Zakázané to není, jen je potřeba mít tzv. spottera - člověka, který za všech okolností ví, kde se letoun nachází a je schopen tě odnavigovat zpět pro bezpečný návrat a/nebo přistání.
Ale samozřejmě chápu, jen někdy to není možné splnit. Třeba když chceš obkroužit nějakou stavbu/něco. Tak se může stát, že letoun ztratíš z dohledu.. ale to by ztratil i spotter
Jak Rimra znám, tak ho pořídí nebo třeba jen otestuje. U něj je potom jistota, že to není nijak upravené nebo vylepšené, ale fakt to, co to umí nebo neumí. Tím myslím, že to není nijak "vyšperkované" nebo dělané na objednávku, jako většina reklamních videí. Ale bude to asi nějakou dobu trvat.
Upravil Miho dne 11.10.2016 17:09
Pertla napsal:
11.11. ale možná ho budu mít z USA ještě dřív. Uvidíme. Ve videu jsou malé rozdíly, ale kompaktnost je kompaktnost.
To je otázka priorit a motorkáři jsou v tom specifičtí, stejně jako cykloturisté, lyžaři, trekaři, všichni, pro které je skladný dron jedinou možností. Na druhou stranu, já většinou točím, když na motorce nejsem. I tam je sice příjemnější malý a lehký stroj, koneckonců, kdy to není lepší než něco velkého a těžkého, ale už je na zvážení, zda nemít větší, ale kvalitnější stroj, který auto uveze. Přiznám, že kamera Phantoma 2 Vision Plus není o moc horší než GoPro4, ale malý rozdíl tam je. Jde o to, aby kamera Mavica nebyla zase o tolik horší, aby to nepůsobilo rušivě. Ale osobně nemyslím, že by to byla nepoužitelná tragédie. Když tak mrkněte na tohle fórum, někteří kluci jsou odborníci.
Co se týká kamery, je tam i zajímavé hodnocení z jednoho z testů: "Když je řeč o kameře - záběry, které jsme udělali se zkušebním strojem byly úžasné. Použitím 1/2.3 "CMOS snímače s 12,3 miliony efektivních pixelů, jasností a dynamickým rozsahem byly obrázky opravdu výborné. Byl tam každý skutečný detail ve stínech, naše fotky za denního světla (jasné podmínky, žádný filtr) netrpěly tím vybledlým, vysoce kontrastním vzhledem, který občas trápí záběry pořízené některými koptérami během maxima slunečního svitu. Můžete také rychle otočit gimbalem o 90 stupňů pro vertikální záběr - velmi vítaný prvek." Na druhou stranu má Mavic i při stejném snímači menší objektiv než např. P4 a nevěřím, že by to nemělo vliv, ale nechme se překvapit.
Upravil Ivan dne 12.10.2016 11:23
Je to tak, je to otázkou priorit. Já už nechci tahat velkej a neskladnej krám. O tom jsou moje priority, sám jezdíš na motorce, víš.
Phantomy jsem měl a vozím je dva roky, ale už musím vozit topcase (který nemám rád) a Phantom ho zabere celý. Kdyby byla kamera o něco málo horší než u mého P3P, je mi to jedno, protože když budu stát zase ve Vietnamu na útesu a říkat si jaká je škoda že tady nemám drona ... Mavica vytáhnu a záběr bude. S lepším (a větším) strojem budu mít záběr lepší, ale rozhodně ho nebudu mít z Vietnamského útesu...
Takže já jsem rád že něco jako Mavic nakonec vzniklo a myslím si že to je ta cesta, kterou se drony pro širokou amatérskou veřejnost budou ubírat. Profíkovi je to jedno, ten kouká na kvalitu a až pak na velikost. Ale co si budeme povídat, profík ze mě nebude
https://www.youtu...tla/videos
OFFROAD|GUIDE www.offroad-guide... https://www.faceb...403911829/
Tak určitě je výborné, že je Mavic na trhu a i kdyby měl nepatrně horší výstup, asi bych do něj šel, je to jako když si lidi kupují menší foťáky, horší než zrcadlovka a říkají, "k čemu je mi zrcadlovka, když ji kvůli velikosti nechám doma". I já jsem už párkrát nechal doma Phantoma, protože se mi s ním nechtělo tahat. Na Mavicu, jak jsem četl, je dobré i to, že je proti Phantomu mnohem tišší a ve vzduchu méně nápadný - těžko se lidem občas vysvětluje, že piloti dronů je nešmírují, ale točí něco jiného...
z mého pohledu je Mavic jasný směr upgradu pro ty, co mají P3 a nižší. S P4, pokud není třeba řešit velikost by to byl krok zpět. Prozatím jsem neviděl jediné porovnání, kde by byla kamera Mavica lepší než u P4 a rozhodně miniaturizace ovládače a možnost použití pouze mobilu do 6" je snížení komfortu létání.
Pertla napsal:
To sice snižuje, ale počkej až budeš stát na utesu ve Vietnamu
no ti nevím, jak ve Vietnamu, ale v Kambodži by mi byl i Mavic k ničemu a v džungli by ty otřesy motorky nepřežil. A jestli mi chyběl v Laosu ti řeknu za 3 měsíce .