ja to vzdy delam u pocitace , vezmu CO bombicku na foukani pneumatik ofoukam to a jdu lepit nikdy sem nemel smitko a to tady lita dost prachu u komplu
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Eman_ napsal:
Me nerikejte,ze firma jako garmin 100% nevyzkousi Svuj vyrobek a pusti ho do obehu.....
Nejak me to k tomu nesedi....ledazeby chteli stihnout predsezoni nakupy uzivatelu s tim,ze je na neco nalakaji co zatim nefunguje,ale behem dvoulete zaruky se vse odstrani...
Selskym pohledem to tak vypada....
nereknu kdyz se podela 1navi ze sta,ale z 20ks 10 navi problem.....
Eman_ napsal:
Me nerikejte,ze firma jako garmin 100% nevyzkousi Svuj vyrobek a pusti ho do obehu.....
Nejak me to k tomu nesedi....ledazeby chteli stihnout predsezoni nakupy uzivatelu s tim,ze je na neco nalakaji co zatim nefunguje,ale behem dvoulete zaruky se vse odstrani...
Selskym pohledem to tak vypada....
nereknu kdyz se podela 1navi ze sta,ale z 20ks 10 navi problem.....
Emile on je totiz rozdil mezi klestema ze 3 dilu, podle kterych to posuzujes ty... a komplexni velmi slozitou navigaci s uspechanym vyvojem (a to je ted skoro vsude, vyjma snad Applu.. kterej toho zase tolik neumi).
pro konzervativni uzivatele Zumo 590 ted NENI. ted je to pro EARLY ADOPTERY. takze to vlakno ani nemusis cist.
proste kdo chce mit ruce na jeste horky novy technologii.. s timhle MUSI pocitat. je polovicni betatester.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Emile, ty ale nechápeš, že to není závada navigace ale chyba software, kterou způsobuje určitá kombinace nastavení výpočtu trasy a určité mapy resp. určitého úseku mapy. Žádná navigace se "nepodělala", z asi sto prodaných máme jednu, která nešla zapnout po vybalení z krabice. Všechny ty, které jsou "úplně mrtvé" se prostě cyklicky restartují, což je mimochodem naprosto stejné, co dělaly některé navigace i dřív. Cyklický restart tady byl na Zumo 550 i 660. Stačí smazat tu trasu s chybou resetem navigace (který smaže trasy v paměti) a je to vyřešené, navigace dál jede naprosto normálně. To není nic, že by se musela vyhodit nebo že by byla "úplně mrtvá".
Ano, testovalo to 31 lidí od ledna do května a nikdo na tu chybu nepřišel. Mě se to stalo jednou na hranicích mezi Německem a ČR, když jsem si dal spočítat trasu domů mimo placené silnice na zkoušku kudy to povede. To ale byla už produkční navigace, ne prototyp. S prototypy jsem najel 7400km z toho pár tisíc offroad v maroku a nikdy žádný problém nebyl ale byl tam starší SW a v tom je asi ta příčina.
Jak jsem říkal, ukaž mi zařízení, které používá nějaký software a jde na trh naprosto bez chyby. Takové neexistuje. Nové telefony? Nebo přehrávače filmů? Cokoliv úplně nového s novým SW bude obsahovat nějaké chyby a jde o to, aby se rychle odstranily. Navíc to, že se software kousne podle mě není "podělaná navigace". Problém by byl, kdyby se kously a už nešly spustit nebo vyloženě umřely. A pozor i to už tady bylo. Jedna verze FW na 660 způsobovala chybu, kdy navigace nešla vůbec zapnout a musela se posílat do servisu na přehrání SW. To je problém. Ale ta chyba se dá jednak obejít, protože se asi ví, co jí způsobuje a jednak se to dá vyřešit za 60s, když se něco takového stane.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ono to je pánové všude. Vemte si mobily... tam je to mnohem horší. U navi je pravděpodobnost že se SW vyladí ale u mobilu výrobce radši hodí na trh "novinku" než by "dodělal" SW. HW je obvykle mnohem dál než SW (není čas na optimalizaci SW).
z toho, co pise TomasTT... mi prijde, ze Garmin to otestoval dostatecne.
co je fakt, ze teda Garmini asi zadny zazracny vyvojari nejsou.. viz Basecamp.. drive Mapsource. Basecamp na mym osmijadre se SSDckem a dobrou grafikou obcas reaguje na menu jak 486ka. Imho to bude nejakej zbesilej framework.
nejsou hrozny, ale ze by to byli opravdovi magove.. to mi neprijde. Maji v sobe imho kus Microsoftu.. spis nez Googlu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks> Když narážíš na BaseCamp a Mapsource tak nic ta strašně uživatelsky nepříjemnýho jsem snad ještě neviděl. Naplánovat v tom trasu je tak na tři večery. Naprosto nechápu logiku nějakého spojvání bodů čárama a čekání co to udělá. Prostě strašný a nepoužotelný. Osobně radši trasu udělám v google mapách, exportuju do kml a převedu jí na netu do gpx. Vypadá to složitě, ale je to na minutu.
Jestli někdo ví lepší způsob tak se rád poučím a díky za něj. Basecamp používám jen na zálohy POI bodů a možná na náhled mapy. Jinak fakt nevím. Ani bych se nedivil kdyby tenhle software dělal někdo externé, protože je to uděláno fakt hezky. Všechno docela logické a praktické. Přehrávač v rychlé volbě jsem našel. To je super. Ještě náhled mapy kdyby se tam nechal někam dát tak by to bylo super. Taky mi ještě vadí proč nejde přidat trasový bod při náhledu trasy. Jde to jen když je naťuknutá přímo mapa a ta se musí zase na dvakrát obracet do směru. Tohle jsou jediné dvě ****ní nedodělané věci, jinak je to super stroj. Tu chybku s mapama moc neřeším. Bude dalši firmware. 660 ze začátku dělala daleko horší věci. Třeba nešel z ničeho nic zvuk. Občas se vypla. Přehrávač jsem už u rané verze přestal používat protože to byl šmejd a brzdil a shazoval navigaci atd. Pak jsem ho už ani nezkoušel. Prostě 590 je dobrý stroj a jsem za něj rád. A taky je na slunci parádně vidět. Mám ho na hrazdě natočený k nebi a už to měnit nebudu. Ideál.
omar71 napsal:
Takze dneska v Rakousku 590 totalne kaput. Nekolik hodin nedela nic jinyho nez ze nabehne a sama se restartuje . Nepomuze nic. Ani vyndani baterky. Co s tim ? Jde udelat nejakej totalni reset ? Popripade jak ? Diky. Stalo se to v okamziku kdy napsala ze trasa obsahuje placeny dalnice a zadal jsem at prepocita trasu bez dalnice.
Zvednout telefon a zavolat tam, kde ti jí prodali nebo kamarádovi, který ten postup zná. Každý (!) prodejce zná postup, jak udělat reset, který vadnou trasu smázne. V návodu to není (stejně jako tam není řada dalších věcí, které v té navigaci jsou ale nepíše se o nich). Zajímalo by mě, jestli ti to udělalo s mapou 2014 nebo 2015.
Jinak všem zákazníkům nastavuju povolené placené úseky v CR, SK a AT a povoluju mýta a doporučuju to omezení řídit pomocí zapínání a vypínání dálnic v nastavení objížděk, ne v nastavení dálničních známek - dokud tu chybu neodstraní. Dvě navigace s projevující se chybou dostali vývojáři v pátek, tak snad to pomůže a oprava bude brzy - i když opravené mapy asi nebudou tak rychle. Ale jde o to, aby navigace nepadala když narazí na trasu s touhle chybou.
nechtel sem ti volat o vikendu. Reakce na foru byla rychla a vcera vse vyreseno.
omar71 napsal:
Takze dneska v Rakousku 590 totalne kaput. Nekolik hodin nedela nic jinyho nez ze nabehne a sama se restartuje . Nepomuze nic. Ani vyndani baterky. Co s tim ? Jde udelat nejakej totalni reset ? Popripade jak ? Diky. Stalo se to v okamziku kdy napsala ze trasa obsahuje placeny dalnice a zadal jsem at prepocita trasu bez dalnice.
Zvednout telefon a zavolat tam, kde ti jí prodali nebo kamarádovi, který ten postup zná. Každý (!) prodejce zná postup, jak udělat reset, který vadnou trasu smázne. V návodu to není (stejně jako tam není řada dalších věcí, které v té navigaci jsou ale nepíše se o nich). Zajímalo by mě, jestli ti to udělalo s mapou 2014 nebo 2015.
Jinak všem zákazníkům nastavuju povolené placené úseky v CR, SK a AT a povoluju mýta a doporučuju to omezení řídit pomocí zapínání a vypínání dálnic v nastavení objížděk, ne v nastavení dálničních známek - dokud tu chybu neodstraní. Dvě navigace s projevující se chybou dostali vývojáři v pátek, tak snad to pomůže a oprava bude brzy - i když opravené mapy asi nebudou tak rychle. Ale jde o to, aby navigace nepadala když narazí na trasu s touhle chybou.
nechtel sem ti volat o vikendu. Reakce na foru byla rychla a vcera vse vyreseno.
V těhle případech je prostě telefion nebo SMS nutná a i když jsem v cizině, tak se snažím pomoct. Lepší je asi SMS nebo mail, protože to dostanu i když mám třeba telefon přesměrovaný do práce. To samé třeba když by bylo potřeba zapnout kalibraci displeje, nastavit něco systémového apod. Jsou situace, kdy je prostě potřeba zavolat - protože ne všechno se může napsat někde na internet resp. já to třeba napsat namůžu. Ale domluvím se asi s někým, že by vypublikoval nějaký základní přehled skrytých funkcí a postupů pro tyhle případy - i když když to je potřeba, obvykle to lidi stejně u sebe nemají a telefon nebo SMS to jistí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Wilda69 napsal:
hicks> Když narážíš na BaseCamp a Mapsource tak nic ta strašně uživatelsky nepříjemnýho jsem snad ještě neviděl. Naplánovat v tom trasu je tak na tři večery. Naprosto nechápu logiku nějakého spojvání bodů čárama a čekání co to udělá. Prostě strašný a nepoužotelný. Osobně radši trasu udělám v google mapách, exportuju do kml a převedu jí na netu do gpx. Vypadá to složitě, ale je to na minutu.
Jestli někdo ví lepší způsob tak se rád poučím a díky za něj. Basecamp používám jen na zálohy POI bodů a možná na náhled mapy. Jinak fakt nevím. Ani bych se nedivil kdyby tenhle software dělal někdo externé, protože je to uděláno fakt hezky. Všechno docela logické a praktické. Přehrávač v rychlé volbě jsem našel. To je super. Ještě náhled mapy kdyby se tam nechal někam dát tak by to bylo super. Taky mi ještě vadí proč nejde přidat trasový bod při náhledu trasy. Jde to jen když je naťuknutá přímo mapa a ta se musí zase na dvakrát obracet do směru. Tohle jsou jediné dvě ****ní nedodělané věci, jinak je to super stroj. Tu chybku s mapama moc neřeším. Bude dalši firmware. 660 ze začátku dělala daleko horší věci. Třeba nešel z ničeho nic zvuk. Občas se vypla. Přehrávač jsem už u rané verze přestal používat protože to byl šmejd a brzdil a shazoval navigaci atd. Pak jsem ho už ani nezkoušel. Prostě 590 je dobrý stroj a jsem za něj rád. A taky je na slunci parádně vidět. Mám ho na hrazdě natočený k nebi a už to měnit nebudu. Ideál.
Mě přijde MapSource jako jeden z nejsnadnějších programů na práci s GPS daty vůbec. Jaké spojování čárama? Prostě vezmeš nástroj pro tvorbu trasy, nastavíš v preferencích routingu jak to má počítat a klikáš do mapy a to je všechno. Co klik, to další průjezdní bod. A nebo jsi možná neodhalil možnosti co nabízí pravé tlačítko myši - třeba si otevřeš deset waypointů, vybereš je všechny v levém okně (CTRL+A) a pravým tlačítkem zvolíš volbu vytvořit trasu z waypointů. Pak jen poskládáš případně body do pořadí jak chceš, můžeš si udělat náhled a přejmenovat tu trasu a je to. Primitivnější už to asi být nemůže. Ano, neumí to přesouvat bod na trase a dynamicky přepočítávat trasu jak to dělají google mapy ale tam zase nejdou nastavit takové preference, které se mi třeba líbí (vlastní průměrné rychlosti, po 20% odstupňované preference vedlejších a hlavních silnic...) které jsou v MapSource. Kreslení tracků? Primitivně jednoduché. Jak nakreslíš track kudy chceš zkusit jet mimo silnice v Google? Drtivá většina uživatelů MapSource ani neví, že tam ta funkce je - protože jí mají vypnutou v nástrojové liště (upravit stopu). Jediný co neumí je pracovat s POI ale to jde vyřešit konverzí potřebných POI do GPX a když pracuješ s dvěma MapSource současně, jde z jednoho cokoliv kopírovat do druhého (copy/paste).
Navíc i na pekelným vraku běží MapSource docela rychle a na jeden klik si můžu body, trasy nebo tracky zobrazit v Google Earth.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT> Děkuji za odpověď. Opakuji-Mapsource a BaseCamp je paskvil. Ano odborníci to v něm umějí - já ne a učit se to nebudu. Je to drbání nohou za uchem. Zlatý Google. Když potřebuju kousek mapy tak je i Mapsource dobrý-jinak ne. Software 590-tky je skvělý. Měli by najmout toho programátora(nebo -ry) a překopat celý BaseCamp pro normální lidi. Plánování trasy mi jednoduché nepřijde. Spíš úplně přitažené za vlasy. Asi budu muset na to školení, ale málo času... Po pravdě si vystačím s tím co vím i když je toho asi málo. Ještě kdyby šel jednodušeji ten náhled trasy a jsem spokojený a nějaké zbastleniny ala MapSource ani nepotřebuju. Mimochodem vypadá jako program z roku 1995 InfoMapa jestli znáte. A úplně stejně ****ně se používá. Svět už je někde jinde. Bylo by dobré jim to v Garminu dát vědět :-)
A zadávat trasu třeba do Pardubic bod po bodu opravdu nebudu. Dám místo kde jsem-Pardubice. Když se mi to nelíbí trasu přetáhnu. Prostě takhle jednoduše. Na odstupňované preference se můžu vyprdnout-rovnou vidím kudy mne to vede a přetáhnu si trasu jinam kam potřebuji. Naštěstí přímo v navigaci to jde snadno. Jen pro kontrolu a po pár letech s Garminem to radši vždycky zkouknu, protože se pak člověk diví kam se to vůbec dostal. Zkoušeli jsme také funkci Klikaté silnice. Je to paráda-fakt hledá krásné kroucené úseky nejhlubšími lesy a roklemi. Ale normální asfalt. Moc šikovná funkce. Prostě Zumo 590 je fakt šikovný nástroj pro cestování.
omar71 napsal:
Takze dneska v Rakousku 590 totalne kaput. Nekolik hodin nedela nic jinyho nez ze nabehne a sama se restartuje . Nepomuze nic. Ani vyndani baterky. Co s tim ? Jde udelat nejakej totalni reset ? Popripade jak ? Diky. Stalo se to v okamziku kdy napsala ze trasa obsahuje placeny dalnice a zadal jsem at prepocita trasu bez dalnice.
Zvednout telefon a zavolat tam, kde ti jí prodali nebo kamarádovi, který ten postup zná. Každý (!) prodejce zná postup, jak udělat reset, který vadnou trasu smázne. V návodu to není (stejně jako tam není řada dalších věcí, které v té navigaci jsou ale nepíše se o nich). Zajímalo by mě, jestli ti to udělalo s mapou 2014 nebo 2015.
Jinak všem zákazníkům nastavuju povolené placené úseky v CR, SK a AT a povoluju mýta a doporučuju to omezení řídit pomocí zapínání a vypínání dálnic v nastavení objížděk, ne v nastavení dálničních známek - dokud tu chybu neodstraní. Dvě navigace s projevující se chybou dostali vývojáři v pátek, tak snad to pomůže a oprava bude brzy - i když opravené mapy asi nebudou tak rychle. Ale jde o to, aby navigace nepadala když narazí na trasu s touhle chybou.
nechtel sem ti volat o vikendu. Reakce na foru byla rychla a vcera vse vyreseno.
V těhle případech je prostě telefion nebo SMS nutná a i když jsem v cizině, tak se snažím pomoct. Lepší je asi SMS nebo mail, protože to dostanu i když mám třeba telefon přesměrovaný do práce. To samé třeba když by bylo potřeba zapnout kalibraci displeje, nastavit něco systémového apod. Jsou situace, kdy je prostě potřeba zavolat - protože ne všechno se může napsat někde na internet resp. já to třeba napsat namůžu. Ale domluvím se asi s někým, že by vypublikoval nějaký základní přehled skrytých funkcí a postupů pro tyhle případy - i když když to je potřeba, obvykle to lidi stejně u sebe nemají a telefon nebo SMS to jistí.
Ahoj Tomasi, uz jsem to chtel navrhnout. Divil jsem se, proc tu rovnou není uvedeny postup na restart. Ono je to tak, ze jde udelat nejen Hard reset, ale i nejaky jiny reset, který smaze jen poslední „vadnou“trasu a nesmaze všechny ostatní uložené trasy a data? Za mesic se chystam na par tydnu jezdit po Francii a nechtel bych byt nekde zaskočen. (pro Emana: papirovou mapu mam samozrejme také). Hard reset je nejspíš stejny jako u Zumo 350, tedy spustit navigaci s držením prstu v pravem dolnim rohu displaye az do bliknuti? Ty jsi tedy, jako prodejce asi vazan nějakými podminkami na nezverejnovani těchto servisních postupu? Myslim si ovšem, ze v situaci, kdy tu dochází k pomerne vazne chybe při beznem uzivani navigace, by mel mit zákazník moznost, si tento kiks během cesty svepomoci opravit. Bylo by tedy především ze strany Garminu na miste, aby toto reseni při zablokovani navigace cyklickym restartem co nejdříve zverejnil. Když je navigace v cyklicke smrti a stojis nekde ve 40 stupnich na okraji dalnice 2 tisice km od domova, bylo by dobře znat co s tim.
To co píše Rik333 potvrzuji doslova a souhlasím s tím. Jestli existuje jiný druh resetu tak bych ho rád znal také. Stroj jsem kupoval u Vás v Touratechu. Jde mi jen o to, že držením pravého dolního se mi vymazaly veškerá nastavení a navigace začala mluvit anglicky. Najednou se také rozběhl přehrávač, který předtím nenašel žádnou hudbu, ač tam byla. Takže mně vlastně ten reset docela pomohl :-)
navíc prodejce bude asi rád, když si uživatel/zákazník "opraví" navigaci na cestě, než když ho bude při každé prkotině dávat do reklamace. Mimo jiné, i SW chyba je důvod k reklamaci a 3x a hurá peníze zpět a například postup k navigaci vyššího levlu (až nějaká například bude)..
Já to kupoval raději u Touratechu, protože člověk nikdy neví a vždycky mi pomohli. Třeba přehrání firmware u InterphoneF4 který moc se Zumem 660 zkraje nespolupracoval. Jsou to kluci šikovný
Ale jestli se tohle dá koupit třeba v Alze atd. tak z toho radost prodejci asi mít nebudou až se jim začnou slejzat zpátky na reklamaci
Garmin nepochybně vydá novy firmware ktery ty situace s vládnou trasou obejde bez resetu ale nemeli podle čeho to udělat protože nemeli jediny přístroj ktery by tu chybu projevoval. Ted uz je maji, tak to snad bude rychle.
Je to podobne jako v prvních verzích formware pro 660 šlo navigaci zablokovat pokud člověk nechal počítat trasu přes víc než 15 waypointu v režimu přímého trasování. byl nutný hard reset. opravili to za týden co si pamatuju...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
postup s pravym dolním rohem je správný - je potreba počkat az skončí animace a blikne bila obrazovka
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Wilda69: jak říkám, je to vec názoru. Současné "moderní" a velmi rozšířené aplikace pro offline přípravu map a tras pro GPS - treba Atlas Creator dodávány např k TwoNav - jsou proti MapSource totální peklo. Offline a online je rozdíl. Interakce jako v google je výjimka a kdyz člověk chce zažít dobrodružství u klavesnice doporucuju treba QuoVadis..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT> Dobrodružství u klávesnice To bylo dobré.
Mně stačí ten Google.
Nainstaloval jsem mapy 2015 a povolil všechny dálniční známky. Dálnici jsem zakázal. S tímhle nastavením mi navigace drží a nepadá. Nechci to zakřiknout ale zatím to funguje skvěle. Jezdím s tím každý den. Už cca 3000km.
Záludnost je že nastavení motorky a auta je jiné. Takže se to musí nastavovat dvakrát. Jednou pro motorku a jednou pro auto. Pozná to podle držáku a přepne se sama.