Otazka pro zainteresovany pany, ma hydroštel sve opodstatneni u predniho tlumiče? Ptam se proto že, si chci koupit novej predni tlumič a byla by možnost ho doplnit hydroštelel (za priplatek) tak, se ptam jestli je to potreba, aneb je to ptakovina nebot origo ho stejne asi nikdo z vas nema. Dikes za odpovede.
Upravil JRM66 dne 18.10.2012 21:25
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Dnes mi došiel kurierom pekny darček, vyrobeny 9 october 2012.
Upravil JRM66 dne 18.10.2012 22:53
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
bohumil napsal:
první repas stál 4000 stim že dělal nový šteluňk odskoku měl sem ten šrůbek utržený.tak to odvrtal a udělal věčí.Druhý repas nevim přesně ale bylo to do 3000.Repas udělal samozřejmě tak že vnitřek je celý nový.
Když mi repasoval Ohlins z XTéčka tak tostálo 2800 a teď když jsem se ptal na repas obou tlumičů BMW 1100 GS tak mi řekl 6000 kč kus + péra,a že ty péra bych si měl raději koupit sám že s tím má jen práci navíc.On je určitě dost šikovný ale začal nějak moc zdražovat
Tak to zdražil už před rokem. Já ho poptával na repas tlumičů na 1100GS před rokem a cena 6tis. kus byla už tehdá tak sem to dal Procházkovi a bylo to za 7tis. oba i s chromováním pístnice. Pružiny sem samo tenkrát měl od Raptora v akci Hyperpro
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
JRM66 napsal:
Otazka pro zainteresovany pany, ma hydroštel sve opodstatneni u predniho tlumiče? Ptam se proto že, si chci koupit novej predni tlumič a byla by možnost ho doplnit hydroštelel (za priplatek) tak, se ptam jestli je to potreba, aneb je to ptakovina nebot origo ho stejne asi nikdo z vas nema. Dikes za odpovede.
Určitě své opodstatnění má. Můžeš si přitvrdit pružinu nebo naopak.
JRM66 napsal:
Otazka pro zainteresovany pany, ma hydroštel sve opodstatneni u predniho tlumiče? Ptam se proto že, si chci koupit novej predni tlumič a byla by možnost ho doplnit hydroštelel (za priplatek) tak, se ptam jestli je to potreba, aneb je to ptakovina nebot origo ho stejne asi nikdo z vas nema. Dikes za odpovede.
Určitě své opodstatnění má. Můžeš si přitvrdit pružinu nebo naopak.
Jak moc se mění zatizeni předního tlumiče? Minimalne.
Kdyžtak se da jistě nastelovat matkou, čili vyhozené peníze.
JRM66 napsal:
Otazka pro zainteresovany pany, ma hydroštel sve opodstatneni u predniho tlumiče? Ptam se proto že, si chci koupit novej predni tlumič a byla by možnost ho doplnit hydroštelel (za priplatek) tak, se ptam jestli je to potreba, aneb je to ptakovina nebot origo ho stejne asi nikdo z vas nema. Dikes za odpovede.
Určitě své opodstatnění má. Můžeš si přitvrdit pružinu nebo naopak.
Jak moc se mění zatizeni předního tlumiče? Minimalne.
Kdyžtak se da jistě nastelovat matkou, čili vyhozené peníze.
Já bych to potřeboval průběžně měnit a štve mě to nastavovat matkou a klíčem. A je rozdíl jestli jedeš ve dvou nebo sám, off nebo on. Pokud vycházíš z nějakého kompromisu, tak to stojí vždycky za prd. A pokud na to ty peníze má, proč ne.
Upravil joe dne 19.10.2012 11:26
JRM66 napsal:
Otazka pro zainteresovany pany, ma hydroštel sve opodstatneni u predniho tlumiče? Ptam se proto že, si chci koupit novej predni tlumič a byla by možnost ho doplnit hydroštelel (za priplatek) tak, se ptam jestli je to potreba, aneb je to ptakovina nebot origo ho stejne asi nikdo z vas nema. Dikes za odpovede.
Určitě své opodstatnění má. Můžeš si přitvrdit pružinu nebo naopak.
Jak moc se mění zatizeni předního tlumiče? Minimalne.
Kdyžtak se da jistě nastelovat matkou, čili vyhozené peníze.
Já bych to potřeboval průběžně měnit a štve mě to nastavovat matkou a klíčem.
Moje řeč,nedělá někdo hydroštel tak abych ho mohl průběžně měnit za jízdy tlačítkem na řidítkách?
Upravil 3axap dne 19.10.2012 11:27
JRM66 napsal:
Otazka pro zainteresovany pany, ma hydroštel sve opodstatneni u predniho tlumiče? Ptam se proto že, si chci koupit novej predni tlumič a byla by možnost ho doplnit hydroštelel (za priplatek) tak, se ptam jestli je to potreba, aneb je to ptakovina nebot origo ho stejne asi nikdo z vas nema. Dikes za odpovede.
Určitě své opodstatnění má. Můžeš si přitvrdit pružinu nebo naopak.
Jak moc se mění zatizeni předního tlumiče? Minimalne.
Kdyžtak se da jistě nastelovat matkou, čili vyhozené peníze.
Já bych to potřeboval průběžně měnit a štve mě to nastavovat matkou a klíčem.
Moje řeč,nedělá někdo hydroštel tak abych ho mohl průběžně měnit za jízdy tlačítkem na řidítkách?
já bych doplnil moje zkušenosti - mám Hyperpro tlumiče a špatný nejsou, ale je to hrozně tvrdý. V jednom mi přijde, že se tam nedá dosáhnout pohodlí s progresivníma pružinama. Naopak při zatížení to je naprosto parádní. Takže teď uvažuju že budu jezdit už jen s kuframa a vozit v nich cihly :-)
Jak psal bubo o nesouladu ... já myslím že to je o pružině. Když je ta pružina moc tvrdá pro provoz v jednom tak s tím prostě nic udělat nejde. Ani žádný nastavení nepomáhá.
A co se týká štelování na předním tlumiči - to je prakticky neřešitelný pokud je matka jen nahoře (což je krom Ohlinsů asi všude). Takže i vepředu by se hydroštel užil podle mýho.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Troufnu si tvrdit,ze se mi podarilo repasovane tlumice s hyperpro pruzinami sestelovat k naproste spokojenosti jak v terenu,tak na silnici v jednom i ve dvou.Vzadu jsem ubral utlum odskoku skoro na minimum.To znamena,aby se pruzina rychleji vracela.A ve predu(tlumic na 1100gs nema stelovani utlumu odskoku)jsem zjistil,ze je lepsi i na silnici jezdit s vice predpjatou pruzinou.Jezdim off na treti polohu z peti a kupodivu je to dobre i na silnici.Kdyz jsem se jednou vracel z off akce,tak jsem pruzinu povolil na druhou polohu a tlumic se choval divne.Vysvetluju si to tim,ze vetsi predpeti vice sedi k utlumu odskoku,ktery je standartne nastaven a neda se vpredu stelovat.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
Troufnu si tvrdit,ze se mi podarilo repasovane tlumice s hyperpro pruzinami sestelovat k naproste spokojenosti jak v terenu,tak na silnici v jednom i ve dvou.Vzadu jsem ubral utlum odskoku skoro na minimum.To znamena,aby se pruzina rychleji vracela.A ve predu(tlumic na 1100gs nema stelovani utlumu odskoku)jsem zjistil,ze je lepsi i na silnici jezdit s vice predpjatou pruzinou.Jezdim off na treti polohu z peti a kupodivu je to dobre i na silnici.Kdyz jsem se jednou vracel z off akce,tak jsem pruzinu povolil na druhou polohu a tlumic se choval divne.Vysvetluju si to tim,ze vetsi predpeti vice sedi k utlumu odskoku,ktery je standartne nastaven a neda se vpredu stelovat.
Hmm, já dospěl po ročním ježdění, štelování skoro při každé změně zatížení repasovaných tlumičů s Hyperpro pružinami k výsledku, že progresivní péro vzadu pro mě není úplně to pravé. Došel jsem k podobnému nastavení jako Vevis, zadek musí být skoro netlumený, jinak tlumič klepe na jemných nerovnostech. S lineárním pérem by tento problém nastavení nejspíš odpadl. Na předku mi vadí pazvuky z matice klouzající po pružině, to je konstrukční problém při repasi. Jinak to asi nejde, leda že by se na matici vytvořili výrazné náběhy, což udělám přes zimu. Nastavení předku volím druhé nejměkčí (při nejměkčím pružina klepe v horním dorazu, protože je na tlumicí dráhu v nezatíženém stavu příliš krátká). Útlum mi přijde příliš vysoký, už jsem na roletě na asfaltu vyskákal v náklonu ven ze zatáčky jeté "po válci" ve vyšší rychlosti, ale za to může zčásti asi i 21" kolo, které na asfaltu na hraně i na dobrém povrchu ztrácí. V přímém porovnání jízdy s 1150GSA (s originálním funkčním podvozkem) je 1100GS kostitřas ale vodí se výrazně přesněji.
Zajímalo by mne jak je to s tou lineární pružinou?Už několikrát zde bylo zmíněno že progresívní pružina není vhodná na ježdění po normálních cestách.Já s 11ctkou offroad nejezdím a proto jsem chtěl při repasi namontovat lineární pružinu.Když jsem kontaktoval Biker Crown bylo mi řečeno že na BMW 1100GS se lineární pružina nedodává a ani nevyrábí.Tudíž jsem koupil progresívní.Teď je to u Berana a čekám na výsledek.Každopádně mám v oblečení s prílbou a botama 132kg,takže nějaké zatížení je tam vždy jisté.Pokud ale někdo víte kde a kdo dodává lineární pružiny prodává tak bych ji samo koupil a vyměnil ještě před namontováním tlumičů.Nebo?
No tak origo linearni je, ale tu nedodava bmw samostatne.... Babo rad
Kazdopadne prumerny jezdec dle vyrobce ma 85 kg, cili je nas tu nadmerecnych asi vetsina , takze bych to nehrotil,myslim, ze to zatizis az az.
Vyzkousej a uvidis.
Upravil morabo dne 24.10.2012 23:54
Maiali nel Fango!
Taky by mě zajímala lineární pružina, přeci jenom se svojí postavou "****ovej pavouk" nemá smysl šlehnout progresivní a pak bejt vyklepanej jak startka. Akorát u BMW jsem našel jenom komplet tlumič a to je teda raketa...
vlastimil napsal:
Zajímalo by mne jak je to s tou lineární pružinou?Už několikrát zde bylo zmíněno že progresívní pružina není vhodná na ježdění po normálních cestách.Já s 11ctkou offroad nejezdím a proto jsem chtěl při repasi namontovat lineární pružinu.Když jsem kontaktoval Biker Crown bylo mi řečeno že na BMW 1100GS se lineární pružina nedodává a ani nevyrábí.Tudíž jsem koupil progresívní.Teď je to u Berana a čekám na výsledek.Každopádně mám v oblečení s prílbou a botama 132kg,takže nějaké zatížení je tam vždy jisté.Pokud ale někdo víte kde a kdo dodává lineární pružiny prodává tak bych ji samo koupil a vyměnil ještě před namontováním tlumičů.Nebo?
Neřekl bych, že progrese není vhodná na silnice. Spíš kdo se rád zabývá nastavením, zjistí že není nejvhodnější pro první "generaci tlumiče" R1100GS, který má shodný tahový útlum (chceš li odskok) po celé délce zdvihu. Podle pana Berana mají "novější BMW" tlumič se dvěma rúzně utlumenými pásmy, který by byl logicky pro progresi lepší - tlumil by více zákmity při velkých zdvizích, což je moje představa když jedu svižně po polňačce (ale bacha, je to teorie - v praxi by třeba člověk nerozeznal rozdíl). Hlavní změna u progrese je větší tuhost pro majitele hýčkaného originální vyžvýkanou 15tiletou pružinou a pak zmíněné nutné měkčí nastavení odskoku, které tě ovšem na asfaltu vůbec nemusí trápit. S naloženou motorkou (u mě ca 105kg + klasicky nějaká bagáž do 40 kg) je zadní Hyperpro naopak celkem luxusní a jisté na dírách v zatáčkách. Nedoporučil bych ho asi lidem kteří jezdí stále sami bez bagáže a váží zmiňovaných do 85 kg a nevyužijí zdvih při letu po rozbité cestě, nebo polňačce. Pak by to byla zbytečně tvrdá volba. Z mého pohledu, díky srovnání s 1150GSA