Díky, jenom bych upřesnil, že při rozjezdu na pohodu to neklouzne vůbec. Tedy při rozjezdu, že v relativně malých otáčkách se rozjedu a za plyn vemu až s puštěnou spojkou- to je zcela ok. Ale když to potřebuju odpálit z křižovatky, dám 4t otáček a svižněji to pustím, tak se to utrhne- spojka puštěná, moto zrychluje velmi vlažně- následně se leknu, že to nejede, uberu, spojka (kardan) se chytne a dál jedu zcela ok. A protože vím, že to takhle dělá, tak se takhle nerozjíždím... Tzn normálně najedu hafo km aniž by to klouzlo... Přesto mě mate, že se to zhoršuje vlastně strašně pomalu. Otevřu spojku, a uvidím...
JK
truk napsal:
Díky, jenom bych upřesnil, že při rozjezdu na pohodu to neklouzne vůbec. Tedy při rozjezdu, že v relativně malých otáčkách se rozjedu a za plyn vemu až s puštěnou spojkou- to je zcela ok. Ale když to potřebuju odpálit z křižovatky, dám 4t otáček a svižněji to pustím, tak se to utrhne- spojka puštěná, moto zrychluje velmi vlažně- následně se leknu, že to nejede, uberu, spojka (kardan) se chytne a dál jedu zcela ok. A protože vím, že to takhle dělá, tak se takhle nerozjíždím... Tzn normálně najedu hafo km aniž by to klouzlo... Přesto mě mate, že se to zhoršuje vlastně strašně pomalu. Otevřu spojku, a uvidím...
JK
Nechcu byt rypavy, ale nepletes si trochu ucel te motorky? Pochybuju, ze je stavena na takove zachazeni... Ze zvedavosti bych to i vyzkousel, ale nejak se mi nechce
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
truk napsal:
Díky, jenom bych upřesnil, že při rozjezdu na pohodu to neklouzne vůbec. Tedy při rozjezdu, že v relativně malých otáčkách se rozjedu a za plyn vemu až s puštěnou spojkou- to je zcela ok. Ale když to potřebuju odpálit z křižovatky, dám 4t otáček a svižněji to pustím, tak se to utrhne- spojka puštěná, moto zrychluje velmi vlažně- následně se leknu, že to nejede, uberu, spojka (kardan) se chytne a dál jedu zcela ok. A protože vím, že to takhle dělá, tak se takhle nerozjíždím... Tzn normálně najedu hafo km aniž by to klouzlo... Přesto mě mate, že se to zhoršuje vlastně strašně pomalu. Otevřu spojku, a uvidím...
JK
Tak když už to budeš mít otevřený,tak se na to podívej a pořádně se zamysli nad tím,jak to funguje a rovnou poděkuj do BMW,že tý spojce nepřidělali ruce,aby ti mohla rozhodit mordu
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ty vole co blbnete,normálně fungující motorka/spojka zvládá naprosto v klidu sportovnější zacházení a svižnej rozjezd mě nepřipadá jako nějakej ulet. To je jak domov duchodců tady,hlavně aby to jelo pomalu,potichu,zamálo..... Vždyť je to v polovině spektra otáček,s autem když chcete někde vypálit ryche z křižovatky se taky tak mažete?
Vikec napsal:
Ty vole co blbnete,normálně fungující motorka/spojka zvládá naprosto v klidu sportovnější zacházení a svižnej rozjezd mě nepřipadá jako nějakej ulet. To je jak domov duchodců tady,hlavně aby to jelo pomalu,potichu,zamálo..... Vždyť je to v polovině spektra otáček,s autem když chcete někde vypálit ryche z křižovatky se taky tak mažete?
Kdo se tady bavi o pomalu, potichu, za malo??
Kdyz potrebuju vypalit z krizovatky tak se to snad da udelat i jinak nez to vytocit do 4tis. a pustit spojku... to je jak v autoskole holky vytoci motor a pousteji spojku... taky jdou sportovne vpred... ale delej jak myslis, ze ti to dela dobre
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Ahoj všichni, nechtěl jsem vyvolat diskuzi o tom, jak se rozjíždět. Já se ke spojce většinou chovám velmi slušně, na motorce spíše jezdím a nesnažím se stavět ji na zadní a i v offu se snažím minimalizovat používání spojky. Zničit spojku je přece tak snadné... Ostrý rozjezd, který jsem popsal, dělám výjimečně. Nedívám se u toho na otáčkoměr, nějak jsem otáčky odhadl... Tzn 99% mých rozjezdů je takových, že se prokluz vůbec neuplatní tj. z hlediska popisu závady nejsou zajímavé. Kdybych se ke spojce nechoval slušně, asi bych s načatou spojkou neujel 16tkm... Jestli můžu moc poprosit, daleko nejvíc by mě zajímaly Vaše zkušenosti s kardanem versus moje fotka kardanu (mj. pořízená endoskopickou kamerou přes odhrnutou manžetu). Zítra označím barvou kardan, projedu to a zkontroluju, jestli se kardan protočí... A pak to rozeberu a uvidím...
Dík za názory a nezlobte se na mě, že se občas chci rozjet drobet rychlejc...
JK
Upravil truk dne 28.07.2016 00:11
Vikec napsal:
Ty vole co blbnete,normálně fungující motorka/spojka zvládá naprosto v klidu sportovnější zacházení a svižnej rozjezd mě nepřipadá jako nějakej ulet. To je jak domov duchodců tady,hlavně aby to jelo pomalu,potichu,zamálo..... Vždyť je to v polovině spektra otáček,s autem když chcete někde vypálit ryche z křižovatky se taky tak mažete?
Kdo se tady bavi o pomalu, potichu, za malo??
Kdyz potrebuju vypalit z krizovatky tak se to snad da udelat i jinak nez to vytocit do 4tis. a pustit spojku... to je jak v autoskole holky vytoci motor a pousteji spojku... taky jdou sportovne vpred... ale delej jak myslis, ze ti to dela dobre
A 4000ot. je vytočenej motor? vždyť točí sedum. Nikdo přece nemyslí,že dá knedlík a spojku taví jak nějaká pipka ve fabii. Někdy se schválně podívej,během svižnýho opouštění křižovatky,kolik tam máš.
Tak to bude spojka, trochu sjetá (na obvodě 4.9, u středu 5.4), trochu mastná (asi od toho válečku), olej ani z motoru, ani z převodovky, tisícihran ok. Na kardanu jsem udělal barvou značky a při testovacím rozjezdu se neprotočil... Ještě zvážím jestli dám jenom lamelu nebo celou spojku...
Díky za názory JK
Měl jsem to hodně podobně a musel měnit i přítlačáky, protože byly stejně jako lamela do kužele. V nějakém příspěvku o spojkách Tonda dával fotku i rozměr, kolik může být rozdíl po obvodech, ale už přesně nevím kde.
Hojda. Přidám jen svoji zkušenost. Teklo mi fest gufero na převodovce a současně zabírala spojka až na konci, přičítal jsem to mastné lamele. Po výměně všech gufer, (motor na klice, skříň ze všech stran), kontrole spojkového válečku (ok), výměně lamely (mastná), kontrole dosedacích ploch přítlačáku (ok), jsem litoval, že zůstala původní přítlačná pružina. Nic sice neteče, spojka neklouže, nicméně pořád zabírá na konci. Dodávám, že moto měla 65 000 km. Z toho plyne, rovnou vyměnit minimálně i membránu. ( pár let jsem dělal auta, ale tahle spojka je opravdu unikát )
Tak aj ja pridávam foto kardánu,idem meniť ihlové ložiská do uloženia kardánu...R1100GS 91000km,trocha hrdzavé to tam mám...
tantito přiložený následující obrázek:
Ahoj, chtěl bych poprosit o radu.
Mám R1150R, najeto necelých 80tkm a všimnul jsem si, že mi u kardanu kde je manžeta stažena dvěma kabelbindry prosakuje trochu olej. Nejde to skoro vidět, ale olej lehce sákne. Ložiska v zadním kole měnil předchozí majitel před 30tkm. Kolo se neviklá a je bez vůlí. Olej v kardanu a v převodovce je ca15tkm.
Za dva týdny jedu na dovolenou cca.2500km a nechtěl bych se nikde zastavit .
Jak moc je akutní oprava a co obnáší? Bude to jen výměna simeringu nebo ještě něco?
A dá se s tim jezdit, když budu kontrolovat hladinu oleje? Radši bych to ale měl do dovolený v richtiku..
Díky moc.
Lukas
Sundal jsem manžetu a moc jsem toho nevykoukal.Možná, že kdybych neměl černej motor, tak by to šlo něco vidět.Je to tam celý minimálně mastný, ale jinak čistý na obě strany. Žádnej čůrek oleje nebo něco nenormálního jsem nezahlídnul. Zkusím s tim ještě trochu jezdit a budu kontrolovat olej v kardanu a v převodovce.
Jestli je to olej od převodovky poznáš jednoduše, protože by byla mastná celá dolní část "tubusu" kardanu (nemůžu si vzpomenout na správný název). Mně když teklo gufero na převodovce ke kardanu, tak olej zůstával v přední manžetě a dozadu nedotekl. Viděl bych to ale na gufero rozvodovky, kdy dobrá zpráva je, že většinou oprava počká po sezoně (když to neteče opravdu hodně), a špatná je, že to bude pravděpodobně chtít vyměnit i ložiska, což se celkem prodraží.
Ahoj,
mám na GS asi 10 tisíc km (celkově 75tisíc). Na jaře jsem měnil úplně vyschlá a vyšlehaná ložiska co jsou mezi rozvodovkou a kyvkou.
Pak jsem najel řekněme 7-8 tisíc km a po návratu z Albánie jsem chtěl jenom zkontrolovat ložiska, domazat, mrknout, jestli mi tam nenatekla voda atd...
No a objevil jsem, že se mi protočil kardan oproti značkám co jsem si na jaře udělal a díky tomu samozřejmě ani klouby nebyly v zákrytu.
2x za dobu co motorku mám se mi stalo, že mi na 4 klouzla spojka (vždycky tak 2-3 sekundy, než jsem se "vzpamatoval". Otáza, jestli to byla spojka, nebo to mohl být kardan? Jinak v podobné zátěži motorka byla dostkrát, ale klouzlo mi to jen 2x. Taky 2x se mi podařilo v terénu težce podtočit motor, že mi skoro nafackoval - nemohlo to dostat nějakou pecku tady?
Na obrázku jsou vidět značky o co se mi to posunulo (nebo v jaké poloze se to nakonec zastavilo)
Teď jsem to zatím smontoval, dal znovu klouby do zákrytu. Motorka jede vpohodě, ale co mám čekat dál? Viděl jsem jak ze silentbloku kardanu leze guma, je nalepená uvnitř kyvky, ale u mně to vypadá jako nové. Je to na okamžitou výměnu, nebo se s tím dá ještě něco odjezdit? Momentálně se na žádnej dlouhej výlet nechystám.