To myslíš u toho příkladu co jsem dal já nebo u touratech podvozku Jo myslím hydraulické předpětí, takže pracuje ve stejném rozsahu jako co mám já wilbers...
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
madmike83 napsal:
Ahoj, video je pěkně udělaný. Jen by mě zajímala ještě jedna věc, zkusil jsem schválně změřit na své R1150GS nastavení tlumiče.
Sám a tlumič do měkka: 6 cm (30%) 80kg
Sám a tlumič max tvrdo: 4,5 cm (22%) 80kg
Ve dvou tlumič max tvrdo: 8,5 cm (43%) 80+70kg
Kolik má ten touratech podvozek rozsah v nastavení = jakou je možné mít min a max váhu jezdce+zátěže na moto, aby to pracovalo v nějakém přijatelném rozsahu. Nebo aspoň něco podobného zkusit pro představu. Díky. M.
Jak psal Milan, vlastní hydroštel má sice rozsah skoro 20mm ale používá se z toho 15mm. Nicméně máme celou řadu různě silných pružin - takže když to vychází, že standardní 150 na 1150GS nestačí, tak se použije 160 apod. Máme minimálně dvě slabší a dvě silnější plus tu sériovou. Na 1150GSA se dává standardně 160, takže je o 10N silnější rovnou. Výměna u nového tlumiče nestojí nic, zákazník si řekne jak jezdí (kolik váží posádka, kolik náklad) a najdeme nejlepší kompromis. Je jasné, že kdyby jezdec vážil dejme tomu 70kg a vozil spolujezdkyni 90kg a narvaný kufry na dovolenou ale někdy jezdil taky sám bez zavazadel, tak to s jednou pružinou nepůjde pokrýt, protože na váhu jezdce by to chtělo o stupeň slabší pružinu a na jízdu s takovým nákladem o stupeň silnější. Teoretická situace kdy by se dotkly závity pružiny jeden na druhý je asi to nejhorší, co by se mohlo stát, protože podvozek nebude tím pádem vůbec odpružený a náraz půjde natvrdo do míst, která nejsou obvykle dimenzovaná na to, aby odolávala takovému nárazu. Takže je asi lepší volit kompromis se silnější pružinou s tím, že by v tomhle modelovém případu jezdec sólo jezdil holt na tvrdším podvozku, protože přehazovat pružiny nikdo v praxi nebude.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
A dá sa použiť taká pružina, že bude dobre fungovať v dvoch takto odlišných situáciach? Konkrétne na 1150 GS. Bude na takúto zmenu stačiť dotiahnúť/povoliť predpätie na zadku aby tlmič fungoval perfektne v oboch situáciach?
1.
jazdec 70kg (vrátane oblečenia), bez batožiny, športová jazda
2.
jazdec 70kg (vrátane oblečenia), spolujazdec 60kg (vrátane oblečenia), 3 plné kufre, športovo-turistická až turistická jazda
Ano, rozumim, jen by me zajimalo pro predstavu kolik kilo se da pokryt tim hydrostelem a kdyz zmenim za tvrdsi pruzinu +10N, kolik to znamena kilo nahoru.
Upravil madmike83 dne 17.09.2015 13:30
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
TomasTT napsal:
varan: kolik kg máš v těch kufrech? Odhadni to.
Prosim tedy taky:
78Kg
160Kg max
Rozumím že 160 je komplet zátěž 2 lidi + kufry. Pokud ano, tak tenhle rozsah by měla v pohodě pokrýt standardní pružina.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Záleží dost na rozsahu toho kterého štelováku předpětí.
Prostě pokud s tím jde nastavit pokles se samotným jezdcem tak, aby to odpovídalo těm 30% a totéž potom ve dvou s nákladem, tak je pružina OK. Kdyby to šlo nastavit jen třeba v tom druhém případě a solo jezdec by měl sag jen 20%, tak je jasné, že pružina je moc tvrdá. Pokud by to bylo se solo jezdcem OK ale ve dvou s bagáží by to nešlo došroubovat předpětím na 30% a pokles by byl větší, tak je pružina moc měkká. Čím má štelovák předpětí větší rozsah, tím větší rozsah vah to dokáže pokrýt ale má to své limity kdy pružina funguje dobře a kdy ne. Nejde jí předepnout nesmyslně nebo naopak nechat volnou.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
madmike83 napsal:
Ano. Pri tomto zatizeni mam priblizne 45% stlaceni pruziny, tak jen zda je to ok :-) dik za info.
Nevím přesně co myslíš tím, že máš stlačení pružiny 45%
Pokud tím myslíš, že ti motorka sedne při téhle zátěži o 45% rozsahu (zdvihu) tak to rozhodně OK nemáš! Maximálně těch 30-31%, 45% je děsně moc a znamenalo by to že pružina je radikálně měkčí než by být měla.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Dobre a zkouseli jste to u tractivu? Zatez +-80kg a +-160kg zda to zvladne rozsah mozneho stelovani hydrostelem na stejne pruzine oboje na 30%? Nebo bude kazda pruzina mekka pro takto velky vahovy rozdil?
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
TomasTT: myslel som to ako otazku prave na TT tlmiče a ich pružiny. Keď už kupim, darmo budem doma skušať spravnosť pružiny, potrebujem objednať práve s takou pružinou, aby vlastnosti pri oboch volbach zaťaženia bolo perfektné. Inak pre mňa tak vysoká investícia nemá zmysel
Chapes, naprd mi bude super po*iči tlmič, ktory mojim požiadavkam nebude vyhovovat ani naloženy ani prazdny lebo pružina bude mimo mnou pozadovany rozsah a to prave neviem ci takyto rozdiel v zatazeni je OK na jednu pružinu
Když se objednávají tlumiče, tak se přesně tohle (+ informace o jízdním stylu) vyplňuje nebo se na to zákazníka ptáme a podle toho mu dodáváme pružiny "na míru" podle jeho potřeb.
Je na to takový formulář podle kterého se to zadá do programu a vyhodí to pružiny...
80/160kg by mělo být v pohodě na standardní pružinu. V nejhorším případě, kdybyste jezdili s větší zátěží nebo přibrali nebo začali jezdit víc mimo silnice, tak by se vyměnila pružina za 2500Kč za tvrdší.
Rozsah 70 / 170kg už bude asi za limity jedné pružiny. Ověřím to večer nebo zítra, musím za chvilku odjet pryč... Ale asi to se sériovou bude trošku tvrdší pro solo 70kg jezdce a při použití slabší pružiny by to nestačilo na 170kg ve dvou s bagáží. V jednom nebo druhém případě to bude asi v té krajní aplikaci kompromisní a člověk si bude muset vybrat co fakt víc potřebuje.
Upravil TomasTT dne 17.09.2015 16:53
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
The basic setup fitted here is designed for riders up to 100 kg including luggage. Modifications are possible for a heavier rider (more than 100 kg) and/or if the bike is usually ridden with a passenger / with luggage. In this case, we individually modify the shock absorber to meet your needs by fitting a spring with a higher spring rate. Please fill out our suspension check form and send it back to us.
Nevím přesně co myslíš tím, že máš stlačení pružiny 45%
Pokud tím myslíš, že ti motorka sedne při téhle zátěži o 45% rozsahu (zdvihu) tak to rozhodně OK nemáš! Maximálně těch 30-31%, 45% je děsně moc a znamenalo by to že pružina je radikálně měkčí než by být měla.
Proto mě zajímá, na kolik % to udrží tractive, nezdá se mi moc pravděpodobný, že by při 80/160kg to oboje kleslo jen o 30% zdvihu v rozsahu hydroštělu. Tohle jste předpokládám nezkoušeli. Každopádně díky za informace, určitě to je užitečná sekce. Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Zítra můžeme udělat nějaký test, na 1200GS mám sériové pružiny, tak není nic snadnějšího než to vyzkoušet. Bude asi složitější najít někoho kdo má 70 nebo 80kg ze zákazníků, kteří sem přijdou a budou mít chvilku na vyzkoušení.
Ono to není tak jednoduché jak to vypadá a jak jsme to prezentovali i v tom pořadu - rozlišuje se dvojí pokles (sag) - takzvaný statický a dynamický (někde se uvádí rider sag). Statický je jasný - pokles o 30% v případě našich motorek ze zdvihu tlumiče. Tam není co řešit.
Dynamický (rider) by měl nejen sedět při statické kontrole (viz video) ale ladí se to i nastavením tlumiče a pokud je správná pružina, tak na tom nastavení předpětí zase tak moc nezáleží. Je to prostě složitější a nešli jsme tak do hloubky.
Když je pružina špatná, tak je spíš běžné, že to staticky sedne o víc než by mělo a pak když si na to sedne jezdec nebo kompletní posádka, tak si to sedne o menší % než by mělo. To indikuje špatnou pružinu a předpětí to už nezachrání.
Chci tím jen naznačit, že to není tak jednoduché.
Každopádně pružiny máme ve fakt širokým rozsahu ale problém je, když se má najít pružina, která se má provozovat v rozsahu třeba těch 100-130kg, to je fakt problém.
Tohle jsou věci, které má řešit prodejna - prostě přehodíme pružinu a zkusí se to, od toho tady ty pružiny máme a když je to takhle kritický, tak si to necháme ověřit ve fabrice - což jsem právě udělal, takže počkám na to, co odpoví co by volili oni. Ale dost často jsme dostali nějaké doporučení a lidem to pak přišlo moc tvrdý a stejně jsme to měnili.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
az budete potrebovat F800GS rad dojedu na cely den a muzete jezdit , rad bych videl milanuv skok s moji kraskou.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Koukal jsem na video a jen taková otázečka.Uvedených 80 000km,že jsou tlunmiče po smrti platí jen u endura nebo i u silniční motorky?Na mém R 1150 R mám 94 ts.km tak proto se ptám.Trošku mě to nasadilo brouka do hlavy.
Nemám zkušenosti s R1150R ale když tak procházím diskuze na R1150R.org nebo bmwsporttouring.com, tak těch 40.000km nebo 25.000 mil píšou lidi že si všimli že drhnou stupačkama v zatáčkách, kdy dřív nedrhli a zjstili, že tlumič je na výměnu. Takže to bude dost podobný jako u GS.
Nicméně "oficiální" přístup je - životnost tlumiče je do té doby, než nevyteče
Upravil TomasTT dne 18.09.2015 14:13
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...