Připojil bych myšlenku, kterou nechci na nikoho adresovat.
Řeší se tu ložiska a jejich náhrady a cena, konec konců věčné téma i pro mě. Radši bych se zaměřil na preciznost výměny ložiska. Jedna z nejčastějších příčin havárie ložiska je totiž chybná montáž. V případě koncového úhlového převodu u boxerů to platí myslím si dvojnásob. Naladit správné předpětí na ložiskách tak aby byly pastorek a talířové kolo správně v záběru je docela dřina a chce to hodně zkoušení a trpělivosti.
Podle mě správná montáž má na životnost ložisek mnohem větší vliv než rozdíly v kvalitě světoznámých výrobců.
Takže když si někdo koupí to nejlepší ložisko na světě a namontuje je na prase, tak to jsou vyhožený peníze.
Kdo četl originál servisní manuál tak ví, že to není vůbec jednoduché ložiska správně usadit. Podotýkám správně, ne tak by se to dalo složit a točilo se to.
Článek jsem napsal proto, jelikož dle daných rozměrů se podařili koupit dvě ložiska a O kroužek za dobrou cenu.
Souhlasím s Tebou, že veškerá oprace na výměně ložisek je hodinářská práce a není záhodno se do ní pouštět technikou pokus - omyl.
No a jestli jsem koupil blbě, tak dám ložiska dětem na hraní....ale když vše souhlasí s rozměrem v manuálu, co je tedy jiné?
Upravil monsery dne 07.02.2019 14:13
Lítám pomalu a nízko..
Nic konkrétního nenapadám, ale můžou tam být rozdíly v klecích na valivé elementy například, ty mají velký vliv na životnost. To že někdo opálí rozměry nemusí znamenat, že opálil i únostnosti atd atd. těch faktorů je celkem dost a všechny mají vliv hlavně na živostnost a opotřebení.
Netvrdím, že originál je nejlepší, může být i náhrada lepší, ale stejné rozměry neznamenají adekvátní náhradu.
Nejde prosím Tě o žádné napadání, jde opřátelskou a racionální konverzaci. Jsem rád, když se naučím něčemu novému a když udělám chybu v čemkoli, rád ji s pokorou uznávám. Protože jsem rád za to, že mi někdo věnuje svůj čas a vysvětlími co bylo špatně.
Nejde mi o to napsat a prosazovat nějakou svou pravdu, že jsem koupil dobře a vy mi dokašte, že ne...to bych byl pěknej deme.nt a hamba by mě musela fackovat a kopat do prd.ele.
Takže tak...
Upravil monsery dne 07.02.2019 14:54
Lítám pomalu a nízko..
monsery napsal:
Nejde prosím Tě o žádné napadání, jde opřátelskou a racionální konverzaci. Jsem rád, když se naučím něčemu novému a když udělám chybu v čemkoli, rád ji s pokorou uznávám. Protože jsem rád za to, že mi někdo věnuje svůj čas a vysvětlími co bylo špatně.
Nejde mi o to napsat a prosazovat nějakou svou pravdu, že jsem koupil dobře a vy mi dokašte, že ne...to bych byl pěknej deme.nt a hamba by mě musela fackovat a kopat do prd.ele.
Kolik vam vydrzela kuzelikova loziska na bocich hrusky? Na podzim jsem zaregistroval jiz znamy vrzajici zvuk od zadku, dneska jsem to rozhodil a vypada to, ze jsou zase chyceny. Cca 40tis km prvni vymena, nyni cca 80tis km druha vymena. Opet bez vule. Pouze vrzani. No a dotaz, kde koupit? Nejak podrazila. Naposled Renocar cca 1300,- za pár. Nyní 2tis? To tak podrazili? Potrebuji jeste doobjednat nejakou drobotinu okolo, u koho aktalne berete bmw dily? Renocar, Adv one?
Upravil milanosor dne 23.02.2020 18:23
I pád na hubu je pohyb kupředu
servisak napsal:
Pokud nejsou poskozene cepy muzes je pouzit zpet
Cepy jsou ok. Loziska na pohled taky, ale pri pritlaceni a protoceni " zadrhavaji "
Upravil milanosor dne 23.02.2020 18:25
I pád na hubu je pohyb kupředu
Poptával jsem v ADV a bylo cca 1700 za kus.
Já nakonec vyřešil jinak. čepy mám nové ocelové průměr 15mm a kuželíkové ložisko 30202-A jsme ořízli na drátožezu na vnější průměr 32. Ještě by byla možnost do hrušky udělat díru 35 materiál tam je.
Vymackni ven ten vnitrni krouzek a podivej se jestli nema na sobe drazky. Pokud ma drazky tak vyhodit pokud nema naplnit vazelinou a sup zper
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Vnitřní kroužek vytlač prstem - budeš mít potom v ruce dvě části: vnější kroužek s klecí s jehlama a vnitřní kroužek. Jakmile budeš mít ve vnitřním kroužku "otištěné - vytlačené" jehly, tak je ložisko na výměnu.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ahoj myslíte je to už na výměnu zadního ložiska? Dneska po vypuštění oleje ze zadní hrušky bylo tohle na výpuštáku.
https://ibb.co/PG...
Upravil mi5 dne 11.04.2020 20:57
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Ahoj ještě dotaz, pozice kardanu vůči krizum na hrusce je prosím jaká? Dovnitř není moz dobře vidět a na kardanu je značka, ale na krizi u hrušky ne. Můžete mi poradit, jak to má být sesazeny? Zajímá mě to, protože kardan by měl být z principu vyvazen a montáž by měla být defakto jedno, jak se to sesadi. Díky za radu.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)