Nicméně stále tu ještě máme rukavice z kůže rituálně zabitých zvířat, jinak bych tě pozval na kávu
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Supi napsal:
TomasTT, dakujem za vycerpavajucu odpoved.
Ta akcia na montaz - to bude nieco dlhodobejsie? Radsej by som to potom riesil v Aprili/Maji, ked uz bude teplo.
Chápu. Nevím jak dlouho to necháme - asi taky podle toho jak moc bude servisů. Počítali jsme s akcí s tím, že jak se zabookují termíny třeba do poloviny dubna, tak to ukončíme. Obětoval jsem na to cca 150h servisu které budou pro lidi zdarma, čili to zaplatíme my. Je to asi 25 pracovních dnů. Nejde to táhnout donekonečna - tolik se na tom nevydělává a i režijní cena mě stojí celkem dost peněz, takže můj odhad je objednávky do poloviny března s tím, že se ty montáže budou dodělávat do poloviny dubna. Pochopitelně to jde koupit kdykoliv s tím, že ta montáž se dá udělat kdykoliv během roku. Uděláme na tu montáž zdarma voucher a dá se použít klidně v květnu - to je pak jedno.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak pozor změna - dnes ráno mi přišla reakce od šéfa divize Touratech Suspension na dotazy ohledně servisů 2017 a kupodovu mi napsal, že konkrétně naše servisní středisko může nabízet dva typy periodických servisů tak, jako dřív - tedy podle uvážení servisního technika a dohodě se zákazníkem, jestli je nebo není potřeba měnit hlavní těsnící hlavu a případně ložisko v oku tlumiče. Touratech AG bude mít stejnou strukturu těchto servisů ale některá další servisní centra budou nabízet už jen tu nejdražší variantu bez možnosti výběru.
90900011 KOMPLETNÍ SERVIS po 30.000 km
bez výměny hlavního těsnění nebo ložisek/spacerů v oku:
Standardní cena: 3.350Kč bez DPH (4.050,- Kč vč. DPH) Speciální cena pro zákazníky Touratech Suspension zakoupeným od TT-CZ: 1.650,-Kč bez DPH (2.000,- vč. DPH)
90900012 KOMPLETNÍ SERVIS REVISION MONOSHOCK
po 30.000km vč. výměny hlavního těsnění nebo ložiska/podložek v oku tlumiče:
Standardní cena: 4.462,- Kč (5.400,- Kč s DPH) Speciální cena pro zákazníky Touratech Suspension zakoupeným od TT-CZ: 2.700,-Kč bez DPH (3.267,- vč. DPH)*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak to je potěšující zpráva, kdy Vám můžu tlumiče poslat na servis? Ještě by mě zajímalo jakej je doplatek v případě výměny pružin za tužší, práce + materiál
lysak napsal:
Co je na tom potesujiciho? Vcera stal komplet servis obou tlumicu 4800 a dnes 6500, nebo to chapu spatne? ...ja budu servis potrebovat pocitam po teto sezne tak to sleduju
Ohledne pruziny maji na strankach tuto cenu:
Výměna pružiny (silnější, slabší, nová...) - 2.209,- Kč (2.673,- Kč vč. DPH) + cena vlastní pružiny
Pri servisu to je stejne rozebrany, tak nevim jestli to plati....kazdpadne pruzinu mi na starem tlumici menil Zlabek asi za 300+ cena pruziny.
A třeba si už budeš moci vybrat z více servisních míst:-), zdravá konkurence je prospěšná....
Saturnin napsal:
Tak to je potěšující zpráva, kdy Vám můžu tlumiče poslat na servis? Ještě by mě zajímalo jakej je doplatek v případě výměny pružin za tužší, práce + materiál
Otevíráme poslední týden v únoru ale doufám, že dílna bude v provozu od 15. 2.
Tp přehození pružiny pochopitelně nestojí nic - práce, jen pružina jako taková. Napiš mi na mail co to je za tlumiče a co tam máš za pružiny
Upravil TomasTT dne 31.01.2017 16:21
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
lysak napsal:
Co je na tom potesujiciho? Vcera stal komplet servis obou tlumicu 4800 a dnes 6500, nebo to chapu spatne? ...ja budu servis potrebovat pocitam po teto sezne tak to sleduju
Ohledne pruziny maji na strankach tuto cenu:
Výměna pružiny (silnější, slabší, nová...) - 2.209,- Kč (2.673,- Kč vč. DPH) + cena vlastní pružiny
Pri servisu to je stejne rozebrany, tak nevim jestli to plati....kazdpadne pruzinu mi na starem tlumici menil Zlabek asi za 300+ cena pruziny.
Ne tak docela. Standardní servis stál o 150Kč bez daně méně než teď - teď je to 1650 bez DPH, bylo to to 1500. Velký servis s těsněním stál pět tisíc bez výměny ložiska v oku. Teď je to 6534 ale v ceně jsou i ty ložiska a spacery. Pokud nebude potřeba je měnit, tak se se zákazníkem domluvíme a odečteme to ale strukturu ceníku jsme museli udělat stejnou, jako jiná servisní centra TS.
Za výměnu pružiny, když se dělá servis, se neplatí pochopitelně nic víc než ta pružina jako taková a pokud by to bylo potřeba udělat bez servisu a někdo jí doveze, tak to opět pro naše zákazníky děláme zadarmo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
lysak napsal:
Co je na tom potesujiciho? Vcera stal komplet servis obou tlumicu 4800 a dnes 6500, nebo to chapu spatne? ...ja budu servis potrebovat pocitam po teto sezne tak to sleduju
Ohledne pruziny maji na strankach tuto cenu:
Výměna pružiny (silnější, slabší, nová...) - 2.209,- Kč (2.673,- Kč vč. DPH) + cena vlastní pružiny
Pri servisu to je stejne rozebrany, tak nevim jestli to plati....kazdpadne pruzinu mi na starem tlumici menil Zlabek asi za 300+ cena pruziny.
A třeba si už budeš moci vybrat z více servisních míst:-), zdravá konkurence je prospěšná....
Možná bys měl domluvit s Milošem vlastní reklamní sekci ne? Jak dlouho myslíš, že to budeš tajit a psát tady rádoby "nezávisle"?
Jinak proti zdravé konkurenci nic nemám. Nemám rád konkurenci, která nic vlastního neumí, jen chce prodávat něco, co jiná firma zavede na trh a investuje do toho peníze - protože je o to konečně zájem. Pochopitelně že chápu, že když někdo deset let prodává nějaký věci a odejde (nebo je odejit), tak se mu nechce zavádět něco nového, léta strkat prachy do marketingu a zavádění nových značek a nových věcí a je snadné začít s šedým dovozem. Naštěstí řada lidí nekouká jen jestli jim někdo dá o něco lepší cenu ale třeba na to, jak se k nim člověk chová a jak takový dovozce bude řešit podporu a záruku nebo její ztrátu, protože výrobci šedé (neautorizované) prodejce nechtějí. Kvůli tomu se evidují sériová čísla, registrační a záruční karty atd. Protože šedý dovoz v konečném důsledku není prospěšný ale jen devalvuje značku.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
lysak napsal:
Co je na tom potesujiciho? Vcera stal komplet servis obou tlumicu 4800 a dnes 6500, nebo to chapu spatne? ...ja budu servis potrebovat pocitam po teto sezne tak to sleduju
Ohledne pruziny maji na strankach tuto cenu:
Výměna pružiny (silnější, slabší, nová...) - 2.209,- Kč (2.673,- Kč vč. DPH) + cena vlastní pružiny
Pri servisu to je stejne rozebrany, tak nevim jestli to plati....kazdpadne pruzinu mi na starem tlumici menil Zlabek asi za 300+ cena pruziny.
A třeba si už budeš moci vybrat z více servisních míst:-), zdravá konkurence je prospěšná....
Možná bys měl domluvit s Milošem vlastní reklamní sekci ne? Jak dlouho myslíš, že to budeš tajit a psát tady rádoby "nezávisle"?
Jinak proti zdravé konkurenci nic nemám. Nemám rád konkurenci, která nic vlastního neumí, jen chce prodávat něco, co jiná firma zavede na trh a investuje do toho peníze - protože je o to konečně zájem. Pochopitelně že chápu, že když někdo deset let prodává nějaký věci a odejde (nebo je odejit), tak se mu nechce zavádět něco nového, léta strkat prachy do marketingu a zavádění nových značek a nových věcí a je snadné začít s šedým dovozem. Naštěstí řada lidí nekouká jen jestli jim někdo dá o něco lepší cenu ale třeba na to, jak se k nim člověk chová a jak takový dovozce bude řešit podporu a záruku nebo její ztrátu, protože výrobci šedé (neautorizované) prodejce nechtějí. Kvůli tomu se evidují sériová čísla, registrační a záruční karty atd. Protože šedý dovoz v konečném důsledku není prospěšný ale jen devalvuje značku.
Tak za prvé si nejsem vědom, že bych u Tebe kdy pracoval...a pokud na někoho narážíš, tak bys měl jmenovat...
Za druhé,info o tom, že na Obchodu ENDUROŠKOLA se mnou spolupracuje Milan Holý nikdo netají....Milan si jede svou lektorskou část, já obchodní.
Za třetí co se týká servisu tlumičů, jsem měl na mysli tohle:
A Tvoje strkání peněz do marketingu jako dovozce do ČR, kterým se tak rád oháníš, je jedna z věcí, které by dovozce měl dělat. Za to má provize od jednotlivých dealerů....
Co by však asi dělat neměl, je říct někomu, kdo slušně přijde, že chce prodávat zboží, které dovážíš a máš na něj zastoupení pro ČR, že mu ho neprodáš, protože má krám blízko Tebe a byl by ti tedy konkurencí...
Netuším co je podle tebe šedý dovoz, protože podle pravidel EU jsem oprávněn prodat jakékoliv zboží v EU zakoupené kdekoliv v EU.
A nemůže to omezit ani záruku ani jiná práva konečného zákazníka, jak o tom rád vyprávíš...
Já osobně jsem za Tebou přišel dvakrát, že bych rád prodával v obchodě věci od KLIM a žádal, abys mi ho dodával jako dovozce do ČR. V obou případech jsi řekl NE.
Máš na to právo a je to Tvé rozhodnutí.
Já mám právo koupit jinde, u svého dodavatele a prodat to komu a kde budu chtít.
Když to vezmu do detailu, tak jsi úplně stejný šedý dovozce např.výfuků Remus, ráfků Excel, MSR, Thermarest atd, jelikož je nebereš od importéra pro ČR, ale kupuješ je od dodavatele v Německu.
Progranit:
Tohle je téma o Touratech Suspension ale budiž..
Remus kupujeme od dovozce v ČR, Garmin, Leatherman, Interphone, NikWax a spoustu dalších věcí taky. Excel neprodáváme samostatně ale kola s výpletem a středy od Haan Wheels speciálně pro TTAG, která Touratech AG může prodávat všude na světě a v případě, že něco prodávat nesmí (třeba Rukku) to od nich neprodáváme. Obecně není důvod prodávat od TTAG nic, co můžeme kupovat od dovozců - pokud ty věci vůbec chtějí prodávat.
Ano, naprosto jistě - EU chce aby se všechno prodávalo všude ale výrobce a jeho prodejní síť nemusí takové prodeje podporovat. Viz servisy navigací koupených v Itálii a prodaných v ČR apod. Problém potom je, že zákazník, který si myslí, že kupuje výrobek určený pro ČR je naštvaný, že mu ho místní servis nechce opravit v záruce. Takže to nepochybně ovlivňuje záruku a podporu konečného zákazníka, který byl tím prodejcem uvedený v omyl - zejména když typicky webshop nemá peníze na to, aby tu věc nechal opravit tam, kde jí koupil a zaplatil kurýrem dopravu. V některých zemích EU neplatí nic jako je naše 30 denní doba pro servisy, považují to za nesmysl. Garmin v Německu servisuje naprosto normálně za 60 dnů a v sezóně i déle. Takže nabízet servis do 30 dnů včetně dopravy při nákupu ze zahraničí u nás je nesmysl. Nicméně jedna věc je nepopiratelná - i když EU podporuje prodej všeho všude tak současně uznává práva na použití ochranných známek a dalšího duševního vlastnictví, takže jenom použití loga obchodem bez prodejní smlouvy na webshopu je protiprávní. Jinak není nic snadnějšího než začít prodávat přesně to, co už někdo léta prodává. Proč se namáhat s něčím novým že? To platí obecně o některých dalších prodejcích a webshopech. Prostě se vezme katalog a jede se jedna položka po druhé.. Jinak Klim má podmínku 100 mil nebo 100km mezi prodejnami i v zemích, kde je objem prodejů 20 násobně vyšší než v ČR.
K těm tlumičům - zcela jistě jsou a budou firmy nebo jednotlivci, kteří "opraví" cokoliv a pokud to je po záruce, tak je to jen na rozhodnutí majitele toho výrobku, kde a kým si to nechá "opravit". Pokud ten odborník nemá přístup k náhradním dílům, nemá ani informace, jak je který tlumič plněný atd, tak jak asi takový servis bude vypadat? Proto výrobci nechtějí, aby tlumiče WP servisoval někdo, kdo repasuje neservisovatelné Kayaby nebo Sachsy a dával tam gufera, která můžou vypadat identicky jako originály WP ale nejsou. To samé Touratech Suspension a nejspíš kdokoliv další, komu na té značce záleží. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Chces tedy říct, ze pokud si nekdo objedna u tt vyfuk nebo y svod remus, misto abys vyfuk objednal v nemecku a mel ho do týdne na prodejne, posles objednavku do bikerscrown? A thermarest a msr stany nebo vařiče kupujes taky u ceskeho dovozce? Jiste ze ne, je jednodussi to kupovat od jednoho dodavatele. Tedy šedý dovoz. Kdyby mel muj dodavatel zakaz prodavat do cz, tak mi nepotvrdi dealerskou smlouvu.
A jak se zachováš, když ti dovozce odmítne prodat?
A těch 100mil u KLIMu je tak možná pro USA... ne Evropu.
Ano, pokud to je možné, bereme výfuky v BC. Protože nemají nikdy nic, bereme je na sklad, třeba 3ks na AT tady mám od nich. U některých věcí, nesmí TTAG prodávat do určitých zemí a taky to neprodají a u určitých můžou prodávat svým prodejcům kdekoliv na světě. A budeš se divit ale MSR neprodáváme ani stany ani vařiče a kdybych měl na to zákazníka, tak to zkusím nejdřív v ČR protože na to není téměř žádná sleva. Právě kvůli tomu jsme museli udělat druhý webshop kde máme věci od českých dovozců.
Nevím kdo je tvůj dodavatel ale třeba u Klimu žádný prodejce nesmí prodávat jinému prodejci (B2 bez autorizace Klimem. Takže my máme nového prodejce a museli jsme ho autorizovat a nechat si potvrdit, že mu smíme dodávat.
Ale nejpíš to zjistíš až budeš poprvý řešit reklamaci.
Jinak jednání stylem "buď mi to dáš nebo to začnu tahat z ciziny" není jednání a to jsem taky řekl Milanovi, že to je důvod, proč s váma nechci nic dělat.
Někteří jiní jednají úplně jinak a dá se s nimi domluvit a kupodivu i na věcech, co jste mohli mít naprosto exkluzivně. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
trochu to od téma tlumicu zklouzlo nekam uplne jinam ale nerikam ze to není zajimave.
Zvlastne pro mne nezasvěceného to téma obchod docela koukam jak to funguje.
Dulezite je aby na konci byl vždy zakaznik a jeho dobro a pak snad budou všichni spokojeni
Drzim palce jak TT tak i Milanovi
No jo, trošku výměna názorů mimo téma.
Blbý je to, že když si lidi myslí, že kupují něco od prodejce, který se tváří jako že je "autorizovaný" a pak mu dovozce nebo servisní centrum odmítne tu věc opravit, tak je naštvaný ne na toho prodejce (protože se nachytal) ale na tu značku jako takovou. Když si koupíš iPhone od ruského překupníka, který je tahá z USA, tak celkem logicky nemá v Evropě podporu, neopraví ti to a pokud ano, tak za plnou cenu. Pokud je to z Evropy a ten prodejce zajistí servis podle našich podmínek, tak je to víceméně jedno ale i když pak člověk takovou věc prodává, tak pokud je z "paralelního dovozu", "šedé distribuce" nebo "alternativních prodejních kanálů" - (říká se tomu různě ale princip je stejný), tak to nemá stejnou hodnotu jako když to je zboží z oficiální distribuce. Nikdo už ani nezkouší reklamovat navigace dotažené z ciziny. Před třeba 5 lety toho byly fůry, skoro každý týden někdo zjišťoval jestli jde přehrát firmware nebo dodělat čeština do navigace z USA a jestli jde zadarmo vyměnit baterka v navigaci z Anglie apod.
Drahé oblečení nebo tlumiče jsou to samé. Výrobce nechce, aby dealer v zemi, kde může legálně řešit servis 90 dnů prodával do země, kde je zákonná povinnost 30 dnů, třeba proto, že podmínky pro prodejce v té zemi jsou jiné právě s ohledem na ty zákony a počítá se s nějakými procenty na kurýrní dopravu tak, aby se to stíhalo. Výrobce nechce, aby tlumiče "opravoval" člověk, který na ně nemá školení (mimochodem placené), nemá originální náhradní díly atd. Je to jak jsem psal - obyčejný O-kroužek z číny a z Itálie vypadá naprosto stejně, jen ten italský má třeba chybovost resp. nevejdou se do tolerance pod 0.01% a ty čínské 3%. O nic nejde, vždyť by jen vytekl tlumič. Ale všude se napíše "vytekl mi tlumič XZY" ale nenapíše se, že ten tlumič servisoval někdo, kdo servisuje tak, že "olej dolévá odhadem podle zkušenosti". Třeba to udělá za pětistovku, to netuším ale ve finále to poškozuje tu značku, pokud se něco stane. Když se nám zatím s tlumičem cokoliv stalo, tak jsme zařídili že přímo výrobce poslal okamžitě náhradní přímo do těch zemí, kde někdo zůstal viset - Albánie, jižní Amerika.. A platili to oni, postarali se o to. Pokud tam někdo bude s tlumičem bůhvíodkud a servisovaným bůhvíkým, tak kdo by pak zaplatil ty výdaje v případě, že se ukáže, že tam byl jiný olej nebo jiný tlak apod. Ale o tom se těžko diskutuje s někým, kdo to chce "dělat za každou cenu" protože proč by měl dělat něco jiného, když se tohle prodává a někdo jiný to na trhu rozjel. Je spousta značek, které tady nemají zastoupení nebo se neprodávají protože jejich dovozce na to kašle. Ale to je práce na dlouho. Snadnější je šáhnout po tom, co je hotové.
Hoši a tak jste se měli rádi. Je mi z vás smutno. Omlouvám se za plevelení vlákna, musel jsem.
Upravil joe dne 01.02.2017 12:45
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
[quote]TomasTT napsal:
Ano, pokud to je možné, bereme výfuky v BC. Protože nemají nikdy nic, bereme je na sklad, třeba 3ks na AT tady mám od nich. U některých věcí, nesmí TTAG prodávat do určitých zemí a taky to neprodají a u určitých můžou prodávat svým prodejcům kdekoliv na světě. A budeš se divit ale MSR neprodáváme ani stany ani vařiče a kdybych měl na to zákazníka, tak to zkusím nejdřív v ČR protože na to není téměř žádná sleva. Právě kvůli tomu jsme museli udělat druhý webshop kde máme věci od českých dovozců.
Nevím kdo je tvůj dodavatel ale třeba u Klimu žádný prodejce nesmí prodávat jinému prodejci (B2 bez autorizace Klimem. Takže my máme nového prodejce a museli jsme ho autorizovat a nechat si potvrdit, že mu smíme dodávat.
Ale nejpíš to zjistíš až budeš poprvý řešit reklamaci.
Jinak jednání stylem "buď mi to dáš nebo to začnu tahat z ciziny" není jednání a to jsem taky řekl Milanovi, že to je důvod, proč s váma nechci nic dělat.
Někteří jiní jednají úplně jinak a dá se s nimi domluvit a kupodivu i na věcech, co jste mohli mít naprosto exkluzivně. [/quot]
.. myslím že tato debata nemá cenu....
Když jsem za Tebou přišel s tím co chci tak jsi řekl NE. A když jsi mi to řekl i na druhem jednání po třech měsících .....tak jsem se zařídil podle toho. Sám jsem se snažil s Tebou domluvit a to dokonce dvakrát. Víc už dělat nemůžu...
Jasně je na Tvém přístupu vidět, že tam kde jsi importér, tak se snažíš aby se pravidla dodržovala a tam kde ti to vyhovuje sám šedý dovoz využíváš.
Upravil progranit dne 01.02.2017 14:11
Progranit: to, že v katalogu Touratech je milion věcí neznamená, že je tady všechny prodáváme. Vařiče MSR neprodáváme vůbec, stany prodáváme z vlastní distribuce a většinu kempingového vybavení už máme v OEM edicích speciálně pro Touratech a jeho prodejní síť (třeba židličky Treo). Ručníky PackTowl jsme nahradili N-Ritem z české distribuce už před 2 roky. Zrovna mě upozorňovat na šedý dovoz není úplně trefný, protože co jde, bereme radši od dovozců. Nebo všechno, co se prodává víc než jeden kus za tři roky. Sidi, Motobatt, ProGrip.. I když máme vlastní OEM verzi Ariete, tak skla do nich beru od dovozce atd.
Ano, když jsi za mnou přišel v době, kdy tady Milan normálně pracoval, řekl jsem ti co by šlo a co si myslím že je nesmysl. Vím, jak "skvěle" to zničila Rukka tím, že otevřela dvě prodejny v jednom městě. Výsledkem je, že přišli o docela fungujícího dealera, který jim dělal statisícové předobjednávky, protože nás prostě nebavilo neustále dělat konkurenční nabídky lidem, kteří přejíždí těch 7km mezi prodejnami a zkouší jestli jim člověk dá o 1% víc než dávají "ti druzí". Nabídl jsem ti spolupráci na offroad programu, kde by se dalo perfektně rozdělit pole ale tys chtěl jen jeden vybraný typ výrobku pochopitelně.
Na tak malém trhu jako je tady, je prodejna pár desítek kilometrů vedle to samé, jako kdyby to v Mnichově měli přes ulici. Jinak jsou výrobci a výrobky, kde se počítá s prodejní sítí dealerů a prodejců a jsou výrobky, kde na to prostě nejsou marže ani systém prodeje.
hele, kucí, nás to fakt moc nezajímá. každej nakupujeme tam kde je dobrá cena a zkušenost s prodejcem, že k tomu bude i podpora. interní regule stejně moc nefungujou a je to tak dobře. stejně jako kdysi jeden zavedl značku Klim, investoval do reklamy a když o to začal bejt zájem druhej mu přímý zastoupení z pozice síly přebral, že.
sorry jako.
říkám si hurikán