tOmas:jj právě jsem se na ni taky díval na tu co propaguje Will ale jestli vydrží v těch podmínkách teplotních a dobíjecích které jsou v Dakaru to o té potřebě cirkulace elektrolitu ve vyšších teplotních režimech zní hodně logicky
Upravil kim dne 27.04.2011 06:40
AGM patří mezi uzavřené, tzv. ventilem řízené baterie. Prostor mezi deskami nevyplňuje pouze kapalný elektrolyt, ale každá z olověných desek AGM článku je obalena skelným rounem, do něj je klasický elektrolyt nasáklý.
Odyssey v rozmeru pro maly GS udajne v gelovce skutecne neni. V Nachode v jednom shopu jsem se po gelovkach poptaval, a v katalogu Odyssey gelovku nenasli. Oni tam vlastne v nasem rozmeru nenasli zadnou.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Gelovka jako taková s největší pravděpodobností neexistuje (alespoň v moto rozměrech a za přijatelný love) dnes mi dva prodejci potvrdili že tam píšou do nabídky gel jen proto že na to lidi ,,víc slyší" jsouto všechno kyselinové bezúdržbovky. Já dnes objednal Moto Batt (ty žluté)http://www.motops...lex/c13029
Ja jsem ted mel v ruce tuto baterku na f 650gs.Rozmerove odpovida uplne presne.
Je na ni psano gel.Na vrchu mela takovy deklik,kterej vypadal jako nacvaknutej.
Tak jsem ho oddelal a ukazalo se,ze neni nacvaknutej,ale jakoby nalehko na par mistech nabodovanej.A pod nim byli normalne otvory podobne jako na normalni baterce,ale nebyli na nich sroubovaci vicka,ale jennalehko nasazene gumove krytky.
Schvalne jsem jednu sundal a voda tam nebyla.
Nejsem specialista na baterky,ale tipuju,ze je to spis bezudrzbovka.Do gelovky by se asi clovek nedostal.
Prikladam foto te baterky.
vevis přiložený následující obrázek:
[15.62Kb]
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
máte někdo zkušenosti z touhle baterií? http://www.starte...batt-mb12u mám GSko r.v. 04. Popřípadě nějaký lepší typ na baterii, ale aby mohla být i nakloněná sem tam to položím
nevíte jestli se dá nabijet nabiječkou pro kyselinové baterie?
Upravil DAGR dne 10.05.2012 06:35
dobrý na měření elektrolytu a tím odpovídajícího stavu baterie je refraktometr nebo jak se tomu říká, mám jeden v práci a paráda změří to přesně hustotu elektrolytu a taky to dokáže změřit přesně chladící kapalinu a její bod tuhnutí
Už se to tu určitě psalo, já se na to téma bavil i s lidma od baterek.
Jde o to, že gelovka možná chcípne ještě dřív než kyselinová o kterou se alespoň 2X do roka postarám.
Je to sice jen teoreticky, ale s ohledem na to, v jakých náročných podmínkách je baterka na F650GS umístěná, bych tomu i věřil. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra