Díky za vysvětlení, mám r.v. 04, a 7 lamel s tím, že dohromady hnědé a ocelové mají 39.9mm a zvlášť hnědé 25mm, míry v manuálu jsou pro 8 lamel je to tam i napsané.
Co myslíte je to normě?
Upravil DAGR dne 16.03.2013 15:22
Ahoj, pustil jsem se do vymeny spojky a chtel bych se zeptat na co si dat pozor pri zpetne montazi vika (konkretne mi jde o ovladani spojky ). Jinak spojka ma dle tacho 44000 a vypada,ze je puvodni. Min. sezonu jsem jel Motul 5100 15W-50 a letosni Motorex formula 15W-50. (Chystam se na jih, proto ta 50). Spojka min. rok klouzla obcas pri razeni z 2 na 3 pri max. otackach a plnem plynu. Letos uz klouzala i na 5 od nakych 150, kdy vyskoci otacky na 7 tis. a moto dal nezrychluje.Docela me zarazilo, ze tloustka lamel (mereno polepove + ocel dohromady) je prakticky stejna jako u nove sady a celkove vypada velice dobre. Premyslim tedy pouze o vymene pruzin (mozna uz jsou 14 let stare). Presto jsem porad na vazkach, preci jen bych to nerad delal znovu. Je naky problem namontovat pripadne dve podlozky na sebe?
I kdyz je tloustka lamel v norme,tak povrch trecich lamel je jakoby sklovity a to zpusobuje klouzani,ohledne pruzin je nebezpeci ze na sebe budou dosedat zavity a tim padem nebude spojka dostatecne vypinat,nehlede na vetsi silu kterou budes budes muset vynalozit na pacce.Vymen treci a plechove lamely,pruziny a tesneni a mas to bez starosti..
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Ročník 2005, najeto 39tis, záběr páčky až na samém konci, lamely rozměry dle nových. Olej bez špon, černý jak bota. Teď jsou naložené v novém oleji a ten budu i dávat do motoru. Klouzala při rychlé akceleraci na 2-3. Bude to po složení OK?
Zítra ještě přeměřím délku bowdenu, nevíte někdo kolik má nový?
Tak tak, pružiny a lamely a mělo by to být OK, to spojkový lanko možná zkontroluj, jestli už není dole načatý, ale délku ti nepovím, to fakt nevím.
Do it my way...
Hoj, jak jsem tak tady někdy zjistil, tak šířka lamel je snad pořád stejná, ale po nějaké době se na lamelách udělá oklouzaná vrstva. Já jsem měl jediný rozdíl a to asi 1,5mm v pružinách spojky.
Měnil jsem ji loni na 63000km, já jsem s ní najel 30000km. Prokluzovalo to asi v 5K otáčkách. Ale ví bůh, jak dlouho to tam bylo předtím a jestli ty KM jsou skutečné.
Změř si i ty pružiny, někde tady snad byla i jejich míra, když jsou nové.
Do it my way...
Ja ted menil taky lamely a pružiny a zaroven i olej. Spojka klouzala pri vyssi rychlosti na plny plyn. Koupil jsem lamely a pruziny EBC. Pri mereni starych lamel nebyl prakticky zadny rozdil oproti nove. Pohledove jsou hrany vsak docela obrousene.
Nove lamely maji vetsi stycnou plochu (mensi zarezy na odvod oleje).
Kazdopadne hlavni problém jsem byl v pruzinach nové jsou pohledove silnejsi, ale hlavne o 2,5mm delsi.
Mozna kdybych vymenil jen pruziny tak by to nejaky cas jeste vydrzelo.
Já mám zkušenosti, že záleží na oleji. Taky jsem laboroval s klouzající spojkou, až jsem ji vyndal, vyčistil, nalil motorex a už je to cajk.
Jinak páčka mi jde už hodně zlehka, takže jen čekám, kdy začne klouzat a já budu měnit pružiny
Při motoru v zátahu a zavřeném plynu hučení. S vymáčknutou spojkou zvuk utichá, na volnoběh na místě rovněž neslyšný. Při zátahu také neslyšný. Těžko odhaduji odkud zvuk jde. Olej nový, lamely měřené a znovu vložené do spojky, řetězovka na výměnu.
xHackerM napsal:
Poraďte s problémem u F650GS 2005, najeto 40tis.
Při motoru v zátahu a zavřeném plynu hučení. S vymáčknutou spojkou zvuk utichá, na volnoběh na místě rovněž neslyšný. Při zátahu také neslyšný. Těžko odhaduji odkud zvuk jde. Olej nový, lamely měřené a znovu vložené do spojky, řetězovka na výměnu.
Motor v zátahu při zavřeném plynu? Co to je za blbost?
Pokud všechny kvalty, tak bych zkontroloval ten promární převod a uložení (ložiska) hnací hřídele převodovky, což chtělo zkontrolovat, když jsi se vrtal v té spojce.
Trochu to tu oživím.Chystám se na spojku.Po přečtení příspěvků a shlédnutí pár videí jsem zjistil že při výměně spojky každej sundavá i stupačku a výfuk.
V servisním manuálu pro postup prací o tom není ani zmínka.
Tak jak to tedy je?Nechci si dělat zbytečně pakárnu.
Dík za info.
výfuk jsem určitě nesundaval, ale stupačku jo. jsou to 3 nebo 4 šrouby a je tam pak dost místa. Ani si ted nepamatuju, jestli to s nasazenou stupačkou jde:-)