to nevím... každopádně je to hovadina, protože
1, ikdyby ta motorka žádnou normu neměla, tak je to šumák, protože pro moto není žádní norma povinná ani dneska, natož v r. 1990.
2, v těch nových pravidlech je jasně uvedeno, že by na naší STK měli u dovozu z EU brát v potaz dokumenty z jiných obdobných zahraničních úřadů na úrovni STK (možná to je ten problém a místňáci si myslí, že jejich úrovně nikdo nedosahuje)
3, jejich databáze motocyklů je až od r.v. 2000 (nebo 1999) pokud se nepletu, takže co je vyrobeno dříve, mají jen zkontrolovat po stránce funkčnosti a nevysírat
ale evidentně si tady zase každej dělá, co chce...
hlavně že z borca vypumpovali 2 litry navíc
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
WanChuan napsal:
1) Ale no tak... Jistě že NOVE motorky mají emisní normu.
Od 2017 min. EUR4
do konce 2017 bylo možné prodávat a registrovat nové s EUR3 v rámci doprodeje starších modelů
Stejné to bylo s ABS nad obsah 125 ++
Proto také některé značky chytře protlačili novej model ještě na podzim/prosinec roku 2016 -))
Wan-Chuan
KRLESS!!!
Že mají nový motorky emisní normy PRO VÝROBU samozřejmně vím. Myslel jsem normy zhlediska STK. Tam to přece nikoho zajímat nemusí, protože se emise ani neměří a ekopoplatek se neplatí. Neříkej mi, že kdybych si koupil před 2 lety novou motorku (s euro 3) a teď ji šel registrovat, tak mi ji nepřihlásí
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
WanChuan napsal:
1) Ale no tak... Jistě že NOVE motorky mají emisní normu.
Od 2017 min. EUR4
do konce 2017 bylo možné prodávat a registrovat nové s EUR3 v rámci doprodeje starších modelů
Stejné to bylo s ABS nad obsah 125 ++
Proto také některé značky chytře protlačili novej model ještě na podzim/prosinec roku 2016 -))
Wan-Chuan
KRLESS!!!
Že mají nový motorky emisní normy PRO VÝROBU samozřejmně vím. Myslel jsem normy zhlediska STK. Tam to přece nikoho zajímat nemusí, protože se emise ani neměří a ekopoplatek se neplatí. Neříkej mi, že kdybych si koupil před 2 lety novou motorku (s euro 3) a teď ji šel registrovat, tak mi ji nepřihlásí
Ne neprihlasi. Mas doma spousty nahradnich dilu
Upravil servisak dne 06.03.2018 09:52
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Pokud by jsi dnes měl doma moto staré 2roky s tzv EURO3 a NEbyla by stále přihlášená.
Tak od 1,1,2018 ji standartní cestou nepřihlásíš. Standartní cesta = vemu potřebné doklady + trpělivost + čas a jdu na dopravku. Ovšem není to nemožné. Jen to bude chtít víc času a trpělivosti. Nebo štěstí na rozumného úředníka.
Kdo řeší papíry běžně ví o čem je řeč.
Prodej těhle motorek fungoval v tzv. Přechodném/Doprodejovém systému. Běžný zákazník to defakto nijak nepoznal. Hlavně když si nechával papíry vyřizovat prodejcem.
Pro prodejce a Importéra to znamenalo inventuru "...Starých..." kusů a nahlášení WINů na dopravku. Což byla teoreticky instantní smrt pro šedý dovoz.
Teď si nejsem jistej přesným datem, ale myslím, že čísla emisní normy se do techničáku píše u novejch od rv. 2002 měl by jsi u takových kusů v příslušné kolonce něco ve tvaru 2002/51/B atd. vždy podle toho pod jaký EU papír to spadá.
Ovšem chtít to po stoji z r.v. 1990.
No asi bych si to nechal dát od příslušného technika písemně. A následně to písemně řešil s příslušným nadřízeným orgánem.
Popřípadě bych ještě zkoušel Rozumnou cestou, aby mi ukázal co tam má být napsáno. A na "...Hloupého Honzu..." se nechal odsměřovat na příslušná místa.
Potažmo celý proces STK/převodu přerušit a jít natvrdo jinam.
Ovšem chtít to po stoji z r.v. 1990.
No asi bych si to nechal dát od příslušného technika písemně. A následně to písemně řešil s příslušným nadřízeným orgánem.
Popřípadě bych ještě zkoušel Rozumnou cestou, aby mi ukázal co tam má být napsáno. A na "...Hloupého Honzu..." se nechal odsměřovat na příslušná místa.
Potažmo celý proces STK/převodu přerušit a jít natvrdo jinam.
Wan-Chuan
KRLESS!!!
Borca jsem předem informoval, že může narazit na potížistu, viz problémy se zápisem do českého techničáku dat, který se v německým ani neuvádí a je k tomu potřeba ten COC list nebo jak se to jmenuje?... popřípadě ofocený techničák ze stejné motorky, která je v ČR už přihlášená (ale to stačí jen rozumným pracovníkům STK) . Vše potřebný s sebou měl a "mistr" na STK mu řekl, že to nejde a že bez emisí přes to nejede vlak. "hloupého Hoznu" dělal a oni mu řekli, že to za něj vyřídí přímo s BMW, ale naúčtovali si o 2tis víc.
A pokud jsem správně informovanej, tak podle nových pravidel, tam kde technickou začneš, tam ji musíš i dokončit.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Technik našel „…závadu…“ kterou dokázal za mrský peníz vyřešit a hned byl kšeft-))
Hlavně ať zákazník nezjistí, že jinde by to šlo za méně peněz nebo dokonce bez nich…
Ještě se stále dá najít pár STK kde můžeš tzv. „…Vycouvat…“
Samozřejmě nemluvíme o plečce ze které teče kde co a drží pohromadě jen silou vůle. Ale pouze o nějakých administrativních kolizích . Které rádi vznikají při přepisech nebo dovozech. Ať už chybějící údaj který jinde nikdo nechce nebo chybou kterou vytvoří samotný přepis. Z nepozornosti.
Takový příběh ze života…
Skůtr dovoz Francie. Při tvorbě Velkého Techničáku někdo na úřadě udělal chybu a zapsal rozměry pneu nějakého auta…
Nikdo si toho nevšiml až do další STK.
Kde pán šel s klidem na STK vše odevzdal a následně mu to technik zase vše včt peněz vrátil. Ukázal mu tu nepříjemnost. Popsal co s tím a kde má dělat a pak ať si zajde zase zpět k nim nebo klidně kamkoliv jinam.
A zase bylo o zábavu postaráno -)))
O jakou stanici STK jde? Abychom se podobným vyčůránkům vyhnuli. Za měsíc to musím absolvovat taky, kvůli nedostatku času bych to nejradši spáchal někde v Praze. Nějaký tip? Naposled jsem to nechával dělat na STK v Okříškách a pohoda, jen: pojďte si to odvézt, na mě je to moc vysoký .
Upravil xarrow dne 06.03.2018 10:35
Technik našel „…závadu…“ kterou dokázal za mrský peníz vyřešit a hned byl kšeft-))
Hlavně ať zákazník nezjistí, že jinde by to šlo za méně peněz nebo dokonce bez nich…
Ještě se stále dá najít pár STK kde můžeš tzv. „…Vycouvat…“
Samozřejmě nemluvíme o plečce ze které teče kde co a drží pohromadě jen silou vůle. Ale pouze o nějakých administrativních kolizích . Které rádi vznikají při přepisech nebo dovozech. Ať už chybějící údaj který jinde nikdo nechce nebo chybou kterou vytvoří samotný přepis. Z nepozornosti.
Takový příběh ze života…
Skůtr dovoz Francie. Při tvorbě Velkého Techničáku někdo na úřadě udělal chybu a zapsal rozměry pneu nějakého auta…
Nikdo si toho nevšiml až do další STK.
Kde pán šel s klidem na STK vše odevzdal a následně mu to technik zase vše včt peněz vrátil. Ukázal mu tu nepříjemnost. Popsal co s tím a kde má dělat a pak ať si zajde zase zpět k nim nebo klidně kamkoliv jinam.
A zase bylo o zábavu postaráno -)))
Wan-Chuan
KRLESS!!!
jj na motorce co jsem koupil já(Dakar 2001) zase nějakej kkt z úřadu napsal, že to má ABS. Přijel jsem na evidenčku, nic zlého netuše. Najednou přijde borec, že to nemá ABS a že to musí zapsat jako vadu. Na úřadě jim nemůžeš říct, že jsou banda neschopnech kktů, Tak jsem tam seděl celý dopoledne a čekal až jim BMW potvrdí, že ta motorka nikdy ABS neměla.
Naše prachy a čas tu úřednickou svoloč netrápí. Vypráskat i se šefíkama. A po včerejší demonstraci to vypadá, že by se mohla naskytnout příležitost vyhodit jich pár z okna
Upravil xarrow dne 06.03.2018 10:42
To o čem píšeš,že stojí 2tisíce je nejspíš výpis z DEKRY,dělá se to když schází nějaký udaje do čr tp. Je to naprosto standartní postup pro stk,kde se nechce technikovi hledat v jejich databázi podobnejch strojů,nebo je tam ještě neměli. Řešil sem to párkrát u skůtrů,ale věčinou jim stačila nějaká knížečka výrobce,co se válela pod sedadlem a opsal si z. Í rozměry,porovnal to se stajným skutrem,kerýho už tam někdo přihlašoval a hotovo. Technik,když nenspíše do protokolu z čeho čerpal udaje,tak za to může byt jeb.án od uředníka z magistrátu kde dělají dovozy. Už sem se s tym taky setkal...
Není to žádnej výpis z dekry. Píšu, že kontaktovali přímo českýho dovozce BMW, aby jim doložil, jakou emisní normu má BMW R100GS r.v 1990, uvedeno do provozu téhož roku... totální hovadina... toď vše
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
xarrow napsal:
O jakou stanici STK jde? Abychom se podobným vyčůránkům vyhnuli. Za měsíc to musím absolvovat taky, kvůli nedostatku času bych to nejradši spáchal někde v Praze. Nějaký tip? Naposled jsem to nechával dělat na STK v Okříškách a pohoda, jen: pojďte si to odvézt, na mě je to moc vysoký .
Jičín... konkrétně nevím, ale zjistím.
Dobrý zkušenosti jsou v Praze s SKT Bohdalec
Tím nechci říct, že tam projde olejnička... maká se tam dle přepisů, ale nejsou to tupý hovada a nehledaj problémy tam ,kde nejsou
Upravil Mr GS dne 06.03.2018 11:24
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak olejničku naštěstí nemám. Všechno je v pořádku, nechci se na tom zabít . Ale jde mi právě tady o ty "úřední" potíže. Taky ty předpisy neznám do detailu a hádat se s někým kdo má razítko, který potřebuju mě vždycky strašně sere. Nutí mě znát jejich práci do takovýho detailu abych podchytil včas jejich chyby. Oni jsou nepostižitelní, takže to stejně ve finále vždy platím já.
Zadarmo drazí
Upravil xarrow dne 06.03.2018 11:54
Celkem v dost věcech nemá ten pán pravdu. Absolutně neví co je to stavba a přestavba. Odvolává se na směrnici, která už dost dlouho neplatí atd.
Každopádně platí to, že pro konkrétní motorku platí předpisy, které platily k datu první registrace té dané motorky. To tam třeba vůbec nezaznělo.
www.STKBEZSTAROSTI.cz
Vikec napsal:
To o čem píšeš,že stojí 2tisíce je nejspíš výpis z DEKRY,dělá se to když schází nějaký udaje do čr tp. Je to naprosto standartní postup pro stk,kde se nechce technikovi hledat v jejich databázi podobnejch strojů,nebo je tam ještě neměli. Řešil sem to párkrát u skůtrů,ale věčinou jim stačila nějaká knížečka výrobce,co se válela pod sedadlem a opsal si z. Í rozměry,porovnal to se stajným skutrem,kerýho už tam někdo přihlašoval a hotovo. Technik,když nenspíše do protokolu z čeho čerpal udaje,tak za to může byt jeb.án od uředníka z magistrátu kde dělají dovozy. Už sem se s tym taky setkal...
Tak oprava, měl jsi pravdu. Šlo o výpis z dekry. Teď jsem dostal nový info. Osobně jsem u toho nebyl a mám to zprostředkovaně, tak sorry. Cena je tedy oprávněná, ale řešení ne.
Myslím si, že to bylo naprosto zbytečný, když šlo o emisní normu u tak starý motorky.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No právě podle té ceny sem soudil že jde o dekru. Nicméně ta emisní norma se zapisuje do TP vždy a u fšeho,je jedno jak je to starý atd. Není to,že by tam zapsali že je to euro 2,3,4 atd,je to nějaký číslo homologace,pod kterou to šlo do provozu a to se dělalo myslím vždycky,rozhodně v osumdesátejch a devadesátejchletech jo.
S tou dekrou je třeba počítat,pokud se jedná o trochu nestandartní motorku v čr.
Zatím, co jsem dostal informace od kamarádů vlastnících dvouventila a i jedna moje vlastní zkušenost říká, že vždy stačil ofocený techničák již přihlášené stejné motorky a z toho se to opsalo. Tady tomu to nestačilo a musel zaplatit za výpis z Dekry, kde je uvedený pochopitelně to samý, co na ofoceným techničáku, jen to stálo 2 tis a to mě pořád příjde jako blbost.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Techničák z jiný motorky použít nejde!!! Nejlepší je k motorce vzít originál manuál, kde je většina údajů a je klid. Vloni jsem si takhle přihlašoval R80 a s dovozovou STK a manuálem nebyl problém. Pak jen problém na Odboru dopravy, ale naštěstí se to dá už řešit jinde, takže taky pořešeno.
MALI napsal:
Techničák z jiný motorky použít nejde!!! Nejlepší je k motorce vzít originál manuál, kde je většina údajů a je klid. Vloni jsem si takhle přihlašoval R80 a s dovozovou STK a manuálem nebyl problém. Pak jen problém na Odboru dopravy, ale naštěstí se to dá už řešit jinde, takže taky pořešeno.
proč by nešel? Na STK si opsali z českýho techničáku stejný motorky údaje, který se v německým techničáku neuvádí.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA