Rostabmw napsal:
Ta změna oleje je oficiální , opravdu začali dávat i do nových motorek jiný olej ? Jinak zajímavý článek k tomuto tématu obecně (šálky , mazání) je v Supermotu - květen 2009. Jen to nejdůležitější - Nejmodernější trendy nabízejí konstrukční řešení s utěsněnými pánvemi, což snižuje ztráty tlaku oleje , a tím i nutný příkon olejového čerpadla. (jsou takové šálky použity i na 800 GS ?) Při otáčení hřídele vzniká mezi kluznými plochami hydrodynamický tlak , který zabraňuje přímému styku těchto ploch kluzného uložení. Tlak vzniká vlivem vystředěné polohy čepu. Proto je vždy nutná určitá provozní vůle. Tlak oleje v mazací vrstvě je mnohem vyšší než přívodní tlak oleje vyvozený čerpadlem a musí být vždy vyšší než měrný tlak v ložisku , aby nedocházelo ke kovovému styku ploch. Třecí síla v takovém ložisku je pak závislá na celkové ploše ložiska, dynamické viskozitě oleje a na otáčkách.
Vím že někteří to znáte ale mě na tom zaujaly ty těsněné šálky (o tom jsem nevěděl ) a ta změna viskozity by mohla mít něco do sebe.
Tak jsem ve středu mluvil se Šímou,ptal jsem se jestli krom toho rozvoďáku (který sám vzpoměl) měl ještě nějaký jimý problémy na osmikile , tak prý jen svolávačky jinak nic.
Jinak od dnešního poledne už mé osmikilo přežvykuje Motul 10w50 ester
Rostabmw napsal:
Při otáčení hřídele vzniká mezi kluznými plochami hydrodynamický tlak , který zabraňuje přímému styku těchto ploch kluzného uložení. Tlak vzniká vlivem vystředěné polohy čepu. Proto je vždy nutná určitá provozní vůle. Tlak oleje v mazací vrstvě je mnohem vyšší než přívodní tlak oleje vyvozený čerpadlem a musí být vždy vyšší než měrný tlak v ložisku , aby nedocházelo ke kovovému styku ploch. Třecí síla v takovém ložisku je pak závislá na celkové ploše ložiska, dynamické viskozitě oleje a na otáčkách.
Vím že někteří to znáte ale mě na tom zaujaly ty těsněné šálky (o tom jsem nevěděl ) a ta změna viskozity by mohla mít něco do sebe.
Toto je pravda pri turbínach - rovomerné radiálne zaťaženie ložísk. Trochu to ešte môže platiť pri hlavných ložiskách ale neplatí to pri ojničných ložiskách a už vobec nie pri ložisku závažia. Lebo na ložisku závažia počas jednej otáčky sa ŠTYRI KRÁT zmení smer zaťaženia a pri tom to aj v rámci štandartnej vôle ložiska 4 x "cvakne" o druhú stranu čapu a to je pre mazaciu vrstvu dosť infarktová situácia. Preto je hlavne pre toto miesto plusom hustejší olej /vid KIMov príspevok/
Naproti tomu ložiská ojníc cvaknú odhadom iba 1 až 2 krát závisí to na výslednici zotrvačných a tlakových síl, otáčke cyklu, dlžke ojnice a podobných "prkotinách"
8gs má klasické panvičky bez utesnenia.
Jo a ještě jedna věc: je pravda jak už tu někdo dříve psal že při stavu oleje v motoru po horní rysku popř nějaký mm nad,(měřeno samozdřejmě vyšroubovanou měrkou) je obsah oleje 3,3l (včetně filtru) ta hodnota 2,9 udávaná výrobcem je pravděpodobně udávaná ku stavu oleje na měrce v polovině rysek.
Už jsem se tady sice jednoho uživatele ptal, ale když už se to tu zmiňuje.. jaký je přesný postup měření oleje v motoru?
1. Moto stojí na kolech nebo na hlavním stojanu?
2. Olej zahřátý nebo zastudena?
3. Měrku jen přiložit nebo zašroubovat?
4. Hladina oleje uprostřed nebo raději u max?
Rovně- hlavní nebo na tom prostě sedíš.
Olej na provozní teplotu a 5min počkat
Měrku dát na první závit- aby byla ve správném směru- nezašroubovat
Hladina mezi nin a max
Prvni reakce jsou takove, ze o zadne EPIDEMII selhani NEVEDI.
Musim tam prepsat mistni incidenty.
Zatim to vypada zase na mistni ceskou famu.
Budu muset na ten ADVRIDER chodit castejc.
---
o cem tam pisou je intolerance na nekvalitni benzin. Jak asi vsichni vime, 8GS NEMA cidlo klepani. V kombinaci a NEDOSTUPNOU VHODNOU PALIVOVOU MAPOU pro jezdeni na Morave a hur, to (udajne) muze byt problem.
Upravil hicks dne 18.03.2012 08:34
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
NEDOSTUPNOU VHODNOU PALIVOVOU MAPOU pro jezdeni na Morave a hur, to (udajne) muze byt problem.
Hicksi, dej si pozor, ty naše vidle mají velkou účinnost - jednou píchneš a hned jsou tři díry
neboj.. pred widlema mam respekt..
Takze Moravou jen ve dne, s plnou nadrzi.. a ve dvou
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
rop napsal:
Kdyby jsi měl zájem o komínovky na Česko-Slovensko-Polském rozhraní, budeš vítán i
ve dvou
.
jo urcite... byli jsme jednou v Troppau za Vjetrnikama a v Auschwitzu.. ale ten ma ted odemne dlouhodobej ban
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
JoelWisman: The actual number for the USA was about 20 in warranty engine failures on K7X bikes, so F650 twin, F800GS,S,ST, and R, as of from 09 to 8/2011.
Thats highgher then one would wish, but not at all to be considered common.
The #1 cause was broken / derailed timing chain, and there is no pattern of maintenance or riding style thats been identified.
#2 cause was holes in pistons or lan grooves cracked on pistons.
#3 is HLM bearing failure that has been tracked to improper clearance due to quality control issue that was rare.
Beyond that, a few oil pumps checked out, a few nikasil liners misapplied, and one broken crank no one has any idea why broke.
Thats the warranty failures, and though higher then desired, it is still presently remote.
NON warranty failures are there as well, but there is no way to tabulate them. Based on rumor, they are still rare at present.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ještě k tomu Šímovi. Nevíte jestli ten test na 200 000km už skončil ? V poslední době se ukazuje na ktm. Ke každému testu patří nějaké závěrečné hodnocení . Nemáte někdo na něj kontakt ? Mohl by se vyjádřit aspoň na těchto stránkách .
Rostabmw napsal:
Ještě k tomu Šímovi. Nevíte jestli ten test na 200 000km už skončil ? V poslední době se ukazuje na ktm. Ke každému testu patří nějaké závěrečné hodnocení . Nemáte někdo na něj kontakt ? Mohl by se vyjádřit aspoň na těchto stránkách .
Test nedokončen právě pro poruchu motoru (rozvoďák).podle Šímových slov měl být motor původně vystaven na veletrhu ale BMW to nechtělo (logicky) ,nějak se BMW se Šímou zatím nedohodlo na dalším postupu tak pokračování testu zatím na mrtvém bodě.