Jak se to jednou hne,tak už to nikdy pořádně držet nebude....to je přece logický?Už to,žes to dokázal dostat zpátky znamená,že to nedrží.Jak by to teď mohlo udržet ten kroutící moment motoru?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Předpokládám,že to nazpět nedával tím,že by to kroutil v gumě,ale jednoduše přesadil na drážkách.... Pokud si to servisuješ sám,jako že asi jo,tak tě to poskládání/rozdělání nic nestojí a asi bych v klidu jezdil,nedával tomu razantně plnej a v klidu si našetřil na kardan a v zimě ho vyměnil...
no,to asi jo,ale vzhledem k tomu,že jedna drážka = 18° ,tak by to byla docela náhoda,aby nemuselo dojít k nějaýmu dopasování silou...a ikdyby,tak já bych na tom teda nejezdil.Radši bych sehnal nějakej z druhý ruky za 5-6 tis,než jezdit na tomhle,když to není nutný a není někde na dovolený....ale chápu,že někdo může být větší jézéďák
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Silou jsem nic nedopasovával, prostě jsem to sesadil taky, aby kříže byly za sebou. Zas počítám že to není raketoplán, aby to bylo na desetinu stupně přesně.
Našetřit na jinej jetej kardan? Jak poznám, že je OK? Ten můj "funguje" a vypadá jako novej. Kdybych nechtěl překontrolovat ložiska, tak jsem na to ani nepřišel.
A jak vypadá kardan uvnitř silentbloku? Může ze protáčet tak, že by to vypadalo jako klouzající spojka? Možná bych čekal, že to bude rachotit, vibrovat, nebo tak něco, ale motorka v těcto případech byla úplně klidná, jen motor zrychloval a motorka ne.
A jaký máte názor na průběh? Může se postupně po kosíčkách kardan v silentnbloku posouvat, nebo se to "utrhne" a točí jednorázově při velké zátěži?
agenthonza napsal:
Silou jsem nic nedopasovával, prostě jsem to sesadil taky, aby kříže byly za sebou. Zas počítám že to není raketoplán, aby to bylo na desetinu stupně přesně.
Našetřit na jinej jetej kardan? Jak poznám, že je OK? Ten můj "funguje" a vypadá jako novej. Kdybych nechtěl překontrolovat ložiska, tak jsem na to ani nepřišel.
A jak vypadá kardan uvnitř silentbloku? Může ze protáčet tak, že by to vypadalo jako klouzající spojka? Možná bych čekal, že to bude rachotit, vibrovat, nebo tak něco, ale motorka v těcto případech byla úplně klidná, jen motor zrychloval a motorka ne.
A jaký máte názor na průběh? Může se postupně po kosíčkách kardan v silentnbloku posouvat, nebo se to "utrhne" a točí jednorázově při velké zátěži?
Ano. Vypadá to ze začátku jako klouzající spojka. Nic nevibruje a nerachotí.
Může se ze začátku lehce pootáčet, a pak se jednoho dne, když to nejmíň čekáš, najednou "utrhne".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
A je nějaký rizikový faktor, který se týká kardanu? Ujeté kilometry, nebo stáří gumy?
Je to spotřebák nebo mám zase smůlu, že se to vysype zrovna mně?
Zlatá japonská motorka, tu jsem koupil, najel 100tisíc km, 2x vyměnil řetěz a jinak nebylo třeba řešit nic jiného. S GS abych s sebou v kufrech vozil půl náhradní motorky co tu tak občas čtu
Upravil agenthonza dne 22.08.2016 10:59
Ono záleží na tom kolik na tom kardanu je skutečně najeto... že se to při tom počtu motorek někomu stane je naprosto jasný... a kolik má daná motorka koupená z druhý ruky skutečně namotáno se dá kolikrát určit jen těžko... taky jaký přazky jí původní majitel dával má velkej vliv na výdž.... ale to jako u všeho....
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Taky mě vychází uspornějš japonec,než bmw. Na Banditech sem většinou dělal jen spotřebák,jinak nic a to ty mašiny dostávají daleko víc zabrat sportovní jízdou,lítáním po zadním atd. Na baworákách jezdí většina lidí jak posranejch a přesto se serou. Mám BMW dvě a na obou sem kardan dělal,tata má taky GS a taky sem mu kardan měnil... Takže u nás doma kusy BMW=3kusy kardanů... Ale líbí se mě,tak hold platím.
BMW jsou nádherný motorky ale některé věci mají nešťastně řešené oproti jiným. Třeba tahle guma v kardanu je podle mého nejspíš daň za jednoduché sundávání zadního kola.
Tuhle gumu v kardanu mají jaké přesně typy? Mám gsa 1150 2003rok,mám to dva měsíce a jsem z toho taky lehce rozhozenej. Motorka stála na můj vkus hodně peněz a to co jsem tudíž očekával není vůbec realita. A to nemluvím o tom,že z motoru lezou furt nějaký tiky cvaky klapy jak se to ohřeje a bez flašky oleje je skoro nemožný jet někam dál. Zlatej japončík...
Díky za odpovědi,jestli mě i totok čeká
Kubajs napsal:
Tuhle gumu v kardanu mají jaké přesně typy? Mám gsa 1150 2003rok,mám to dva měsíce a jsem z toho taky lehce rozhozenej. Motorka stála na můj vkus hodně peněz a to co jsem tudíž očekával není vůbec realita. A to nemluvím o tom,že z motoru lezou furt nějaký tiky cvaky klapy jak se to ohřeje a bez flašky oleje je skoro nemožný jet někam dál. Zlatej japončík...
Díky za odpovědi,jestli mě i totok čeká
s těmi zvuky si to nech poslechnout někým, kdo to zná, jestli je to ještě normální. Pravděpodobně by pomohlo dobré seřízení. Velká spotřeba oleje (kolik u tebe?) rozhodně normální není.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Vikec napsal:
Taky mě vychází uspornějš japonec,než bmw. Na Banditech sem většinou dělal jen spotřebák,jinak nic a to ty mašiny dostávají daleko víc zabrat sportovní jízdou,lítáním po zadním atd. Na baworákách jezdí většina lidí jak posranejch a přesto se serou. Mám BMW dvě a na obou sem kardan dělal,tata má taky GS a taky sem mu kardan měnil... Takže u nás doma kusy BMW=3kusy kardanů... Ale líbí se mě,tak hold platím.
Mám to podobně. Navíc se mi GS a obecně BMW nikdy nelíbily, až jsem po dlouhé době hledání lehké, staré a levné enduro motorky podlehl. Ale čekal jsem spolehlivý stroj nenáročný na údržbu. No a zatím sypu (nebo budu sypat) prachy do 20let staré krakasny, ikdyž nemá moc najeto
Vikec napsal:
Taky mě vychází uspornějš japonec,než bmw. Na Banditech sem většinou dělal jen spotřebák,jinak nic a to ty mašiny dostávají daleko víc zabrat sportovní jízdou,lítáním po zadním atd. Na baworákách jezdí většina lidí jak posranejch a přesto se serou. Mám BMW dvě a na obou sem kardan dělal,tata má taky GS a taky sem mu kardan měnil... Takže u nás doma kusy BMW=3kusy kardanů... Ale líbí se mě,tak hold platím.
Mám to podobně. Navíc se mi GS a obecně BMW nikdy nelíbily, až jsem po dlouhé době hledání lehké, staré a levné enduro motorky podlehl. Ale čekal jsem spolehlivý stroj nenáročný na údržbu. No a zatím sypu (nebo budu sypat) prachy do 20let staré krakasny, ikdyž nemá moc najeto
Ty fakt věříš, že tvoje motorka má po 20 letech najeto jen 75000 km? Ten Bandit byl taky starej 20 let? Měnil si jen řetěz a tady teď místo 2 řetězových sad musíš vyměnit pár dílů v kardanu.Nemyslím to špatně, protože taky mám jen o rok mladší 11GS. Taky postupně měním díly-spotřebák typu ložiska apod. A kardan bezesporu spotřebák je. Blbý je když tě to potká během tvých najetých 10 tis km, tak chápu, že to člověka prudí.
Upravil Mardock dne 22.08.2016 17:42
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Mardock> zatím kilometrům věřím. Podle dokladů ji měl 20let jeden Němec, doloženej servis a pak mi ji přivezl Bob. Může to být jakkoliv, ale já su chlapec důvěřivej. Holt časem to budě něco stát a to nemluvím o převodovce, kde si pomalu chystám druhou na výměnu.
A bandita jsem neměl, mám CB sevenfifty. Super cesťák, jen kdyby japonci dělali motorky tak o 2 čísla větší, pro evropany
Budu muset se k někomu stavit,jenže Tonda má furt hooodně práce,tak musím počkat a oleje mě to bere cca 0,3l na 1000km což je dle bmw v pořádku no bez flašky oleje bych nikam nejel. O starýho f 650 jsem za dva roky provozu nedolil ani deci,nezaznamenal jsem jediný detonační hoření a to ta motorka jezdila furt 5-7tisíc otáček. Na údržbu nejlepší a nejspolehlivější moto.
No s tím kardanem jste mi teda udělali radost...
Zjistil jsem, ze mam asi 3mm (nahore na kole) vuli v kardanu. Puvodne jsem myslel, ze je to lozisko, nez jsem nasel tohle vlakno a opravdu je vule v uchyceni hrusky. Kontramatku jsem sundal (po nahrati), ale cerva se mi nedari povolit ani po nahrati. Bud ho musim nazhavit uplne do ruda nebo zabrat vetsi silou, ale to mi zase nestymuje s tema 10Nm, kteryma se ma utahovat. Je v tom nejakej jinej figl?
Jo a jeste jedna vec, kamarad s 1150 Adventure Dual ABS ma i po vymene velkyho loziska malou vuli, asi tamtez, ale polovicni nez ja (1-2mm). Navic se mu hrozne hreje zadni kotouc. V servisu mu rekli, ze musi koupit novou hrusku, protoze ulozeni loziska je vymackany a lozisko slo do hrusky lehce vmacknout. Je to bezna zavada a opravdu se kvuli tomu muze hrat zadni kotouc ikdyz vubec nebrzdi, tak po 20km uz zasyci, kdyz na nej plivne.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Jde taky o to čím to kdo zalepil, alá lepený to má bejt nerozebíratelným Loctitem, kterej má povolit při 150°C. Jenže vem si, že ta hruška je kovová (teď nevím jestli to není dokonce hliník, už jsem dělal před pár lety), takže to teplo od nahřívání velice dobře odvádí/rozvádí. Takže to nahřejvání je potřeba fakt fest a hlavně dlouho.
A co se týká výměny ložiska. Jedna věc je vyměnit ložisko a druhá je, že se to pak musí vymezit. Mě po výměně ložiska taky vůle zůstala a bylo třeba to uložení vymezit.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
MotoPaja> diky, takze jsem byl asi jen netrpelivej Je potreba to asi dukladne nahrat z obou stran, co? No nic, predpokladam, ze to neni kriticka vec a par tisic do zimy to vydrzi.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Tak jsem se bavil s kamaradem a ten prej ten cep nahrival 20 minut Ma mit 160 stupnu, takze to jsem urcite nemel. Nastesti jsem za to nevzal silou, to bych urcite serval zavit. Takze vezmu turistickej varic a tim to ohreju a pujde. Locite 2701 na lepeni zavitu je predpokladam spravne, zadna zmena behem let nenastala.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999