Tak zkusenosti po vikendu a asi 500km. Kombinace predni TKC zadni E10. Rikal jsem si mas nove mastne gumy, hlavne at neprsi. Bohuzel asi po 150km me dest dohnal. Zadny potoky, ale silnice mokra. Rovinka, cista silnice, bojim se, ale pomalu pridavam. Zkusit to musim. Kolem 90km/h se to utrhlo a zadek byl jak na lede. Lital tak 0.5m na kazdou stranu. Predek drzi. Pomalu mackam spojku, rychle stahuju prdel, kolenama chytam nadrz, snazim se balancovat a modlim se, at se to srovna. Kouknu kolem sebe, nikde zadne auto, silnice je zarizla do terenu, brehy zasete travou, to by kdyztak nemuselo moc bolet. Kolem 50km/h se to chytlo. Dojizdim az temer do zastaveni na neutral, zkousim s citem predni brzdu, jestli to TKCcko taky tak klouze. Neklouze. Zkousim zadni a uz se klouzu(jel jsem s kuframa, tzn ze nejaka zatez na tom zadku byla). Davam cigo, prohlizim si mokrou zadni gumu, jestli je jeste tak mastna, ale vypada to, ze ne, je sucha. Asi to bude vlastnost, ze to na mokru klouze. Behem vikendu jsem to zkusil jeste na rovine na suchu a kolem 130km/h se ten zadek zacina kroutit. Zkouseno s tlakem 2.2 a pak 1.8. V zatackach na suchu to docela slo, jenom sem se s tim musel prat. Ale mozna je to jenom o zvyku, mam prvne spunty.(Jezdim pokud mozno po silnicich 4 a horsich trid, tzn ze zatacky jsou vetsinou vracecky plne bordelu a rychlost tak max.60km/h., takze jak to drzi v tahle zatacce na kolene ve 150 nevim). Po te mokre zkusenosti jsem myslel, ze ten zadek sundam. Pak uz neprselo a postupne jsem si zvykal, tak jsem rek, ze tomu dam jeste sanci. Ale z mokra mam bobky. Predtim jsem mel Anakee a tam jsem pomalu nepoznal, ze jedu po mokrym.
R1100GS
Zvlastne sa Ti to chova. Ja mam nove Mitas E-10 a tez sem chytil dest a po dalnici 120km/h sa da uplne v pohode. Velmi neprijemne su podelne nerovnosti na ceste. To tancuje jak svina
Ale za sucha dalnica 140km/h za mokra ubrat, ale 100-120km/h NO PROBLEM.
Skusal sem ich aj na blate a dost dobre drzali. Hlucnost na mojem R1200GSA je mensi jak pri TKC alebo KAROO2
Dneska jsem si přečetl na úvodní stránce: Firma MITAS a.s. shromažďuje informace od uživatelů k nové pneumatice Mitas E-10..... to je snad for ne? Už to tu někdo psal. Kua oni to jako fuck testujou na jezdcích v provozu?! A pak akorát řeknou pomozte nám ve vývoji dpr tak u mě maj totálku! Vždy jsem se zastával šípáků a i 09 se kterou byla na mokru opravdu sranda ale co je moc to je moc!!! Opravdu mě to mrzí ale když ani po X letech nejste schopný uvařit a natestovat!! O něčem to vypovídá!!
Mě E10tky na mokru vyškolily v zatáčce tak,že sem se málem pos*al... jet oběma kolama smykem,to se mi ještě nestalo.Už jsem se viděl ve svodidlech... Najeto cca 500km. Od té doby držej.Na suchu téměř na stupačku,na mokru to jde s dávkou respektu jakš takš.TKC na mokru držej líp...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Tak dneska přezuto, zvolena kombinace E10 předek a E09 zadek. Tak jsem na to zatim zvedavej. Zatim najeto tak cca 10 km k benzince. Pocit, že předek drzí dobre stopu a zadek zatim trochu jako by plaval, jinak zkouška po poli a polnačce a je to super kdyz to kolo konečně zabírá.
to Kubrt( k jinému vláknu- jsem línej hledat): jinak přezouval jsm v Heřmanově městci a cena je 120 za kolo, přezutí bez problémů jen nevyvazili zadní kolo, protoze neměl přípravek jak to chytil, to jsem vyřešil po cestě zpátky do Chrudimi v Bylanech u přejezdu v motošopu. Tam cena za přezutí 150 za kolo. To je jen tak pro info. Jinak dík za nabidku ty gumy(E09), a omlouvam se že jsem se pak už neozval, po zvažení jsem šel do nový.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Btw znamej co byl s nama ten vikend, co jsem si malem nabil tlamu, pri ceste domu sundal za jizdy E09 z rafku na zadnim kole. Nastesti jel prej pomalu a do kopce, tak to ustal(na asfaltu). Zatim nevim, co s gumou bylo, jestli defekt, ktereho si nevsiml, nebo neco jineho.
R1100GS
Problém zatiaľ nemám žiaden, ale možno zachvíľu bude...
Objednaval som dávnejšie len zadnú E10ku. Predajca mi volal, že prečo nechcem aj prednú - spomínal som mu tu uvedené negatívne skúsenosti s únikom tlaku. On tvrdil, že predná pneu s DOT vyšším ako 1010 (vyrobené v 10. týždni v roku 2010), týmto neduhom trpieť nebude. Aj napriek tomu som zobral len zadnú, a tú som už úspešne zodral.
Včera som si od neho objednal z eshopu sadu E10-tok. Ku prednej som dal poznámku v zmysle: "Dúfam, že bude zo série, ktorá netrpí únikom tlaku". Dnes mi volal. Nevie mi zaručiť, že predná pneu nebude strácať tlak.... Že Mitas sa tohto roku už žiadnu novú várku robiť nechystá. Predné pneu, ktoré má predajca skladom - 1 z 10-tich trpí týmto neduhom. Ak po nasadení guma stráca tlak, dá sa to samozrejme reklamovať. Ponúkol mi zrušenie objednávky, objednanie len zadnej gumy, objednanie celej sady - s tým, že mi tam pribalí grátis dušu... Rozhodol som sa pre sadu, tak som zvedavý.
Mrzí ma prístup Mitas-u (Ak ma obchodník neklamal...). Dať do predaja gumu, ktorá stráca tlak, a aj napriek tomu ju nestiahnuť z distribútorskej siete...
Plus tu spomínané ďalšie "detaily" ako skúšanie rozličných tvrdostí zmesí až počas predaja. A nakoniec to zaklincuje článok: "Firma MITAS a.s. shromažďuje informace od uživatelů k nové pneumatice Mitas E-10. Vaše zkušenosti by měly přispět k dalšímu vývoji této motocyklové pneumatiky." Nemali tie informácie zhromažďovať ešte pred reálnym predajom gumy?
A to som bol s tou prvou zadnou E10kou vcelku spokojný. Až natoľko, že som neobul už kúpene metzellerky ale objednal som rovno sadu E10tok. Bohužiaľ teraz si nemôžem byť istý tým, či aj tá druhá zadná mitaska sa bude chovať rovnako ako tá prvá. A k prednej sa už radšej nevyjadrujem.
Doteraz som bol zvyknutý kupovať pneu a iný spotrebák na moto, kde výrobca garantoval technickú spoľahlivosť a v prípade prúseru sa k tomu chlapsky postavil (viď zvolávačka na metzellerky). Môže si tým človek byť istý aj vtedy, keď kupuje E-10ky?
kdyz jsem včera přezouval na E10 tak jsem to v pneuservise říkal, že přední trpí unikem tlaku na patce, pan majitel mi řekl, že není problém. Místo toho čím še maže patka normálně (už si to nepamatuju co je to presně, grafit? nevím) mi to mázl gumou, která cca do hodiny ztvrdla, říkal že ted už to neuteče. Tak uvidíme. Asi by to měli mít v každém pneu servise.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Moto si prezúvam sám. Mám objednanú montážnu pastu na pneu (je to skôr mydlo než grafit).
Ak je únik tlaku spôsobený konštrukčnou vadou, nepomôže nič. Ak je únik spôsobený neopracovanou pätkou (zvyšky formy), tak to s tou spešl tvrdnúcou gumou nie je zlý nápad. Pchať dušu do bezdušovky sa mi veľmi nechce.
No uvidíme jestli to uteče, budu to sledovat. Zatím po pár desítkách km dojmy vcelku pozitivní. Ani to moc nehučí. Čekal jsem to horší (zvyk z 07). Asi ta kombinace nebude špatná, jen škoda že 09 není v rozměru.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
chystám se obout sadu E10 na albánii, nevíte někde kde jsou za nejrozumější cenu?
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Kubicek napsal:
No uvidíme jestli to uteče, budu to sledovat. Zatím po pár desítkách km dojmy vcelku pozitivní. Ani to moc nehučí. Čekal jsem to horší (zvyk z 07). Asi ta kombinace nebude špatná, jen škoda že 09 není v rozměru.
Zdar chlepi, omlouvám se všem, zda se opakuji se svým dotazem, ale něják se nemůžu tímhle fórem prokousat k informacím. Chci si koupit nové gumy a nemůžu sehnat Mitas v daných rozměrech, tak bych prosil o radu:
přední E10 (nyní mám 110/80 R19 ) - jaký rozměr??
zadní E09 (nyní mám 150/70 R17 ) - tady asi alternativa 140/80 R17
Jedla napsal:
Zdar chlepi, omlouvám se všem, zda se opakuji se svým dotazem, ale něják se nemůžu tímhle fórem prokousat k informacím. Chci si koupit nové gumy a nemůžu sehnat Mitas v daných rozměrech, tak bych prosil o radu:
přední E10 (nyní mám 110/80 R19 ) - jaký rozměr??
zadní E09 (nyní mám 150/70 R17 ) - tady asi alternativa 140/80 R17
Dík za radu
Přední E10 se dělá v potřebném GSáckém rozměru 110/80
R19.
Zadní si odhadl správně E09 140/80 R17
Jo těd tuhle kombinaci testuju a jsem docela dost prekvapenej, v kladném slova smyslu. (predek E10,zadek E09) Akorát mi přijde že zadek trochu plave, ale prikládám tomu než si gumy sednou a zejedou se je na nich cca 500 zatím. Jinak unik vzduchu na předním kole se zatím nekonal po měsíci uplně v pohodě.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS