Ero napsal:
Bojs, pouzivate nekdo ten Divinol? http://www.eshop-.../0/5/1646- doted jsem jezdil jen na motul 3100 20w50. Ale stoji to vic a navic ma to zbytecne prisady pro spojku a prevodovku. Olej menim co rok takze driv nez je tech 10tkm vzdy i s filtrem. Rikam si ze pokud to splnuje specifikace a meni se castej nez je interval je to lepsi jak nejaky epes rades volej tahat az na limit kilometru.
proč řešíš pár korun? Fakt to nechápu
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Prave ze neresim par korun kdyz menim striktne po roku a ne po 10tkm jak rika interval. Jde mi spis o to ze doposud uzivany motul ma zbytecne prisady. A rekneme si uprimne je to koncepcne stary neotackovy motor ne panigale. Ocekavam spis vecnou odpoved namisto kusych infoprostych vet o nicem. Usetrit neni nejdulezitejsi ale proc utracet za neco co nepotrebuju.
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Ero napsal:
Prave ze neresim par korun kdyz menim striktne po roku a ne po 10tkm jak rika interval. Jde mi spis o to ze doposud uzivany motul ma zbytecne prisady. A rekneme si uprimne je to koncepcne stary neotackovy motor ne panigale. Ocekavam spis vecnou odpoved namisto kusych infoprostych vet o nicem. Usetrit neni nejdulezitejsi ale proc utracet za neco co nepotrebuju.
používám Valvoline VR1 Racing a tam přísady nejsou. Ale když tam dáš nejlevnější olej dle specifikace tak mu asi neublížíš. Nevím co víc bys chtěl slyšet.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Ero napsal:
Bojs, pouzivate nekdo ten Divinol? http://www.eshop-.../0/5/1646- doted jsem jezdil jen na motul 3100 20w50. Ale stoji to vic a navic ma to zbytecne prisady pro spojku a prevodovku. Olej menim co rok takze driv nez je tech 10tkm vzdy i s filtrem. Rikam si ze pokud to splnuje specifikace a meni se castej nez je interval je to lepsi jak nejaky epes rades volej tahat az na limit kilometru.
Já liju Divinol. Je to v pohodě. Dolívám standartně cca 1 dcl / 1000 km
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Kluci, psal jsem už že bych zkusil liqui moly, ale jeden kolega psal o velké spotřebě v motorce. Čeká mě teď výměna a tak uvažuji co koupit. Je toho hodně, ale nechci aby byla velká spotřeba. Já teď dolil skoro na těch 9000 km přes 3 litry oleje. Leju Castrol 20w-50. Co třeba ten total?
mi5 napsal:
Kluci, psal jsem už že bych zkusil liqui moly, ale jeden kolega psal o velké spotřebě v motorce. Čeká mě teď výměna a tak uvažuji co koupit. Je toho hodně, ale nechci aby byla velká spotřeba. Já teď dolil skoro na těch 9000 km přes 3 litry oleje. Leju Castrol 20w-50. Co třeba ten total?
Zkus Valvoline VR1 Racing 20W-50, nedolívám nic
P.S. norma od BMW povoluje spotřebu až 1 litr/1000 km
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
mi5 napsal:
Kluci, psal jsem už že bych zkusil liqui moly, ale jeden kolega psal o velké spotřebě v motorce. Čeká mě teď výměna a tak uvažuji co koupit. Je toho hodně, ale nechci aby byla velká spotřeba. Já teď dolil skoro na těch 9000 km přes 3 litry oleje. Leju Castrol 20w-50. Co třeba ten total?
Když jsi tolik dolil , tak tě už žádná výměna oleje nečeká, tu už máš za sebou.
Raději se zaměř na servis motoru a ne na změnu značky oleje. Nečekej, že změnou značky přestaneš dolívat. Problém není v samotném oleji, ale jinde.
Ten Castrol používám a do výměny doleju max 1L.
mi5 napsal:
Kluci, psal jsem už že bych zkusil liqui moly, ale jeden kolega psal o velké spotřebě v motorce. Čeká mě teď výměna a tak uvažuji co koupit. Je toho hodně, ale nechci aby byla velká spotřeba. Já teď dolil skoro na těch 9000 km přes 3 litry oleje. Leju Castrol 20w-50. Co třeba ten total?
Když jsi tolik dolil , tak tě už žádná výměna oleje nečeká, tu už máš za sebou.
Raději se zaměř na servis motoru a ne na změnu značky oleje. Nečekej, že změnou značky přestaneš dolívat. Problém není v samotném oleji, ale jinde.
Ten Castrol používám a do výměny doleju max 1L.
Tohle samozřejmě vím, druhá věc je provoz při 35 stupních ve stínu, což byla standardní teplota po celou dovolenou. Nejspíš to budou gufera pod ventily, ale řeším jestli to udělat hned. Ono se defakto tím dolivanim se nic moc neděje, ale otravuje to na dovolených.
mi5 napsal:
Kluci, psal jsem už že bych zkusil liqui moly, ale jeden kolega psal o velké spotřebě v motorce. Čeká mě teď výměna a tak uvažuji co koupit. Je toho hodně, ale nechci aby byla velká spotřeba. Já teď dolil skoro na těch 9000 km přes 3 litry oleje. Leju Castrol 20w-50. Co třeba ten total?
Když jsi tolik dolil , tak tě už žádná výměna oleje nečeká, tu už máš za sebou.
Raději se zaměř na servis motoru a ne na změnu značky oleje. Nečekej, že změnou značky přestaneš dolívat. Problém není v samotném oleji, ale jinde.
Ten Castrol používám a do výměny doleju max 1L.
Tohle samozřejmě vím, druhá věc je provoz při 35 stupních ve stínu, což byla standardní teplota po celou dovolenou. Nejspíš to budou gufera pod ventily, ale řeším jestli to udělat hned. Ono se defakto tím dolivanim se nic moc neděje, ale otravuje to na dovolených.
Teď bych se na to vyprd, dojezdil bych sezonu a v zimě to poléčil.
Taky bych to asi hned neřešil... olej máš vyměněnej.... a v zimě sundej hlavy a válce a vyměň těsnění ventilů a zkoukni válce a kroužky.... pokud to nedělá hluk (že by se uvolnil pístní čep a dřel do válce rejhu) není kam spěchat jen kontrolovat olej...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Já to chci řešit programově, ale hrabat se mi do toho moc nechce, ale vidím že to nakonec budu muset udělat. Ještě teď vyměním napinak na levém válci a dojezdim sezónu.
Zkusím na novou sezónu tedy koupit ten valvoline
Ero napsal:
Bojs, pouzivate nekdo ten Divinol? http://www.eshop-.../0/5/1646- doted jsem jezdil jen na motul 3100 20w50. Ale stoji to vic a navic ma to zbytecne prisady pro spojku a prevodovku. Olej menim co rok takze driv nez je tech 10tkm vzdy i s filtrem. Rikam si ze pokud to splnuje specifikace a meni se castej nez je interval je to lepsi jak nejaky epes rades volej tahat az na limit kilometru.
Já liju Divinol. Je to v pohodě. Dolívám standartně cca 1 dcl / 1000 km
Už asi 3 výměnu leju taky Divinol a bez jediného problému. Před tím Actevo a 2x Liquy Moly. U nich sem dycky dolíval tak 1,5L na 10000km. U Divinolu když doleju 0,5L do výměny tak to je moc. doporučím, nebyl s ním jediný problém.
Přijde mi zbytečný platit za oleje typu VR1 atd... ale kdo chce, ať platí.
Do převodovky sem ted dával obyčejný Mogul za 95 Kč litr, specifikace GL5 a taky necítím rozdíl.
díky, prubnu to taky, díky za info. já jsem dosud valil vždy jen Motul a tak jsem letos dal do hrušky totok http://maziva.heu...e/#section ale s tichostí mne to teda nepřesvědčilo. převodovka beze změny, stejný traktor jak dřív. ale stálo to dost a kokyšo z toho.
Upravil Ero dne 23.08.2016 08:12
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Ero napsal:
díky, prubnu to taky, díky za info. já jsem dosud valil vždy jen Motul a tak jsem letos dal do hrušky totok http://maziva.heu...e/#section ale s tichostí mne to teda nepřesvědčilo. převodovka beze změny, stejný traktor jak dřív. ale stálo to dost a kokyšo z toho.
Určitě prubni. Já ho beru i s filtrem HF163 a převodovým olejem 80W90 zde:
Hele Alfe a kterej ?
http://www.fm-autodily.com/olej-20w50-1l-super-turbo-divinol-moto-bmw-p-3888.html
nebo
http://www.fm-autodily.com/olej-20w50-1l-super-turbo-divinol-p-665.html
Já jen že u toho v červené flašce píší přímo moto BMW
Není snad téma s větším množstvím stále se opakujících dotazů i odpovědí, než je motorový olej. A docela by mne zajímalo shrnutí těchle debat za posledních 20-25 let, tj. od nástupu čtyřventilových boxerů. Tehdy devět z deseti BMW mechaniků doporučovali Castrol GTX3, postupně se to měnilo a já vlastně ani netuším, co bylo důvodem - možná, že v AuTecu začali používat jiný olej, protože ho někdo BMW nabídl levněji, pochopitelně pak na obal začal připisovat i BMW aniž by se olej jakkoliv změnil. Pamatuji se, už v éře 20W50 byl pokus jako standard zavést pomocí metody "9 z 10 lékařů doporučuje" nějakou řídkou plnou syntetiku. Tu už jsem dávno předtím vyzkoušel (stejně jako 5 dalších olejů) a při městském popojíždění ve vedru motorka hrozně rachotila. No, ona rachotí i s jiným olejem, ale tohle bylo dost.
Mám kamaráda, co na bmwgs nechodí, nezná nejnovější vědecké trendy, mění olej po 15-20 (i víc) tisících kilometrů, stále používá prastarý GTX3 a motor funguje po 270 tisících km výborně.