Jak se povoluje predni Tractive, konkretne horni matice? Nasel jsem nejake TT materialy, kde je videt jak instalovat, jakym klicem a momentem utahnout. Nejde mi to ale povolit. Protaci se cely tlumic a nejde uchytit,abych povolil horni matici. Drzet za pruzinu nestaci, protaci se vnitrek pod ni.
xHackerM napsal:
Jak se povoluje predni Tractive, konkretne horni matice? Nasel jsem nejake TT materialy, kde je videt jak instalovat, jakym klicem a momentem utahnout. Nejde mi to ale povolit. Protaci se cely tlumic a nejde uchytit,abych povolil horni matici. Drzet za pruzinu nestaci, protaci se vnitrek pod ni.
povoluje se to stejně jako originál.
potřebuješ rázový utahovák (vzduchovou pistoli).
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Pravda, tohle maj nedomysleny, kdyby nahoře na pistnici měli vyfrezovanou plošku na klíč, aby sis to podržel tak by to bylo bezva. utahovák se dá použít na povolení, ale na dotažení ne
xHackerM napsal:
Jak se povoluje predni Tractive, konkretne horni matice? Nasel jsem nejake TT materialy, kde je videt jak instalovat, jakym klicem a momentem utahnout. Nejde mi to ale povolit. Protaci se cely tlumic a nejde uchytit,abych povolil horni matici. Drzet za pruzinu nestaci, protaci se vnitrek pod ni.
povoluje se to stejně jako originál.
potřebuješ rázový utahovák (vzduchovou pistoli).
Originál (1200 ADV) má v pístnici vnitřní šestihran. Žádný rázový utahovák nepotřebuješ.
Byl jsem se na to znovu podivat. Kdyz jsem tim pootacel, tak se mi zespodu ukazala zminovana ploska na 24 klic. Takze to je povoleny. Diky za radu, Milane. Uz jsem premyslel kam to potlacim na vzduch.
No dobře, matka tam je je, ale je dost nešťastně umístěná, aspoň u 1150 je na ni dost špatnej přístup, obzvlášť když je v krku ještě přidělanej ballast pro xenon. Mnohem lepší by bylo kdyby byla, jak já říkám, ploška pro klíč na konci pístnice.
Na 1150GS jde ten tlumič chytit 24 zespodu úplně v pohodě. Ale mě se stalo to že se mi povolil celej ten nerezovej šteft s tou M10 co nahoře trčí. Takže jsem musel vyčistit závit a znova to zalepit. Díky téhle zkušenosti bych radil použít ten rázovej utahovák pro povolování.
Mira1150 napsal:
Na 1150GS jde ten tlumič chytit 24 zespodu úplně v pohodě. Ale mě se stalo to že se mi povolil celej ten nerezovej šteft s tou M10 co nahoře trčí. Takže jsem musel vyčistit závit a znova to zalepit. Díky téhle zkušenosti bych radil použít ten rázovej utahovák pro povolování.
ano to se taky někdy stane, pokud je ta matka zarezlá, zalepená, nebo zarvaná
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Saturnin: nemá smysl se "dohadovat". Napíšu konstruktérovi do TracTive podnět na zlepšení, třeba napíše důvod, proč to takhle za těch 20 let co navrhují tlumiče nedělají - třeba to má nějaký důvod, který nemusí být zjevný. Nevím. Každopádně mu napíšu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Možná bychom mohli napsat do bmw, že se blbe meni ložisko v zadním kole........
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Jak vidíte, na těle tlumiče je vyfrézovaná plocha pro klíč č. 24, který se použít při montáži dá.
To, co leze nahoře z těla není pístnice!
Pístnice je tyč, která je uprostřed tlumiče a kolem které je pružina a na jejímž konci uvnitř těla je píst. Pístnice je vůči tělu otočná a pochopitelně nemá smysl na ní nic frézovat, protože i kdyby se nějak chytila, tak se montážní svorník na konci těla neutáhne, protože tělo by se vůči pístnici otáčelo. Takže Saturnin měl asi na mysli ten montážní svorník. Pokud je ale těsně pod ním plocha na klíč tak není problém jí použít. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Protože si toho možná někdo nevšiml ve vláknu o našich video pořadech, tak znova do správného vlákna o tlumičích...
YouTube Video
Natočili jsme asi 45 minutový pořad o našich tlumičích od A do Z. Mělo by tam být úplně všechno - co od nových tlumičů člověk má čekat, jak tlumiče fungují a jak se liší jednotlivé modely, co se na nich dá nastavovat a prakticky také jak se nastavování provádí a k čemu je ten který ovládací prvek. Celá kapitola je o elektrických tlumičích, rozdíl mezi ESA a DDA atd. Ve zkrácené podobě jsme zařadili pasáž o servisu tlumičů a zařadili různé zpomalené záběry chování podvozku při přejížděńí nerovností s různým nastavením. A na konci je pár doporučení z praxe.
Hned na začátku je takový "index" na jakém čase je která kapitola, tak se nemusíte dívat na to, co vás nezajímá a rovnou najet tam, kam potřebujete. Pro zkušené motorkáře tam asi nebude moc nového - snad ty elektrické tlumiče, to není tak běžná věc - ale většina lidí neví, jak tlumiče fungují, jak se nastavují a tady najdou praktické rady. Pro výrobu jsme koupili několik rozebraných tlumičů s řezy v těle, takže je vidět konstrukce uvnitř, což může být taky pro někoho nová věc.
Některým tématům jsme se po interních debatách úplně vyhnuli - nekomentujeme konkurenci, "repase" neservisovatelných originálních tlumičů ani nesrovnáváme chování tlumiče X proti tlumiči Y atd. Srovnáváme naše tlumiče vzájemně - na co se ten který víc hodí a pro koho je vhodnější i kvůli jízdnímu stylu a jediná věc, kterou naznačujeme na několika místech - že sériové tlumiče po mnoha desítkách tisíc kilometrů asi nebudou úplně OK, což si lidi neuvědomují, protože nemají přímé srovnání mezi tím, jak by tlumič měl fungovat a tím jejich. Takže si na ten víceméně nefunkční tlumič postupně zvykají a nepřijde jim to jako špatné, - dokud se na tom nesveze někdo s "normálním" podvozkem nebo naopak oni nezkusí jinou motorku.
Takže účelem toho videa bylo vysvětlit co a jak, trošku "demystifikovat" proces nastavení - minimálně toho nejzákladnějšího nastavení "sagu", vysvětlit chování regulace odskoku a komprese atd.
Upravil TomasTT dne 14.09.2015 02:42
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ty jízdní ukázky jsou parádní, člověk má aspoň představu jak by se to vlastně mělo správně chovat Jenom takový menší dotaz (celé video jsem neviděl, možná je to tam zmíněno, pokud ano tak se omlouvám), nemáte v plánu udělat třeba porovnání jak se při podobném přejezdu chovají klasické přední vidle a jak to zvládá telelever?
georg: no to natočit můžeme, proč ne. My jsme včera zkoušeli porovnávat ty samé motorky (1150GSA) s vidlema z HP2 (27cm) a Ohlins (31cm). Domluvím se s radkem z endurovyprav jestli by poskytl svojí 1150 na natočení porovnání nebo případně další kamarád z Říčan má 1150GSA s klasikou. Myslím ale že oba mají vyměněné zadní za něco jiného, radek 100%. Nevím takhle o nikom, kdo má sériové tlumiče a jezdí sem, abych se s ním šikovně domluvil na natočení.
Pokud to čte někdo, kdo by měl vhodnou motorku na natočení a neměl to k nám daleko a měl by někdy kolem poledne třeba čas, tak to rád natočím s kýmkoliv.
Upravil TomasTT dne 16.09.2015 14:21
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ahoj, video je pěkně udělaný. Jen by mě zajímala ještě jedna věc, zkusil jsem schválně změřit na své R1150GS nastavení tlumiče.
Sám a tlumič do měkka: 6 cm (30%) 80kg
Sám a tlumič max tvrdo: 4,5 cm (22%) 80kg
Ve dvou tlumič max tvrdo: 8,5 cm (43%) 80+70kg
Kolik má ten touratech podvozek rozsah v nastavení = jakou je možné mít min a max váhu jezdce+zátěže na moto, aby to pracovalo v nějakém přijatelném rozsahu. Nebo aspoň něco podobného zkusit pro představu. Díky. M.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Rozsah na tlumiči, teda pokud Tim myslíš hydraulické předpětí, je 15 mm
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS