vorel napsal(a):
Vlaďo, co je podle tebe vhodná guma dopotenciálně morkých oblastí?
Mimo dovolenou jezdím :
vpředu BF Goodrich cross and go 100/90/19 - nájezd při otáčení 6000+ aby ještě fungovala (bez otočení tak 4500+)
vzadu MEFO Stonemaster 140/80/17 - nájezd bez otáčení 5000+ aby ještě fungovala
Spokojenost v terénu, na silnici to není zázrak. Tohle se opravdu vlní a hučí.
E10 je proti tomu komfortní silniční guma.
Nic jiného jsem na GSA nenašel. Předek jde nahradit kde čím např Michelin AC-10 jen tam nemám vyzkoušený nájezd. Zadek ničím jiná chlupatice aspoň 140/19 prostě není.
Ja pouzivam jak pise Vlada vzadu Stonemaster a ve predu Michelin AC 10, najezd nejsem schopen sledovat, ale ted mam E10 a brzy zase budu prevlikat, nebot jak zacne byt vlhko tak se na nicem v terenu nechytas. Jinak pro me pri tomhle prechodu jsou E10 idealni silnicni gumy se kteryma se nebojim v lete odbocit mimo cestu. Je pravda ze na te terenní kombinaci se asfaltu vyhýbam a kdyz musim tak hlavne ten predek pri brzdeni a zataceni neni noc moc. Myslim že idealní kombinace je mit dvoje kompletní kola, jedny na Touranckách a druhy na spuntech, prehozeny je to za 10minut a podle potreby si vzdy budes uzivat.
Snad pristí rok bude E9 v našem rozmeru, takze myslim že i to je docela kvalitní guma do terenu, pak už jen vyresit predek, protoze predek od E9 je nepouzitelny, ale ja uvazuji ze predek od E 10 ted zkusim s tim ostrym zadkem (Masterstoun) a uvidim
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
sice je to vlákno hlavně o Mitasu, ale protože vlastně všichni píšou o různých ověřených volbách, přicházím se svou troškou do mlýna, hlavně o špuntech
asfalt:
je mi celkem fuk, zda mám Tourancky obyčejné nebo EXP, Conti trail, Pirelli, Bridgestone - považuji je v podstatě za rovnocenné volby na rychlou/naloženou/evropskou vyjížďku
špunty:
v podstatě mne nezajímá hardcore výkon v blátě, v písku, proto se nezajímám o volby výkonné v těchto terénech
můj způsob výletů do neznáma je sice někdy i s pískem, ale nevadí mi, že se u toho víc nadřu (a zpotím, spadnu, potlačím), je pro mě důležitější, že mohu dojet na místo "po svých", čili bez vleku a pokud možno bez přezouvání
na loňskou cestu do Maroka jsme měli Karoo T nebo TKC80 naloženy na motorkách a přezouvali v Maroku. Při cestě nazpět jsme ale měli tolik naspěch s honěním trajektů, že nebyl čas na přezouvání a dojeli jsme domů na špuntech (a celkem nové asfaltovky naloženy a pořád mi zabíraly místo)
proto letos do Sýrie/Jordánska jsme se domluvili jinak: pojedeme na ěpuntech rovnou, ale budeme je trochu šetřit po asfaltu
Volbou je zcela bezkonkurenčně TKC80 díky daleko lepší kilometráži a přestože je povoleno do 160km/h, budeme se snažit nepřesahovat často 120km/h, leda vyjímečně, při předjíždění apod.
Tak jsme také udělali a celá cesta (myslím kolem 6.000km) bez jakéhokoliv problému a strachu o výdrž. No a když jsem přijel na ještě docela nových TKC80 a začínalo léto, což u nás neprší (a tedy neriskuji na mokrém povrchu, protože žádné špunty nejsou na mokro nijak bezpečné), rozhodl jsem se nepřehazovat gumy a dojezdit léto na špuntech. I tady jsem se držel stejného omezení do těch 120km/h s vyjímečným překročením. Minulý víkend jsem odjel plně naložen s manželkou (a šampóny, gely, mastěmi, lotions apod!!) na víkend. Věděl jsem že pojedu 300km tam a 300km zpět po dálnici kolem 180km/h a dalších asi 200km po horských úzkých cestách (asfaltových) a moje pomalu končící TKC80 bych při tomto způsoby jízdy asi roztavil už při cestě tam (plus horký asfalt při 40tistupňových vedrech, která nyní panují). Proto jsem s těžkým srdcem přezul na asfaltky vlastně kvůli tomuto výletu. Nemohl jsem si ale odpustit vyfotit pro fórum v pneuservisu sadu TKC80 deset minut před jejich sundáním
Doc přiložený následující obrázek:
[160.12Kb]
Upravil Doc dne 18.08.2010 20:05
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[159.35Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[140.14Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[154.51Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[162.2Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[164.94Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
a pokud bych byl tady doma a jenom domov-práce a vůbec, jenom v okolí, jsem si jistý, že měly před sebou dobré dva tisíce ještě....
tlaky které byly použity po celé 4 měsíce :¨
vpředu 1,6-1,7, vzadu 1,8-1,9
je pravda, že asi za to moc netahám, pokud jsem na špuntech, ale nijak mi nevadilo, že na daleké cestě a naložen do Blízkého Východu jsem se držel do 120 a doma v běžném všedním dni ani víc nepotřebuji, čili nebylo nijak ke škodě věci, ani jsem netrpěl, naopak peněžence to udělalo dobře (bez pokut)
hlavně si na špuntech pošusňávám pohodlnost a odpružení, což je po městě s kanály a dírami fajn věc, dobře se vyjíždí na chodník (tady motorky parkují většinou chodníku)
jistě existují ostřejší gumy, ale domnívám se, že TKC 80 je fajnový zlatý střed, pokud se nepřehání rychlost. Potom s nimi ujedeš celou adventure dovolenou a zpět. Možná se trochu zapotíš v hlubokém písku, ale do šotoliny a tvrdé pisty je to super a vydrží zatraceně!!!!
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Doc : takhle vypadaj Tvoje TKC po 6000km? jak jen to děláte... Já nejezdim žádnou střelbu a ať jsou to TKC nebo E10,tak stejnak mě prdlajs vydržej
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Kubrt napsal(a):
Doc : takhle vypadaj Tvoje TKC po 6000km? jak jen to děláte... Já nejezdim žádnou střelbu a ať jsou to TKC nebo E10,tak stejnak mě prdlajs vydržej
NIKOLI!!!!!!!
gumy mají najeto 12.500km tak, jak je vidíš
(6.000km výlet plus zbytek doma)
Upravil Doc dne 18.08.2010 20:01
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Kubrt napsal(a):
Doc : takhle vypadaj Tvoje TKC po 6000km? jak jen to děláte... Já nejezdim žádnou střelbu a ať jsou to TKC nebo E10,tak stejnak mě prdlajs vydržej
NIKOLI!!!!!!!
gumy mají najeto 12.500km tak, jak je vidíš
(6.000km výlet plus zbytek doma)
Tak to už tuplem nechápu.vy jste kluci asi kouzelníci,nebo co *pissed*
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Táta je obouval před Albánií (TKC) a zatim maj najeto cca 4000 ve dvou s nákladem. Šacoval bych je tak na 8-10000 takže je spkojenej a na takovejhle vejlet je to nutnost. Já si na Touranckách užil podstatně víc "srandy"
jardajerman@seznam.cz
když vidím doc-ovi fotky a nemám důvod si myslet, že kecá a vidím co najedou TKC tady tak mi přijde že jsou to dvě různé gumy :-) asi je do řecka vozí z jiné fabriky. Prostě gumy vydrží každému jinak, vliv má jezdec, moto, provozní teploty i povrch po kterém se jede. Příští rok to udělám jinak obuju na obě moto dvě různé sady a na stejné trase udělám srovnávací testík.
P.S: docu tvoje volba přesně odpovídá tomu kde a co jezdíš. Guma jako TKC nebo E10 je přeně na tohle dělaná, holt my jsme víc na sever kde v létě prší a jsou povodně tak proto to věčné laborování
Upravil vlada-adv dne 20.08.2010 10:38
Kubrt napsal(a):
Doc : takhle vypadaj Tvoje TKC po 6000km? jak jen to děláte... Já nejezdim žádnou střelbu a ať jsou to TKC nebo E10,tak stejnak mě prdlajs vydržej
NIKOLI!!!!!!!
gumy mají najeto 12.500km tak, jak je vidíš
(6.000km výlet plus zbytek doma)
Máš nebo měl jsi je taky made in Korea?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
nevim odkud byly a zustaly vyhozeny v pneuservisu, takze, se nemohu dodatecne podivat
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
mno....... stydel jsem se brat si je domu jeste po 12.500km, ale kdyby nebylo nutne je vymenit z duvodu jine cesty, urcite 2-3 tisice jeste mely
P.S. jinak...vsechno sedi!!!!
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic