Ahoj..tak jsem se dostal k tomu podívat se na kardan - měl jsem podezření, že se protočil. Dá se to z fotky poznat?
Na té hřídeli co je ukončena v gumě, byla po obvodu tenká gumová "slupka" asi 1 cm široká - zbytky jsou na fotce vidět. Vypadalo to jako kdyby konec hřídele byl z gumového tlumiče povytažený, ale klidně to tam může být naneseno při výrobě před zalisováním. délka vyčuhující hřídele je od gumy 95 mm. Umí mi to někdo změřit?
Udělal jsem si rysky s tím, že až bude lepší počasí, tak bych to projel a zkontroloval, zda se posunuly. Ale pokud bych věděl už teď, že je K.O., mohl bych začít shánět hned
tomtom přiložený následující obrázek:
ten kardan se posouvá v ose, takže 95 mm nic neznamená, nejlepší je udělat rysku a prostě po čase to rozhodit a podívat se, jestli jsou ty rysky proti sobě či nejsou...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
VojtechPolicky napsal:
ten kardan se posouvá v ose, takže 95 mm nic neznamená, nejlepší je udělat rysku a prostě po čase to rozhodit a podívat se, jestli jsou ty rysky proti sobě či nejsou...
V ose se sice posouvá,ale v jiném mistě,né v té gumě.
Jinak já dával fonglovku a ten jakoby gumovej film kolem hřídele byl i na něm. Myslím že kardan jak se jednou utrhne,tak už se protáčí pořád a bylo by to uvnitř ramen víc zahumusený od té roztečené gumy.
Jestli máš podezření na prokluz "něčeho",tak bych začal tím,že bych vytáhl stertér a posvítil si na spojku,jestli není mastná,nebo sjetá lamela.
Potok napsal:
Safra. Zlatej řetěz. Na ten aspoň vidíš
Já bych to tak nebral. Kardan je výborná věc, akorát "soudruzi z NDR" udělali někde chybu..... Když se podíváš na řešení třeba u Guzzi, je to o něčem jiném
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Vikec napsal:
Myslím že kardan jak se jednou utrhne,tak už se protáčí pořád a bylo by to uvnitř ramen víc zahumusený od té roztečené gumy.
Jestli máš podezření na prokluz "něčeho",tak bych začal tím,že bych vytáhl stertér a posvítil si na spojku,jestli není mastná,nebo sjetá lamela.
Než se prý úplně utrhne, tak se občas protočí ..jako když prokluzne spojka..kdyby byl úplně k.o. tak to bych poznal
Na spojku jsem skrz díru po startéru koukal, ale tam jsem taky nic neobjevil.
Ještě mě napadlo, že se mohlo v těch mých případech protočit zadní kolo..ale na 3 ?
A propos..Za kolik se dá pořídit nový kardan? V BMW mi řekl 16 tisíc..dávají na to někde slevu? Investice - ve skříni by se pro něj místo našlo..
Ahoj, dnes jsem sehnal zadní ložiska na kyvku a o svátcích je budu montovat. Mazivo co je uvnitř je už pro provoz, nebo je třeba ještě domazat?
Díky za ifo.
servisak napsal:
Ja to jeste jednou namazu at je to tutovka.
ahoj prosimte cim je dobre to namazat? Ja mam loziska v cajku ale jedno bylo skoro suche, tak nevim, jestli muzu normalni ložiskovou vazelinu treba LA2.
Ahoj, dnes jsem vypustil olej z koncáku na 1150 GS a opět to byla černota. Velký ložisko se měnilo před rokem před 11 tis. km. Je možný že je zase KO, nebo může být KO i to zadní? Za 14 dní mám jet na dovolenou a jsem z toho zas v deprézi.
BMW R 1150 GS ... 218 000 km
BMW R 1200 R ... 80 000 km http://schrot.raj...
Jestliže je olej černý neznamená hned, že je ložisko KO. Měl jsi na magnetu vypouštěcího šroubu nějakého "ježka" z kovových částic?
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
schrot napsal:
Ahoj, dnes jsem vypustil olej z koncáku na 1150 GS a opět to byla černota. Velký ložisko se měnilo před rokem před 11 tis. km. Je možný že je zase KO, nebo může být KO i to zadní? Za 14 dní mám jet na dovolenou a jsem z toho zas v deprézi.
Olej jsem menil minuly tyden, mel najeto (ted z hlavy nevim presne) cca 4000. Nijak vabne taky nevypadal. Tak snad te to uklidni...
______________
R1150R 2004
Pls radu. 1150 GSA mam rok a pul, najel jsem na tom ca 16 tkm. Od zacatku mně při prudkem rozjezdu "klouzala spojka". Objevil jsem, že mi teče spojkový váleček, ten jsem vyměnil, spojku jenom odmastil bez rozborky. Chovani stejne tj jen při prudkem rozjezdu to klouzalo, za jizdy uz ok, test spojky např. na 5 plnej bez prokluzu... Postupně se to trochu zhoršuje, ale jak se rozjedu, tak je to ok. Už jsem spojku objednal, ale ještě než to rozeberu, napadlo mě podívat se na kardan viz přiložené foto. Není tam vysypaná guma, ale na foto je vidět, jak se na obvodu tavila guma. Tzn hlavní dotaz zní: Mohly všechny potíže být způsobené protáčením v kardanu? Anebo je už načatá spojka, kardan a jak už to bývá všechny ložiska a gufera okolo... :-)). Díky za názory...
JK
truk přiložený následující obrázek:
Podle zkušeností si spíše myslím, že ti to dělá spojka. Kdyby ti rok a půl při rozjezdech prokluzoval kardan v silentbloku, tak by ta guma toho silentbloku vypadala podstatně hůř - byla by vyteklá ven a ty už bys nejezdil.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...