lako napsal:
Chápu že Vám dělá radost z někoho dělat trotla že šetří na oleji (btw: měl jsem ho doma, tak ho nebudu lejt do kanálu) nicméně tata má olej z té stejné pixle v ADV už několik sezon a bordel mu to nedělá!
Asi nejde o to dělat z někoho trotla. Spíš někdo je nepoučitelnej a myslí si že je to jako vaření s Babicou. "Zamícháme a nelejeme tam Castrol SAF XO 75W 90. Jestli ho nemáte,tak tam dejte Motorex Penta LS 75W-140 a jestli ho v garáži nenajdete,tak tam vražte jakýkoli olej třeba M2T.
Proč experimentujete na motorce? Experimentujte v kuchyni tak se maximálně p.o.s.e.r.t.e vy a ne chudák motorka.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Snažíme se poradit,ale pokud si myslíš,že z Tebe děláme trotla,tak potom je to dost těžké a proto dělej,jak myslíš. Tvá motorka,Tvé rozhodnutí.
Dum spiro,spero.
lako napsal:
Chápu že Vám dělá radost z někoho dělat trotla že šetří na oleji (btw: měl jsem ho doma, tak ho nebudu lejt do kanálu) nicméně tata má olej z té stejné pixle v ADV už několik sezon a bordel mu to nedělá!
Když jsi tak chytrej a my z Tebe děláme trotla tak se prosimtě neptej. Se Ti snažíme pomoct.
Tak dej místo ložiska vazelínu...olej fritovací...a jezdi...
hoši, hoši - po druhé, dva roky to funguje na dvou dalších motorkách.. !! Chápu že jste hrozně milí ale nejsem tak zkušený jako vy.., tak mi nejde do hlavy jak je možné že to jinde funguje?!
Upravil lako dne 05.05.2013 20:15
Over than 250k km on BMW GS bikes
lako napsal:
hoši, hoši - po druhé, dva roky to funguje na dvou dalších motorkách.. !! Chápu že jste hrozně milí ale nejsem tak zkušený jako vy.., tak mi nejde do hlavy jak je možné že to jinde funguje?!
Proč? protože má jen obrovský štěstí. nalej tam co ma a uvidíš že se to bude chovat normálně.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
lako napsal:
hoši, hoši - po druhé, dva roky to funguje na dvou dalších motorkách.. !! Chápu že jste hrozně milí ale nejsem tak zkušený jako vy.., tak mi nejde do hlavy jak je možné že to jinde funguje?!
Záleží na tom KOLIK toho nejezdil s ADV a taky jak bylo teplo. Taky mu třeba líp těsní gufero. Je to prostě náhoda...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Tonda napsal: Vysype se většinou hned to co je za kolem (6013 2RS) a hned v těsném závěsu ložiska na hřídeli s pastorkem
myslíš že u těch 6013tek bude problém použít s plechovými kryty? Ty jsou jakože za lepší peníz http://proprumysl.cz/loziska/6013/ i když teď se dívám tak u výrobce SKF je to zase 2RS
Určitě použít 6013 2RS - tj zapouzdřené "plastem" a od kvalitní značky (buď originál nebo SKF nebo třeba TIMKEN apod.). Ty s plechovými kryty určitě ne. Nemají takové krytí proti vodě a nečistotám.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Zdravím mám GS 05 a chtěl bych si koupit ložiska a těsnění do zásoby kdyby něco, ale nemůžu najít označení toho jehličkového ložiska, to kuličkový je 6013 a to druhý?
monty - ty ostatní ložiska v koncovém převodu (kromě toho 6013 2RS) jsou atypická - tzn. že jdou koupit pouze jako náhr. díl v BMW. Gufera doporučuji dát originál - osobně mám s neoriginálními gufery špatnou zkušenost ohledně výdrže.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
tak že jedině origo, to jsi mě moc nepotěšil ale tak snad to ještě vydrží mám na ní najeto 33tis ale chtěl jsme si je koupit abych je měl kdyby se náhodou posraly, no nic asi budu muset podojit doma prasátko a koupit originál
Tak se tady klukův veřejně omlouvám (nechápu jak to mohlo tatovy fungovat a mě ne..) Nic méně jsem vyměnil olej tak to neteče a to je dobře!
Jen jsem si všiml (nevím jestli je to normální) že když jsem to v těch 35°C řezal po autobanu a pak drtil zatáčky dovrchu.., ..tak jsem skoro neudržel ruku na hrušce jak byla horká..
Mám tam ten CASTROL SAF XO 75W 90
Upravil lako dne 25.06.2013 10:21
Over than 250k km on BMW GS bikes
Biker755 napsal:
tady to máš vše v jednom,vyber si jaký chceš,myslím že 500kč není až taková raketa za litr,který ti vyjde do koncáku i do převodů a máš vystaráno.
Tonda napsal: Do koncového převodu nemá smysl laborovat - s některými oleji jiných značek se potom dost hřejí (i když ty oleje splňují specifikaci - stejnou jako má doporučený olej Castrol SAF XO 75W90).
Mám mimo SAF XO odzkoušené od CASTROLu Syntrax Limited Slip 75W140 , MTX 75W140, SAF X 75W140. Od SHELLu Spirax ASX 75W-90. Od MOTOREXu PENTA LS 75W-140 - s těmito všemi naprosto v pohodě.
takze okrem originalu Castrol SAF XO 75W90 sa da v pohode pouzit do rozvodovky (hruska kardanu kam ide 0.18 litra oleja) napr Castrol MTX 75w140?
Lebo do prevodovky Castrol MTX 75w140 lejem ale do hrusky kardanu som si doteraz myslel ze tam moze ist len ten original Castrol SAF XO 75W90.
Na 1150 som pouzival MTX 75w140 roky a odjazdil vela vela km ale ked som presiel na 1200 Adv 2006 tak zrazu namiesto 2 olejov do motorky riesim 3.
live fast, die young be wild, have fun
Teď v těch teplotách, které byly, je to naprosto normální, že se ti to v tom režimu, který uvádíš (jízda po dálnici a klidně delší svižnější jízda někde po okreskách) hřeje tak, že na tom neudržíš ruku - klidně dost přes 70°C (možná i k 80°C). Právě teď, kdyby jsi tam měl nějaký levnější olej, by se mohlo projevit to, že ti "odfoukne" přes gufero. Ono se to občas stane i se správným olejem, když už je to gufero "unavené" nebo je tam oleje moc nebo je tam olej dlouho (má už velký kilometrový průběh).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
raptor - ano, i ten Catsrol MTX 75W140 se dá použít do koncového převodu u R1200xx Několika klukům, kteří za mnou jezdí, to leju jak do převodovky, tak do konc. převodu a nemají problém (vždy si ho na servis dovezou) - nic se jim "nesype". Já osobně ale používám Castrol Syntrax Limited Slip 75W140. A opravdu tam jde 0,18L oleje - BMW to před několika lety upgradovalo.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
tonda - mnozstvo 0.18 litra mozem iba potvrdit od cloveka ktory je priamo pri zdroji informacii (pre istotu - bavime sa iba o 1200GS air cooled - vodnik to uz zrejme bude mat inak)
v com je podla teba lepsi Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 od Castrol MTX 75W140?
a mozu ist oba aj do prevodovky aj do hrusky kardanu? teda pri MTX si mi to uz vlastne potvrdil ..teda otazka uz len na ten Syntrax.
live fast, die young be wild, have fun
Syntrax 75W140 je dělaný přímo pro velice zatěžované koncové převody, diferenciály (i samosvorné) a pro převodovky, kde je předepsáno API GL5. Leju ho jak do převodovek, tak do konc. převodů u R1200xx (samosebou "vzducháč" ). Jinak bych se Castrol Syntrax 75W140 nebál dát ani do konc. převodu u "vodníka" (tam je předepsaný do konc. převodu zase SAF XO), převodovka má společnou náplň s motorem (tam je náplň Castrol Power 1 Racing 4T 5W40) - ale to už do této diskuze, kde se řeší vzduchem chlazené R1200 nepatří.
Upravil Tonda dne 25.06.2013 11:22
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...