Důra je u Karla Prokopa, českého guru přes elektroinstalace. Drákula řídila Důru a užila si to, já jel za ní i přední Mondeem. Ale i to bylo dobrý, Důra je zezadu, ale hlavně zepředu, děsně sexy:-).
Cestou jsme u místního člena Marka vyzvedli další hrnek s logem a sadu samolepek "Explorer" do interiéru i zvenku, díky moc, Marku!!!!!
Ke Karlovi jsme přijeli před pátou, zrovna se vrátil z vyjížďky s partou čtyřkolek, potěšilo nás, když nahlédl do Důry a uznale poznamenal "Vy jste se toho teda nebáli...". Prolezli jsme auto, ujasnili si co je potřeba, pak to nacvakal do počítače, opět jsme si u auta odškrtali všechny body, jestli se na nic nezapomnělo, prostě profík. Pak jsme se chtěli loučit, ale rozdělal víno a tak jsme seděli a kecali o motorkách, létání, zbraních, autech, o životě... Bylo to prima...
Práce bude víc než jsme čekali, během diskuse se objevovaly další možnosti, třeba příprava na vnější osvětlení, možnost nádrže na odpadní vodu pod autem, zásuvky v různých místech atd., takže se to trochu prodraží a prodlouží, ale do Velikonoc by mělo být hotovo. Tak nám držte palce...
Potýkám se s pneumatikami, na autě jsou 235/75-R15, ale v TP 255/70-R15. Po delším pátrání jsem přesvědčen, že správné jsou oboje, ale získat potvrzení od neexistujícího dovozce nelze. Naštěstí mi kamarád, majitel pneuservisu, nabídl širší pneu za zajímavou cenu a bývalý majitel si odkoupí pneu z auta. Přijdu jen o bílý pruh a budu se muset smířit se širšími pneumatikami. Měl jsem strach z rozměru kol, ale bývalý majitel dával užší pneu na originální ráfky, na kterých byly předtím širší gumy, takže rozměr vyhovuje.
Dáša nakoupila výbavu do kuchyně, podložky do zásuvek atd., já zařídil pneumatiky a objednal aretační prvky aby se v zatáčkách neotvírala lednice. Auto by mělo být hotové těsně před Velikonocemi a to chceme dát zkušební Slovensko, tak se část výbavy řeší teď, aby se jen naházela do auta a já v předvečer odjezdu dodělal jen pár drobností.
Jsem zvědavý na elektroinstalaci, řešili jsme i drobosti jako plynulou regulaci intenzity vnitřního osvětlení (LED diody jsou na plný svit ostré), umístění zásuvek, jedna 12V bude i zvenku na pravé straně, druhá, na sprchu, vlevo uvnitř u okna, další v kufru atd. 220V zásuvky budou funkční jen při připojení na vnější přípojku, popř. bude k dispozici 220V z malého, úsporného měniče (nabíjení baterek foťáků, dronu atd.). Bude provedena příprava na venkovní světlo, ale fyzicky se bude montovat po instalaci markýzy, možná půjde o pás LED nalepený na těleso markýzy, ovládání bude na dálkáč a intenzita s regulací. Také jsem zvědavý, jestli bude šance umístit odpadní nádrž pod auto, tím by se vodní hospodářství dost zjednodušilo a čisté vody by mohlo být víc.
Taky plánuji ho navštívit, abych s ním zkonzultoval a případně nechal udělat elektro v Tatře....
Bude to trochu složitější(12,24,230),ale to nevadí...tady jde o zkušenosti a nápady a ty tady asi budou...
Upravil progranit dne 14.03.2016 17:50
Pocitu, že Karel je nejlepší expert v republice, jsem nabyl ještě předtím, než jsem se s ním setkal. Setkání to potvrdilo, výpočty sype z rukávu, umí se správně zeptat, poradit, doporučit nebo naopak nedoporučit, několik jeho rad jsem si předtím neuvědomil a přitom to jsou logické věci. O konzultace ho žádají i firmy jako KRS a jiné. Asi je fakt dobrý...
U mého auta je mj bezva, že obě baterky, startovací i nástavbová, budou inteligentně propojeny. Po připojení na vnější zdroj elektřiny se začne nabíjet nástavbová a když se nabije, začne dobíjet startovací. Naopak, startovací nedopustí, aby ji něco vyšťavilo tak, že by nemohla nastartovat. Po nastartování nabíjí alternátor nejprve startovací (pokud je to potřeba) a pak se přepne a začne dobíjet nástavbovou. A do tohohle inteligentního okruhu je zapojena ještě lednice, největší spotřebič, bude se průběžně vypínat nebo se zeslabí její výkon, pokud auto nebude připojeno na vnější zdroj a nástavbová baterie by se blížila kritickému stavu, který by ji poškodil. Je to docela věda, pro znalce asi běžná věc, ale já, který se s elektrikou moc nekamarádí, jsem nadšen...:-).
Já mám lednici de fakto pořád na plyn...na elektro leda v kempu na přípojce.
Jinak Prokop umí...
Na velikonoce vyrážíme s kamarády, jeden pozítří jede pro staronového Hobbíka v krásném stavu...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik - já mám lednici na 12/220, bylo to pro mne jednodušší. Kdybych měl plynovou, potřeboval bych velkou plynovou bombu, a já šetřím každé kilo a krychlový decimetr, nehledě k nutnosti odvětráním, nebo plynová lednice nepotřebuje odvod spalin a přívod vzduchu? Do větší obytky je ale plynová lednice určitě super. Kam jedete na Velikonoce? Pokud bude Důra hotová, rádi bychom dali Slovensko, máme tam kamarády mototuristy i rodinu. Slovensko je můj druhý domov a navíc je tam krásně...:-).
...kamarád si dnes dovezl nádherného Hobbíka 440 model 2004 ve stavu 1A...zatím jsme domluveni, že bychom vyrazili ještě s dalšími kamarády (TEC 390) do Sedmihorek chodit do skal, snad bude rozumné počasí...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
dobrovolne se priznam ke slintani nad timhle vlaknem (a Ivane gratulace, je to cele fajn), od zacatku, a s dovolenim se pridam s dotazem na Remuse kdyz tu ted vidim toho MB:
- rozhlizim se take po nejakem 4x4 zakladu a unimog je srdecni volba, nicmene me odrazuje ta nejvyssi konstrukcni rychlost 89km/h (cimz padem je problem s dalnici)
- mate nekdo zkusenost ze nektere starsi (nebo to jde i u noveho, podobne jako treba u voziku, stejnej kus ale ruzne papiry dle dohody s vyrobcem ??) verze maji povolenou (papirovou) vyssi ?
nejak se nemuzu smirit s tim ze by nekdo udelal takovouhle paradu a pak se s ni nekam do ciloveho offu (bohuzel z CR to vzdycky "kousek" je) musel kodrcat mimo dalnice, respektive me by se to moc nelibilo .....
a v MB mi tvrdili ze je to proste takhle homologovane a ze to jeste nikomu na offobytnak neprodavali, ale priznam se ze sem to absolvoval jen zkusmo jednim telefonem, nijak do hloubky
xylem napsal:
dobrovolne se priznam ke slintani nad timhle vlaknem (a Ivane gratulace, je to cele fajn), od zacatku, a s dovolenim se pridam s dotazem na Remuse kdyz tu ted vidim toho MB:
- rozhlizim se take po nejakem 4x4 zakladu a unimog je srdecni volba, nicmene me odrazuje ta nejvyssi konstrukcni rychlost 89km/h (cimz padem je problem s dalnici)
- mate nekdo zkusenost ze nektere starsi (nebo to jde i u noveho, podobne jako treba u voziku, stejnej kus ale ruzne papiry dle dohody s vyrobcem ??) verze maji povolenou (papirovou) vyssi ?
nejak se nemuzu smirit s tim ze by nekdo udelal takovouhle paradu a pak se s ni nekam do ciloveho offu (bohuzel z CR to vzdycky "kousek" je) musel kodrcat mimo dalnice, respektive me by se to moc nelibilo .....
a v MB mi tvrdili ze je to proste takhle homologovane a ze to jeste nikomu na offobytnak neprodavali, ale priznam se ze sem to absolvoval jen zkusmo jednim telefonem, nijak do hloubky
diky
Vsechno jde, jen se nesmis ptat prodejce. To auto se da homologovat jako specialni obytny. Takze bez tachografu a bez omezovace. Presne tak mam MB Vario 4x4 7,5t.
Bavil jsem se s jednim majitelem na cestach a jeho Unimog jezdil max 135 a cestovka 115kmh/2700ot.
Ovsem mel ten silny motor, myslim 265hp. Dale rozvor 4200mm a hlavne rychle prevody. Dale nemohu opomenout rozmer kol. Aut s podobnou specifikaci je jako safranu.
Jednou jsem nasel nemecke stranky kde to bylo podrobne popsano ale zaboha to nemuzu najit.
Momentalne zvazuji zalozeni zivnosti v tomto specialnim segmentu.
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
Levnejsi varianta je koupi stary armadni Unimog. Kolem roku 1990, cena bude cca 20 000€ ale smiris se s tim, ze to mozna pojede kilo. Hele ja hodne cestuji po zavodech. Rychlost 100 podle gps je naprosto dostacujici. Podle me je dulezitejsi uzitna hodnota, spotreba(30/100 je masakr), ale hlavne jak to auto jede do kopce.
Taky je otazka kolik lidi s tebou bude jezdit.. Co si s sebou chces vest?
Upravil Remus511 dne 17.03.2016 15:34
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **