MrGS: hele závady taky jsou - řešili jsme vyrezlý ložiska na dolním oku. Oni tam používají dva o-kroužky pod nerezovými rozpěrkami a zdá se, že pro lidi co jezdí hodně offroad to nestačí a po čase se tam dostane bordel a ložisko to zničí. Takže jsme dostali jiný typ těsnění toho ložiska, který používají pro skandinávii a mělo by to být OK. Dva tlumiče se mechanicky poškodily - stržený závit na prodlužovacím oku na jednom tlumiči a vytržený závit pístnice ze spodního oka (na RXL) v druhém případě. Prodaných je tady necelých sto kusů a z toho těch vlastních závad (vyrezlých ok) je asi pět plus ty dvě mechanické závady. Jen jeden tlumič skutečně tekl - majitel zavřel rebound naplno a ten tlumič to nevydržel. Dávali jsme mu jinou pružinu a snad pochopí, že když bude jezdit se zavřeným zpětným odskokem, tak to prostě dlouhodobě nevydrží žádný tlumič na světě. To nepovažuju za závadu tlumiče ale stejně jsme to vyměnili a odservisovali jako že to závada byla.
Na tom úplně prvním plně elektrickém tlumiči byl nějaký vakl někde v konektoru, který občas ten tlumič zresetoval. Vyměněno komplet za novou řídící jednotku i s konektory a kabeláží - neřešili jsme to, dostali jsme za úkol to vyměnit, tak jsme to vyměnili.
No a pak tam byla ta aféra se špatně spočítanými tlumiči na R100GS z výroby. Nás se týkaly dva - Pipo a Franta. Po výměně za typ se správným množstvím oleje je to OK.
To je myslím všechno. Myslím, že to je docela v pohodě. Lidi na tom mají najeto max tak 30-40 tisíc, to je pořád ještě dost málo ale pro nás je hlavní, že už víme kde a co a jak dělat, na koho se obrátit když potřebujeme něco vyřešit a že s náma komunikují i lidi od výrobce, nejen podpora Touratech a nechávají nás zkoušet nové věci (elektrický tlumiče na 1150GSA, teď ty nové těsnění...)
Musím říct, že jsme čekali mnohem víc závad, protože lidi, kteří to kupují, jezdí poměrně hodně offroad a dávají tomu zabrat. Oproti Německu, Francii nebo třeba Belgii, tam je ten poměr úplně opačný. Jediný fakt blbý byly ty dva R100GS, kde se nevědělo, že jsou blbě vyrobený a než se to vyřešilo, bylo to pro ty cestovatele pitomý ale vyřešili jsme to v obou případech.
Jo,to je dobrý...nic nemá 100% nezávadnost.
Taky bych do závad nepočítal,když si to někdo zničí vlastní chybou.
Ty stržený závity,to se asi nijak neřešilo,že?To se asi bere,jako nadměrný zatěžování.
Je třeba u některý verze řešenej "opačnej doraz"?Myslím tak,že pokud je řešenej doraz při stlačení,tím snižováním průtoku,tak jestli se řeší i něco takovýho u dorazu při maximálním roztažení tlumiče...aby nedocházelo k tomu vytržení závitu. Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Jo,to je dobrý...nic nemá 100% nezávadnost.
Taky bych do závad nepočítal,když si to někdo zničí vlastní chybou.
Ty stržený závity,to se asi nijak neřešilo,že?To se asi bere,jako nadměrný zatěžování.
Je třeba u některý verze řešenej "opačnej doraz"?Myslím tak,že pokud je řešenej doraz při stlačení,tím snižováním průtoku,tak jestli se řeší i něco takovýho u dorazu při maximálním roztažení tlumiče...aby nedocházelo k tomu vytržení závitu.
Jasně že řešilo. Všechno to berou na sebe jako chybu výroby. Resp. u jednoho se hádají trošku s Mildou, že to udělal on během servisu a strhnul to ale pro zákazníky to je vyměněno jako by to byla chyba výroby.
Milda ti odpoví s tím reboundem.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jasný,to už jsi psal,že jste to "oservisovali"...já jsem myslel,jestli se to řešilo/bude řešit,nějakou úpravou.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
každý tlumič TT má dva gumové dorazy, jeden při kompresy je ta světlá guma dole na tlumiči, druhý doraz je uvnitř tlumiče. Je součástí spodního dílu těla tlumiče, kde jsou stírátka, gufero a právě ten doraz.
jinak doraz a štelování útlumu při kompresy případně odskoku je něco jiného.
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
milan enduroskola napsal:
každý tlumič TT má dva gumové dorazy, jeden při kompresy je ta světlá guma dole na tlumiči, druhý doraz je uvnitř tlumiče. Je součástí spodního dílu těla tlumiče, kde jsou stírátka, gufero a právě ten doraz.
jinak doraz a štelování útlumu při kompresy případně odskoku je něco jiného.
Dík za verzi pro lidi,co si myslí,že tlumič je tyčka a trubka s pružinou
Takže opačnej doraz nijak řešenej není...respektive je,ale tak jako kdekoliv jinde.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
jen aby bylo jasno o čem jsem mluvil...
cit.: Tlumiče řady Extreme mají navíc sériově druhý píst systému PDS, který díky progresivní změně charakteristiky v závislosti na poloze (stlačení) naprosto zabraňuje dorazům natvrdo při extrémní zátěži.
To jde teoreticky udělat i pro "opačnej doraz" a na to jsem se ptal
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS: udělat to jde určitě ale asi tam nebude na to moc místo - už někdy ta jedna strana je problém, protože máš daný zdvih a konstrukční výšky jednotlivých prvků a nemůžeš to pak udělat o 2cm delší aby bylo uvnitř místo na druhou misku. Navíc si myslím, že při dekompresi to není taková síla, jakou to může narazit do toho dorazu na konci dráhy. Je to daný vlastně jen sílou pružiny a dojíždí to takovou silou, která odpovídá předpětí, takže to nejde moc srovnávat se silami při kompresi, kdy naložená motorka dopadne třeba po nějakém hupu na zem. Teoreticky ten návrat by mohl být nejhorší v případě, kdy by člověk vyskočil s motorkou po kompresi hned do vzduchu. Pak bude ta pružina odlehčená a bude jí brzdit jen rebound přepouštění. Ale to se nedá 100% otevřít, vždycky to tam trošku teče, takže to bude brzdit. Fakt v tom nevidím problém.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Čistě hypoteticky by to asi šlo, ale zaprvé ten tlumič není dost dlouhý, aby se to tam vešlo, za druhé při "reboundu" působí na tlumič mnohem menší síla, pouze síla pružiny, než při kompresy, kde tlumič stlačuje váha motorky, nákladu, jezdců. Čili to ten hlavní píst pohodlně utlumí.
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
jasný,ale z nějakýho důvodu se ten závit utrhl a mě tohle přijde jako reálný.
Já jsem si třeba z neznalosti objednal silnější pružinu na zadním tlumiči(öhlins) v naději,že sice budu mít menší komfort,ale nedostanu se tak lehce na doraz v terénu s kuframa...a teď můžu zodpovědně říct,že to byla pěkná hovadina,protože,když jedu "nenaloženej" tak to je tvrdý,nepracuje to v takovým rozsahu,jak by mělo a tím se mi vlastně neustále stává,že to jde do toho roztažení na doraz.Jasně,že to nejsou takový rány,ale jsou jich tisíce.Sice jsem s tím ještě problém neměl,ale přivedlo mě to právě na tuhle myšlenku.
Když se to tam nevejde,tak to je samo pádnej argument a šance na problémy je stejně minimální.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS: ne, z pohledu toho zašroubování pístnice to bylo podle mě tím, že to nebylo zalepený nebo nebyl v pořádku závit. I kdyby tam byla o 3 stupně tvrdší pružina, tak to není problém. Je to závit v 16mm tyči. Nemám odhad jakou to může mít nosnost ale představ si 16mm šroub v délce tak 15mm. Já to odhaduju že to může vydržet tah třeba kolem tuny.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Mr GS: ne, z pohledu toho zašroubování pístnice to bylo podle mě tím, že to nebylo zalepený nebo nebyl v pořádku závit. I kdyby tam byla o 3 stupně tvrdší pružina, tak to není problém. Je to závit v 16mm tyči. Nemám odhad jakou to může mít nosnost ale představ si 16mm šroub v délce tak 15mm. Já to odhaduju že to může vydržet tah třeba kolem tuny.
No,pokud to bylo vytržený po celý délce závitu,tak by tomu lepidlo určitě nepomohlo.
...asi nějaká vada.
Dík za info
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
TomasTT napsal:
Mr GS: ne, z pohledu toho zašroubování pístnice to bylo podle mě tím, že to nebylo zalepený nebo nebyl v pořádku závit. I kdyby tam byla o 3 stupně tvrdší pružina, tak to není problém. Je to závit v 16mm tyči. Nemám odhad jakou to může mít nosnost ale představ si 16mm šroub v délce tak 15mm. Já to odhaduju že to může vydržet tah třeba kolem tuny.
No,pokud to bylo vytržený po celý délce závitu,tak by tomu lepidlo určitě nepomohlo.
...asi nějaká vada.
Dík za info
Vytržený byly tak poslední dva nebo tři. Myslíme si, že to nebylo zalepený, pístnice se otáčela a vyšroubovala se až do polohy, kdy to ty poslední závity neudržely a vytrhlo se to.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No chlapi musim říct, že mam podvozek ACE na advíkovi od dubna 2014, najel sem na něm přes 20ti tis. km v různých podmínkách jak na Touranckách tak na TKC s přední 21" i bez a sem nad míru spokojen. Měl sem a mam možnost jezdit na uplně stejnym advíkovi s originálnim podvozkem a vůbec se mi na tý motorce nelíbí jezdit , měl sem pocit, že je nestabilní a vůbec nesedí a to sem před používáním ACE myslel, že je to nej motorka, ale teď je je teprv nej . Bylo to dost peněz, ale rozhodně toho nelituju a šel bych do toho klidně znova. Co se týče spolehlivosti a servisu kluků z TT je vše na jedničku s hvězdičkou :-).
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Myslím že na advíka to v ČR nikdo nemontoval ale nevidím důvod, proč by to mělo fungovat jinak než na normální LC, kterých v ČR už pár jezdí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jestli se někdo chcete podívat, jak fungují tlumiče Touratech Suspension (Tractive), tak jsme doplnili za poměrně velké peníze sadu předváděcích tlumičů, které mají různě vyřezané otvory, takže je vidět, jak ten který model funguje. Máme tady tedy i tlumič řady Extreme, Level1, highend a cartridge...
Rádi se vám budeme věnovat a vysvětlíme co a jak tam pracuje, co k čemu slouží a jak se ty modely liší...