...to co jsem měl v pá na Singltreku vážilo 10,2 kg tak jak bylo, ale cenovka je cca 170 na krámě ;o((
to co jsem si objednal, má 11,4 kg a myslím, že to bude dobrý
1*11 je snad cesta dopředu a argumenty pro
- ušetření váhy
- absence údržby přesmykače
- velmi snadná výměna za větší tác (nesundáváš kliky, jen tác, která přetáhneš přes kliku s nášlapem, výměna na sekundy ;o)))
www.jantruhlar.cz
napadá mě jedna otázka - kolik z vás jezdí závodně? A opravdu (v čem) poznáte rozdíl v kole za 50/100/150k ?
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
to Dedkoid
...tvrděj, že řetěz vydrží. Jinak kamarád odjezdil celou sérii kola pro život s jedním řetězem a naprosto ok. Jezdí do 20tého místa celkem, tak snad žádný ořezávátko.
to ripper
...zkus projet na svém kole "svoji" trasu a pak si půjč kolo za 100 a pak za 150 a uvidíš jak se Ti pojede. Ovšem, není to všechno o penězích. Musí Ti sednout geometrie rámu a pak už je to o radosti z výběru a radosti z ježdění.
Já třeba zkoušel (pravda, před ca 4mi lety) na 1/2 dne Scotta a prostě mi nevyhovoval a byla to jejich top řada. Vyzkoušej a uvidíš. www.jantruhlar.cz
ripper napsal:
napadá mě jedna otázka - kolik z vás jezdí závodně? A opravdu (v čem) poznáte rozdíl v kole za 50/100/150k ?
Sorry ale tenhle dotaz mi přijde asi stejnej jako ptát se jestli je rozdíl na nový motorce stejný kategorie za 100.000,- a za 200.000,-....
Tom
já se ptal, kdo z nich jezdí závodně a jestli opravdu ten rozdíl poznají. Neptal jsem se, jestli je tam rozdíl. To si dovedu porovnat v seznamu komponent.
Vzhledem k tomu, že u kola hraje velkou roli tvoje fyzička tak srovnání s motorkou je o ničem.
Já mám tady toho Scotta a neplánuju upgrade, na moje ježdění to stačí.
ripper přiložený následující obrázek:
[81.65Kb]
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Samozřejmě že to poznat je. Kdyby ne, tak se jezdí XC pohár na lowendech od Kellysu... Od 50tis. dostáváš základní jakž takž spolehlivé kolo. Kolem stovky bude ji celkem normálně vybavené na XT, 150tis a výše je to už spíše o úspoře gramů než zvýšení funkčnosti a spolehlivosti.
TomVS napsal:
Samozřejmě že to poznat je. Kdyby ne, tak se jezdí XC pohár na lowendech od Kellysu... Od 50tis. dostáváš základní jakž takž spolehlivé kolo. Kolem stovky bude ji celkem normálně vybavené na XT, 150tis a výše je to už spíše o úspoře gramů než zvýšení funkčnosti a spolehlivosti.
TomVS napsal:
Samozřejmě že to poznat je. Kdyby ne, tak se jezdí XC pohár na lowendech od Kellysu... Od 50tis. dostáváš základní jakž takž spolehlivé kolo. Kolem stovky bude ji celkem normálně vybavené na XT, 150tis a výše je to už spíše o úspoře gramů než zvýšení funkčnosti a spolehlivosti.
souhlas, nemám co bych dodal
Ale ty prachy je lepši investovat do fizičky.Kolo samotne vas zase tak moc nezrychli.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
TomVS napsal:
Samozřejmě že to poznat je. Kdyby ne, tak se jezdí XC pohár na lowendech od Kellysu... Od 50tis. dostáváš základní jakž takž spolehlivé kolo. Kolem stovky bude ji celkem normálně vybavené na XT, 150tis a výše je to už spíše o úspoře gramů než zvýšení funkčnosti a spolehlivosti.
souhlas, nemám co bych dodal
Ale ty prachy je lepši investovat do fizičky.Kolo samotne vas zase tak moc nezrychli.
O tom není potřeba diskutovat. To je jasný. Ono honit na kole každý 1/4 kila je od určité váhy kurewsky drahý a rozhodně se vyplatí raději zhubnout ;o))
Ale jinak zase musíš uznat, že když kupuješ kolo, chceš o něco lepší než jsi měl, kupuješ "lepší střední variantu" a ježdění zase o něco víc člověka nakopne, najednou zjistí, že si sakra udělá čas a je to zase paráda....radost/úsměv na rtu...
www.jantruhlar.cz
TomVS napsal:
Samozřejmě že to poznat je. Kdyby ne, tak se jezdí XC pohár na lowendech od Kellysu... Od 50tis. dostáváš základní jakž takž spolehlivé kolo. Kolem stovky bude ji celkem normálně vybavené na XT, 150tis a výše je to už spíše o úspoře gramů než zvýšení funkčnosti a spolehlivosti.
Ja se ale prece nebavim o profesionalnich sportovcich. Bavim se o tom, jestli hobby jezdec, coz zde jsou asi vsichni, to objektivne poznaji a posune je to nekam. Mam obavy, ze ne.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Já myslím, že rozdíl v kolech bude znatelný..nicméně dopad na výkonnost hobíka bude téměř nezantelný ..ale nijak to nazníží radost z ježdění na takovém kole.
Ano, posune to dopredu kazdeho, kdo neni uplne tupej na vnimani kola a dynamiky projevu. Proste to pojede lip a je naprosto fuk jestli jsi namakanej, nebo hospodsky povalec. Je to fyzika a rotujici hmoty.
TomVS napsal:
Samozřejmě že to poznat je. Kdyby ne, tak se jezdí XC pohár na lowendech od Kellysu... Od 50tis. dostáváš základní jakž takž spolehlivé kolo. Kolem stovky bude ji celkem normálně vybavené na XT, 150tis a výše je to už spíše o úspoře gramů než zvýšení funkčnosti a spolehlivosti.
Ja se ale prece nebavim o profesionalnich sportovcich. Bavim se o tom, jestli hobby jezdec, coz zde jsou asi vsichni, to objektivne poznaji a posune je to nekam. Mam obavy, ze ne.
Rozdíl je v tom, na co to potřebuješ. U XC na dobrém kole ujedeš 80 kiláků a budeš ještě fit, na low - endu tě můžou bolet záda, bude tě srát, že to blbě přeřazuje, občas ti spadne řetěz, brzdy vadnou atd. ale je to subjektivní. Velký rozdíl už je u trailů a endur, kde dražší vidlice a tlumič dokáží podat několinásobně lepší výkon, a ty si troufneš i na věci, co bys na levnějším kole nedal. Jezdil jsem doteď na trailbiku, teď mám enduro a je sice trochu těžší, pomalejší, ovšem v lese a když si skočím, je ten rozdíl znatelný. Cenový rozdíl byl ovšem znatelný
Ale fyzičku, tu ti nedá sebelepší kolo.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
§
vzhledem k tomu, že samotná sada 1x11 je sama o sobě raketa, tak řetěz je v tom případě pednutí - spotřebák. Stačí v pohodě HG73 za 300 Kč a měníš, kdy je potřeba.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
...když těch 10 kg mého kola je prostě u fullu těžko dosažitelných...a na běžné XC mi to více vyhovuje...
To je opravdu nedosažitelné... možná nějaký odladěný trail to dá pod 11 kg, ale s 36 vidlou je to říše snů.
Já mám vše v XTR a váha 13,5 s pedálama
Upravil kejda dne 08.09.2015 18:57
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
bylo popsáno docela dost
dyk to není o tom, kdo má většího pinďoura, ale o radosti
rippere, zkus to a uvidíš. projeď "svoji" trasu, kterou máš najetou na svým kole a pak si půjč nějakou špici a uvidíš. Bude to přesně jak bylo popsáno výše - správný posaz, tzn, nebolí tě za krkem, záda apod., kolo přehazuje jak má, tzn. úplně přesně, přehodí Ti i v tahu (i když je to necitlivé vůči materiálu/kolu, ale přehodí), tlumiče tlumí přesně jak mají, tzn., kopíruješ terén a pneu drží na zemi jak má, tzn. taky tam budou dobrý gumy, který Tě podržej (samo je lepší pneu měnit dle povrchu - univerzál je vždy něco za něco), brzdy ovládáš jen jedním prstem a brzděj jak sviňa, no a jak už bylo napsáno, dovolíš si na kole víc a Tvůj zážitek bude intenzivnější a bude to o radosti. Pak se svez opět na svém kole stejnou trasu a začněš vnímat rozdíly, kde Ti třeba Tvoje kolo uskakovalo, tak na lepším jsi přejel rychleji, bez zvednutí ze sedla, vyjel jsi třeba více ze sedla, zatíčku jsi projel rychleji, protože jsi měl větší jistotu, že kolo drží atd.. fakt to vyzkoušej, není nad vlastní zkušenost a to se vším.
Jen snad jedné oblasti se to (zkoušení) netýká. Nevím, jak by se tvářila Tvoje kamarádka domácí, že by jsi ji řekl, že se musíš přesvědčit i jinde, že doma je to to nejlepší ;o)).
takže zpět k tématu, zkušenosti sem a diskuse jestli to kdo pozná, vyzkoušejte to a uvidíte. a taky jak psal Vevis, chce to mít trochu najeto a fyzičku, aby zážitek nebyl zakalen slabým výkonem ;o))
§
vzhledem k tomu, že samotná sada 1x11 je sama o sobě raketa, tak řetěz je v tom případě pednutí - spotřebák. Stačí v pohodě HG73 za 300 Kč a měníš, kdy je potřeba.
U nas většina lidi přešla na 1x10.Kluci na tom jezdej i cesky pohar v maratonech do tricitky a proti 1x11 je to za ,,par korun".
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
TomVS napsal:
Ano, posune to dopredu kazdeho, kdo neni uplne tupej na vnimani kola a dynamiky projevu. Proste to pojede lip a je naprosto fuk jestli jsi namakanej, nebo hospodsky povalec. Je to fyzika a rotujici hmoty.
Je to pravda,ale to zlepšení je částečně i pocitech.Když jedu trening po silnici na silničce(je pravda,ze žádná extra třída),tak tady u nás v kopcích jezdim středním tempem prumer tak 31km/h.Kdyz jedu to same na zimáku(18let stare mtb na hladších pláštích),tak mam prumer tak 28,5km/h.Vzdy jsem si myslel,ze ten rozdíl bude větší,protože na te silničce pocitově skoro letíš.
A taky mám vyzkoušeno,ze lepším kolem se časama zase tak nezlepšíš.Ale kdyz prejdeš na horší kolo,tak se dost zhoršíš.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!