Mám pocit, že designéři všech značek nabyli dojmu že ,co se nebude podobat GSu, tak nemá šanci na úspěch....
Určitě je to posun vpřed, ale nevim jestli správným směrem. Přetechnizovaný stroj nabušený alektronickýma fičurama na kterym si doma člověk sotva vymění destičky a o opravě někde v pustině ani nemluvim. Taky 4 válce mi do týhle kategorie přijdou trošku moc. Prostě jsou teď v módě obrovský jakoendura, tak je třeba zůstat na vlně. Třeba za pět let do toho někdo nacpe i šestiválec a svoje kupce si to najde. Akorát mám největší obavu z toho, aby to s touhle kategorií nedopadlo ,jako se supersporty. Aby je člověk rozeznal, tak si musí vyluštit ze štítku výrobce.
BMW udělala s modelovou řadou GS v téhle kategorii díru do světa díky promyšlenému marketingu a zmasírovala na svojí stranu neuvěřitelné množství příznivců. Bohužel Honda i Yamaha to podcenily a nechaly si vypálit rybník. Suza se pokusila nějakou přestavbou SVčka (V-Strom) ještě zachytit šosu, ale něco tomu chybělo. KTM si jde svojí cestou a vpodstatě nemá konkurenci. Kdybych mohl Hondovi kecat do strategie, tak bych šel spíš cestou KTM a místo dalšího mastodonta s motorem ze sportovní motorky bych postavil něco , co má 200kg 100koní, jednoduchou techniku ,variabilitu a dalo by se stim jezdit i v opravdovém terénu.
Jako velkej (bejvalej) zastánce Hondy musim konstatovat, že Varadero byl nevětší paskvil endura, co mohli vytvořit. To měl bejt nástupce Afriky, eště větší cestovní enduro, který je v terénu neovladatelný a nepoužitelný. Stačí polní cesta, za přednim kolem je plastovej kryt a za nim filtr oleje, stačí jeden kámen a je vymalováno. Afrika je dneska už babička, ale na trhu má větší cenu než Varan.
Je to smutný, ale Japoncum asi došli nápady a ani Číňaní takhle vokatě nekopírujou.... Ten nenápadnej malej zobáček, padáky z dvanáctky adv, nebo prostě komporejšn.
Jizda na moto a lítání na padáku je nejlepší sex
- varadero nikdy nebolo myslene ako nastupca afriky ale popravde tiez som si to myslel
- co sa tyka ovladatelnosti a pouzitelnosti v terene, prave od vas z ciech som videl dvoch varaderistov na sand rallye ktori s tym jazdili jak keby sa nechumelilo, takze z mojho pohladu je to najma o pilotovi
- afrika je legenda, to sa zhodneme a este sa zhodneme ze novy crosstourer je ozaj prahsprosta kopia GS1200
tracer napsal:
Mám pocit, že designéři všech značek nabyli dojmu že ,co se nebude podobat GSu, tak nemá šanci na úspěch....
Ono se není v dnešní době, kdy o vývoji rozhodujou spíš marketingová oddělení a trhu vládne image a ne technické vlastnosti, čemu divit... Když si vezmu, že třeba v Itálii, což už je podstatnej mototrh, se prodá víc než DVOJNÁSOBEK GS než druhý nejprodávanější motorky v pořadí (což je navíc nějakej malej, levnej naháč), musí z toho mít u konkurence hodně špatný spaní.
Maiali nel Fango!
Raptor> Jistěže se prodali. Každá motorka má svoje kupce, protože někdo chce to , jiný zase ono. Já se možná špatně vyjádřil ,protože jsem nemyslel, že by Strom byl na nic. Já to zmiňoval s ohledem na marketing a nikoliv technické vlastnosti.
Jezdím v bandě, kde máme zastoupený snad všechny motorky v týhle kategorii. Často si mašiny prohodíme a tak jsem měl možnost všechno vyzkoušet. Osobně mi je úplně jedno jestli jedu na GS1200, Stromovi a nebo mým Varaderu. Mě tyhle motorky pro mojí potřebu vyhovují všechny stejně a dost mě pobavilo, když zarytý zastánce pouze modelu GS potom řekne, že netušil, jak dobře se jede třeba na Varaderu a nebo V-Stromovi. Prostě ten V-Strom na trhu chybí už jen proto, že stál polovinu Báwa.
Když se na tu motorku dívám,tak mě nic nenapadá,koukneš na GS napadne mě cesta kolem světa,mrknu na XRV 750 vidím Paris-Dakar,ale u té Hondy mě nic nenapadá,maximálně pohodlné cestování po Evropě,ale to zvládne spoustu jiných cesťáků,takže za mě ,ale berte to jako silně zaujatý názor,protože jízdu na GS miluju
Dum spiro,spero.
především bych nesrovnával, Crosstourer http://www.motoar...rosstourer asi bude jedinečný s jiným zaměřením a cílovkou, než cokoliv jiného, bez ohledu na osobní preference má "každý zboží svýho kupce", mě osobně se však vzhledově mnohem více líbí SuperTenére http://www.motork...15480.html
ale třeba "staré" Varadero je skvělá motorka, najezdil jsem na něm (r.v. 2003) za dvě sezóny asi 35tis. km po EU napůl sám, napůl s panímámou, a to nejsem žádnej drobek
nikdy jsem nic neřešil, žádné zásadní závady, jen jsem na začátku nechal krom standard servisu, pneu a řetězovky vyměnit olej v předních vidlích, ložiska v krku řízení a na druhou sezónu jsem nechal přešít sedlo a měnil jsem grafitové těsnění výfuku ve spojích - jediný problém, co jsem úplně neodstranil, byly vibrace do řídítek, nepomohla ani hrazda - možná jsem měl smůlu na kousek, nevibrovalo to moc, ale úplně mi znecitlivěly ruce po cca půl hodině jízdy - možná mám problém s karpálama, nevím
přesto jsem šel teď na zkoušku do 1100GS r.v. 1996, protože chci vyzkoušet vše na vlastní kůži, když jen to trochu jde a musím říct, že jak Varan vibroval ve vyšších otáčkách, 1100GS se chce snad rozletět na kousky, když je na volnoběhu ale když se člověk rozjede, vibrace s otáčkami mizí - zatím jsem najel jen pár set km, ale na rukách se mi to vůbec neprojevilo - byl jsem nadšen! snad mi to vydrží
proč jsem předtím šáhnul jako prví po Varanovi místo po GS? odpověď byla podle mě v přemrštěné ceně GS a kultu podobnému HD, kdy 1200GS hlavně v Praze = obvykle rádobymotorkář právník, podnikatel apod, kteří najedou za sezónu 3500km a nakecají o tom 265 dní v roce, hlavně, že jsou in, neznal jsem tento web a komunitu kolem něj
byl jsem velmi pozitivně překvapen, jak jsou zde většinou pohodoví lidé, když někdo něco neví a zeptá se, nesjedete ho, že to přece musí každej znát, že stačí hledat ve fóru, že už se to tu řešilo milionkrát apod., jako mám zkušenost odjinud
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Vodnik napsal:
Jako velkej (bejvalej) zastánce Hondy musim konstatovat, že Varadero byl nevětší paskvil endura, co mohli vytvořit. To měl bejt nástupce Afriky, eště větší cestovní enduro, který je v terénu neovladatelný a nepoužitelný. Stačí polní cesta, za přednim kolem je plastovej kryt a za nim filtr oleje, stačí jeden kámen a je vymalováno. Afrika je dneska už babička, ale na trhu má větší cenu než Varan.
Je to smutný, ale Japoncum asi došli nápady a ani Číňaní takhle vokatě nekopírujou.... Ten nenápadnej malej zobáček, padáky z dvanáctky adv, nebo prostě komporejšn.
No vidiš a pro ty, co nemají ten "správný německý" vkus už ho vyrábí 12 let
Je zajímavé,že i po 12 letech se výrobce snaží potencionálním zakazníkům podstrčit vlastní verzi,jak takový motocykl používat,lépe řečeno kde s ním jezdit.Mnoho z nás má jasnou představu co si chceme užít,to znamená pohodlné cestování,nízká spotřeba,pokud sjedu z asfaltové cesty,tak aby to motorka přežila bez úhony,nízké náklady na provoz.Škoda že se výrobci víc zaměřili na silniční cestování, více klasického enduro vzhledu by motorkám taky neuškodilo.
Dum spiro,spero.
tracer napsal:
vyzkoušet. Osobně mi je úplně jedno jestli jedu na GS1200, Stromovi a nebo mým Varaderu. Mě tyhle motorky pro mojí potřebu vyhovují všechny stejně a dost mě pobavilo, když zarytý zastánce pouze modelu GS potom řekne, že netušil, jak dobře se jede třeba na Varaderu a nebo V-Stromovi. Prostě ten V-Strom na trhu chybí už jen proto, že stál polovinu Báwa.
ja to beru podobne... mne se dobre jezdi taky skoro na vsem..
..ale... kdyz zastavis, tak proste VIDIS, ze Varadero ma:
Prezil bych asi vsechno, ale v roce 2005+ non-USD vidli ne.
---
jinak ale s celkovym pohledem se +- ztotoznuju... take nemam rad cernobile videni.
Upravil hicks dne 19.02.2011 19:28
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Prezil bych asi vsechno, ale v roce 2005+ non-USD vidli ne.
Hicksi já to přežil a ještě jsem si to užil, pravda, na mojí váhu to bylo jako v kurzu potápění, když jsem brzdil, jde asi o zvyk, ale vše vyřešila výměna oleje ve vidlích a nikdy jsem už na doraz nešel - ono to mělo taky dual CBS brzdy, takže nikdy nebrzdilo jen jedno kolo a na čumák se to vyloženě nestavělo - oproti GS jsem byl však víc kryt proti dešti a větru, největší rozdíl je v oblasti nohou od kotníků po stehna - ale stejně už jsem fotr vod rodiny, takže v dešti účelově jezdit nehodlám
Upravil VasekPraha dne 19.02.2011 19:31
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Prezil bych asi vsechno, ale v roce 2005+ non-USD vidli ne.
Hicksi já to přežil a ještě jsem si to užil, pravda, na mojí váhu to bylo jako v kurzu potápění, když jsem brzdil, jde asi o zvyk, ale vše vyřešila výměna oleje ve vidlích a nikdy jsem už na doraz nešel - ono to mělo taky dual CBS brzdy, takže nikdy nebrzdilo jen jedno kolo a na čumák se to vyloženě nestavělo - oproti GS jsem byl však víc kryt proti dešti a větru, největší rozdíl je v oblasti nohou od kotníků po stehna - ale stejně už jsem fotr vod rodiny, takže v dešti účelově jezdit n
ehodlám
jasne, jenomze ja bych z toho nemel radost... chapes.
Kdyz uz si kupuju NOVOU moto, chci, aby byla MODERNI, inovativni atd... bude mit nedostatky, ale nemela by mit opravdu KLICOVE a obtizne ZMENITELNE.
KAzdemu vadi neco jineho.. ja bych prezil na Varanovi leccos, ale non-USD vidlici proste ne. To same vytykam ostatnim osmikilum od BMW, neboj.
---
jinak s jizdou v desti souhlas... snad vsechny motobouracky z meho okoli v posledni dobe byly v nejake kombinaci s vodou (nebo olejem -- vid Vjetrniku D tak pozor na to :/
Upravil hicks dne 19.02.2011 19:36
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já nevímTohle je prostě zvláštní motocykl a asi, si bude muset najít zvláštní sortu obdivovatelů...
Bramborundum kardanrundum http://www.tourde....banda.cz/
hicks> USD vidle není v ničem oproti klasice převratná. Vyvinutá byla pro závodní okruhové motorky z důvodu nižší neodpérované hmoty a tuhosti proti prohybu. Klasická vidlice se při brždění ohýbá a tím dojde ke zkrácení rozvoru a změně úhlu řízení. Všechny tyhle věci jsou podstatné pro motorky, které lítají po okruhu a řeší se tam setiny sekund. Pro použití na 300kg toureru je to v podstatě jen ozdoba, která navýší celkovou cenu, díky vyšší výrobní ceně USD. Další negativum je obnažená kluzná část ve spodní části ,která je v terénu více vystavená prachu, blátu a kamení. Tím se zkracuje životnost gufer a kluzáku. Oprava USD vidlice je také pracnější a většinou k tomu potřebuješ i spoustu speciálního nářadí. Viděl jsem na KTM, které majitelé trápí hodně v terénu, že mají na těch spodkách prachovky, takže je chrání, aby si je nedojebali.
Varadero od 07+ má lepší pružiny a plně nastavitelnou zadní jednotku. Jediné co bych vytunil ,tak je
ještě nastavení tuhosti př. pružin, ale to se dá taky sehnat třeba z VFR a nebo dokoupit jako tuning díl.
Takže z mého pohledu tam klidně můžou nechat klasiku, ale vošéfovat nastavením. Ovšem na druhou stranu k typu motoru, se tam ty USD klidně hodí
no... ja nejak nechapu, proc by mela byt vidlice tenci v miste, kde je na ni pusobi vetsi moment (tedy u krku).
Vicemene vsechny "lepsi" moto dnes tu USD vidlici maji. Dokazes si predstavit treba 990ku nebo Multistradu s non-USD widli? Ja ne... Takze znovu -- kdyz si kupuji NOVOU moto, tohle proste zohlednim.
Tj. secteno podtrzeno.. je to SKODA. Zvlast u Varana, u ktereho nemam pocit, ze by se profiloval jako nizkorozpoctova motorka.
(taky se nova Varadera temer neprodavaji, ne?)
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
...Kdyz uz si kupuju NOVOU moto, chci, aby byla MODERNI, inovativni atd... bude mit nedostatky, ale nemela by mit opravdu KLICOVE a obtizne ZMENITELNE......
KAzdemu vadi neco jineho.. ja bych prezil na Varanovi leccos, ale non-USD vidlici proste ne.....
Tohle tady káže ten, co má mizerné vosmikilo?
USD není všechno...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
hicks napsal:
...Kdyz uz si kupuju NOVOU moto, chci, aby byla MODERNI, inovativni atd... bude mit nedostatky, ale nemela by mit opravdu KLICOVE a obtizne ZMENITELNE......
KAzdemu vadi neco jineho.. ja bych prezil na Varanovi leccos, ale non-USD vidlici proste ne.....
Tohle tady káže ten, co má mizerné vosmikilo?
USD není všechno...
hele Vjetrniku, zrovna predevcirem jsem cetl thread o osmikilu a 990 -- na advrideru.
Zaver z toho je, ze to co nam tu dlouhodobe povidas jsou neuveritelny KECY a nesmysly.
Pise tam docela dost lidi, co narozdil od tebe muzou porovnavat a casto meli obe motorky.
Cca zaver je ten, ze osmikilo je i v terenu oproti 990 MNOHEM ovladatelnejsi (mimojine vyrazle LEPSI rejd), ma nize teziste a lepsi dojezd.
990 ma lepsi seriove tlumice, ale to se da zmenit... dost se tam shodli, ze projev te motorky v terenu je neco jako kdybys jel s tirakem. Neni s tim takova sranda a volnost...
Taakze... budes sem psat az si opatris nejake argumenty, nebo to bude zase "Jeden Vjetrnik povidal"?
Upravil hicks dne 20.02.2011 15:05
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Cca zaver je ten, ze osmikilo je i v terenu oproti 990 MNOHEM ovladatelnejsi (mimojine vyrazle LEPSI rejd), ma nize teziste a lepsi dojezd.......ANO, NIŽŠÍ TĚŽIŠTĚ MÁ....DŘE OPROTI KTM BŘICHEM O ZEM
990 ma lepsi seriove tlumice, ale to se da zmenit...NA VOSMIKILE SE TOHO DÁ,RESP. JE TŘEBA ZMĚNIT POMĚRNĚ HODNĚ
...jako kdybys jel s tirakem....Neni s tim takova sranda a volnost...VOSMIKILO NA TOM NENÍ DRAMATICKY LÉPE, NENÍ TO 690ka či EXC
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
990 ma lepsi seriove tlumice, ale to se da zmenit...NA VOSMIKILE SE TOHO DÁ,RESP. JE TŘEBA ZMĚNIT POMĚRNĚ HODNĚ
...jako kdybys jel s tirakem....Neni s tim takova sranda a volnost...VOSMIKILO NA TOM NENÍ DRAMATICKY LÉPE, NENÍ TO 690ka či EXC
noo takze -- s ovladatelnosti 990ky pripadne tezistem proste nic neudelas
Standardni tlumice pokud nejezdis teren (naprosta vetsina majitelu) na osmikilu staci, kdyz chces do terenu, koupis si JEN VNITRKY.
Se spotrebou u 990 take nic neudelas.
No a tvuj posledni odstavec jenom ilustruje, ze proste varis z vody. Misto abys priznal prohru jako chlap, tak klickujes, klickujes a klickujes Podle dost nazoru -- informovanejsich o 2 dimenze oproti tobe -- to rozdil v ovladatelnosti rozhodne je.
690ka ma oproti osmikilu dalsi miliardu potizi pro cestovani svetlem pocinaje a podsedlofkou konce
taakze -- zalez
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2