dagger napsal:
No ale kdy by nová 1300 jako měla být? Už příští rok nebo to je utopie???
zatim to vypada na 2013 cca. Ale uvidime...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Chlazeni vodou je totiz v roce 2011 NAPROSTO NEZVLADNUTA technologie, ktera zustava domenou supersportu jak u aut, tak motorek
To same s elektronikou... k cemu hromada cidel a senzoru, zlate ceske rucicky se zlatym uchem a zlatym fonendoskopem odhali jakoukoliv zavadu do 15ti sekund.
--
Nevím, jak by na to reagovali ti, kterým motorka přestala jet někde vi cizině díky nefunkčnímu EWS, které přeci v té době bylo taky již zvládnuté, nebo nefunkčnímu palivovému čerpadlu, které má přeci každé auto již dlouhou dobu
stepan napsal:
Nevím, jak by na to reagovali ti, kterým motorka přestala jet někde vi cizině díky nefunkčnímu EWS, které přeci v té době bylo taky již zvládnuté, nebo nefunkčnímu palivovému čerpadlu, které má přeci každé auto již dlouhou dobu
Palivove cerpadlo muzes v kliduu ovazovat za mechanickou zavadu
A jinak... zavedenim CANu u 12ky a osmikila se mnozstvi dratu IMHO snizilo.
---
btw: co mechanicke zavady jako vule v kardanech, pryc tlumice co nejdou servisovat, loziska vseho druhu, gumove brzdove hadicky u starsich 1150, gufera co ti zlejou spojku atd...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ať je to jak chce, platí mnohokrát ověřená pravda:
Z čím více součástek se dané zařízení skládá, tím víc věcí se na něm může pokazit.
A obecně pak tím větší je riziko, že k závadě opravdu dojde (ten nárůst rizika dokonce není jenom lineární) - a podle Murphyho zákonů jako na potvoru v době, kdy se to nejméně hodí.
A přitom úplně nejhorší je, když mnohé z těch postupem doby a "pokrokem" přidaných součástek nejsou nezbytnosti, ale diskutabilní přídavné funkce až někdy serepetičky, které bohužel zvyšují cenu zařízení, a přitom užitnou hodnotu stroje zvyšují jenom dokud fungují zcela bezchybně.
Když se ale tyto pro základní funkci stroje nikoliv nezbytné moduly porouchají, pak jednak zvyšují náklady na servis zařízení a jeho odbornost, ale mnohdy dokonce i zcela znemožní i základní funkci celého zařízení, které pak získává pověst nespolehlivého výrobku.
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Dovi napsal:
Ať je to jak chce, platí mnohokrát ověřená pravda:
Z čím více součástek se dané zařízení skládá, tím víc věcí se na něm může pokazit.
A obecně pak tím větší je riziko, že k závadě opravdu dojde (ten nárůst rizika dokonce není jenom lineární) - a podle Murphyho zákonů jako na potvoru v době, kdy se to nejméně hodí.
A přitom úplně nejhorší je, když mnohé z těch postupem doby a "pokrokem" přidaných součástek nejsou nezbytnosti, ale diskutabilní přídavné funkce až někdy serepetičky, které bohužel zvyšují cenu zařízení, a přitom užitnou hodnotu stroje zvyšují jenom dokud fungují zcela bezchybně.
Když se ale tyto pro základní funkci stroje nikoliv nezbytné moduly porouchají, pak jednak zvyšují náklady na servis zařízení a jeho odbornost, ale mnohdy dokonce i zcela znemožní i základní funkci celého zařízení, které pak získává pověst nespolehlivého výrobku.
par komentaru, protoze tahle problematika je slozitejsi:
a) ja mam nejradeji co nejjednodussi veci
kdyz vezmeme v uvahu Mooruv zakon:
http://en.wikipedia.org/wiki/Moore%27s_law
kdy se kazdych cca 18-24 mesicu pocet transistoru v procesorech znasobuje, tak by dle toho tveho principu ted pocitace uz temer nefungovali:
c) soucasti obvodu muze byt masivni samodiagnostika, ktera naopak moznosti odladeni ci zjisteni a reseni problemu zasadne usnadnuje
d) porad jdeme vyvojove dopredu a je OTAZKA, jestli rust spolehlivosti vs. slozitost neni naklonen prave smerem k te spolehlivosti
e) kdyz se podivas na zivocichy, pripadne primo na cloveka vidis MNOHONASOBNE komplexnejsi system, nez soucasna motorka. A celkem to funguje.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To je porad dokola,v jednoduchosti je sila,to je pravda,ale kdyz nekdo nejezdi zadnej extrem a mota se jen po evrope,tak i ty elektronicky serepeticky jsou docela dobry. Porad mas moznost si koupit novy moto bez vsech vymozenosti,pravda canbus ti ale zustane.
Na tu novou jsem taky zvedavej,kone navic ale myslim ani nejsou potreba,taky vaha dolu asi nepujde. Kardan co by nesral asi taky neudelaj,takze nevim jestli vubec bude o co stat. Ale zas uplne spatny to taky asi nebude
tohohle.. narozdil od elektroniky... se bojim zase pro zmenu ja.
---
zbytek souhlas... na extremni cestovani to chce stejne uz jiny stroje. Kdo to ale jezdi? Zvlast ted, kdy globalne bezpecnostni situace je nevyzpytatelnejsi a pro turisty nejspis horsi nez 20,40, 60 let nazpatek?
Upravil hicks dne 21.08.2011 16:15
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já se zamiloval! Jen jak to má z druhý strany kardan je takový divný! Jako ale pokud to nějak podobně bude vypadat a bude to fungovat asi se něco bude prodávat...
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Já se zamiloval! Jen jak to má z druhý strany kardan je takový divný! Jako ale pokud to nějak podobně bude vypadat a bude to fungovat asi se něco bude prodávat...
Je to pěkný....a ten předek z profilu vypadá zajímavě....
Ale kardan na druhý straně je nezvyk.....
Upravil zetor dne 22.08.2011 10:25
Dovi napsal:
Ať je to jak chce, platí mnohokrát ověřená pravda:
Z čím více součástek se dané zařízení skládá, tím víc věcí se na něm může pokazit.
A obecně pak tím větší je riziko, že k závadě opravdu dojde (ten nárůst rizika dokonce není jenom lineární) - a podle Murphyho zákonů jako na potvoru v době, kdy se to nejméně hodí.
A přitom úplně nejhorší je, když mnohé z těch postupem doby a "pokrokem" přidaných součástek nejsou nezbytnosti, ale diskutabilní přídavné funkce až někdy serepetičky, které bohužel zvyšují cenu zařízení, a přitom užitnou hodnotu stroje zvyšují jenom dokud fungují zcela bezchybně.
Když se ale tyto pro základní funkci stroje nikoliv nezbytné moduly porouchají, pak jednak zvyšují náklady na servis zařízení a jeho odbornost, ale mnohdy dokonce i zcela znemožní i základní funkci celého zařízení, které pak získává pověst nespolehlivého výrobku.
par komentaru, protoze tahle problematika je slozitejsi:
a) ja mam nejradeji co nejjednodussi veci
b) kdyz vezmeme v uvahu Mooruv zakon:
kdy se kazdych cca 18-24 mesicu pocet transistoru v procesorech znasobuje, tak by dle toho tveho principu ted pocitace uz temer nefungovali:
c) soucasti obvodu muze byt masivni samodiagnostika, ktera naopak moznosti odladeni ci zjisteni a reseni problemu zasadne usnadnuje
d) porad jdeme vyvojove dopredu a je OTAZKA, jestli rust spolehlivosti vs. slozitost neni naklonen prave smerem k te spolehlivosti
e) kdyz se podivas na zivocichy, pripadne primo na cloveka vidis MNOHONASOBNE komplexnejsi system, nez soucasna motorka. A celkem to funguje.
Ahoj
ad e)
Ať to trochu odlehčíme - srovnávat spolehlivost a složitost neživého stroje se "spolehlivostí a složitostí" živého organismu (zvířete či člověka) bez vlivu jeho vitálního principu :-) (viz odborná debata Sováka s Horníčkem v seriálu Byli jednou dva písaři) je úplně mimo.
ad a)
Jestli máš nejraději co nejjednodušší věci, tak např. právě ten původní vzduchem chlazený motor u BMW R 1100, 1150 a 1200 je jednodušší než ten nový kapalinou chlazený u R 1300.
Zrovna tak "stará dobrá" motorka pouze s rámem, kolama, brzdama, motorem a spol. JE PODLE MNE MNOHEM JEDNODUŠŠÍ než tan samý stroj ověšený hromadou dodatečných a nikoliv nezbytných elektromechanických cingrlátek.
Ale OK - respektuju, že zase pro jiné lidi s jejich životní filozofii jsou to "nezbytnosti", které tam mít navěšené "potřebují" - ať to stojí, co to stojí (a vůbec nemluvím jenom o penězích).
ad b)
Tos teda ale nezvolil zrovna dobrý příklad.
Právě že při růstu integrace se ten počet součástek potřebných k sestavení fungujícího zařízení SNIŽUJE !!
Dříve byl např. procesor tvořen mnoha deskami se stovkami až tisíci součástek (dřevní doba elektronková a tranzistorová), s nástupem integrovaných obvodů to ale klesalo už "jen" na desítky součástek, pak už na jednotky a nakonec mohl být v jednom čipu zaintegrován celý mikropočítač, včetně RAM, ROM (EPROM, EEPROM atd.) pamětí, vstupních a výstupních obvodů, řadičů a všech dalších podpůrných modulů. Enormě tím stoupla spolehlivost těchto zařízení (oproti dřívější době) a nároky na jejich údržbu klesly prakticky na nulu.
A nebýt nezamýšlených i záměrných k.u.r.v.í.t.e.k v podobě např. poddimezovaných výkonových obvodů, vysychajících elektrolytů, nekvalitních konektorů a nových "ekologických" bezolovnatých pájek, mohla by dnešní elektronická zařízení sloužit ještě mnohem déle a spolehlivěji. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Dovi napsal:
ad e)
Ať to trochu odlehčíme - srovnávat spolehlivost a složitost neživého stroje se "spolehlivostí a složitostí" živého organismu (zvířete či člověka) bez vlivu jeho vitálního principu :-) (viz odborná debata Sováka s Horníčkem v seriálu Byli jednou dva písaři) je úplně mimo.
no vzhledem k tomu, ze se neustale snazime imitovat zive systemy to tedy mimo myslim neni ani trochu. Mas nejaky system o urcite slozitosti, entropii a ten nejak funguje, nejak chybuje, nejak se treba i samoopravuje.
Nakonec i zive systemy zacinaly v te praveke slane polivce s velkou jednoduchosti.
ad a)
Jestli máš nejraději co nejjednodušší věci, tak např. právě ten původní vzduchem chlazený motor u BMW R 1100, 1150 a 1200 je jednodušší než ten nový kapalinou chlazený u R 1300.
To jo, ale proc bych si kupoval motorku co hur jede, hur brzdi, hur tlumi, vic zere, nevypada nic moc...? To je dulezitejsi nez jednoduchost za kazdou cenu, alespon pro mne. Samo, pokud muzu, vybitam jednodussi reseni.
A prekvapuje mne, ze tam davas 12ku.. DOHC v plne palbe s ESA, protiprokluzem, integralem mi tedy neprijde jednoducha ani omylem.
Zrovna tak "stará dobrá" motorka pouze s rámem, kolama, brzdama, motorem a spol. JE PODLE MNE MNOHEM JEDNODUŠŠÍ než tan samý stroj ověšený hromadou dodatečných a nikoliv nezbytných elektromechanických cingrlátek.
Ale OK - respektuju, že zase pro jiné lidi s jejich životní filozofii jsou to "nezbytnosti", které tam mít navěšené "potřebují" - ať to stojí, co to stojí (a vůbec nemluvím jenom o penězích).
a o cem mluvis? Napada mne snad jenom ten kvíleč ve vyfuku u 12 DOHC 2010+.
ESA je super vec, ABS nutnost, vyhrivany gripy dobry na revma, nizka spotreba dulezita, protiprokluz dobrej na mokro a pro zacatecniky...
Co tam je tak hroznyho navic? Radio u RT mozna, ale u GSa toho moc nevidim.
ad
Tos teda ale nezvolil zrovna dobrý příklad.
Právě že při růstu integrace se ten počet součástek potřebných k sestavení fungujícího zařízení SNIŽUJE !!
To si delas legraci, ne?
Co transistor, to soucastka. Cim vic obvodu, tim vic chyb. Ty transistory tam nejsou v radach, ale jsou v obvodech. Podivej se na ty mraky rozsireni, co maji soucasne procesory. Slozitost nad slozitost.
Dříve byl např. procesor tvořen mnoha deskami se stovkami až tisíci součástek (dřevní doba elektronková a tranzistorová), s nástupem integrovaných obvodů to ale klesalo už "jen" na desítky součástek, pak už na jednotky a nakonec mohl být v jednom čipu zaintegrován celý mikropočítač, včetně RAM, ROM (EPROM, EEPROM atd.) pamětí, vstupních a výstupních obvodů, řadičů a všech dalších podpůrných modulů. Enormě tím stoupla spolehlivost těchto zařízení (oproti dřívější době) a nároky na jejich údržbu klesly prakticky na nulu.
jak rikam, zapominas na VNITRNI slozitost v propojenich, obvodech. Ktera je zase nekde jinde. navic CPU je zalozen na tom, ze by NEMEL ... narozdil od grafiky... delat chyby.
A nebýt nezamýšlených i záměrných k.u.r.v.í.t.e.k v podobě např. poddimezovaných výkonových obvodů, vysychajících elektrolytů, nekvalitních konektorů a nových "ekologických" bezolovnatých pájek, mohla by dnešní elektronická zařízení sloužit ještě mnohem déle a spolehlivěji.
no s timhle poslednim bych snad souhlasil, jeste bych dodal nekvalitni kondenzatory.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dovi napsal:
nekvalitních konektorů a nových "ekologických" bezolovnatých pájek, mohla by dnešní elektronická zařízení sloužit ještě mnohem déle a spolehlivěji.
Jo, bohuzel rada ceskych spolecnosti nedokazala na bezolovnate pajeni zareagovat a to ani s predstihem nekolika let, kdy o tom vsichni vedeli. My denne osazujeme 5-8 milionu SMD soucastek, vse bez olova a neni problem...
pozor tenhle Zetoruv link ma fotky s pomerne VELKYM rozlisenim.
Je tam videt malo zebrovani na motoru...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ta bílá vzpěra před a nad válcem drží chladič? Trošku na ráně na můj vkus.Chladiče asi budou žádaný ND.Podle toho jak je malá zadní část motoru bych to viděl na mokrou spojku.To by bylo rozumné.Ještě poslat do haj.lu kardan a začne to být zajímavá volba.