Je to jak menší osmikilo. Sedl jsem na to na rychlo v Brně a dost mě překvapilo jak jsem měl skrčený nohy (mám 195 cm). Jinak moc příjemný překvapení, po dlouhý době japonská motorka co je dotažená do detailu (žádný hnusný sváry,lezoucí kabely a podobně).
Popravdě je ta Africa naživo hezčí jak na fotkách. Věc co se mi fakt nelíbila jsou tlačítka vypínání ABS respektive přídavných světel. Přišlo mi to jak tlačítka ve staré Karose...(otevírání a zavírání dveří) ale je fakt že svůj účel plní dobře a jdou ovládat v rukavicích.
Další co mě zarazilo je přivařená podsedlovka a přístup k přepětí pružiny... fakt max pro japonskou ruku Gejši... Jinak proporce super... konečně motorka na které se nekrčím není malá a ani moc velká za mě dobrý - mám 176 cm
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Prave jsem ujel 30 km na nove Africe s automatem(to hodnotit nebudu protoze to je na vkusu kazdeho),jinak se mi moooc libi jak to funguje,ALE co je zasadni problem:mam 183 cm a na tu motorku se za boha nemuzu poskladat!Trci mi z toho nohy a i kdyz tam ma to velke plexi,tak se za nim musim prikrcovat a to hodne. Navic me ta spatna ergonomie nuti poposedat dozadu a to se fakt neda. Pro koho je to delany?Neprijde mi,ze svoji vyskou nejak prevysuji...jsem dost zklamany(sad)protoze to byl muj horky favorit na novou moto...
Jo kolem 177cm na to asi bude optimalni na posez, za jizdy nevim
Jak rikaji ostatni odpovida F800GS s tim, ze je nizsi jako R1150GS cca.
Me pro zmenu nesedi ergonomie R1150GS, asi je fakt delana na velky lidi
Boli me z ni zada a zapesti a jsem vic predklonenej
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Mě zase na R1150GS nevyhovuje vzdálenost stupaček od sedla (jsou strašně moc blízko - mám 185 cm ale poměrně dlouhé nohy) a musel jsem to vylepšit sníženými stupačkami, ale potřeboval bych ještě o cca 2 cm vyšší sedlo. Tady se mi na Africe sedí výrazně lépe. Trochu mě překvapily dost krátké stupačky. Zbytek se pozná až při jízdě, snad se mi povede se na ni svézt. Jinak posaz mi dost připomínal starou Africu, jen bude mít výrazně pohodlnější sedlo.
Upravil Miho dne 06.03.2016 15:26
madmike83: hlape mas naprostou pravdu , sedel jsem na ni celkem dost dlouho a nekolikrat, ve CT dopoledne se to dalo nebylyi tam moc lidi a opravu proporcema je to nejbliz k F800, jinak s ni dosahnu lip jak z F800, ale to bude tim, ze ja tam mam tvrdsi pruzinu tak si to tak nesedne
Nastaveni sedla u Afriky v zakladu je dvoje standartni a da se posunout a kus dolu na pak jsou hodnoty tyhle 870/850mm a pak se da dokoupit nizke 820mm a vyske 900mm
F 800GS ma
850mm nizke/ 880mm zakladni / 885 confortni / 890 sedlo vysoke / 920mm Rally
Upravil schrek dne 06.03.2016 15:52
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
schrek napsal:
madmike83: hlape mas naprostou pravdu , sedel jsem na ni celkem dost dlouho a nekolikrat, ve CT dopoledne se to dalo nebylyi tam moc lidi a opravu proporcema je to nejbliz k F800, jinak s ni dosahnu lip jak z F800, ale to bude tim, ze ja tam mam tvrdsi pruzinu tak si to tak nesedne
Nastaveni sedla u Afriky v zakladu je dvoje standartni a da se posunout a kus dolu na pak jsou hodnoty tyhle 870/850mm a pak se da dokoupit nizke 820mm a vyske 900mm
F 800GS ma
850mm nizke/ 880mm zakladni / 885 confortni / 890 sedlo vysoke / 920mm Rally
Ja presedaval nekolik krat na veletrhu F800GS/Afrika 880mm/850mm. Ten rozdil v doslapu sedi. Prislo mi na Africe, ze sla predni vidle vic dolu po nasednuti. Ma sirsi sedlo, ale jeste stale prijemne na doslap, netlaci zevnitr do nohy jako tiger800xcx a tvar, ktery nezkracuje doslap.
Pritelkyne 50kg hodnotila sedlo Afriky lepsi nez na tiger800xcx, ze ma lepsi sklon a prijemnejsi. Kupodivu F800GS ji taky nevadilo.
Upravil madmike83 dne 06.03.2016 18:31
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Sedl jsem si na ni v Brne. Kamarad rika, ze masku a kokpit delali borci z divize sekacek a kdyz jsem to videl, dal jsem za pravdu. Neco pusobiciho tak lacine uz jsem dlouho nevidel a u masiny na kterou se cekalo takovy roky je to zarazejici.
Čert vzal design kokpitu ale celé světlo je z jednoho kusu a nejmenší náhradní díl je - světe div se - celé světlo. Všechno co je pod budíkama pod černým plastem je už součást toho světla. Je v tom elektronika regulátorů LED a bůhvíco. Můj odhad je, že to v případě poškození nebude pod 1000EUR.
Jinak budík není vůbec vidět ve stupačkách. Sklon je fakt ****ní ale pochopitelný, protože kdyby to otočili, bude to blbě vidět kvůli zrcadlení oblohy.
Malá je ale přijde mi ergonomicky lepší než osmikilo. Mám to na vyšší poloze sedla. Nutně potřebuju zvýšit řídítka a pak to bude dokonalý. ¨
Ochrana proti větru nulová, to je fakt.
A vyloženě nesnáším trvale svítící blinkry
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome, me prave takovy malickosti jako ****ni tlacitka kazej prvni dojem. Ale na funkci to asi nebude mit vliv. Nicmene, lidi co na ni uz jezdili a maj srovnani rikaj, ze podvozek je vedle toho z KTM 1190 Adv chudej pribuznej. A pad bez padaku pravdepodobne zrusi plasty kolem nadrze. Ale to se asi potvrdi nebo vyvrati praktickym uzivanim, je to jen muj dojem.
za mne : je to cista práce, výjimka v dnesni ufo době , prekvapive subtilni, sedlo dobre , ze by palubka byla horsi (vic levne vypadajici) nez treba na 800gs sem si teda nevsim :-), chybycky se dycky najdou ale kdo ma "hondackej" pristup k zivotu urcite z alpa nebo afry presedla a bude hooodne spokojenej , ta motorka se povedla a bude se prodávat jak svina o tom není pochyb a když K
ktmmaci nebo baworaci rikaj ze to není stejne dobra jako ta jejich vysnena znacka - to preci rikaji vždycky o každý značce za to afrika nemůže :-)
Upravil milanek dne 07.03.2016 22:15
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Včera jsem na Afriku koukal v Hondě. Čistá, pěkná práce, nikde nic netrčí, neplandá. Štíhlá motorka, snad se mi i líbí. Plexi a celý prostor kolem přístrojového panelu se mi nelíbí, zase samé cerepetičky a designovky, ale to je subjektivní. Blinkr se asi při běžném položení neulomí, ale jinak, když dostane motorka ránu na předek, možná i malou, popraská asi 10 plastových dílků, tak to na mne působí. Jak říká kamarád, žijeme v době plastové, bohužel. Co mne u endura dostalo, je AUTOMAT a dvouspojka!!! To mi nevadí, naopak, je to trend, zvyšuje to komfort, řadit "manuálně" se dá i čudlíky a pokud to bude spolehlivé a funkční, proč ne. Kdo není motocyklová konzerva, třeba to rád zkusí. A naštěstí zůstává v nabídce i klasika.
Kamos prijel na Afre na otvirak, kde si ji vsichni zkusili. A taky KTM 1190 Adv, na ktery prijel druhej. Na konci akce vsichni svorne rekli, ze Afra je paradni, prijemna, fajna motorka. A vsichni by si koupili KTM. :-)
frantisek napsal:
Kamos prijel na Afre na otvirak, kde si ji vsichni zkusili. A taky KTM 1190 Adv, na ktery prijel druhej. Na konci akce vsichni svorne rekli, ze Afra je paradni, prijemna, fajna motorka. A vsichni by si koupili KTM. :-)