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Quest 2 jsem mel, ted mam Zumo 550 .. ke Questov bych uz se nevratil ani do auta ani na motorku ... komfort ovladani a citelnost je jednoznacne ve prospech pro 550 .... nehlede na to ze si pres to pustim bigbeat (byt v mizerny kvalite) do sluchatka pres bluuutuuus ...